Jump to content
sk0d@

Aplikacia VAG DPF + ELM327 adapter

Recommended Posts

jaybee1 dakujem, skusim si to teda odsledovat ci sa ta hodnota egr meni. dnes som akurat stihol regeneraciu, spustila sa po cca 450km co ma prekvapilo, jazdim 90% dialnice.. 

Screenshot_20190702_140826_com.applagapp.vagdpf.jpg

Screenshot_20190702_141221_com.applagapp.vagdpf.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mého CFHF 175tkm, se regenerace spousti i pri dlouhych trasach (mimo dalnice) kazdych 100km, coz myslim znaci nejaky problem. Progres bar byva uz tak kolem 50% a soot mass measured pres 20g, zatimco calc lehce pres 10g. Jak tu nekdo psal, regeneraci asi v tomto pripade spousti ta pojistka v podobe soot mass measured, cili rozdil tlaku pred a za filtrem. Takze buď je dpf ve spatny kondici (vypocitana zaplnenost 63%) nebo se necim (vstriky?) rychle ucpe. Kdyz jedu delsi trasu po dalnici soot mass measured pribyva pomaleji a regenerace se spusti kolem 300km. Co si myslite a ma nekdo zkusenost? Auto je po vymene egru a skrtici klapky...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Může to dělat egr, nefunguje jak má i když je nový a zasírá DPF, ale taky může prostě motor špatně spalovat... vstřiky možná, ale spíš třeba zlobí nějaký ventil/hydroštel....

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

jenze to muze byt mnoho variant a kdyz existuje skvelej nastroj, rad bych se co nejvice priblizil spravne diagnoze. Pridam nejaka pozorovani. Zhruba po 30 km jizdy po okreskach vyskocil calculated z 11 na 12g a measured z 16 na 22g. Chvilku nato progressbar skokove z 52% na 100% a calculated z 12g na 22g a zacala regenerace, ktera skoncila na 23% progressbar, 5% calc a 1% measured. Spousteni regenerace tedy ocividne ridi Soot Mass Measured a tato hodnota rychleji roste pri studenem motoru a vyssi zatezi. A souvisi to umerne s polozkou Differencial Pressure. Takze aktivní jízda 3tis.ot, kdy rozdil tlaku byl i pres 200 hPa, nejvice zvysovala measured hodnotu. Zatimco plynulejsi jizda pod 2tis.ot drzela rozdil tlaku pod 50 hPa a hodnota measured narustala pomalu, nekdy se i snizovala. To by vyvracelo obecne zname informace... Nejake napady??? Vstriky? Vaha vzduchu? Nejaka klapka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co ty rozdily tlaku i pres 200 hPa je to v limitu? ci to znaci ucpanej filtr nebo velkou kourivost? Takhle velky rozdily jsou i tesne po regeneraci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doporučuji si zkusit udělat přes VCDS (VAG-COM) servisní regeneraci, ta probíhá trošku delší dobu a vyčistí  DPFko lépe, protože trvá delší dobu a do té doby, dokud se hodnoty přestanou snižovat. Pak by se měla zbytková procentuální hodnota dostat na mnohem nižší hodnoty než při běžné regeneraci a s tím samozřejmě i Caluclated Soot Mass. U mě to bylo z 22% na nějaká 2% a z 5,6g na 0,8g - u každého to bude samozřejmě jiné. To že se plní DPFko rychleji může být jak vadným EGR, tak i vadnými vstřiky, přezkouší ti je každý BOSCH servis, já za to platil 3.800,- (1000,- dem+mon+zkušební jízda, 500,-/ks test pak dva nové šrouby na upevnění vstřiku v rámci stokorun + DPH). Každopádně když se ještě rozhodně pro tu servisní regeneraci, tak je potřeba ve VCDS použít Security Access "12233" a poté v Adaptation použít možnost "Servisní regenerace DPF za jízdy", hodnotu u ní změnit na "1", uložit a na palubce se vám rozsvítí ikona DPFka a servsní regenerace může začít. Po rozjetí auta a dostání se nad určitou rychlost pak samotná regenerace začne. Ještě je potřeba podotknout že je při téhle aktivací nutné mít nastartovaný motor, nelze to dělat jen se zapnutým zapalováním, ač se vše tváří jako že je cajk, nerozsvítí se vám ikona DPF. Jakmile svítí, už je možné VCDS odpojit a přes VAG-DPF sledovat průběh. Ideální rychlost je 5 stupeň a otáčky nad 2.000 ot./min ale ne víc než 2.500 ot./min a nejlépe nějaká rychlostní silnice, aby se to dalo udělat vkuse bez zastavování. Rychlostní silnice z HK do Pardubic je pro to naprosto ideální svou rovinností, délkou i rychlostním limitem (5°, 2.050 ot./min, 107 km/h :-).

