Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

@Krenstik

A proč si tvou zlost vyléváš na nás? Svítí mu to špatně? Svítí. O čem diskutuješ tedy?

 

My ani netvrdili, že to seřídit umíme, takže klidni vášně.

 

Lidi si tu předávají info, kde jsou schopni to nastavit na první dobrou a kde ne, pokud to ty nezvládáš ustát, tak tu jednoduše nechoď a ušetříš si spoustu nervů.

 

PS. Klidně si ty mínusy rozdávej po kvantech, pokud ti to uleví. Tady jsi na fóru, kde se vyskytují různé názory, ne jen ty tvé.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten mínus je, že jsem to nezvládl. Nabízel jsem každému ať si přijede a seřídí, zdarma u nás na školícím. 
X krát jsem psal jaký má být postup seřízení jak na analogovém tak digitálním regloskopu a dokonce i vuči bíle zdi. A výsledek?

 

Hella neumí seřídit světla..... 

 

To by dopálilo každého ( vola jako já, který nabídne vlastní prostory a reálné zkušenosti, diagnostiku, regloskop a ještě vysvětlí postup). Navíc, nic jsem za to nechtěl. 

 

Tak si dál plakejte, jezděte do značky za 200 / 500 / 900 Kč.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Clerfayt napsal:

Kecáš kraviny. Autorizovaný servis světla umí nejlíp a jako jediný správně nastavit! Má na to regloskop, rovinu, diagnostiku, profi personál, který ví jak natankovat a nafoukat gumy. 

Jediný kdo tu neustále kecá jsi ty. 

Že bys tedy sehnal konečně nějaké relevantní informace k seřizování LED světel namísto zbytečných ironických komentářů na AS a těch kteří si v nich nechali seřídit světla? Případně těch kterým se nepozdává seřizování doma proti vratům... 

Jinak se tu budeme točit stále dokola jako pes za ocasem na tom, že to někde umí a někde ne. 

Děkuji. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Clerfayt napsal:

Kecáš kraviny. Autorizovaný servis světla umí nejlíp a jako jediný správně nastavit! Má na to regloskop, rovinu, diagnostiku, profi personál, který ví jak natankovat a nafoukat gumy. 

Jo, a proto mi celkem ve 3 autorizovaných servisech o světlech, který svítily pár metrů před auto, řekli, že je přeměřili a jsou nastavená v pořádku...

 

Chce to ubrat na agresivitě projevu a sundat si z očí růžové brýle o profesionálech, kteří "ví"... Nebo si přečíst tohle vlákno s hromadou nespokojených řidičů po zásahu profesionálů, kteří "ví".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, stanmar napsal:

Jediný kdo tu neustále kecá jsi ty. 

Že bys tedy sehnal konečně nějaké relevantní informace k seřizování LED světel namísto zbytečných ironických komentářů na AS a těch kteří si v nich nechali seřídit světla? Případně těch kterým se nepozdává seřizování doma proti vratům... 

Jinak se tu budeme točit stále dokola jako pes za ocasem na tom, že to někde umí a někde ne. 

Děkuji. 

Doporučuji Ti aby sis pročetl toto téma ještě jednou. Jaká ironie? Nastavéné zrcadlo. Použil jsem Tvoje slova. Najednou Ti už nejsou vhod.

Jinak to říkáš dobře. Točí se to tu dokola. Tobě není žádné řešení dobré. Ani to, co sám preferuješ., tedy nechat si to seřídit v Autorizovaném servusu. Chceš dohledat správný postup a jít jim radit do AS? To je Tvůj cil? Snad nejsi psychopat, to je přeci přes čáru. Stejně tak se Ti nelíbí, když si to někdo udělá svépomocí. Okamžitě to odsuzuješ, přitom nenáš vůbec proč. Navíc si dost protiřečíš. Jak je podle Tebe možné poznat, že to má někdo blbě seřízené, když k tomu nepoužil vybavení   a postupyTebou označované za nezbytné?

 

Nechápu, jaké tu očekáváš řešení. Fakt ne. Toto téma je prostě vyřešené. Můžeš objíždět autorizované servisy dokola a stejně nebudeš spokojený. Chce si to připustit. Happyend z pohádek se u těchto low cost světel v low cost autě konat asi nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celé LED světlomety na O3 jsou "low-cost".

