Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

Já jsem laik a moc tomu nerozumím. Při poslední návštěvě servisu se asi jen podívali na diagnostiku a to bylo vše. Mě světla svítí velmi nízko. Rozumím, že LEDková světla mají ostrou hranu dosvitu, ale výška by měla nějaká být. Pokud jedu za druhou Octavii cca 10 - 15 m svítím jí ostrou hranou pouze na spodní část nárazníku a myslím si, že bych měl svítit i na SPZ. Značky neosvítím vůbec a chodce vidím na poslední chvíli protože výška svícení jen pod cca kolena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, MOJE_JMÉNO napsal:

Mohu potvrdit. V servisech to fakt stále neumějí. Mám po roce nové auto a od počátku děs běs....

před 4 hodinami, Patrik1971 napsal:

Presne.Oni neriesia nic.Supnu to na diagnostiku,nastavia zakladnu polohu a neriesia.Pravdepodobne uz pani v modernych servisoch zabudli,ze svetle sa nastavuju aj regloskopom a skrutkami na svetlach do spravnej polohy.Tak sa to totiz robi aj vo fabrike.

 

Já bych to tak tragicky neviděl, výše jsem popisoval svou loňskou zkušenost s tehdy zcela novým autem - asi základní problém je asi ten, že prodejní autosalony mají v rámci předprodejního servisu povinně provádět i nastavení světel (z fabriky NENÍ NASTAVENO VŮBEC, resp. jen nějak základně!), jenže FullLED světla jsou ale pro řadu z nich stále velká nová a neznámá, a tak na to často kašlou, neb se domnívají, že nic takového není třeba.

 

Tak se tomu stalo i ve velmi věhlasném a nejmenovaném autosalonu, kde jsem auto loni kupoval. Potom, co se s tím např. na dálnici takřka nedalo v noci jezdit jsem to řešil s regionálním autosalonem, kde se rovněž domnívali, že nic není třeba, nicméně po kontrole zjistili, že je to špatně nastavené. Po novém nastavení to najednou svítilo úžasně...

 

Takže spíše, ne že by to neuměli, ale spíše nevěří dílem nám zákazníkům, a dílem jsou sami asi velmi špatně informovaní.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám auto 2 týdny a trochu si je budu muset zvednout, svítí to moc krátce před vozidlo.

 

Kua ale nechápu že z toho všichni dělají takou vědu, xenony jsem si taky zvedal a tolik se o tom nemluvilo. Jsou to 2 šrouby, s diagnostikou to nijak nesouvisí.

 

Např. na O1 byla čočka xenonu 55cm vysoko a bylo tam přímo na světle uvedeno 1% jako doporučený sklon dolů. Takže by to vlastně mělo znamenat že ta linka kdy končí světlo a začíná tma je cca 55m daleko od vozu. Taková vzdálenost mi přišla reálná a pro provoz v pohodě. Toho určitě deaultní nastavení nedosahovalo ani u O1 která vyjela z STK kde to v regloskopu nastavují X krát denně a mají s tím větší praxi než škoda servisy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 10. 2018 na 23:19, trek11 napsal:

Je tu vobec niekto na fore kto ma o3fl a nemusel nastavovat svetla? Mam objednanu novu octaviu (dodanie niekedy v decembri) a uz teraz sa tesim ako budem prosit servisy aby mi to nastavili spravne. Snad je aspon nejake percento ludi ktori to maju spravne.

