Joppien Vloženo 23. Květen 2017 Sdílet Vloženo 23. Květen 2017 Ahoj všichni, mám Octavii combi 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2004, přes 258 000 km. Měl jsem špatnou pravou poloosu (byla ještě origo z výroby), ta se vyměnila v servise, dávala se tam originál poloosa. A po servise, když jsem vyjížděl na hlavní, tak jsem zjistil, že mi rezonuje plynový pedál. Jízdou jsem zjistil, že rezonuje vždy jen kolem 1800 ot/min. Nad 1800 ot. pak přestane, stejně jako před 1800 ot. Dělá to pokaždé, při jakékoliv zařazené rychlosti. Když sem ale zkoušel při sjezdu z kopce na neutrál přidat plyn, nic se nedělo, stejně jako při stání na neutrál. Dělá to jen při jakékoliv zařazené rychlosti a je jedno kolik km/h jedu, reaguje to vždy stejně. O den později jsem auto vrátil do servisu, dívali se tam na všechno možný i znovu poloosu rozebírali, ale výsledek byl stejnej. Že asi jediným řešením je, že jak je ta poloosa úplně nová, tak je tvdrší a proto se stávají tyhle rezonance na plynovém pedálu. Že se to prý snad po pár stovkách km usadí a rezonance zmizí. Setkal se s tím někdo? :/ Předem díky za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 23. Květen 2017 Sdílet Vloženo 23. Květen 2017 nejdříve by chtělo zjistit jestli zdrojem té rezonance je skutečně polosa - může to být i nějaký následek její výměny. Pokud je to opravdu od ní, tak to asi jen tak nepřestane, může být blbě "vyladěná". A proč si ji vlastně měnil? nestačilo vyměnit jen kloub? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joppien Vloženo 23. Květen 2017 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2017 No, prej se na to dívali dvakrát i znovu sundávali, ale nějak nezjistili, co to dělá a proč zrovna to dělá jen kolem 1800 ot. Do té výměny poloosy to nedělalo. Byla už celá rozviklaná, při každém přidání plynu cukala, cvakala, poloosa byla špatná na konci, v místě unašeče, měla tam vůli. Po té výměně už to necvaká, avšak se objevila ta rezonance mno... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joppien Vloženo 3. Červen 2017 Autor Sdílet Vloženo 3. Červen 2017 Další poznatek po dnešku. Jel jsem do velkýho kopce na čtyřku, při předjíždění kamiónu a jel jsem na 3500 ot a zjistil jsem, že se ozývá stejná rezonance jako při 1800 ot. Nad 3500 ot to opět přestane :/ Silentbloky motoru? Silentblok držáku převodovky? Diferenciál? Neboť se sem a tam ozývá opět velmi slabé cvakání, lupání. Že by vnitřní homokineťák na levé poloose? Na levé poloose se měnil vnější homokineťák před 3 měsíci, v pravotočivých zatáčkách lupal, po výměně to bylo ok. Může nová pravá poloosa nějakým způsobem zblbnout levou poloosu? Neboť když jsem jel 130 km/h po dálnici na tempomat, tak auto sem a tam slabě cukalo, ve zlomku vteřiny se samo cukavě brzdilo, jako by mi tam něco prokluzovalo. Může prokluzovat levý starý vnější homokineťák, že stářím nezvládá se vyrovnat nové pravé polose? Vrtá mi hlavou, proč se to projevuje jenom při 1800 a 3500 ot., při jakékoliv zařazené rychlosti, co se děje při těchto otáčkách? Vím, že se okolo 1650 ot řádně sepne turbo, ale tím turbem to nebude, neboť by mi to padalo do nouzáku apod. Převodovka a řazení to asi nebude, neboť mi to řazení vůbec nerezonuje a lehce a dobře se řadí. Někdo nějaké tipy, prosím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 4. Červen 2017 Sdílet Vloženo 4. Červen 2017 před 20 hodinami, Joppien napsal: Vrtá mi hlavou, proč se to projevuje jenom při 1800 a 3500 ot. to je podstata všech rezonancí, předpokládám, že to bude dělat i kolem 7000 ot. Bude to něco co se rozkmitává v závisloti na otáčkách motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joppien Vloženo 27. Červen 2017 Autor Sdílet Vloženo 27. Červen 2017 Tak byl jsem nedávno na prohlídce po 15 000 km - oleje, filtry apod. Nechal jsem si aj vyměnit převodový olej a bylo to dobře, neboť od předchozího majitele jsem to ještě neměnil a technik mi říkal, že při vypouštění z převodovky tekl žlutý olej. Že to není správný předepsaný olej. Pravda je, že předchozí majitel byl hovado, auto než se ke mě dostalo, asi v posledních letech nikdy nedostalo správný servis a vypadalo to, že to dělali někde v garáži. Nalil mi tam pak ten správný a měnil jsem ještě poslední vnitřní levý homokineťák a lupání přestalo úplně. Po posledním servisu, viz nahoře, to