Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

před 4 hodinami, omicron napsal:

Nu také jsem zatím nepotkal nikoho, který by měl nové auto se správně nastavenými FullLED světly, to je tristní...

Už jsem to zde i zmiňoval, já totiž problém se světly nemám, ovšem doposud jsem neměl přímé porovnání s jakýmkoliv jiným vozem. Nepřipadá

mi totiž, že by byl dosvit nějak špatný. Světla nebyla doposud nijak seřizována. 

Stejně tak jsem nedělal porovnání s předface vozem vybaveným xenony. 

Takové to "mě to svítí nad, nebo pod značku na autě přede mnou" je fakt irelevantní.

A opravdu mají v autorizovaných servisech tak vyžilé přístroje? 

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, xx30 napsal:

To že svítí nad SPZ druhého auta neznamená, že bylo dle toho nastaveno

Netvrdím, že se světla podle SPZ nastavolala.

Samozřejmě to znamená, že světla oslňují. Světla u OIII jsou vždy níž od země, než SPZ u Octavie. Takže zcela logicky, když to svítí nad tu SPZ, svítí to výš, než je zdroj světla, tudíž nahoru, takže to oslňuje. Horní hrana světelného kužele LED světel musí být vždy pod horizontální osou zdroje světla. Stačilo dávat pozor na ZŠ v geometrii. A svůj erektoskop si můžou v autokelly strčit tam, kam patří, nebo se s ním naučit seřizovat.

Editováno: , autor: Clerfayt
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Clerfayt napsal:

Horní hrana světelného kužele LED světel musí být vždy pod horizontální osou zdroje světla

Podle toho by byly LED světla zcela nepoužitelné, protože je pak jejich dosvit cca 20 m a pokud přijíždím k přechodu pro chodce nebo míjím ve tmě chodce osvítím jen jeho nohy a to max ke kolenům což je z pohledu bezpečnosti myslím velmi nebezpečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to má dvě roviny, horní strana světel není rovná, ta "nižší" hrana by měla vypadat asi takto:
Výsledek obrázku pro nastavení svÄtel

která opravdu nemá dosahovat nad úroveň předních světlometů.
Ale ta "zvýšená hrana" vpravo svítí výše (ale stále by neměla osvětlovat hlavu chodce)

Pár materiálů kdo by měl zájem:
http://www.testek.sk/files/prez/skolenie_mp_nastav_svetlometov_2018.pdf

http://www.autorubik.sk/clanky/osvetlenie-vozidla-svetlomety-a-ich-diagnostika/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je snad jasné. O té pravé hraně se tu nikdo nebaví. Ta je stejně pro svícení do pangejtu a má svítit výš. Ale ani s tou se to nesmí přehánět. P  rotože se seřizuje (ta pangejtová strana, vpravo) současně s tou prostřední (hlavní světelnou hranou). De fakto seřídíš prostřední hranu dle Tvého pěkného obrázku a ten pravý kužel na svícení pangejtu máš taky nastaven (automaticky).

A ještě je tam ta levá strana, která se nastavuje ještě níž, ale to už jsme v detailech.

Kdo by si chtěl ty LEDky seřídit sám, doporučuji vůbec nehrabat na stranové seřízení, ale jen na výškové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, po fiasku i ve druhém autorizáku jsem si vzal 6mm imbus a světla si na rovné dlouhé silnici výškově nastavil sám. Každému jsem dal 1,5 otáčky. Světla jsou nastavena tak, že přechod světlo/stín je sotva vidět Tzn. světla jsem zvedl a pak pomalu sklápěl do okamžiku, kdy ten přechod začal být vidět v dálce na silnici. 

 

S tímhle nastavením mám za tmy najeto cca 600 km (cca 2/3 mimo dálnice a silnice pro motorová vozidla) a blikla na mě za celou dobu dvě auta a v obou případech to bylo na horizontu, kdy jakkoliv nastavená světla svítí nahoru.

