Přejít na obsah

1.9 66kW upgrade brzd


tslany

Doporučené příspěvky

Máme v rodině tuhle modlu, rv 2003, nějaká "factory" úprava na 83kW nebo kolik (kdo ví co je to zač), jenže ty brzdy jsou prostě katastrofa. Nevím kolik cm to má, vepředu kotouče vzadu bubny, ale prostě to nebrzdí. Chtěl bych jako narozeninovej dárek koupit nějaký věci aby to auto bylo použitelný a umělo to normálně zabrzdit v rozumnným čase. Nevím jak to má koncern udělaný, např. u Hyundaie nebo Mazdy se prostě koupí brzdič s držákem nebo jen ten držák a hned tam jde dát o 2-3cm větší kotouč. Mezera mezi brzdičem a diskem (15") tam je dostatečná aby se tam vlezlo něco většího.

 

Moje otázka zní - jaká je nejlevnější cesta k větším brzdám? (v part numberech) Vyplatí se předělávat zadek z bubnů na kotouče, nebo je to ekonomický nesmysl? Výrobce kotoučů a desek poradit nepotřebuji, auto brzdí "jak z výroby", to jen říkám předem :-)) Kdyby náhodou pro upřesnění bylo potřeba něco, nevím, vin asi nebo současný PN, tak dodám, jen to zrovna nemám u sebe a tak nějak doufám že v tom třeba není zmatek

Editováno: , autor: tslany
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli chceš UP na vetší z  280mm (ty máš) aspoň na 288mm je třeba těhlice,brzdiče a držáky možnost z O1  TDi96kW benzín 110kW nebo 132kW tam jsou už rovnou 312mm, na 288mm dáš ještě R15 disk  pokud by ti nestačily 288mm potom už ti stačí UP na 312mm výměna držáku,plechu a kotouče tam je nejmenší disk R16 pokud ti ani toto nestačí tak už 4píst brembo z Cupry tam ti stačí jen brzdič desky a kotouč 323mm disk R17, pokud nejsi závodník stačí ti 288mm

 

zadek bych asi volil kotoučovou nápravu klasika jsou 232mm a nebo rovnou sehnat z RS 256mm chlazené z toho jde udělat UP pomočí držáku až na 280mm

 

1.foto 288mm

2.foto držáky na up 312mm krycí plechy kotouče desky

3.foto držák kotouče pro 312mm

4.foto 312mm 

5.foto kotouče brzdiče a desky brembo 4píst

6.foto 323mm

7.foto tak jsem začínal na up z 280mm na 288mm (těhlice, brzdiče, držáky 288mm,krycí plech, desky kotouče)

288.jpg

up.jpg

2014-03-2211.18.11.jpg

2014-03-2211.32.49.jpg

brembo.jpg

B6.jpg

TehliceII.jpg

Editováno: , autor: libor.kratas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se nějak moc nezdá, že by to "nebrzdilo", zejména pokud to "brzdí jak z továrny". Pokud jsou opravdu brzdy OK, tak mi spíše přijde, že máš od Oct nějaké nereálné očekávání. Tou změnou velikosti se to zlepší, ale nějaký extra zázrak od toho nečekej. Předělání bubnů na kotouče se dá jednoduše pořešit výměnou celé nápravy - je to ale nepovolená úprava a za určitých okolností to může mít nějaké důsledky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to brzdí nebo nebrzdí je subjektivní, někomu to může přijít v pohodě, ale já co jsem jezdil dlouhodobě s nějakýma autama a teď si střihnul pár 100km jízd s tímhle (předtím tak 20km max; daily čeká než mi dojde posilovač z ameriky protože ho servis rozbil a miatou na dálnici fakt nee) tak musím říct že je to špatný když při snaze zabrzdit ze 150 držím křečovitě volant a brzdím i očima :-D Co je na té výměně nápravy tak špatného? (pokud neberu v potaz že to auto tak nebylo homologováno)

 

libor.kratas: Díky moc chlape, takovou odpověď jsem popravdě ani nečekal :worthy Z toho cos napsal tak na předek asi těch 288 (jsem teda myslel že tam jsou tak 250) a dozadu buď 256 nebo spíš těch 280 když je tam rozdíl jen 200 na kotouč a 100 na deskách - a tady se chci zeptat, z čeho přesně ten držák sebrat, a jaký kotouče na to přijdou? Nevím jak mají tyhle auta udělanou ručku, jsem zvyklej že je to "buben uvnitř kotouče" ale co se dívám na obrázky kotoučů tak tam nic takovýho nevidím, tzn chápu to dobře že kotouče stejný jak teď na předku, tzn. 1J0 615 301 E/M/P?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

250 maji myslím 1.4 v octavkách :D ,tak pokud budeš řešit zadní nápravu a chceš teda hnedka 280mm tak schaněj zadní nápravu z RS  která má vetší brzdiče 256mm chlazené a už pokukuj po forech po držáku držák ,,není originál´´ ale plně dostačuje a můžeš mit problém při STK jestli narazíš na vo.. ,  pěkně to má udělané uživatel Mikl nebo dokonce si myslím že ondero který si držáky dělal sám(je frézař/soustrušnik prostě šikula)  třeba pohledat v jejích vláknech jinak ano můžeš použit kotouče z předku)

tady nějaké foto od Mikla měl to myslím i vypsané co všechno je potřeba (snad mě nezastřelí )

 

 

DSC_0291.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0356.jpg

1.jpg

2.jpg

8.jpg

7.jpg

5.jpg

4.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pěkná práce :-) ale obávám se že jakmile to není origo tak do toho nepůjdu a zůstanu teda u 288/256. Přecijen není to moje auto :-D Jestli jsem to teda pochopil správně, potřebuju následující:

- přední těhlice 1.9 96kW (jetý)

- přední brzdiče s držáky 1.9 96kW (nový/repas)

- plech 1.9 96kW (nový)

- kotouče 288mm (nový)

- desky k 288mm kotoučům (nový)

- zadní náprava 1.8 132kW (jetý)

- repas zadních brzdičů

- kotouče 256mm (nový)

- desky k 256mm kotoučům (nový)

Snad mi nic neušlo :-D Díky moc :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...