ještě nakonec lupalo. Po výměně je klid. Ale rezonance ještě trvá. Zjistili, že to dělá setrvačník spojky Mohli mi poškodit setrvačník spojky, když mi tehdy dělali pravou poloosu, např. při uvolnění šroubu necitlivým způsobem, např. údery kladivem, při zařazené rychlosti? Tak aspoň vím, co je za problém a nezbývá mi nic jiného než jezdit tak dlouho, až se spojka rozpadne a pak ji celou vyměnit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hofer Vloženo 17. Březen 2019 Sdílet Vloženo 17. Březen 2019 Tak to mam uplně stejný problém.Octavia 1,9-77 kombi dsg. Presne po vyměně p.poloosy rezonance pri 1800 a 3500 ot.Uz to dela 2 roky.Nechal jsem vymenit dvojhmotu ale nic .Taky jsem zouffaly a nikdo nemůže přijít na vadu.Budu rád za každou radu.Děkuji Hofer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hofer Vloženo 30. Květen 2020 Sdílet Vloženo 30. Květen 2020 V 27. 6. 2017 na 23:12, Joppien napsal: Tak byl jsem nedávno na prohlídce po 15 000 km - oleje, filtry apod. Nechal jsem si aj vyměnit převodový olej a bylo to dobře, neboť od předchozího majitele jsem to ještě neměnil a technik mi říkal, že při vypouštění z převodovky tekl žlutý olej. Že to není správný předepsaný olej. Pravda je, že předchozí majitel byl hovado, auto než se ke mě dostalo, asi v posledních letech nikdy nedostalo správný servis a vypadalo to, že to dělali někde v garáži. Nalil mi tam pak ten správný a měnil jsem ještě poslední vnitřní levý homokineťák a lupání přestalo úplně. Po posledním servisu, viz nahoře, to ještě nakonec lupalo. Po výměně je klid. Ale rezonance ještě trvá. Zjistili, že to dělá setrvačník spojky Mohli mi poškodit setrvačník spojky, když mi tehdy dělali pravou poloosu, např. při uvolnění šroubu necitlivým způsobem, např. údery kladivem, při zařazené rychlosti? Tak aspoň vím, co je za problém a nezbývá mi nic jiného než jezdit tak dlouho, až se spojka rozpadne a pak ji celou vyměnit... ahoj,tak setrvačník to není,známý má stejný problém,po výměně poloosy stjná rezonance při daných otáčkách.Já jsem setrvák vyměnil a nic se nezměnilo.Doufám,že zde při vyřešení problému dáte odkaz.dí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yebat Vloženo 2. Únor 2021 Sdílet Vloženo 2. Únor 2021 (editace) Už je to tu delší dobu bez odpovědi, ale přesto to zkusím. Vyřešil to někdo? Mám stejnej problém. Po výměně poloos, auto rezonuje při 1800. Pak to přestane a při 3400 je to rachot, jak kdyby měl motor vylítnout, na vyšší otáčky zas klid. Silentbloky motoru vyměněný, (za jiný, staršíl. Přední kus vejfuku s vlnovcem a katem taky vyměněnej, (za jinej starší). Stále stejný. Už s tím jezdím ca 3000km a nezhoršuje se to. S mechanikem jsme na nic nepřišli. Nic uvolněnýho nenašli... Editováno: 2. Únor 2021, autor: yebat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hofer Vloženo 3. Únor 2021 Sdílet Vloženo 3. Únor 2021 V 2. 2. 2021 na 16:37, yebat napsal: Už je to tu delší dobu bez odpovědi, ale přesto to zkusím. Vyřešil to někdo? Mám stejnej problém. Po výměně poloos, auto rezonuje při 1800. Pak to přestane a při 3400 je to rachot, jak kdyby měl motor vylítnout, na vyšší otáčky zas klid. Silentbloky motoru vyměněný, (za jiný, staršíl. Přední kus vejfuku s vlnovcem a katem taky vyměněnej, (za jinej starší). Stále stejný. Už s tím jezdím ca 3000km a nezhoršuje se to. S mechanikem jsme na nic nepřišli. Nic uvolněnýho nenašli... Yebe mi to už tri roky a nic jsem nezjistil.Taky jsem uvažoval o silenblokach. Jediná možnost je špatně uložení poloosy.Myslim levá.Menil jsem obě,ale až po té druhé byl tento problém.Rezonance je pořád stejná!⚡⚡⚡. Nemám známé na vyzkoušení jiné p-osy.Mozna by to vyřešilo problém 🙏🙏🙏Hofer .msg.hofer hofer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hofer Vloženo 3. Únor 2021 Sdílet Vloženo 3. Únor 2021 Hofer Hofer -msengr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yebat Vloženo 4. Únor 2021 Sdílet Vloženo 4. Únor 2021 Poloosou to nebude, protože je to závislý na otáčkách motoru. A dělá to, i když auto stojí, jenom není poznat, odkud ten zvuk jde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hofer Vloženo 4. Únor 2021 Sdílet Vloženo 4. Únor 2021 před 2 hodinami, yebat napsal: Poloosou to nebude, protože je to závislý na otáčkách motoru. A dělá to, i když auto stojí, jenom není poznat, odkud ten zvuk jde... Musi to byt zpusobeno vymenou poloosy.Nekde v místě,kde je zasunuta do motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 4. Únor 2021 Sdílet Vloženo 4. Únor 2021 Nemohla by to dělat reakční vzpěra zavěšení motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yebat Vloženo 11. Únor 2021 Sdílet Vloženo 11. Únor 2021 Mozna ano, tu jsme vymenit nezkouseli, vrchni silenty jo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hofer Vloženo 11. Únor 2021 Sdílet Vloženo 11. Únor 2021 V 4. 