Přejít na obsah

Po výměně řízení se nevrací volant


NUMIS4

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,nevíte někdo proč se mi po výměně řízení TRW nového repasovaného dílu nevrací volant po projetí zatáčkami plynule zpět do roviny vlastně přímého směru,musím k dotočení volantu pomoct.Řízení hned po výměně jde te´d i více ztuha než předtím.Díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Wittmann napsal:

vracení řízení do přímého směru je dáno hlavě geometrií přední nápravy. Jestli to jde ale ztuha, tak je někde něco špatně

díky za info,na sbíhavost jdu zítra,tak snad to dopadne,dám vědět.Posilovač pracuje  je jen tužší než to bylo,obávám se aby mechanik něco víc neutáhl třeba tzv.nastavení vůle přítlačného kamene pokud nebyl seřízený z výroby a zda ho utahoval nevím, ale hlavně zda má utažení vliv na tuhost točení volantem?,to nevím.Elektricky na palubce nic nesvítí,četl jsem zde i o vlhkosti snímače natočení  nebo kodování tuhosti.Jak šel volant lehce před opravou tak te´d jde ze 100% ta na 70 max

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Mirek 835 napsal:

Zkus znovu nakodovat řízení podle motorizace.

Tak zbíhavost nepomohla,od mechanika co dělal to řízení byla seřízená prý skoro přesně,až se divily.Zkusim i nakodovaní teda,mám stejnou motorizaci 1,4 16V 74KW poctivých 102 000 km a po GO motoru,elegance světlý interiér moc pěkná,nechci se jí vzdát

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Wittmann napsal:

to vracení je spíše o záklonech/odklonech rejdu, tedy usazení nápravnice

Tak zbíhavost nepomohla,od mechanika co dělal to řízení byla seřízená prý skoro přesně,až se divili.A s nápravnící určitě hýbat musel,tak mě napadá že bude muset zkontrolova popř.vyrovnat příčný sklon a teda ty odklony na předních kolech podle hodnot tolerance,mechanikovi to vyřídím,ta nedotáčivost volantu je nepříjemná.

Říkám si ještě zda by nemohlo to řízení být seřízené nebo spasované již z repase už takhle na tuho?vrtá mi hlavou to utahování toho přítlačného kamene vlastně nastavení převodky servořízení,zda ta tuhost nemůže být taky tímto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvednout přední kola do vzduchu (dát předek na špalky) a zkusit točit volantem. Musí to jít točit lehce jedním prstem.

 

Moc utaženým kamenem by to dost pravděpodobně mohlo být. Tady je návod na utažení, žádná věda. Nakonec zkušebním povolením se nic nezkazí, přitáhnout zpátky to můžeš vždycky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny,nějak jsem zamrz na řešení a asi jsem se smířil s tímto problémem,ovšem rád se podělím s mím postupem

Zkusil jsem ve škodovce překódovat na větší posilovací účinek čímž zmizela tuhost(ta před tím ale nebyla) a volant se otáčí lehce jako dřív"jenže zase je hlasitější servomotor jak do řízení tlačí víc kapaliny takže o to víc pracuje a je namáhanějsí servomotor takže si myslím že v tomhle to moc dobrý není",ta necelá nedotáčivost volantu ale zůstala,volant jde dotočit ale lehčejc,takže trochu plus,jenže překódování v dotočení nepomohlo.

S mechanikem jsme se shodli na přílišném utažení kamene od výrobce,výrobce jsem informoval a ten mi svolil povolení kamene s příslušným dokladem nebo zakázkou kvůli případné reklamaci čehokoliv na řízení do budoucna.Dohodli jsme se že by doložení dokladu bylo nejvěrohodnější od škody auto,byl jsem se tam zeptat ohledně této konkrétní záležitosti a řekli mi že ty výrobci repas.žízeních i od škody neradi uznávají reklamace,a že i škoda měla svého času s těma repasema problémy že docela odcházely,z toho jsem radši usoudil že se aspoň po dobu záruky smířím s tou nedotáčivostí(kdyby se s řízením něco stalo a výrobce by neposuzoval ještě seřizování kamene navíc) aby uznaly záruku.Takže kámen zkusíme povolit až po záruce řízení.

Takže takhle jsem dopad,blbí je že si na to začínám zvykat

 

Editováno: , autor: NUMIS4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

A co odklony a záklony kol? Já také měnil řízení a mám stejný problém, akorát já mám štelovatelné horní uložení tlumičů na odklony, ale záklon jednoho kola je trochu mimo toleranci, tak bych to vracení volantu možná svedl na to. Neví někdo jakou má ta nápravnice vůli na uchycení ke karoserii? Já myslel, že skoro žádnou vůli nemá, proto jsem to neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,ještě s originál původním řízením jsem byl na geometrii ve škodovce kde mi vyjeli graf s geom.a řekli že záklony/odklony jsou mimo toleranci ale že to prý nějak nevadí,řízení se mi i úplně vracelo.Na geom. te´d nedávno u neautorizovanýho servisu mi předek seřizovali tím lejzrem na to měrítko za autem a řekli že byla seřízená skoro na sto procent,o odklonech/záklonech mi ale vůbec nic neřekli,vím že ale rozhozené být můžou tak jako z testu ze škody a přikládám se i k Wittmanovi že zrovna tohle zrovna může být příčina.Někde si kontrolu a popř,seřízení odklonů/záklonů budu muset zařídit.

A jak jste s odklonama/záklonama dopadl Vy Honzo HL ?,pomohlo sežízení k úplnému vracení volantu ?

  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha,tak to nechám aspoň zkontrolovat a uvidím,třeba to bude tím moc utaženým kamenem.A nebo jestli mechanik neudělal při výměně toho řízení nějakou chybu,třeba řízení špatně uložil nebo něco někde moc utáhnul a už se ten volant nedovrací kuli tomu,nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...