Jump to content
MOJE_JMÉNO

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy

Recommended Posts

Po seřízení v servise. Změna oproti stavu před seřízením žádná a za cca 200kč. Zítra jedu na roční prohlídku a přemýšlím zda má smysl to nechávat zase kontrolovat když je to jen na faktuře a při 90km/h se na potkávací světla pomalu nedá jezdit

20190910_211325.jpg

20190910_211058.jpg

Edited by martin špáta

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Clerfayt napsal:

Na STK mají světla kontrolovat a případně seřídit. To taky udělali. Tečka. 

 

Samosebou to tu moralistům bude vadit, i když sami nemají ani ponětí k čemu ten základní mód je. Ale moc dobře vědí co jediné je   správně.

 

Potrefená husa se ozve, 5 let dělám pro výrobce světel ( Hella ), ročně mi projde školícím v CZ, SK a D mraky lidí, které učím jak fungují světla a jak se s nimi pracuje, tak lehce tuším, neřkuli vím co je a není třeba nejen teoreticky, legislativně ale dokonce i prakticky a odborně. 

STK je dozorový orgán, který nemá co seřizovat, zvlášť pokud neplní evropské ( závazné ) předpisy. Nejsem moralista, klidně světla nastavím vůči zdi, což legislativa povoluje, ale pánové na STK ( včetně centra služeb s Dekrou, které je zastřešuje) vůbec netuší o čem je řeč. Ano čest výjimkám, ale na tu jsem ještě nenarazil. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně, nikdo kromě tebe neví o co jde. To známe. 

Mimochodem, na STK je seřízení světel jediný "servis" na autě, co máš v ceně a mají ti ho udělat. 

Nevím kolik si seřizoval světel, ale diody konkrétně na OIII jdou nastavit skvěle. Vůbec nerozumím tomu, že je zde dehonestován každý, kdo si je seřídí sám, nebo dokonce někdo na STK.

Jestli víš hodně o světlech, tak poraď výrobci, jak má udělat, aby nesjížděla stejná auta z linky s naprosto rozdílně nastavenými světly, pak to tu nikdo na fóru řešit nebude. Osobně mám spíš dojem, že nebude problém se světly jako takovými, ale nivelace nějak netrefí pokaždé správný sklon

 

Už jsem viděl OIII, se seřízené v AS, co pálili potkávačkama neuvěřitelně nahoru. Holt asi chtěli mít nespokojeného zákazníka z krku, tak mu vyhověli... 

 

Celé je to jako s klokanem u 1.5 TSI. výrobce dobře ví kde problém, ale takticky mlčí a dělá z lidí voly. 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To netvrdím, ve spoustě zemí mám spoustu kolegů, navíc každý kdo prošel minimálně mým školením, by měl vědět co je třeba.
S STK se bohužel opět mýlíš, doporučuji najít si konkrétní legislativu. Mohou, ale pouze na světelných zdrojích, které nejsou opatřeny nivelací, navíc postupují v rozporu s předpisy EHK o připravení vozidla pro seřízení světlometů. Třeba takovou maličkost jako plnou nádrž a 75 kg na místě řidiče. Za to práce s imbusem a šroubovákem jim jde skvěle. Rozdíl ve sklonu vozu s prázdnou a plnou nádrží si určitě umíš představit. 


Do Škody jsem psal, včetně VIN jednotlivých aut ( 11 vozidel, které jsem měl z CZ,SK, PL a Německa) a odpověď byla, že je to práce dealera při předprodejním servisu. Za mě je to asi jedna směna, spoustu OIII FL svítí v pohodě. 

 

A počty světel, nevím ale nejen před novináři stovky,spíše tisíce.  Stejně jako kalibrací kamer, radarů a dalších moderních vymožeností. 


O servisech škoda mluvit, a ještě hůře psát, za to mě kdysi import Porsche chtěl žalovat a pomohlo mi jen doložit, že ten nesmysl, který jsem já napsal v rámci úvodu článku do jednoho magazínu, tvrdí jejich servisní síť. O nucení servisů pořizovat si vybavení, které mechanik nepoužívá, neumí použít si tady na foru psát nemusíme. Těchto případů jsou tu stovky. 

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové nevím co to řešíte? Už asi před rokem a půl, když jsem řešil svá FullLED, jsem tady psal, že to výrobce z linky nenastavuje, a že to je povinnost autosalonu v rámci předprodejniho servisu. Z těch to ale ví málokdo, a málokdo to potom ví jak to správně udělat.
Kdepak je asi chyba?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám jednu z prvních OIII FL a s nastavením si napoprvé poradili v Autodružstvu Frýdek-Místek. Pro ty, kteří to mají kousek můžou vyzkoušet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to sem do tématu jednou psal, nicméně pro zopakování a to hlavně pro některé, jenž zřejmě ví víc než servis a naopak dehonestují ty, jenž se nespokojí pouze s imbusem a bílou zdí :

Světla xenon i led se nastavují s pomocí diagnostiky.