 

Teď to konečně svítí! A s dálkovýma je to jako jízda ve dne. Paráda a spokojenost.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co bys poradil jinýho?

 

Byl jsem ve dvou autorizácích Škoda a z obou se auto vrátilo se "správně" seřízenýma světlama, který svítily 20 m před auto..... Bezpečná rychlost (tedy taková, abych byl schopen zastavit před nečekanou překážkou) s takhle nastavenýma světlama byla tak 50 km/h. Porovnával jsem s OIII před FL s klasickýma halogenama seřízenýma v srpnu a halogeny svítily 2x dál....

 

Takže teď mám světla stranově seřízená dle servisu a zvedl jsem si ja tak, abych něco vidě a zároveň nikoho neoslňoval. Je na tom něco špatně?

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, stanmar napsal:

To fakt myslíte vážně, že si přední světla nastavujete podle "oka " ?

Bože.....:kol-32:

Jal jinak by to měl dělat? Přizvednutí není seřizovačka od nuly (i to je možné).  Pokud to nepřežene, nic proti tomu nemám. I když 1.5 otáčky na imbusu je dost. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebolo by jednoduchsie poziadat servis o nastavenie podla reglo a k tomu "o otocku" vyssie (myslene obrazne) ? Ja som to tak spravil a ani prijimaci technik ani servisak s tym nemali problem a nastavili to... po pravde su to vase peniaze za nastavenie a nechcete po nom aby to nastavil tak aby oslnoval nie? Konkretne prijimaci technik chcel po mne este aby som sa mu ozval naspat po par jazdach v noci ci je to nastavene ok a neblikaju na mna alebo to neni este stale malo. Servis u nas SECO Autotrans v Martine. Fotka je tak cca vo vzdialenosti 3.5-4m a na svietenie oproti nastaveniu z vyroby nemozem povedat ani pol slova je to 100x lepsie. Hrana je stale dost vyrazna ale vidiet vidim ovela lepsie a nebojim sa vyjst na dialnicu :kol-98: 

 

Btw pred nastavenim to bolo niekde na vrchnej hrane cierneho plastu na prednom narazniku na tej bielej O3

ZaRu9Dn.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen taková poznámka - z hlediska bezpečnosti (a vlastně i z pohledu zákona o provozu ) jsou tlumená světla na dálnici nedostatečná - jejich dosvit okolo 60m je při dálniční rychlosti 130 km/h opravdu málo. To bychom se měli bát jet na potkávačky po dálnici vlastně všichni...

viz obrázek :

497259396_svtla.thumb.jpg.4463160af18e088f253554ec9d583d13.jpg

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože mne tato problematika zajímá, informoval jsem se u technika v autorizáku na postup seřizování světel.

Dle jeho vyjádření mi nedoporučuje zasahovat svépomocí do nastavení, neboť oni světla seřizují níže popsaným postupem včetně použití diagnostiky :

Pro co nejpřesnější nastavení... "je potřeba natankovat plnou nádrž, nebo podle stavu hladiny paliva dovážit vůz, dohustit pneu, spínač do polohy svícení, ne AUTO režim, světla uvést diagnostikou do základního nastavení, do servisní polohy, vozidlo umístit na kalibrovanou rovinu a poté nastavit pomocí regloskopu na sklon 1,0%."

 

Nezjistil jsem bohužel nějaký přesnější údaj o vzdálenosti dosvitu při správném nastavení - to je prý závislé na více faktorech. Nadále se však snažím získat další informace.

 

Jak to některým z vás nastavovali nevím, nebyl jsem u toho. Tím pádem nemohu posoudit, jestli mechanici svoji práci odvedli v pořádku. Udaných 20m je samozřejmě u tlumených světel opravdu málo. Nicméně trvám na tom, že pokud někdo nastavuje světla tak, že je přizvedne a bere za důkaz, že je to dobře když na něj protijedoucí neblikají, popřípadě že osvětluje určitou část auta před ním jinak, nemám k tomu co dodat, než jen povzdechnutí.