2. 2021 na 10:06, yebat napsal: Poloosou to nebude, protože je to závislý na otáčkách motoru. A dělá to, i když auto stojí, jenom není poznat, odkud ten zvuk jde... Na volnoběh to nedělá Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 11. Únor 2021 Sdílet Vloženo 11. Únor 2021 Stejně je to nějaký divný. Je to závislé na zatížení motoru? Při zrychlování se to chová stejně jako při zpomalování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yebat Vloženo 12. Únor 2021 Sdílet Vloženo 12. Únor 2021 jak jdou otáčky nahoru, začne to dělat bordel kolem 1800, (to je ještě celkem v klidu, zní to, jako by byl vyndanej vzduchovej filtr, takový podobný dunění) potom je až do cca 3400 klid. Kolem těch 3400 je to teda rachot takovej, až to rozvibruje celou kastli. po překročení zase klid. Když pak otáčky padají, je to stejný... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yebat Vloženo 12. Únor 2021 Sdílet Vloženo 12. Únor 2021 Dneska jsem objednal tu spodni vzperu, lehnul jsem pod to a byla celkem mekka, kdyz jsem zkousel zapacit sroubovakem. Tak dam echo, az to prijde a vymenim to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yebat Vloženo 23. Únor 2021 Sdílet Vloženo 23. Únor 2021 Reakce vyměněná, levej držák motoru jsem dal taky novej a stále nic... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joppien Vloženo 29. Září 2021 Autor Sdílet Vloženo 29. Září 2021 Ahoj všichni, děkuji za vaše nové poznatky. Aspoň vím, že to setrvačníkem spojky nemusí být. Stále jezdím dodnes s tou rezonancí. Jsem zvědavý, za jak dlouho zjistíme skutečnou příčinu rezonance :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yebat Vloženo 4. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 4. Říjen 2021 Já už s tím takhle jezdím cca rok. (Asi 17000km) a furt se nikde nic nerozsypalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hofer Vloženo 11. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2021 V 4. 10. 2021 na 11:26, yebat napsal: Já už s tím takhle jezdím cca rok. (Asi 17000km) a furt se nikde nic nerozsypalo. Já 3 roky a je to stejné!😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Joppien Vloženo 15. Říjen 2021 Autor Sdílet Vloženo 15. Říjen 2021 Koukám, jak to rychle uteklo, od r. 2017, co ten problém mám, tak už mám přes 340 000 km a nic se mi nerozsypalo. Nemůžu se dočkat, až se zjistí konkrétní příčina rezonance :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kohout00 Vloženo 23. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2021 V 15. 10. 2021 na 2:19, Joppien napsal: Koukám, jak to rychle uteklo, od r. 2017, co ten problém mám, tak už mám přes 340 000 km a nic se mi nerozsypalo. Nemůžu se dočkat, až se zjistí konkrétní příčina rezonance :) Popravdě jsem rád, že nejsem sám s tímto problémem a dokonce se autor postupně zmiňuje jestli to mizí nebo ne. Taky mi to začalo dělat hned po výměně obou poloos od SKF. Něco málo jsem s tím najezdil, protože jsem si myslel že nový poloosy jsou natěsno a musí se trochu vychodit, ale to zatím nepomáhá. Poloosy jsem si měnil sám, starý mám ještě doma, byly vymačkaný vnitřní klouby (najeto 315tis), tak jsem si řekl že dám rovnou poloosy nový, protože jsem se bál že zachvíli lehnou i klouby venkovní. Spodní vzpěru mezi převodovkou a nápravnicí mám novou, to ničemu nepomohlo. Nechal jsem i do jednotky vrátit původní soft jestli to třeba nebude tím, ale taktéž beze změny. Nejvíc to asi nasvědčuje dvouhmotě, ale to mi zas nedává smysl proč by to začalo dělat hned po výměně poloos. Na druhou stranu si říkám že kdyby to byly špatný poloosy tak to bude dělat jen na určitej kvalt, když se otáčí určitou rychlostí a ne vždycky při 1800 a 3500.. A to jsem si říkal jak mám jednoduchý auto kde si se vším poradím sám..😂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.