Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

Proč tedy mnoho majitelů kritizuje tlumené LED za běžné rychlosti, tj. 90-130 kmh? Evidentně je něco špatně, světla by se při takových rychlostech měla přizvednout, ne ?

Osobně si nemohu vynachválit své stávající xenony s AFS na O2FL, kde tlumená světla svítí famózně, a do zatáček se krásně a skutečně plynule natáčejí, a v nízkých rychlostech zejména po městě funguje skvěle opět plynulý Corner Light.
Od Full LED ale očekávám hlavně více světla do stran, což xenony moc nedělají, hlavně v různých lesních oblastech to někdy je to někdy skoro i na mlhovky, abych viděl více i do stran. Před rokem jsem trefil laň na výjezdu z dálnice, kdyby to bývalo svítilo více do stran, možná bych brzdil dříve. Takto to bylo vedle další škody mj. i na výměnu celého levého reflektoru :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na okresních silnicích nemám zatím LED pořádně odzkoušeny. Přešel jsem z OIII bixenony na FL LED a režim město ve tmě (včetně deště), popřípadě dálnice jsou dle mého názoru lepší LED světla. Bixenony byly skvělé, o tom žádná, ale LED jsou barvou světla a svítivostí o kousíček lepší.

V testech, které dělaly motoristické časopisy, vyšly lépe LED a to prakticky ve všech režimech.

 

Jakmile odzkouším okresní silnice, určitě se tady podělím o mé dojmy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma

To krátke svietenie na potkávačky som riešil v inom vlákne. A je to priam nebezpečné!!!!! V piatok som dal 450km po tme a bol som z nich nervozny jak pes. Dialkove sa nedali pouzivat stale a na potkavacky, hlavne lave svetlo som videl iba kusok pred seba. Tie svetla MUSIA byt zle nastavene, takto su zivotu nebezpecne!!!!

 

Zajtra idem do servisu na kontrolu nastavenia svetiel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, jude napsal:

To krátke svietenie na potkávačky som riešil v inom vlákne. A je to priam nebezpečné!!!!! V piatok som dal 450km po tme a bol som z nich nervozny jak pes. Dialkove sa nedali pouzivat stale a na potkavacky, hlavne lave svetlo som videl iba kusok pred seba. Tie svetla MUSIA byt zle nastavene, takto su zivotu nebezpecne!!!!

 

Zajtra idem do servisu na kontrolu nastavenia svetiel.

 

Můžu potvrdit, že zvednutí pomůže, z výroby jsem je měl taky nastavené nízko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když se to nechá přizvednout (můžete někdo popsat o kolik asi, nebo jak ?), nemůže se to naopak projevit na posunu spodního kraje světelného kuželu příliš dále od auta? Nebo tam je dostatečná rezerva na ten posun kužele světla dále (tzn. nějaké přizvednutí) ?

Vypadá to, že to ve Škodovce nějak paušálně dávají příliš dolů, ale proč ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem tedy naprostý laik nejen v této věci, ale trochu se mi nechce věřit, že by bylo možné tento typ světel nějak mechanicky přizvedávat. Pokud se nepletu, tak na voze by mělo být osazeno měření zatížení vozu (proti oslňování) a nejsem si jistý, že tento systém půjde takto lehce oblbnout. Druhá, možná i Vámi zmiňovaná možnost je SW úprava, ale moc se mi nezdá, že by ve značkovém s tímto byli ochotni manipulovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k výrobním tolerancím, které postihnou každý výrobek, bych se nedivil, kdyby byla někde v adaptacích možnost korekce polohy do + a do -, aby to svítilo vždy správně. na tom nevidím nic nemožného, rychloměr nebo spotřebu lze taky sw překalibrovat. Otázka je, jaký postup v DP na to AS mají a jestli je to špatně nastavené z výroby mimo tolerance nebo to AS bude nastavovat výš jen dle pocitu, ještě by to kousek chtělo, ještě....   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svetla v servise nastavene. Svietili prilis nizko.

 

Sice najprv na mna pozerali, ze co si vymyslam, ale ked ich skontrolovali, tak sa moj predpoklad potvrdil. Na stupnici boli svetla rozhasene aj vyskovo aj do stran :angry:

 

Takze, komu sa zda ze svietia LED-ky moc nizko, tak sup do Skodofky.

 

Btw. tak ako Xenony aj LED-ky sa daju nastavovat aj manualne. Nastavovanie podla zatazenia je o niecom inom.

 

Omicron: ja som ich dal nastavit tak ako maju byt. Vyskusam a uvidim, vyssie ako maju byt by som nerad isiel. Led svetlo je dost intenzivne a bolo by to pre proti iduce auta neprijemne.

Editováno: , autor: jude
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedna úvaha - jak vlastně funguje "Smart Light Assist", ten přeci nějak supluje manuální přepínání potkávací vs. dálkové, tím, že vycloní protijedoucí, resp. přede mnou jedoucí auto. Není tedy řešení to, že nechám "dálky" puštěné stále, a nechám na to na asistentovi, aby dálkové světlo vyclonil ? Je to řešení ?

