Jump to content
sk0d@

Aplikacia VAG DPF + ELM327 adapter

Recommended Posts

Filtr je v cajku, proč si jednotka myslí že máš plný filtr dle cal. množství fakt těžko říct, ale čidlo diferenčního tlaku jasně říká, že při započaté  regeneraci byl filtr víc jak z poloviny prázdný. Resetovaný je také správně. Jak došla vypočítávaná hodnota na číslo 24g je mi záhadou. Já bych si osobně nechal přehrát ten SW co tam máš buď na ještě novější verzi na 9982, ideálně pak nechal nahrát verzi 9972 a vyndal ucpávku ze sání. Myslím si že když si tam necháš nahrát 9972 a vyndáš si ucpávku ze sání, tak ten problém vyřešíš. Celkově SW 9978 co tam máš ted je asi nejhorší verze jakou tam máš, pokud chceš nutně držet DG SW lze nahrát 9982. Je nějaký důvod proč si tam držíš DG SW ?

 

Důvod proč se ti na posledním screenu drží otáčky nahoře bylo kvůli ohřevu vody. Když máš pod 5 stupňů a auto není ohřáte, tak se přihřívá elektrikou z alternátoru a má zvednuté otáčky podobně jako při regeneraci filtru.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám taky velký rozdíl mezi měřenou a kalkulovanou hodnotou zaplnění filtru. Proč tomu tak je, na to jsem doposud nepřišel :-(

 

Screenshot_20191120_091414_com.applagapp.vagdpf.thumb.jpg.6bd16555fef357d2d058060504ac68d8.jpg

 

Screenshot_20191120_092631_com.applagapp.vagdpf.thumb.jpg.e840b234e80fffb9b46614c937eeed33.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, 15degren napsal:

Filtr je v cajku, proč si jednotka myslí že máš plný filtr dle cal. množství fakt těžko říct, ale čidlo diferenčního tlaku jasně říká, že při započaté  regeneraci byl filtr víc jak z poloviny prázdný. Resetovaný je také správně. Jak došla vypočítávaná hodnota na číslo 24g je mi záhadou. Já bych si osobně nechal přehrát ten SW co tam máš buď na ještě novější verzi na 9982, ideálně pak nechal nahrát verzi 9972 a vyndal ucpávku ze sání. Myslím si že když si tam necháš nahrát 9972 a vyndáš si ucpávku ze sání, tak ten problém vyřešíš. Celkově SW 9978 co tam máš ted je asi nejhorší verze jakou tam máš, pokud chceš nutně držet DG SW lze nahrát 9982. Je nějaký důvod proč si tam držíš DG SW ?

 

Důvod proč se ti na posledním screenu drží otáčky nahoře bylo kvůli ohřevu vody. Když máš pod 5 stupňů a auto není ohřáte, tak se přihřívá elektrikou z alternátoru a má zvednuté otáčky podobně jako při regeneraci filtru.

 

Ako si prisiel na to aku SW tam mam ako si to vycital trosku tomu nechapem a kto alebo kde mi prehra ten SW ??  A otazka co je ta skratka DG ja tomu nechapem.  

Dakujem za vysvetlenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve spodní části obrazovky je SW tím malým písmem

A DG = Diesel Gate

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metrix.m dakujem za vysvetlenie a ako ten SW prehram spravi to len origo servis alebo to dokaze spravit aj niekto iny 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to přehrával borec při chip tuningu.

 

Oficiální servis by určitě uměl upgrade ale nevím jestli downgrade SW a otázka je zdali mohou když všem vnucují SW s DG.

 

Já jsem si nechal nahrát poslední SW před DG

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud motor funguje jak má tak situace kdy tak výrazně předběhne cal. mass před měřeným mass může nastat když se jezdí hodně krátkých cest aniž by se motor ohřál. To v případě DG SW může znamenat regeneraci po 200 km v případě SW bez DG po 350 km, ale to by jste museli fakt s tou naftou jezdit jen do práce z práce aniž by jste ohřáli motor.