Já koupil auto 11/2017 a svítí mi to parádně. Servis mě při přebírání vozu upozorňoval, že museli nastavit světla. Dostal jsem při převzetí papír, že byla provedena rozšířená poprodejní kontrola společně s nastavením poloh LED světel, nebo takhle nějak podobně se to jmenovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože neví, co s tím. Bohužel předávání informací je někdy ze strany výrobce do servisů tristní. Na halogenech FL mi nikdo nebyl schopný nastavit výšku dálkových. Musel jsem si to udělat sám zahnutýma kleštěma. Nepřisuzuju to nějaké hlouposti servisů, ale někdo jim ty informace musí poskytnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mi LED svítili dolů, pak mi je v servisu přizvedli. Teď když jedu v autě sám, nebo s jedním pasažérem vepředu, tak je to dobrý, ale jakmile si někdo těžší, nebo dva a víc sednou dozadu, tak to svítí do téměř o půlku kratší vzdálenosti, tady v ČB jsem to řešil už s dvěma servisi, ale nikdo neví co s tím. Ví někdo v jižních čechách jak to řešit, nebo budu muset do Frýdku?

Odesláno z mého SM-A530F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 10. 2018 na 6:50, Lukajs007 napsal:

Mám auto z 05/2018 a dodnes mi nejsou schopni dobře světla seřídit. Naposledy seřizovali minulý týden - příští týden budou znovu. (AutoBrejla).

 

Tak to dej vědět jak jsi dopadl.

 

U Brejly (Alespoň v Praze) je to s ochotou a schopnostmi dost na štíru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si nechal světla seřídit asi před měsícem v rámci prohlídky při 30.000 km u Auto Brejla Vestec a od té doby paráda.

Před seřízením dosvit cca 20 m, po seřízení cca 50 - 60 m v levé části, pravá svítí ještě trochu dál. V noci na mne zatím nikdo neblikal.

Auto mám z 01/2018.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 10. 2018 na 23:19, trek11 napsal:

Je tu vobec niekto na fore kto ma o3fl a nemusel nastavovat svetla?

Tak já budu asi jeden z mála, kterému svítí světla normálně ( tedy pokud tak mají svítit, protože nemám zatím srovnání s jiným v přímé "konfrontaci).

Ptal jsem se prodejce a v záznamu není nic ohledně jakéhokoliv zásahu. A pokud si vzpomínám tak i na půjčené OIII to svítilo docela dobře.

Po přechodu z halogenů v OII je samozřejmě znát výrazné ohraničení světlo / tma. To je ovšem z podstaty tohoto typu světla pochopitelné.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Také nemám žádný problém, světla mi svítí od výroby zcela normálně (5/2018). Také nemám žádné přímé srovnání, nicméně dosvit a svit mi vyhovuje. Je potřeba si uvědomit, že světla jsou poměrně oslňující ve srovnání s klasickými žárovkami. Mimo to se regulují sami při zapnutí dle zatížení vozidla, což mě osobně funguje také bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi v červnu vyměnili po roce auto a problém se světly je opět tady a to naprosto ve stejné podobě jako u předchozího. Až napodruhé mi světla seřídili (po mé důrazné intervenci) tak, že jsem spokojen a zatím na mě za celou dobu nebliklo ani jedno protijedoucí auto. Údajně byly světla seřízeny správně a přestavili mi je prý na větší dosvit, než by se mělo. Konečně vidím při devadesáti na tlumená tak daleko, že už mne trvalý strach z noční jízdy opustil. Osm až deset metru dosvitu mi prostě na jízdu nestačilo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám OIIIFL týden a musím konstatovat, že dosvit světel přímo ze salónu v pohodě. Nic prý nenastovavali.

Zároveň mohu subjektivně srovnat s OIII bi-xenon AFS. Není problém v rovných úsecích, ale jakmile přijdou ostré zatáčky, měly "staré" bi-xenony navrch. Dokázaly nasvítit zatáčku daleko lépe.

Editováno: , autor: motyll
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I moje světla svítí blízko před auto. Byl jsem s tím v Auto Brejla Vestec.... Říkám pánovi, že světla budou nejspíš podle regloskopu ok, ale ať mi je trochu přizvednou, že to svítí hrozně nakrátko. Po půlhodině auto přivezl zpátky s tím, že se světlama nic neudělali, protože podle regloskopu jsou ok. Myslel jsem, že mě omejou. Takže si nejspíš tento týden nyjdu další hodinu času a pojedu s tím do jinýho servisu znova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...