Mám tento asistent ve výbavě, ale auto uvidím až za týden...

 

Může někdo okomentovat z vlastní zkušenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 minutami, jude napsal:

...Svetla v servise nastavene. Svietili prilis nizko. Sice najprv na mna pozerali, ze co si vymyslam, ale ked ich skontrolovali, tak sa moj predpoklad potvrdil. Na stupnici boli svetla rozhasene aj vyskovo aj do stran :angry: Takze, komu sa zda ze svietia LED-ky moc nizko, tak sup do Skodofky...

 

No vida, uvěřil by tomu někdo předtím ? Jak dlouho to auto máš ? Je to FL ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, MOJE_JMÉNO napsal:

Jsem tedy naprostý laik nejen v této věci, ale trochu se mi nechce věřit, že by bylo možné tento typ světel nějak mechanicky přizvedávat. Pokud se nepletu, tak na voze by mělo být osazeno měření zatížení vozu (proti oslňování) a nejsem si jistý, že tento systém půjde takto lehce oblbnout. Druhá, možná i Vámi zmiňovaná možnost je SW úprava, ale moc se mi nezdá, že by ve značkovém s tímto byli ochotni manipulovat.

 

Jsou to dvě různé věci. Každé světlo jde fyzicky imbusem nastavit do výšky a do strany. Automatické nastavení jen změři zatížení zadní nápravy a o to sníží světla ze základní polohy, stejně jako to jde kolečkem u halogenu. Jestli jsou světla nastavená do země, nebo nahoru to už neřeší.

 

omicron: pokud vím, tak clonění dálek má ze škodovky jen superb a u okty jde jen o přepínání mezi tlumenejma a dálkama

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nemám zkušenost s halogeny po FL, ale měl jsem původní  OIII s halogeny a teď mám LED. Rozdíl je to obrovský ve prospěch LED. Sedí popis M_ike.

Akorát souhlas s tím co bylo zmíněno, že dosvit LED do dálky by mohl být ještě o malinko lepší. Bixenony v Superbu II se kterým můžu porovnávat dosvítí na potkávačky dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zcela nová O3FLLED jsou velmi dobré, ale vadí mě možná subjektivně (viz dále) krátký dosah potkávacích - asi to dosvítí stejně daleko, nicméně u konvenčních halogenů  či xenonů není rozhraní světla a tmy tak hodně ostré a ohraničené, jako u LED, proto asi vzniká dojem, že to v potkávacím režimu svítí na dost krátko. Bohužel to ale skutečně nedovolí jet nějak moc rychle. Moc tomu nepomáhá možná i barva světla, která jde skoro až do modra.

 

Předevčírem jsem jel večer po rychlostní silnici, kdy i za za tmy a silného deště celkem dobře pracoval Lane Assist,  ale v potkávacím režimu bych s tím rychleji jak nějakých 110-120 km/h asi nerad jel, prostě je vidět dobře někam, a poté hned absolutní tma. Takže na rychlejší jízdu jen dálky a nejlépe do automatického režimu, a celkem dobře (v podstatě rychleji než řidič) do vždy přepne zpět na potkávací. Zpět na dálku to přepíná na můj vkus trochu pomaleji, ale dá se na to zvyknout... V tom hustém dešti bych asi přidal přední mlhovky, nicméně čekám na Nokya HyperYellow (které mám na cestě z USA), a jež jsem nechal ve starém O2FL. Originál žárovky v mlhovkách z výroby jsou bohužel jen trapná šiditka, která nejsou moc poznat, že vůbec svítí...

 

Doteď jsem jezdil s xenony na O2FL (dálka xenony + výborné HLG Osram NightBreaker) - u tlumených bych řekl, že xenony byly lepší a svítily dále, i když LED jdou více do šířky, dálka asi bude LED lepší, byť se mě zdá barva světla až příliš do modra.. Ale zdá se mě, že dálky s HLG Osram NightBreaker svítily o dost dále, jenže to jsou opravdu fenomenální žárovky.

 

Celkově jsou LED hodně, hodně dobré, svítí hodně zeširoka a pořádným jasem, ale v obou režimech jsou pro mě subjektivně "krátké"... Jestli to je optikou, či nějakým nastavením netuším...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou celkem knížecí rady :(, pro "zvednutí" potkávacích LED musí být pádný argument, obávám se, že většina servisů mě s takovým požadavkem vyfuckuje, protože se budou řídit servisními doporučeními. Také se obávám, že to je nastavené správně, a problém vězí v tom, že většina našich očí není přivyklá na velmi ostré rozhraní světla a tmy, charakteristické právě pro LED, a které u HLG a xenonů tak ostré není. Tam právě bude i ten přesah okem vnímán jako viditelný dosvit světel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...