 

Jinak, vypovídací hodnotu má i diferenční tlak na volnoběh u vyčištěného DPF mám 4 hPa a před regenerací 6-7 hPa. A když na to fakt šlápnu tak se dostanu taky skoro na 200 hPa. Na dálnici mi to obvykle ukazuje (140 km/h - 2.200 ot./min.) kolem 90 hPa, ale záleží to na sklonu dálnice, z kopce míň, do kopce víc, podle toho jak motor musí přidávat či ubírat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servisni regeneraci pres VAG mi mechanik delal pred 14 dny za jizdy, spotrebovalo se pri ni dost nafty, po ni se to vsak chova stejne jako pred. Diferencni tlak mam na volnobehu po regeneraci cca 5-7hPa. Zjistil jsem, ze nejvetsi narust measured je pri prvnich 10 km a to o cca 4-5 g. Takze v podstate kdybych jel 5 x se studenym motorem 10 km, regenerace se spusti uz po 50km. O kolik Vam vzroste measured pri prvnich 10 km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musím se přidat do diskuse. Jsem na tom obdobně jako DONDESTE. Prvních pár km po startu přibude klidně 3 g (measured). Pak jedu dál, a pokud mám lehounkou nohu, tak mi to zase klidně o 3 g (measured) spadne. Calulated szoupá stále, ale pořád je nižší než measured.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Chlapy DPFko je v cajku to vám prostě bud kraví EGR a nebo už máte vyběhané ventily/vymezovače, proto se to za studena plní velmi rychle. Pokud auto jelo prvních pár let nebo 100K km na dlouhé intervaly, smiřte se s tím že vás repas hlavy nemine... 

 

Pokud se vám po 10 km za studen zaplní DPFko reálně o 5g tak už to hulí jak fabrika jen to přes DPF nevidíte, prostě motor v hajzlu.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Za 10km pokud to udělá 5g je teda mrtě moc. Pokud je v háji EGR připravte si 18.000,- pokud vstřikovače tak jeden stojí 7.300,- (pokud se bavím např. o svém CFHC motoru a ač jsou solenoidové, nejdou repasovat). Samozřejmě Calculated hodnota se počítá jiným algoritmem než Measured. Measured Calculated se počítá podle dávek paliva v aktuálním čase jízdy. Calculated Measured víc vychází z diferenčních tlaků, z počtů studených startů atd. Takže proto Measured Calculated naskakuje rychleji a může klesat i když neprobíhá regenerace (podle toho jak klesá průměrná spotřeba paliva za jízdu) a Calculated Measured může klesat jedině pokud teplota DPF překročí cca 330°C = dálnice, svižnější jízda, nebo přišlápnutí do delšího stoupání, a pak může klesat jedině při probíhající regeneraci. bez testu vstřikovačů, anebo kontrole váhy a EGR se stav nedozvíte. Evidentně to produkuje víc sazí než je zdrávo, tak jak píše 15degreen.

 

P.S. - díky 15degreen za upozornění na přehození hodnot.

Edited by Matrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by odpovidalo, rozdil tlaku je tedy hlavne calculated a measured zavisi na spotrebe paliva. Dnes jsem mel po startu velmi vlaznou nohu, prvnich 10km stouplo measured o 3g a behem dalsich 10km se o 1,5g snizilo, a dale už stoupalo pomalu, ale podminkou byla jizda na spotrebu, coz jsem nikdy nedelal. Kdyz jsem se vratil k normalni jizde, při akceleraci stoupalo measured o 0,1-0,2g za s. Calculated stoupalo pomalu plynule. V EGRu to nebude, je 4 měsíce po výměně, ten maka a kara přestala při regeneraci kouřit. Vstřiky mně tam brnkají už nějakou dobu, asi půjdou na stůl. Váha vzduchu? Když jsem si Matrixovu poznámku přečetl, vzpoměl jsem si, že před časem mechanik mazal chybu v čidle teploty nasávaného vzduchu, což se už neopakovalo, tak jsme neřešili, ale prý je čidlo a váha vzduchu jeden komponent, ze by?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

je to opačně, calcul je odhadované množství které by ve filtru mělo být, meas. je reálné množství podle tlaku před a za DPF, proto hodnota meas. nefunguje pokud je v háji čidlo tlaku u DPF. Problém je v tom že se filtr reálně plní mnohem rychleji než  by dle jednotky měl. Obvykle hodnota calcul výrazně předhání meas, pokud je tomu naopak je to docela zásadní problém, protože vysoká kouřivost není ani tak problém pro DPF, ten se vyčistí dokud se nezanese olejovým popílkem, ale i nový EGR se vlemi brzo ucpe (třeba po druhé výměně oleje)

Problém může být i v novém egr ventilu obvzlášt pokud nebyl originální nebo to byl repas nebo se neprovedlo nastavení (častý problém když nedělá autorizák).

