Přejít na obsah

Rezonance plynového pedálu po výměně poloosy


Joppien

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni,

 

mám Octavii combi 1.9 TDi (66 kW), r.v. 2004, přes 258 000 km.

Měl jsem špatnou pravou poloosu (byla ještě origo z výroby), ta se vyměnila v servise, dávala se tam originál poloosa. A po servise, když jsem vyjížděl na hlavní, tak jsem zjistil, že mi rezonuje plynový pedál.

Jízdou jsem zjistil, že rezonuje vždy jen kolem 1800 ot/min. Nad 1800 ot. pak přestane, stejně jako před 1800 ot. Dělá to pokaždé, při jakékoliv zařazené rychlosti.

Když sem ale zkoušel při sjezdu z kopce na neutrál přidat plyn, nic se nedělo, stejně jako při stání na neutrál. Dělá to jen při jakékoliv zařazené rychlosti a je jedno kolik km/h jedu, reaguje to vždy stejně. O den později jsem auto vrátil do servisu, dívali se tam na všechno možný i znovu poloosu rozebírali, ale výsledek byl stejnej. Že asi jediným řešením je, že jak je ta poloosa úplně nová, tak je tvdrší a proto se stávají tyhle rezonance na plynovém pedálu. Že se to prý snad po pár stovkách km usadí a rezonance zmizí. Setkal se s tím někdo? :/

 

Předem díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, prej se na to dívali dvakrát i znovu sundávali, ale nějak nezjistili, co to dělá a proč zrovna to dělá jen kolem 1800 ot. Do té výměny poloosy to nedělalo.

Byla už celá rozviklaná, při každém přidání plynu cukala, cvakala, poloosa byla špatná na konci, v místě unašeče, měla tam vůli. Po té výměně už to necvaká, avšak se objevila ta rezonance mno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Další poznatek po dnešku. Jel jsem do velkýho kopce na čtyřku, při předjíždění kamiónu a jel jsem na 3500 ot a zjistil jsem, že se ozývá stejná rezonance jako při 1800 ot. Nad 3500 ot to opět přestane :/ Silentbloky motoru? Silentblok držáku převodovky? Diferenciál? Neboť se sem a tam ozývá opět velmi slabé cvakání, lupání. Že by vnitřní homokineťák na levé poloose? Na levé poloose se měnil vnější homokineťák před 3 měsíci, v pravotočivých zatáčkách lupal, po výměně to bylo ok.

Může nová pravá poloosa nějakým způsobem zblbnout levou poloosu? Neboť když jsem jel 130 km/h po dálnici na tempomat, tak auto sem a tam slabě cukalo, ve zlomku vteřiny se samo cukavě brzdilo, jako by mi tam něco prokluzovalo. Může prokluzovat levý starý vnější homokineťák, že stářím nezvládá se vyrovnat nové pravé polose?

 

Vrtá mi hlavou, proč se to projevuje jenom při 1800 a 3500 ot., při jakékoliv zařazené rychlosti, co se děje při těchto otáčkách? Vím, že se okolo 1650 ot řádně sepne turbo, ale tím turbem to nebude, neboť by mi to padalo do nouzáku apod. Převodovka a řazení to asi nebude, neboť mi to řazení vůbec nerezonuje a lehce a dobře se řadí.

 

Někdo nějaké tipy, prosím? ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak byl jsem nedávno na prohlídce po 15 000 km - oleje, filtry apod. Nechal jsem si aj vyměnit převodový olej a bylo to dobře, neboť od předchozího majitele jsem to ještě neměnil a technik mi říkal, že při vypouštění z převodovky tekl žlutý olej. Že to není správný předepsaný olej. Pravda je, že předchozí majitel byl hovado, auto než se ke mě dostalo, asi v posledních letech nikdy nedostalo správný servis a vypadalo to, že to dělali někde v garáži. Nalil mi tam pak ten správný a měnil jsem ještě poslední vnitřní levý homokineťák a lupání přestalo úplně. Po posledním servisu, viz nahoře, to ještě nakonec lupalo. Po výměně je klid. Ale rezonance ještě trvá.

Zjistili, že to dělá setrvačník spojky :( Mohli mi poškodit setrvačník spojky, když mi tehdy dělali pravou poloosu, např. při uvolnění šroubu necitlivým způsobem, např. údery kladivem, při zařazené rychlosti?

 

Tak aspoň vím, co je za problém a nezbývá mi nic jiného než jezdit tak dlouho, až se spojka rozpadne a pak ji celou vyměnit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak to mam uplně stejný problém.Octavia 1,9-77 kombi dsg. Presne po vyměně p.poloosy rezonance pri 1800  a 3500 ot.Uz to dela 2 roky.Nechal jsem vymenit dvojhmotu ale nic .Taky jsem zouffaly a nikdo nemůže přijít na vadu.Budu rád za každou radu.Děkuji Hofer

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 27. 6. 2017 na 23:12, Joppien napsal:

Tak byl jsem nedávno na prohlídce po 15 000 km - oleje, filtry apod. Nechal jsem si aj vyměnit převodový olej a bylo to dobře, neboť od předchozího majitele jsem to ještě neměnil a technik mi říkal, že při vypouštění z převodovky tekl žlutý olej. Že to není správný předepsaný olej. Pravda je, že předchozí majitel byl hovado, auto než se ke mě dostalo, asi v posledních letech nikdy nedostalo správný servis a vypadalo to, že to dělali někde v garáži. Nalil mi tam pak ten správný a měnil jsem ještě poslední vnitřní levý homokineťák a lupání přestalo úplně. Po posledním servisu, viz nahoře, to ještě nakonec lupalo. Po výměně je klid. Ale rezonance ještě trvá.