 

DG- SW je software kvůli kauze s emisema od VW (je to SW verze 9974-9982) - Během nahráti SW se dá do sacího potrubí vložka, která sníží průtok čistého vzduchu do motoru. Zároveň se nastaví vyšší průtok spalin přes EGR (EGR víc otevírá a rychleji se zanáší) - běžná životnost egru bez DG SW je 160K km s DG bude kolem 100K km

Zároveň se zvyšuje účelně kouřivost motoru a přidává se dodatečný vstřik nafty po zapálení, který prolítne do filtru a váže na sebe NOx částice - proto ta vyšší spotřeba s DG SW a větší chrochtání. Také se zvedá max. tlak na vstřikách z 1600 barů asi na 2000 barů.

 

Se SW bez úpravy DG se dá najet bez regenerace 750 km s DG max. 500 km. 

 

Poslední SW bez DG je 9972 - autorizovaný servis ti downgrade nikdy neudělá max. upgrade na novější verzi s DG úpravou.

SW bez DG ti nehraje nejspíš jakákoli firma co se zabývá chipem, je to práce na 15 minut. Většina tunerů si za to žádá do 1000 kč. Pokud si necháš nahrát sw bez DG, musíš si vyndat ucpávku, která je mezi filtrem vzduchu a váhou vzduchu- práce na 15 minut - zvládneš sám. Ucpávka musí ven pokud DG sw nebude, protože by pak jednotka hlásila nedostatečný průtok vzduchu naopak pokud vyndáš ucpávku a necháš DG SW opět bude jednotka hlásit chybu.

 

Pokud si necháš SW přehrát směrem dolů, počítej prvních 1000 km s nestabilním projevem motoru, protože se vymažou i adaptace, ale ty se do 1000 km opět obnoví.

Všechny + jsou ve prospěch SW bez DG. Mě osobně se zdálo že s DG motor lépe táhne, možná má o pár koní víc. Na druhou stranu bez DG motor lépe reáguje na plyn a rozhodně žere méně nafty, taky má slabší zvukový projev.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

15degren dakujem za vysvetlenie dost casto mam kratke trasy do prace a spet takze motor sa az tolko nezohreje hlavne v zime ale cez volno su dlhsie a trosku to prevetram moze mat na to vsetko vplyv ked mam chip ?

 

Edited by j-reno

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nevim s chipovaným motorem nemám zkušenosti, ale kombinace chip a DG SW mi nepřijde dobrá, ale je možné že ti v rámci chipu vyndali ucpávku ze sání a DG sw tam nefunguje jak by měl... ale je vidět na screenech co jsi dal, že dodatečný vstřik probíhá, takže DG SW úřaduje... těžko říct na to by ti musel dát odpověď někdo kdo se tím zabývá, mě přijde divné že někdo upravuje mapu s DG SW které už tak dost namáhá vstřikovací systém...

 

Jedna zajímavost, u mojí úpravy po DG začal motor žrát olej. Doléval jsem cca půl litru oleje na 5000 km. Byl vidět jasný průsak oleje kolem sacího potrubí. Nezjišťoval jsem kudy se přesně olej do toho potrubí dostává, ale po přehrátí SW na 9972 už nedolívám mezi výměnou oleje ani deci.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pri chipovani som bol a nic nevyberal ziadnu ucpavku bola len uprava so softverom prvy krat mu to nesedelo ked to nahral tak to potom upravoval este raz a potom bez problemov. Co by si mi doporucil co by som mal spravit zmenit SW a dat chip prec alebo dat Iny SW a nechat chip.

 

Pri zmene na starsi SW nebude potom problem na STK co sa tyka emisii ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při změně na starsí SW při STK problém nebude, protože úprava DG není povinná. Navíc auto má s podvádějícím SW při měření emisí lepší emise než s DG.