 

Golf 7 má 3 řady led světel...ten základní LED světlomet má jen regulaci nahoru a dolů(výškovou) a je stejný jako typ led co se dává do všech Škodovek jako "top" LED mimo face S3, kde jsou tzv. "škodovácké" matrixy.

 

Pak je u Golfa7 druhý typ LED ten umí i AFS a nejvyšší umí i DLA....tak takhle je to s Octávií3 v rámci koncernu.....   

 

Pak můžete štelovat vždy jen tak, že to je malinko přizvednuté oproti předchozímu stavu a když to přeženu, tak teoreticky kdo bude zvedat obě strany stejně(na počet závitů, nebo pro snazší pochopení o počet otočení šroubováku o 360°) než na něj začnou blikat udělá to samé co se tady řeší na x stránkách....až to přežene(auta budou blikat) vrátí to o závit zpátky a má to nastavené na max co protijedoucímu autu(řidiči) nevadí....

Editováno: , autor: ferda25
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 42 minutami, ferda25 napsal:

Pak můžete štelovat vždy jen tak, že to je malinko přizvednuté oproti předchozímu stavu a když to přeženu, tak teoreticky kdo bude zvedat obě strany stejně(na počet závitů, nebo pro snazší pochopení o počet otočení šroubováku o 360°) než na něj začnou blikat udělá to samé co se tady řeší na x stránkách....až to přežene(auta budou blikat) vrátí to o závit zpátky a má to nastavené na max co protijedoucímu autu(řidiči) nevadí....

Moje řeč. Jen jeden závit, resp. 360° je moc. Bavme se o čtvrtce otáčky. 

Dále o způsobu nastavování a specifik s tím spojených tu nic psát nehodlám. Nejsem přeci AS, nemám vybavení. Navíc jsem za debila. Takže bych si tu vykoledoval jen nějakou perzekuci. 

Snad jen na závěr. Ta světla (možná jejich nivelace, nebo její senzor). Jsou křápy (je to vlastnost). Nicméně jsem se s tím naučil žít. Mám to nastaveno abych neoslňoval (opravdu není mým zájmem,jak si někteří myslí) a dalo se s tím jezdit. Doma vím, jak mi to bude svítit podle toho, kde předtím zaparkuju. Když pojedu v plném obsazení  očekávám, že to bude svítit malinko do země. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cca před týdnem jsem měl možnost to vyzkoušet na zcela neosvětlené silnici a bída. Zkusil jsem znovu přeměřit dosvit levé strany a oproti mému minulému příspěvku to není 40 m, ale cca 25m. Je strach s tím jet 60 km/h na tlumené. Dnes návštěva AS (auto leasingovky), prý je to seřízeno na mm přesně. To je nepříjemné, čekal jsem jiný výsledek. Dořeším po vánocích mimo AS. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 10. 12. 2019 na 11:18, Kolbik napsal:

Tak jsem se opet take vratil k pravdepodobne spatne sestelovanym svetlum. Po dvou neuspenych pokusech ve ŠA, jsem byl na serizeni v Helle (zakladni nastaveni, regloskop, ...), odkud jsem odjizdel nadsen (viz. prispevky nize), ale po cca par tydnech jsem se vracel po dalnici domu a vidim, ze osvetluju cedule nad dalnici. Po chvili me to i protijedouci kamionaci davali jasne najevo, ze svitim nahoru. Nezbylo nic jineho nez imbus a steloval jsem dolu. Pak jsem to dosteloval proti zdi a celkem dobry. Nedalo mi to ale, a zajel jsem do stejneho skodovackeho servisu jako @stanmar, ale z vysledku nejsem uplne nadsen. Rekl bych, ze je to dost podobne jako video vyse, ale nepripada mi to stejne, jako posilal stanmar fotku z garaze. Bohuzel jsem nenasel podobne misto, pro porovnani.

Co me hned zarazilo v garazich byl pohled proti zdi. Lom leveho svetla je viditelne niz viz. foto. To, pokud si spravne pamatuju, jsem z podlednich nastavni skodovackych servisu nemel. Byl by nekdo ochotny udelat podobnou fotku komu to sviti dobre ? Nebo respektive pletu se, ze to takto nema byt? Mozna by nebylo od veci zkusit orientacne zakreslit krize na zdi a jejich rozmery pouze u stojiciho vozidla bez diagnostiky.