Zjistili, že to dělá setrvačník spojky :( Mohli mi poškodit setrvačník spojky, když mi tehdy dělali pravou poloosu, např. při uvolnění šroubu necitlivým způsobem, např. údery kladivem, při zařazené rychlosti?

 

Tak aspoň vím, co je za problém a nezbývá mi nic jiného než jezdit tak dlouho, až se spojka rozpadne a pak ji celou vyměnit...

ahoj,tak setrvačník to není,známý má stejný problém,po výměně poloosy stjná rezonance při daných otáčkách.Já jsem setrvák vyměnil a nic se nezměnilo.Doufám,že zde při vyřešení problému dáte odkaz.dí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Už je to tu delší dobu bez odpovědi, ale přesto to zkusím.

Vyřešil to někdo?

Mám stejnej problém. Po výměně poloos, auto rezonuje při 1800. Pak to přestane a při 3400 je to rachot, jak kdyby měl motor vylítnout, na vyšší otáčky zas klid.

Silentbloky motoru vyměněný, (za jiný, staršíl. Přední kus vejfuku s vlnovcem a katem taky vyměněnej, (za jinej starší). Stále stejný. Už s tím jezdím ca 3000km a nezhoršuje se to. S mechanikem jsme na nic nepřišli. Nic uvolněnýho nenašli... 

Editováno: , autor: yebat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 2. 2021 na 16:37, yebat napsal:

Už je to tu delší dobu bez odpovědi, ale přesto to zkusím.

Vyřešil to někdo?

Mám stejnej problém. Po výměně poloos, auto rezonuje při 1800. Pak to přestane a při 3400 je to rachot, jak kdyby měl motor vylítnout, na vyšší otáčky zas klid.

Silentbloky motoru vyměněný, (za jiný, staršíl. Přední kus vejfuku s vlnovcem a katem taky vyměněnej, (za jinej starší). Stále stejný. Už s tím jezdím ca 3000km a nezhoršuje se to. S mechanikem jsme na nic nepřišli. Nic uvolněnýho nenašli... 

Yebe mi to už tri roky a nic jsem nezjistil.Taky jsem uvažoval o silenblokach.

Jediná možnost je špatně uložení poloosy.Myslim levá.Menil jsem obě,ale až po té druhé byl tento problém.Rezonance je pořád stejná!. Nemám známé na vyzkoušení jiné p-osy.Mozna by to vyřešilo problém 🙏🙏🙏Hofer .msg.hofer hofer

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, yebat napsal:

Poloosou to nebude, protože je to závislý na otáčkách motoru. A dělá to, i když auto stojí, jenom není poznat, odkud ten zvuk jde...

Musi to byt zpusobeno vymenou poloosy.Nekde v místě,kde je zasunuta do motoru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jdou otáčky nahoru, začne to dělat bordel kolem 1800, (to je ještě celkem v klidu, zní to, jako by byl vyndanej vzduchovej filtr, takový podobný dunění) potom je až do cca 3400 klid. Kolem těch 3400 je to teda rachot takovej, až to rozvibruje celou kastli. po překročení zase klid. Když pak otáčky padají, je to stejný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 7 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...
V 15. 10. 2021 na 2:19, Joppien napsal:

Koukám, jak to rychle uteklo, od r. 2017, co ten problém mám, tak už mám přes 340 000 km a nic se mi nerozsypalo. Nemůžu se dočkat, až se zjistí konkrétní příčina rezonance :)

Popravdě jsem rád, že nejsem sám s tímto problémem a dokonce se autor postupně zmiňuje jestli to mizí nebo ne. Taky mi to začalo dělat hned po výměně obou poloos od SKF. Něco málo jsem s tím najezdil, protože jsem si myslel že nový poloosy jsou natěsno a musí se trochu vychodit, ale to zatím nepomáhá. Poloosy jsem si měnil sám, starý mám ještě doma, byly vymačkaný vnitřní klouby (najeto 315tis), tak jsem si řekl že dám rovnou poloosy nový, protože jsem se bál že zachvíli lehnou i klouby venkovní. Spodní vzpěru mezi převodovkou a nápravnicí mám novou, to ničemu nepomohlo. Nechal jsem i do jednotky vrátit původní soft jestli to třeba nebude tím, ale taktéž beze změny. Nejvíc to asi nasvědčuje dvouhmotě, ale to mi zas nedává smysl proč by to začalo dělat hned po výměně poloos. Na druhou stranu si říkám že kdyby to byly špatný poloosy tak to bude dělat jen na určitej kvalt, když se otáčí určitou rychlostí a ne vždycky při 1800 a 3500.. A to jsem si říkal jak mám jednoduchý auto kde si se vším poradím sám..😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...