 

 

Editováno: , autor: stanmar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mají mít světla ten 1°, tak to znamená, že dosvit by měl být zhruba d=h/0.0175, kde h = výška světel a d = dosvit. Tzn pokud by měl být dosvit 20m OK, museli by být světla 0.35m nad vozovkou (platí pro "levou" část kuželu, krajnice je osvětlována dále).

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stanmar:

Ano, povzdechnutí i kritika už zazněly, stále ale chybí to podstatné - návrh(y) jiného řešení. Příspěvek typu "to je špatně" bez popisu, jak na to správně, je jen prázdné plácnutí do vody.

 

Jak jsem psal, před nastavením svépomocí jsem byl ve dvou autorizácích (Auto Brejla Vestec a Auto Styl Stodůlky). V obou proběhla komunikace stejně neúspěšně (má prosba "světla jsou nejspíš podle ofiko postupu nastavení v pořádku, ale trochu mi je přizvedněte" a jejich odpověď "světla jsou v pořádku, nic jsme s nima neudělali"). Tzn. i po návštěvě ve dvou autorizácích svítila světla plně na h...., tzn. pár metrů před auto. Tohle se soudě podle četnosti shodně nepříjemných zkušeností Škodovce hodně nepovedlo.

 

A radši než abych v noci mimo obec jezdil 40 km/h (bezpečně) nebo normální rychlostí, ale úplně naslepo, tak jsem si to vyřešil sám ke své spokojenosti a ničí škodě / újmě. Bezpečnost mě i ostatních je pro mě důležitější než nepoužitelná doporučení výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, stanmar napsal:

Jen taková poznámka - z hlediska bezpečnosti (a vlastně i z pohledu zákona o provozu ) jsou tlumená světla na dálnici nedostatečná - jejich dosvit okolo 60m je při dálniční rychlosti 130 km/h opravdu málo. To bychom se měli bát jet na potkávačky po dálnici vlastně všichni...

viz obrázek :

497259396_svtla.thumb.jpg.4463160af18e088f253554ec9d583d13.jpg

 

Ved predsa aj FullLED v Octavii maju funkciu AFS a teda svetelny kuzel sa meni dle rezimu jazdy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bubaq, nevím co bys ode mne chtěl slyšet...

Opakuji já Tvoje světla svítit neviděl a u seřizování  jsem nebyl.

Pokud opravdu dodržují technologický postup daný automobilkou, nemělo by to svítit někam do kelu. A pokud ano, tak je něco špatně. S tím já ovšem nic neudělám.

Já se seřizováním světel nezabývám, pouze se mi nelíbí jednání takových jako Ty, kteří se domnívají že nastavením světel svépomocí nic špatného nedělají. Jak si vůbec můžeš být jistý, že máš správně seřízená světla, když to děláš podle pocitu? Možná jsi se strefil do sklonu že ještě neoslňuješ, ale vzhledem k tomu, kolik lidí jezdí s přizvednutými světly se to třeba ostatním ani nezdá.

Tímto stylem bych se k tomu rád už dál nevyjadřoval. Nemá cenu se hádat. Máme na to odlišný názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, psal jsem to tu už asi 3x, co bych chtěl slyšet: jak to mám tedy udělat "dobře", aby mi světla nesvítila 20 m před auto :-)?

 

Neberu to jako spor, snad ani ty ne - bylo by to zbytečné. Jen když někdo napíše "děláš to špatně", má jedním dechem napsat i to, jak to udělat správně, jinak to nedává moc smysl.

 

Jinak naprosto souhlasím s tímhle:

"Pokud opravdu dodržují technologický postup daný automobilkou, nemělo by to svítit někam do kelu. A pokud ano, tak je něco špatně. S tím já ovšem nic neudělám."

 

Ani já s tím nic nenadělám. Odmítám ale jezdit se světlam zabodnutýma do země, proto jsem udělal, co jsem udělal. Jak bys postupovat ty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...