Přejít na obsah

Aplikacia VAG DPF + ELM327 adapter


Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

U mého CFHF 175tkm, se regenerace spousti i pri dlouhych trasach (mimo dalnice) kazdych 100km, coz myslim znaci nejaky problem. Progres bar byva uz tak kolem 50% a soot mass measured pres 20g, zatimco calc lehce pres 10g. Jak tu nekdo psal, regeneraci asi v tomto pripade spousti ta pojistka v podobe soot mass measured, cili rozdil tlaku pred a za filtrem. Takze buď je dpf ve spatny kondici (vypocitana zaplnenost 63%) nebo se necim (vstriky?) rychle ucpe. Kdyz jedu delsi trasu po dalnici soot mass measured pribyva pomaleji a regenerace se spusti kolem 300km. Co si myslite a ma nekdo zkusenost? Auto je po vymene egru a skrtici klapky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenze to muze byt mnoho variant a kdyz existuje skvelej nastroj, rad bych se co nejvice priblizil spravne diagnoze. Pridam nejaka pozorovani. Zhruba po 30 km jizdy po okreskach vyskocil calculated z 11 na 12g a measured z 16 na 22g. Chvilku nato progressbar skokove z 52% na 100% a calculated z 12g na 22g a zacala regenerace, ktera skoncila na 23% progressbar, 5% calc a 1% measured. Spousteni regenerace tedy ocividne ridi Soot Mass Measured a tato hodnota rychleji roste pri studenem motoru a vyssi zatezi. A souvisi to umerne s polozkou Differencial Pressure. Takze aktivní jízda 3tis.ot, kdy rozdil tlaku byl i pres 200 hPa, nejvice zvysovala measured hodnotu. Zatimco plynulejsi jizda pod 2tis.ot drzela rozdil tlaku pod 50 hPa a hodnota measured narustala pomalu, nekdy se i snizovala. To by vyvracelo obecne zname informace... Nejake napady??? Vstriky? Vaha vzduchu? Nejaka klapka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji si zkusit udělat přes VCDS (VAG-COM) servisní regeneraci, ta probíhá trošku delší dobu a vyčistí  DPFko lépe, protože trvá delší dobu a do té doby, dokud se hodnoty přestanou snižovat. Pak by se měla zbytková procentuální hodnota dostat na mnohem nižší hodnoty než při běžné regeneraci a s tím samozřejmě i Caluclated Soot Mass. U mě to bylo z 22% na nějaká 2% a z 5,6g na 0,8g - u každého to bude samozřejmě jiné. To že se plní DPFko rychleji může být jak vadným EGR, tak i vadnými vstřiky, přezkouší ti je každý BOSCH servis, já za to platil 3.800,- (1000,- dem+mon+zkušební jízda, 500,-/ks test pak dva nové šrouby na upevnění vstřiku v rámci stokorun + DPH). Každopádně když se ještě rozhodně pro tu servisní regeneraci, tak je potřeba ve VCDS použít Security Access "12233" a poté v Adaptation použít možnost "Servisní regenerace DPF za jízdy", hodnotu u ní změnit na "1", uložit a na palubce se vám rozsvítí ikona DPFka a servsní regenerace může začít. Po rozjetí auta a dostání se nad určitou rychlost pak samotná regenerace začne. Ještě je potřeba podotknout že je při téhle aktivací nutné mít nastartovaný motor, nelze to dělat jen se zapnutým zapalováním, ač se vše tváří jako že je cajk, nerozsvítí se vám ikona DPF. Jakmile svítí, už je možné VCDS odpojit a přes VAG-DPF sledovat průběh. Ideální rychlost je 5 stupeň a otáčky nad 2.000 ot./min ale ne víc než 2.500 ot./min a nejlépe nějaká rychlostní silnice, aby se to dalo udělat vkuse bez zastavování. Rychlostní silnice z HK do Pardubic je pro to naprosto ideální svou rovinností, délkou i rychlostním limitem (5°, 2.050 ot./min, 107 km/h :-).