Tady opravdu těžko radit. Jak řikám s chipem nemám zkušenosti, nevím co to obnáší za změny. Zkus se zeptat uživatele motorpower, popřípadě si zavolat do TDIfun, to jsou dle ohlasů zde ověřený tuneři... Jde o to kolik jsi do čipování auta dal a jestli tu změnu citíš. Každopádně motor je uškrcené a nucen k vyšší kouřivosti, protože je v sání ucpávka a protože si nasává víc spalin... 

Kdyby jsi to hrál na záruku (2 roky po úpravě máš záruku na vstřikovací a emisní systém) tak to chápu, jinak bych si to tam nenechal.

Já jsem nakonec ze škodovky vymámil nové vstřiky všechny 4, novou lištu vč. čerpadla a nový egr. DPF bylo v cajku, tak jsem to pak nechal přehrát zpět na SW bez DG...

Pokud z toho nemáš žádný benefit, tak nevidím důvod mít DG SW v autě... snižuje to životnost...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

15degren dakujem za vysvetlenie a za pomoc budem musiet stym nieco spravit pozistujem si dalsie info ohladom toho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě mě napadlo, udělalo se po resetování DPFka i nové nastavení egr ventilu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By bujko7
      Dobrý den,
      jaké nejlepší radio do superba 2 ? Mám columbus, ale ten mi nesedí. Nic to neumí. 
    • By adamo23
      Ahojte! Kedze rollujem tie forka dlhsie nic podobne som si este nevsimol a tak sa chcem opytat ci s tym niekto nemate skusenost
      jedna sa o octaviu 2 2.0tdi rs (cega) 125kw v chipe (9/2009 dsg)
      podla diagnostik a servisu nic nieje zavada- piska turbo (vstreky,tlak turba a vsetko podobne je ok)
      Chyba: pri pomalom pridavani plynu - je jedno ci je auto teple alebo studene) dymi na husto na modro (skusane aditiva do nafty aj podmienky pre regeneraciu dpf boli - jazdim aj dialnice) (no pri zosliapnuti plynu agresivnejsie nieje naznak po ziadnom dyme)
      a enormny narast spotreby - podla palubaku spotreba ok - realne na celu nadrz v octavii urobim 500-600km
      olej podotykam,auto nezerie a vykon je bez straty.
      neviete mi prosim poradit co to moze byt? 
      nemate s tym niekto skusenosti?
      v priebehu dalsieho tyzdna ide do ineho servisu - mam podozrenie na nefunkcne cidla tak nech to pozru.
       
    • By PTiCA
      Přikládám návod na výměnu čidla chladící kapaliny G62 u vozu Fabia 2.0i r.v. 2003.
       
      Zjištění závady
      Na budíkách se mi přestala ukazovat teplota motoru. Po cca 2. dnech se zobrazila chyba motoru na budíkách.
      Diagnostika zobrazila chybu 16500 - čidlo teploty chladící kapaliny (G62)

       
      Postup výměny
      Po sundání krytu motoru stačí odpojit hadici která vede od vzduchového filtru.
       
       
      Čidlo se nachází hned pod hadicí.
       
       
      Ted stačí odpojit původní čidlo, vytáhnout pojistku a čidlo lehce vysunout nahoru.
       
       
      Ted stačí vrátit zpět nové čidlo a postup opakovat obráceně. Po dokončení výměny pomocí diagnostiky smazat chyby v jednotce motoru a je hotovo.
       
       
      Mě trocha vody vystříkla když jsem čidlo vyndal. Doporučuju s tím počítat a mít trochu destilky nebo chladící kapaliny na dolití.
       
       
       
    • By Logr94
      Dobrý den chci se zeptat zdali je možné zapojit zpět obd2 koupil jsem jetou fabču 1 a zjistili jsme ze obd2 nejde ...tak jsem rozebral plasty pod volantem a objevil jsem odstřihnute nejake kabely co k ni vedou ...(viz foto ) dokáže někdo poradit jak to zapojit a kam ? Děkuji 
    • By gngngn
      Prodám dvakrát použitý originál Carista adaptér. Ideálně osobka v Praze nebo České Lípě. 
×
×
  • Create New...