WhatsApp Image 2019-12-10 at 10.57.43.jpeg

No, ja to mám takto. Sic fotka z 2 metrov, ale...

DSC_4565.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najvacsi problem "lacnejsich" LED svetiel je, ze maju vysoku intenzitu a ostre ohranicenie svetlo tma. Oci maju sice oproti kameram lepsi dynamicky rozsah a teda vedia sa celkom dobre prisposobit na pozorovanie nasvietenych predmetov a zaroven predmetov za hranicou svetla, ale zdroje ziarenia s vysokou intenzitou tieto limity prekonavaju. Premiovejsie znacky a modely aut maju sofistikovanejsie svetla a rozhranie nie je ostre, alebo este v horsom pripade "namodrale" ci "duhove" vplyvom difrakcnych a interferencnych javov sposobenych ostrymi clonami. Kym halogenove svetla svietili na strane v podstate do nekonecna, pretoze ich intenzita vo vzdialenosti od svetla uz bola relativne nizka aby oslepovala a rozhranie mali "makke" tak ani nebolo problemom, ze svietia na vzdialenost ako tieto LED od vyrobcu. Jednoducho bolo lahsie vidiet aj malo nasvietene objekty, pretoze zrenicky neboli v danej chvili "nastavene" na sledovanie stopy svetla vysokej intenzity. Prichodom aut so xenonmi, LEDkami a zavedenim do praxe, ze viac je lepsie sa jazda v noci stava utrpenim. Podobny problem je s farebnou teplotou sveitel a prisposobovani sa oci na roznu farebnu teplotu. Suzuki maju schodik tak vysoky, ze prava strana svieti vzdy dohora a vo vysokej intenzite, Volvo, BMW, Mercedes svietia maximalne ako mozu a kazdy horizont ci hrbol na ceste sposobi velke oslepenie, ford svieti namodrale na rozhrani atd. Ja sam mam xenony s DLA v Golfe a ten "schodik" svetelnej stopy je o dost vacsi oproti LED a tym padom svieti vlastne donekonecna. LED v OIII FL ma vyssiu intenzitu, schodik nizsi avsak pokial si svetla nastavite tak aby ste rozhranie nevideli a nejazdili do tmy, tak pravou castou svietite pri najlepsom rovnobezne s vozovkou. Okrem toho, ak to naozaj nenastavite podla spravneho postupu, ktory by autorizak poznat mal, tak zmena zatazenia auta nekoreluje so spravnou korekciou vysky svetla. To co nameraju senzory na napravach sa funkciou sice prenesie na zmenu vysky svetla ale vas offset, ktory pridate bez vedomosti pre RJ svetiel ci RJ DCC manualne imbusom na svetle rozhodi pri roznych zatazeniach korekciu svetiel. Okrem ineho to bude aj osidene od vyroby a tie svetla teda ziadne terno nakoniec oproti xenonom nie su.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, stafa napsal:

No, ja to mám takto. Sic fotka z 2 metrov, ale...

DSC_4565.JPG

Kde jsi k tomu přišel? Pravý a levý reflektor jsou výškově rozjeté (v jistých případech to nemusí být na závadu, ale z těch vrat se to nepozná)  a připadá mi to to i stranově rozjeté od sebe....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Clerfayt napsal:

Kde jsi k tomu přišel? Pravý a levý reflektor jsou výškově rozjeté (v jistých případech to nemusí být na závadu, ale z těch vrat se to nepozná)  a připadá mi to to i stranově rozjeté od sebe....

 

 

Z té fotky se nedá s jistotou poznat nic z toho, o čem píšeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Todle Ti udělal AS? Dyť máš reflektory vůči sobě výškově úplně mimo. Tady o tom snad nikdo nemůže pochybovat.... Pak ať tu někdo hejtuje ty, co si to dělají svépomocí. Přijeď a vyladím Ti to proti zdi nesrovnatelně s tímto. 

 

Z těch fotek je mavíc vidět, že Ti to svítí nahoru. Potkávačky nemůžou svítit nahoru. Kužel musí jít vždy pod horizontální ŕovinou a dolů. Vyjimka je pravý předobok, tam jde světelný svazek mírně nahoru, kvůli značkám, chodníku a tak....