Svépomocí dojde pouze k chybnému nastavení.

Je potřeba natankovat plnou nádrž, nebo podle stavu hladiny paliva dovážit vůz, dohustit pneu, spínač do polohy svícení, ne AUTO režim, světla uvést diagnostikou do základního nastavení, do servisní polohy, vozidlo umístit na kalibrovanou rovinu a poté nastavit pomocí regloskopu na sklon 1,0%.

 

To jak to skutčně dělají v každém jednotlivém AS nemůžu zaručit. Podle reakcí zde v tématu to někde umí, někde zřejmě ne.

 

Edited by stanmar
  • Thanks 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje poznatky jsou takove, ze kdyz jedu sam nebo ve dvou tak sviti jak "lejzry" ... ale jakmile nalozim neco do kufru sednou si 2 lidi dozadu, tak automaticky svetla sklopi do zeme ... jasne musi je sklopit, aby jsem neoslnil protijededouci auta, ale myslim, ze se sklopi pri zatizeni zadni napravy az moc ... 

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me to po serizeni na STK sviti tak, jak bych si predstavoval a od te doby na me NIKDO nebliknul. Ano nocnich cest mam od te doby pozehnane. Je mi tudiz u zadele, jak se to nastavuje SPRAVNE.

 

Mj. na STK jsem dostal pokyn: sednout za volant, svetla na ON ne na AUTO. Gumy mam nafoukly spravne a plnou nadrz jsem zrovna mel, takze vlastne gut.

Edited by dettektorr
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, stanmar napsal:

Už jsem to sem do tématu jednou psal, nicméně pro zopakování a to hlavně pro některé, jenž zřejmě ví víc než servis a naopak dehonestují ty, jenž se nespokojí pouze s imbusem a bílou zdí :

Světla xenon i led se nastavují s pomocí diagnostiky.

Svépomocí dojde pouze k chybnému nastavení.

Je potřeba natankovat plnou nádrž, nebo podle stavu hladiny paliva dovážit vůz, dohustit pneu, spínač do polohy svícení, ne AUTO režim, světla uvést diagnostikou do základního nastavení, do servisní polohy, vozidlo umístit na kalibrovanou rovinu a poté nastavit pomocí regloskopu na sklon 1,0%.

 

To jak to skutčně dělají v každém jednotlivém AS nemůžu zaručit. Podle reakcí zde v tématu to někde umí, někde zřejmě ne.

 

Prosim o vysvetleni, co je zakladni servisni poloha. Dikes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenom malá poznámka a už jsem to sem tuším jednou psal - to že na mě nikdo nebliká, není záruka, že někoho neosluňuji. 
Konkrétně já mám (subjektivní) pocit, že mně oslňuje kde kdo, takže se už ani nenamáhám někoho problikávat. Beztak bych si maximálně vykoledoval probliknutí zpátky....

 

  • Like 3
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 25 minutami, dettektorr napsal:

Prosim o vysvetleni, co je zakladni servisni poloha. Dikes.

Poloha do které nekecá ona blbě fungující (to je vlastnost, ne závada) nivelace, ASF a pod. Světla z této polohy za provozu vycházejí, proto by se měla diagnostikou nastavit před seřízením světel. Aby si světla v této "vynulované" poloze dobře nastavil, měl bys splnit uvedené podmínky co psal Stanmar, páč s autem nakřivo těžko světla nastavíš (ještě by bylo dobré nemít unavená a pokleslá péra, nebo např. přední tlumiče kvality starlajn s kdoví jakým tlakem, ale s tím už výrobce nekalkuluje). Pak si je klasicky nastavíš třeba proti zdi. Toť celá věda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martin Bednar:
Problem je ze spousta aut pada dneska z tovarny spatne nastavenych, Skoda neni jedina, v ramci koncernu jich v Blave denne vyjelo 400, a reseni trvalo neskutecne dlouho. MB ma na nekolika serich taky komplet spatne a co mam osobni zkusenost tak BMW to stejny. Navic kdyz po letech dojedou na STK tak LED na drahych aute jen pousteji. 