Kdyby to bylo vstřiky tak při takovém kouřením by to mělo další dorovázející problémy- špatné starty, za studena houpání venechávání chodu motoru.

Pokud to nebude tím egrem tak si vsázím na ventily nebo jejich vymezovače, ty mají právě velký vliv na kouřivost aniž by motor pocitově šel špatně nebo se mu rapidně zvedla spotřeba.

 

Necvakají za studena občas ty ventily náhodou, když ten plyn na rovině jen šmudláš ?

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cvakaní jsem si nevšiml...
Co se týká EGRu, mechanik řekl, že to byl originál a základní nastavení provedl.

Co ještě krom tlaku figuruje ve výpočtu measured? Všiml jsem si, že measured pěkně narustá i při teplém motoru a jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a nohou z plynu. Zatímco ze stejného kopce na neutral, nebo při stání, se hodnota téměř nemění...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta hodnota se vypočítává čistě z diferenčního tlaku z ničeho jiného. Na volnoběh má motor stabilní tlak a nějak zásadně se nemůže plnit. Při běžně jízdě se tlak před DPF mění v závislosti na teplotě spalin, teplotě filtru a množství dodávaných spalin k přefiltrování, proto může hodnota výrazně lítat oběma směry. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vypozoroval jsem, že hodnota measured je dost závislá i na okolním tlaku. Stačí zajet do hor a zjistíte, že cestou do kopce se díky snižování okolního tlaku hodnota naměřeného zaplnění snižuje a při jízdě do údolí zase zvyšuje. Já mám navíc velké rozdíly mezi hodnotou calculated a measured. Proč tomu tak je, na to jsem zatím nepřišel.

 

Screenshot_20190730_153539_com.applagapp.vagdpf.jpg

Edited by marspk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš málo najeto počítám do 70K km. Filtr není ještě skoro vůbec zanešený oil ash a motor perfektně spaluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V těch km to vůbec nic neukazuje, dej sem screen až bude auto útočit na 250K km. Do 120k km všechny TDI dobře pálí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ho ve 150tkm prave koupil...
Premyslim o tom EGRu, je nejaka moznost otestovat funkcnost bez vymontovaní? Hodnoty se meni, na regeneraci se zavira, ale preci jsou to jenom povely z RJ.  Kdyz mi ho mechanik menil, byl dost vypruzenej, pry pri vyrobe yetiny 4x4 zacaly EGRem a vsechno ostatni davali az potom.
Je nejaka sance, ze by to mohlo zpusobovat spatne cidlo tlaku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nj u 4X4 musí ven skoro vše vč. nápravnice. Předohrab se nechá udělat bez sundání nápravnice, ale je práce hlavně utěsnění je lépe uděláno když jí servis dá dolů taky...

Tak spíš by ti to špatně reágovalo na plyn ale bůh ví... u těchto moderních motorů to může způsobit skoro cokoli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Logr94
      Dobrý den chci se zeptat zdali je možné zapojit zpět obd2 koupil jsem jetou fabču 1 a zjistili jsme ze obd2 nejde ...tak jsem rozebral plasty pod volantem a objevil jsem odstřihnute nejake kabely co k ni vedou ...(viz foto ) dokáže někdo poradit jak to zapojit a kam ? Děkuji 
    • By gngngn
      Prodám dvakrát použitý originál Carista adaptér. Ideálně osobka v Praze nebo České Lípě. 
    • By beefeater
      Koupím diagnostiku na Škoda Superb 2 , 2 TDI, Combi, děkuji za nabídky
    • By Bubu2427
      Ahoj,
      potřeboval bych poradit. Kámoš mi nabízí ke koupi za pěknou cenu 1.9TDi s motorem BLS, bohužel s vykuchaným DPF (najeto 220000km a cena 25000). Díky tomu se nedostanu na přijatelnou cenu nového DPF, protože se starý musí vrátit. Chtěl bych tedy koupit nějaký jetý, který nechám vyčistit a dostanu se na cenu toho nového. Jenže nevím, jestli musím dodržet přesně OEM toho vykuchaného, které mi nadiktoval nebo můžu vzít jakýkoliv, který je určen pro motor 1.9 BLS? Poslal mi číslo dílu: 1K0254700NX.
      Díky za případné rady
×
×
  • Create New...