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LukasCBR ak nestojis autom do kopceka, tak mas ukazkovo vysoko. Ak si sa priblizoval k plotu, tak lava cast schodika dokonca stupala. Ved ty nemas nastaveny ziadny sklon svetiel. Na dialnici, kde su volne viditelne navestia v dialke na ne musis prazit tak, ze pre teba to musi byt neprijemne, nie to este pre okolie. Ak je to miesto pekna vodorovna rovina, tak si sa mal postavit 5m od plotu, 10m od plotu a 20m od plotu a nasledne namerat voci 5m pokles spodnej casti schodu pri 10m od plotu o 5cm a potom dalsi pokles o 10cm (20m) voci polohe 10m od plotu. Tym padom na tychto LED svetlach nie je mozne aby vyssia cast schodu pri vzdalovani sa od plotu stupala, pretoze inak to znamena, ze svietis v podstate smerom dohora a uz 30m od auta pred sebou mu svietis na spatak a protiiducim do oci ak ides oproti nim v miernej zakrute. Xenony (OII, starsie premiovky a kadeco co malo pred LED este vo svojich modeloch xenony) maju schodik vyssi oproti LED, kde 1 percentny pokles znamena, ze vyssia cast schodi svieti jemne dohora, ale xenony maju nizsi vykon a v tej vzdialenosti, kedy luc svieti inym tak povediac do oci je intenzita svetla uz nizka a az tak to nevadi. Taky priemet svetiel pomaha nevnimat ostre rozhranie na ceste a je prijemnejsi pre vodica. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, tohle mám nastavené z AS a pokud si pamatuji dobře, je to nastavené tešně pod hranicí - dle slov technika.
Já zde ty obrázky nahrál pro porovnání a jelikož na mě za celé ty dva roky od seřízení neblikal (kromě snad pár případů na horizontech), seřizovat to zatím nehodlám. V opačném případě bych ihned jednal.

 

@Clerfayt  co tím přesně myslíš? Bi-xenony jsem měl nastavené dost podobně. 

 

 

světla.jpg

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to smysl dává. Čím víc doprava, tím to svítí víc na horu, resp. na chodce, cyklisty....  A Vlevo, kde jezdí auta z protisměru je to nejníž, abys je neoslňoval. Ale jinak je mi to uzadku a neřeším to. Jen říkám, že to tak mám z výroby, tak proč bych to měnil? A navíc fakt nejsem sám. Má to tak z výroby každý v mém okolí (dá se říct desítky aut) s OIII a diodama.

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, tak takhle schodovitě se světla opravdu nenastavují... leda, že by pro každé zvlášť byl vyražen jiný sklon.

Obrázek základního nastavení halogenových světel: 

Spoiler

post-18-1282554503.jpg

Xenonové a LED světlomety se nastavují stejně (dáno vyhláškou), ale nemají linku jdoucí pod úhlem alfa do nekonečna, protože to nedovoluje vysoký světelný tok. 

Světlomety s montážní výškou do 80cm mají mít sklon 1% (nebo 1,2%). Světlomety nad 80cm mají mít sklon 1,5%.

 

Kdyby někdo chtěl obhajovat ty "schody", tak by napřed musel najít na levém světle vyražený jiný sklon než na pravém. Pokud je na štítku na karoserii jedno číslo (nebo na obou světlometech stejné), tak tím je vše řečeno a dále o tom už nemusíme diskutovat,

 

 

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě je to taky nesmysl. Jediné vysvětlení by pro mě bylo to, že základní nastavení přes diagnostiku ty světla hodí do nějaké "základní" výšky a tím by bylo možné nastavit obě světla regloskopem na stejnou výšku.

Pak si dovedu představit, že při stojícím vozidlu by to mohlo vypadat takhle skokovitě. Ale nemyslím si, že je to tak správně.

Editováno: , autor: Kolbik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne ne ne. Geometrie světla jako taková je navržena tak, aby světlomety neoslňovaly protijedoucí auta.

 

Jestli má být každé světlo nastavené jinak, tak pro něho musí být vyznačen vlastní sklon, když je tam jenom jedno číslo, tak platí pro oba světlomety. Dnes je to složitější s tím, jak řídící jednotka světlometu různě pohybuje s projektorem. Nicméně platí úzus, že po kalibraci skrze diagnostiku se světla nastaví do základní polohy, ve které se seřizují viz řečeno výše. Anebo když se otočí do polohy potkávacích světel, tak by měla světla přepnout do manuálního režimu a tedy do základního nastavení. 

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...