Přejít na obsah

Konec downsizingu ?


BigSam72

Doporučené příspěvky

Zdravím, 

 

     plánuje škodovka v dohledné době nahradit ten 3hrnkovej rádobymotor něčím normálním ? Přiznám se že jsem spokojeným uživatelem několika vozů škoda, OI 1.8T/20ventil, pak Superb II a přemjšlel jsem že ženě koupím za dosluhující mazdu 6 fóbii ale prostě s tím motorem 1.0TSI je to promě stopka. Takže si říkám jestli počkám tak maximálně rok a nebo se poohlédnu jinde. Máte někdo nějaké info ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Wittmann napsal:

Jinak co vím, tak plán koncernu je takový, že v benzinu bude dělat 1.0, 1.5 a 2.0 - u Fabie se počítá jen s 1.0

No vzhledem k tomu ze ten motor v realu nedava NOx protoze z podstaty, a budou se predelavat metodologie mereni emisi tak bych cekal ze se to proste zase vrati k "normalu" a proste budou 4 valce. Otazkou zustava jak ten proces "navratu do reality" bude rychly .. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, MilanHos napsal:

Kupuješ to pro manželku né pro sebe tak co řešíš že ty jsi na něco zvyklý. Nakonec budeš překvapenej i ty jak to na takovej rádoby motor dokáže jet.

Jinak se ohlédni jinam, ale zajímalo by mě kam se dá jinam ohlédnout na motor dle tebe ještě únosný.

 

Ja to neresim z pohledu vykonu, ja to resim z pohledu zivotnosti takoveho motoru. Jsem zvedavy az budou s timto zazrakem realne zkusenosti kolik ten motor realne vydrzi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Existuje 1.5tsi evo - měli by to teď dávat do nové Ibizy. Sám tak trochu doufám, že se tohoto motoru dočká i příští generace Fabie a nástupce Rapidu SB. Někde se tu na foru objevila informace, že by měl přijít už za 2 roky... Nevím proč by to Seat dostal a Škoda nikoli :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, tom01 napsal:

Existuje 1.5tsi evo - měli by to teď dávat do nové Ibizy. Sám tak trochu doufám, že se tohoto motoru dočká i příští generace Fabie a nástupce Rapidu SB. Někde se tu na foru objevila informace, že by měl přijít už za 2 roky... Nevím proč by to Seat dostal a Škoda nikoli :huh:

 

přesně z toho důvodu, aby se odlišili. Seat staví image více na "sportu". Naopak škodovka je pro usedlejší masu. Pokud se tato ideologie koncernu nezmění, tak to bude maximálně ten litr. Hlavně musíš nějak udržet odstup Fabia/Rapid/Octavia/Superb

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, BigSam72 napsal:

 

1. Články z tohoto webu zařazuju, co se týká odbornosti v automobilové problematice, na úroveň Blesku pro ženy

2. Není tam (pochopitelně) uveden žádný důvod, proč by neměl vydržet. Jsou tam jen tlachy o tom, že špatně zní a vibruje, což s výdrží nemá nic společného. Jo a jen tak okrajově je zmíněno, že např. tříválec od BMW vyhrál motor roku. Ale to není podstatný, hlavně, že vibruje...

 

Co tam máš dál?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Kane13 napsal:

 

1. Články z tohoto webu zařazuju, co se týká odbornosti v automobilové problematice, na úroveň Blesku pro ženy

2. Není tam (pochopitelně) uveden žádný důvod, proč by neměl vydržet. Jsou tam jen tlachy o tom, že špatně zní a vibruje, což s výdrží nemá nic společného. Jo a jen tak okrajově je zmíněno, že např. tříválec od BMW vyhrál motor roku. Ale to není podstatný, hlavně, že vibruje...

 

Co tam máš dál?

Chybel jsi na hodinach fyziky nebo to jenom hrajes ? Z podstaty veci ty 3 hrnky vyvazit nejdou, proto tam maj ten dvouhmotovej setrvak a buhvi co jeste. Ten dvouhmotovej setrvak ti soupe vibrace z 1200-2400 otacek ( bezne u normalniho setrvaku)  nekam tesne nad hranici volnobeznejch, proto taky ten 1.0TSI zazrak nejvic vibruje v techto otackach. Ten dvouhmotak je jasny kurvitko, proste je tam jako dusledek tech 3hrnku, je to klasicky neco za neco. 