Clerfayt: 

 

jako pokus dobry, ale celkem mimo cil. Spoustu veci doma uz proste neudelas, to je fakt a navic s Matrixem k tomu zarad i svetla. Bud rad ze nemas BMW, protoze takove prezuti run-flat gumy se musi delat za spravneho rozmezi teploty, jinak dochozi k poskozeni patky. 

 

jinak ten posledni prispevek ma konecne smysl. Za me pokud nemam regloskop tak ideal v podzemnich garazich na 5m. Samozreme zakladni svetla, zadne DLA, MAtrix nebo Pixelovky. 

Edited by Krenstik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě si dovolím vysvětlit pojem kalibrovaná rovina. 

 

To je, když si podlahu v garáži nevyspáduješ ke kanálku, protože holt nemáš v garáži zavedený odpad. Na betonování se nevysereš jako líný vohnout, ale rovinu si šlaufkou vyměříš. Pak si dáš záležet, nenamícháš beton řídký jak lačnou stolici, vezmeš rovné a dostatečně dlouhé prkno a beton do roviny strhneš. A nakonec si rovinu neposereš při gletování. Když nejsi lempl, ušetříš za samonivelační stěrku. 

 

Edited by Clerfayt

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 16 minutami, Krenstik napsal:

Martin Bednar:
Problem je ze spousta aut pada dneska z tovarny spatne nastavenych, Skoda neni jedina, v ramci koncernu jich v Blave denne vyjelo 400, a reseni trvalo neskutecne dlouho. MB ma na nekolika serich taky komplet spatne a co mam osobni zkusenost tak BMW to stejny. Navic kdyz po letech dojedou na STK tak LED na drahych aute jen pousteji. 

Clerfayt: 

 

jako pokus dobry, ale celkem mimo cil. Spoustu veci doma uz proste neudelas, to je fakt s Matrixem k tomu zarad i svetla. Bud rad ze nemas BMW, protoze takove prezuti run-flat gumy se musi delat za spravneho rozmezi teploty, jinak dochozi k poskozeni patky. 

To jsem rád, že nemám BMW. S Matrixama bych si nehrál. I když tipuji, že v základním módu se budou nastavovat stejně. RUN FLATY? Jako že nemám jezdit do pneuservisu s vymrzlýlma  gumama? Jednou jsem je měl na fábii a když jsem je chtěl dát dolu, pneuservisák nadával jak špaček, že to nejde. Už je to dost let dozadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bohužel, to nastavení je dvojí, O III to nečeká, až nástupce. 
Jinak níže pro zajímavost seřízení Matrixu a DLA. To už vůči zdi prostě nejde. 

Matrix.jpg

DLA.jpg

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem zajel do Auto Jarov, odkud vůz mám, protože jsem měl prostě čas. Ověřili, přeměřili a zjistili, že je vše v pořádku a není co seřizovat. Podle mě ale prostě světla svítí do země (teď znovu pro jistotu vyzkoušeno) a po okreskách bych s takovými světly měl jezdit max 40, protože jinak je to fakt o kejhák. Když jsem si měřil dosvit, tak na rovné silnici s potkávačkami 35-40 metrů je hrana u pravého světla, dál je prostě tma. Levé světlo svítí ještě výrazně menší vzdálenost, takových 25 metrů. Měřeno se stojícím vozem.

Edited by lukasberan

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to se mám na co těšit až dorazí z výroby moje octavia. Protože na té předváděcí to taky svítilo dost nízko (výroba 08/2019). Přihlásil jsem se do erwinu a našel si pokyny pro předprodejní servis podle VIN přímo pro to půjčené auto a o nutnosti seřídit světlomety tam nebyla ani zmínka. Mrzí mě, že jsem si to neuložil.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes seřízeno v servisním centru Kosmonosy. Před rokem seřízení bez změny,  ale dnes jsem si je nechal znovu zkontrolovat a svítí o mnoho lépe. První foto před seřízením, druhé po. 90 za úplné tmy se dá jet klidně jen na potkávací světla.

20190910_211325.jpg

20190911_211411.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to je přesně ono. Mám tu zkušenost přesně jako na té první fotce. Když se chce tak to jde.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, tak přesně podle té horní fotky to svítí i mně. To ti nakonec seřídili na druhý pokus v autorizovaném servisu? Co jsi jim řekl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen jsem jim řekl že i po posledním seřízení svítí nízko. Sice se divil, že se to seřizovalo posledně, ale podle mechanika dnes byly opravdu nízko. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to minule seřizovali v tom samém autoservisu? Fakt asi záleží kdo to zrovna dělá nebo nevím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já byl dnes v jiném servisu s tím stejným požadavkem a opět mi bylo řečeno, že výška světel je v pořádku. Tak já už fakt nevím...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...