PTiCA

Euro NCAP Crash Test vozu Škoda Kodiaq

7 příspěvků k tomuto tématu

Překvapil mě rozdíl proti bratru Tiguanovi - tak nějak jsem předpokládal, že sourozenci dopadnou stejně a doufal, že větší Kokodák bude líp chránit posádku. Jsou to procentíčka, ale přesto...

 

A stejně po něm budu dál pokukovat - přece jen člověk sedí o 10 cm výš než okolní provoz, což dává příjemný (falešný?) pocit bezpečí.

 

 

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Netuším ako dopadol tiguan, predpokladám však, že podľa toho, čo píšeš, tak asi lepšie ako kodiaq...

ak tomu tak naozaj je, tak len preto, lebo tiguan má v základe viac elektronických asistenčných systémov

 

Bezpečnosť SUV je stále diskutovaná a každý má na to nejaký iný názor. V každom prípade sa jedná o veľké auto, ktoré minimálne dáva pocit bezpečia a keď to porovnám s malými autami, tak logicky viac materiálu a väčšia hmotnosť by skutočne mala lepšie ochrániť posádku. No z mojej skúsenosti má pre mňa SUV jedno iné veľké plus vzhľadom na bezpečnosť a to akýsi kľud za volantom. Aby som vysvetlil... najviac má podľa mňa na bezpečnosť jazdy vplyv sám vodič a aspoň mňa osobne SUV vôbec nepobáda k nejakej športovej riskantnej jazde. Nie že by som za volantom vždy riskoval, ale keď proste cítite, že auto vám pod zadkom sedí poriadne na ceste a pýta sa prejsť zákrutu rýchlejšie alebo si pýta prevetrať ho trochu, tak je to stále na obyčajnej ceste risk. V dobe, kedy napr. aj obyčajná fabia má taký podvozok, že vám dovolí naozaj veľa a dokonca vie byť zábavná, tak som možno pre niekoho nepochopiteľne rád, že existuje typ auta, kt. takéto chúťky vo mne potláča a naopak rozvíja iný typ užívania si cestovania, ktorý je bezpečnejší pre všetkých zúčastnených.

Ospravedlňujem sa, ak je to mimo témy, ale prišlo mi ako vhodné vyjadriť môj názor k tomu, prečo je SUV bezpečným autom.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

No, sourozenci to úplně nejsou, Tiguan je spíše sourozencem Atecy a Karoqu, přesto je na tom Kodiq parametry nejhůře....divné.

 

                   ochrana cestujících  -  ochrana dětí  -  ochrana chodců  -  bezpečnostní asistenty

Tiguan                     96%                          84%                       72%                                   68%

Ataca                       93%                          84%                       71%                                   60%

Kodiaq                     92%                         77%                        71%                                   54%

 

Podle Euroncap.

 

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Sourozenci to su... to, ze kodiaq ma natiahnuty razvor, neznamena, ze to nie je takmer 1:1 tiguan

Konieckoncov tiguan allspace je toho jasnym dokazom

Uz len podla uvedenoho vidno, ze hlavny rozdiel je skutocne v bezpecnostnych asistentoch. Kodiaq samozrejme moze mat vsetko to, co ma tiguan, ale nema to v zaklade.

 

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Kodiaq je celkově robustnější a větší tak bych čekal že se to v těch testech promítne...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Kodiaq je celkově robustnější a větší tak bych čekal že se to v těch testech promítne...

Jo, vidím to podobně. Asistenty si můžeme dokoupit, ale "procenta" v bezpečnosti posádky si nedokoupíš. Pořád se naštěstí bavíme o 90+ resp 85+, takže OK
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se

  • Podobné příspěvky

    • Od Pawouk
      Obecné téma ŠKODA Kodiaq.
       
       
       

       
    • Od DanVan
      Ahoj, při telefonování z mého auta slyší druhá strana nepříjemné "mňoukání", které souvisí s množstvím přidaného plynu. O tomto problému vím minimálně u dalších dvou uživatelích Kodiaqu. Jedná se vždy o konfiguraci 2,0 TDi 140 kw  7-stup. automat. 4x4 s infotainmentem Columbus 8".
       
      Máte někdo podobnou zkušenost ?
       
       
    • Od PTiCA
      Mel jsem moznost otestovat noveho Kodiaqa s Cantonem a zaujalo me umisteni subwooferu v rezerve.
       
      Výrobní číslo:
      CANTON 565.035.412
       

    • Od motorpower
      Probíhá testování dvou naftových motorizací  pro tento vůz, a během tohoto nebo příštího týdne budu měřit Kodiaq pro Svět motorů.
      Pokud budete mít zájem o úpravu tohoto vozu, pište sem, či přímo volejte , nebo pište SZ.
      Výsledky měření pochopitelně zveřejním.
    • Od PTiCA
      Návod k obsluze
      Vozidlo a Inforainment
      ŠKODA Kodiaq