 

Proc asi 6ti-valce maji mnohem kultivanejsi chod nez ctyr-valce a ty zase lepsi nez 3-valce ? Ja chapu fabriku proc takovej motor udela, proste je zahnana do kouta dobou v ktere produkuje. Tlaky na snizovani nakladu, nizsi spotreba materialu, lehci motory atd.

 

Posleze ekologicke tlaky ( funny vec jak vyresili dieselgate, nacpaly do vyfukovy cesty nejakej bazmek, auto min jede, vic to zere ale zato to mene "kouri" ) no neberte to. 

 

Ted tusim EU pripravuje novou metodiku mereni emisi ktera tyhle "super motory" posle do vecnejch lovist kam imho patri. Btw. nedavno jsem se bavil s clovickem co ma autoservis kterej mi rikal ze nektery super-cuper motory dnesni doby neprojdou emisema po 40k kilometrech. 

 

To ze vyrobej malou kubaturu a foukaj do toho turbem o 106 aby nahnali vykon, ze se to turbo prehrejva a oni ho chladej benzinkem kterej na nej cakaj a dalsi a dalsi ..

 

Nehraju si na specialistu na motory, jenom se snazim i v dnesni dobe pouzivat selsky rozum .. 

 

PS: EGR ventil je take kurvitko ktere je u dnesnich "modernich" motoru dan za "ekologii".

Editováno: , autor: BrainLess72
pridani vety o EGR ventilu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kane13 - tak jistě, 1.4 TSI Twincharger (a různé jiné nepříliš povedené motory) taká vyhrály tuto anketu motor roku, jenže v ní se vůbec nebere v potaz jejich mechanická odolnost a kvalita. Takže její vypovídací hodnota je v tomto směru nula.

 

BigSam72 - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje! A nečekej, že FIII bude mít něco jiného než tříválec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, BrainLess72 napsal:

Chybel jsi na hodinach fyziky nebo to jenom hrajes ? Z podstaty veci ty 3 hrnky vyvazit nejdou, proto tam maj ten dvouhmotovej setrvak a buhvi co jeste. Ten dvouhmotovej setrvak ti soupe vibrace z 1200-2400 otacek ( bezne u normalniho setrvaku)  nekam tesne nad hranici volnobeznejch, proto taky ten 1.0TSI zazrak nejvic vibruje v techto otackach. Ten dvouhmotak je jasny kurvitko, proste je tam jako dusledek tech 3hrnku, je to klasicky neco za neco. 

 

Proc asi 6ti-valce maji mnohem kultivanejsi chod nez ctyr-valce a ty zase lepsi nez 3-valce ? Ja chapu fabriku proc takovej motor udela, proste je zahnana do kouta dobou v ktere produkuje. Tlaky na snizovani nakladu, nizsi spotreba materialu, lehci motory atd.

 

Posleze ekologicke tlaky ( funny vec jak vyresili dieselgate, nacpaly do vyfukovy cesty nejakej bazmek, auto min jede, vic to zere ale zato to mene "kouri" ) no neberte to. 

 

Ted tusim EU pripravuje novou metodiku mereni emisi ktera tyhle "super motory" posle do vecnejch lovist kam imho patri. Btw. nedavno jsem se bavil s clovickem co ma autoservis kterej mi rikal ze nektery super-cuper motory dnesni doby neprojdou emisema po 40k kilometrech. 

 

To ze vyrobej malou kubaturu a foukaj do toho turbem o 106 aby nahnali vykon, ze se to turbo prehrejva a oni ho chladej benzinkem kterej na nej cakaj a dalsi a dalsi ..

 

Nehraju si na specialistu na motory, jenom se snazim i v dnesni dobe pouzivat selsky rozum .. 

 

PS: EGR ventil je take kurvitko ktere je u dnesnich "modernich" motoru dan za "ekologii".

 

Chyběl jsi na hodinách čtení? Já se vyjadřuju k článku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 14. 6. 2017 na 19:41, MilanHos napsal:

Jak je to teda s tou dvouhmotou? Někde píšou že 1.0tsi ho má vždy jinde že pouze ve spojení s DSG a vystačí si nějak s "vyváženou" ojnicí nebo co, už nevím co je a neni pravda.

Pořád nikdo neví, jak je to s tou dvouhmotou?

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Ta dvouhmota se řešila zde v nějakém "přidruženém" tématu. Fabia 1.0 TSI s manuálem dvouhmotu nemá, Octavia a další větší modely mají už kombinaci s dvouhmotou. U Fábie je pouze použit "záměrně nevyvážený" setrvačník, ale jinak "běžné" konstrukce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...