Jump to content

Aplikacia VAG DPF + ELM327 adapter


sk0d@

Recommended Posts

Kedze niekedy dochadza k nedorozumeniam ohladom rozdielu medzi soot a ash, sposobu vypoctu zanesenia a pod. tak par poznamok:

 

- Soot pochadza primarne z nedokonaleho spalovania, je tvoreny prevazne uhlikom (ale nie len nim, nejaka cast z neho je prave ten ash). Regeneraciou sa vypali prave ta prevazna cast. Uhlik a jeho formy (uhlovodiky) v tomto pripade pochadzaju z paliva, ciastocne aj z oleja.

 

- Ash je to, co sa navzdy usadza vo filtri. Je to vlastne ta nespalitelna cast (kovy) po kazdej regeneracii.

 

Az sa ho tam proste nahromadi vela, tak DPF vypovie sluzbu.

 

P.S. priblizne pri 50tkm je uz oil ash vacsi ako soot (pred regeneraciou), pri 250tkm to uz moze byt 80% prevaha ash-u.

 

Priklad sposobu vypoctu u 2.0TDI CR 103kW
 
Active Regeneration Function
The soot load of the particulate filter is calculated by two pre-programmed load models in the Engine Control Module (ECM) J623.

 

One of the load models is determined from the driving profile of the user and the signals from the exhaust gas temperature sensors and Heated Oxygen Sensor (HO2S) G39.

 

Another soot load model is the flow resistance of the particulate filter. It is calculated from the signals of Exhaust Pressure Sensor 1 G450, Exhaust Gas Temperature (EGT) Sensor 3 G495, and Mass Air Flow (MAF) Sensor G70.

sensors.thumb.JPG.354519625768fe7cebe1c2ff57320207.JPG

 

Prikladam aj graf zaplnenia sootom.

DPF.thumb.JPG.f6c17de801ca92d907366eb604a7133e.JPG

Edited by sk0d@
  • Pozitivní 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak se mi podařilo chytit regeneraci DPF, co mě trochu zarazilo, že se spustila už po 533 km, může to být tím, že mám občas kratší cestu a filtr se rychleji zaplni? Snažím se jezdit delší trasy, větsinou kolem 50 km , sem tam je to o něco míň.

Po ukončení procenta klesla z 80 na 22. Je to OK?

image.png

image.png

Edited by HonzaKo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stává se to také někomu? Mě dost často. Musím dát disconnect a pak znovu connect. Pokud si toho nevšimu občas se to samo odpojí. Kolikrát se to ani na poprvé nepřipojí(něco o BT to píše, ale přitom k rádiu je tel připojen) a musím celou app vypnout na tvrdo a pak znovu zapnout a připojit. Starší verze se Sony Xperia Z1C to nedělalo aspoň si nepamatuju. Ale od doby co mám Huawei P9 Lite 2017 tak jo.

 

Screenshot_20171203-083343.thumb.png.29056eb193758dfbf00bb8f90feb68e9.png

Link to comment
Share on other sites

Mám ofiko koupenou app. No napadlo mě to že by se to mohlo hádat s Bolerem, ale někdy to udělá hned jindy třeba po hodině a někdy za celých 150km cesty nic. Asi jak se jim zachce a jak moc se pohádaj :D:D. Přežiju to, já jen zda se s tím taky někdo setkal.

Link to comment
Share on other sites

V pondělí když jsem jel z víkendu ráno do práce tak za celých 150km nic a odpoledne když jsem jel domů 40km tak to vyhodilo error 2x a z toho jednou při regenraci. Ale asi vím kde by mohl být problém. Ve spojení mezi adapérem a autem. Mám dlouhý adaptér a možná je náchylnější na otřesi a občas i ztratí kontakt. Viz screen při připojování. Jinak mě už nic nenapadá co by to mohlo dělat.

 

Screenshot_20180112-144053.thumb.png.3fbaf5856be2133e8c57ccf6f8963dcc.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...