 

Jinak, vypovídací hodnotu má i diferenční tlak na volnoběh u vyčištěného DPF mám 4 hPa a před regenerací 6-7 hPa. A když na to fakt šlápnu tak se dostanu taky skoro na 200 hPa. Na dálnici mi to obvykle ukazuje (140 km/h - 2.200 ot./min.) kolem 90 hPa, ale záleží to na sklonu dálnice, z kopce míň, do kopce víc, podle toho jak motor musí přidávat či ubírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisni regeneraci pres VAG mi mechanik delal pred 14 dny za jizdy, spotrebovalo se pri ni dost nafty, po ni se to vsak chova stejne jako pred. Diferencni tlak mam na volnobehu po regeneraci cca 5-7hPa. Zjistil jsem, ze nejvetsi narust measured je pri prvnich 10 km a to o cca 4-5 g. Takze v podstate kdybych jel 5 x se studenym motorem 10 km, regenerace se spusti uz po 50km. O kolik Vam vzroste measured pri prvnich 10 km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím se přidat do diskuse. Jsem na tom obdobně jako DONDESTE. Prvních pár km po startu přibude klidně 3 g (measured). Pak jedu dál, a pokud mám lehounkou nohu, tak mi to zase klidně o 3 g (measured) spadne. Calulated szoupá stále, ale pořád je nižší než measured.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapy DPFko je v cajku to vám prostě bud kraví EGR a nebo už máte vyběhané ventily/vymezovače, proto se to za studena plní velmi rychle. Pokud auto jelo prvních pár let nebo 100K km na dlouhé intervaly, smiřte se s tím že vás repas hlavy nemine... 

 

Pokud se vám po 10 km za studen zaplní DPFko reálně o 5g tak už to hulí jak fabrika jen to přes DPF nevidíte, prostě motor v hajzlu.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za 10km pokud to udělá 5g je teda mrtě moc. Pokud je v háji EGR připravte si 18.000,- pokud vstřikovače tak jeden stojí 7.300,- (pokud se bavím např. o svém CFHC motoru a ač jsou solenoidové, nejdou repasovat). Samozřejmě Calculated hodnota se počítá jiným algoritmem než Measured. Measured Calculated se počítá podle dávek paliva v aktuálním čase jízdy. Calculated Measured víc vychází z diferenčních tlaků, z počtů studených startů atd. Takže proto Measured Calculated naskakuje rychleji a může klesat i když neprobíhá regenerace (podle toho jak klesá průměrná spotřeba paliva za jízdu) a Calculated Measured může klesat jedině pokud teplota DPF překročí cca 330°C = dálnice, svižnější jízda, nebo přišlápnutí do delšího stoupání, a pak může klesat jedině při probíhající regeneraci. bez testu vstřikovačů, anebo kontrole váhy a EGR se stav nedozvíte. Evidentně to produkuje víc sazí než je zdrávo, tak jak píše 15degreen.

 

P.S. - díky 15degreen za upozornění na přehození hodnot.

Editováno: , autor: Matrix
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by odpovidalo, rozdil tlaku je tedy hlavne calculated a measured zavisi na spotrebe paliva. Dnes jsem mel po startu velmi vlaznou nohu, prvnich 10km stouplo measured o 3g a behem dalsich 10km se o 1,5g snizilo, a dale už stoupalo pomalu, ale podminkou byla jizda na spotrebu, coz jsem nikdy nedelal. Kdyz jsem se vratil k normalni jizde, při akceleraci stoupalo measured o 0,1-0,2g za s. Calculated stoupalo pomalu plynule. V EGRu to nebude, je 4 měsíce po výměně, ten maka a kara přestala při regeneraci kouřit. Vstřiky mně tam brnkají už nějakou dobu, asi půjdou na stůl. Váha vzduchu? Když jsem si Matrixovu poznámku přečetl, vzpoměl jsem si, že před časem mechanik mazal chybu v čidle teploty nasávaného vzduchu, což se už neopakovalo, tak jsme neřešili, ale prý je čidlo a váha vzduchu jeden komponent, ze by?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to opačně, calcul je odhadované množství které by ve filtru mělo být, meas. je reálné množství podle tlaku před a za DPF, proto hodnota meas. nefunguje pokud je v háji čidlo tlaku u DPF. Problém je v tom že se filtr reálně plní mnohem rychleji než  by dle jednotky měl. Obvykle hodnota calcul výrazně předhání meas, pokud je tomu naopak je to docela zásadní problém, protože vysoká kouřivost není ani tak problém pro DPF, ten se vyčistí dokud se nezanese olejovým popílkem, ale i nový EGR se vlemi brzo ucpe (třeba po druhé výměně oleje)

Problém může být i v novém egr ventilu obvzlášt pokud nebyl originální nebo to byl repas nebo se neprovedlo nastavení (častý problém když nedělá autorizák).

Kdyby to bylo vstřiky tak při takovém kouřením by to mělo další dorovázející problémy- špatné starty, za studena houpání venechávání chodu motoru.

Pokud to nebude tím egrem tak si vsázím na ventily nebo jejich vymezovače, ty mají právě velký vliv na kouřivost aniž by motor pocitově šel špatně nebo se mu rapidně zvedla spotřeba.

 

Necvakají za studena občas ty ventily náhodou, když ten plyn na rovině jen šmudláš ?

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cvakaní jsem si nevšiml...
Co se týká EGRu, mechanik řekl, že to byl originál a základní nastavení provedl.

Co ještě krom tlaku figuruje ve výpočtu measured? Všiml jsem si, že measured pěkně narustá i při teplém motoru a jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a nohou z plynu. Zatímco ze stejného kopce na neutral, nebo při stání, se hodnota téměř nemění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ta hodnota se vypočítává čistě z diferenčního tlaku z ničeho jiného. Na volnoběh má motor stabilní tlak a nějak zásadně se nemůže plnit. Při běžně jízdě se tlak před DPF mění v závislosti na teplotě spalin, teplotě filtru a množství dodávaných spalin k přefiltrování, proto může hodnota výrazně lítat oběma směry. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypozoroval jsem, že hodnota measured je dost závislá i na okolním tlaku. Stačí zajet do hor a zjistíte, že cestou do kopce se díky snižování okolního tlaku hodnota naměřeného zaplnění snižuje a při jízdě do údolí zase zvyšuje. Já mám navíc velké rozdíly mezi hodnotou calculated a measured. Proč tomu tak je, na to jsem zatím nepřišel.

 

Screenshot_20190730_153539_com.applagapp.vagdpf.jpg

Editováno: , autor: marspk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja ho ve 150tkm prave koupil...
Premyslim o tom EGRu, je nejaka moznost otestovat funkcnost bez vymontovaní? Hodnoty se meni, na regeneraci se zavira, ale preci jsou to jenom povely z RJ.  Kdyz mi ho mechanik menil, byl dost vypruzenej, pry pri vyrobe yetiny 4x4 zacaly EGRem a vsechno ostatni davali az potom.
Je nejaka sance, ze by to mohlo zpusobovat spatne cidlo tlaku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nj u 4X4 musí ven skoro vše vč. nápravnice. Předohrab se nechá udělat bez sundání nápravnice, ale je práce hlavně utěsnění je lépe uděláno když jí servis dá dolů taky...

Tak spíš by ti to špatně reágovalo na plyn ale bůh ví... u těchto moderních motorů to může způsobit skoro cokoli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím pani, potreboval by som poradiť dúfam že nepíšem mimo témy,  či som to dobre zaradil 

kúpil som si appku a kontroloval som dpf kedže mi DPFko vypaľuje skoro každých 150 km

 

mam Passat Combi 1.6 TDI  + chip nabehane 312 000 km nutena regeneraciu spustenu cez VCDS bola spravena 

Behám prevažne kratšie trasy tak do 10 km ked idem do roboty. (hlavne v zime sa motor poriadne ani nezohreje) cez voľno už sú dlhšie a pravidelne to prevetrám do diaľnici.

 

tu su hodnoti ked robilo regeneraciu 

 

Screenshot_2019-09-28-13-21-08-985_com.applagapp.vagdpf.thumb.png.27a24e149e6216c3121102bfda4c4740.png

 

hodnoti  tesne po regeneracii

 

Screenshot_2019-09-28-13-33-20-260_com.applagapp.vagdpf.thumb.png.410be554812178c70769c8011b75d428.png

 

viete mi niečo poradiť ako to zlepšiť aby tak často nevypaľovalo či sa mam pripravit na výmenu DPFka 

 

vopred dakujem za pomoc

Editováno: , autor: j-reno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...