Jump to content
MOJE_JMÉNO

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy

Recommended Posts

Dnes jsem se na to seřizování LED světel znovu zeptal v servisu kam jezdím, a údajně nepoznají jestli svítí světla dobře nebo špatně, když tam s tímto požadavkem přijedeš (?). Moc se mi to nezdá, ale prý to tak je. Rovnou se tedy dělá celý postup seřizování, tak jak je daný výrobcem.

Na dotaz jestli stačí seřízení šrouby na světlometu - ne a není to správné, bez diagnostického nastavení nelze správně nastavit světla.

 

Každopádně tu nechci rozviřovat debatu co je správné a co ne - každý ať se podle toho zařídí.

Jinak mám přislíbeno ve svém servisu, že mohu být u seřízení světel přítomen. A pokud možno ať rovnou přijedu s autem jenž má plnou nádrž a správný tlak v pneu.

 

Pokud je to možné, prosím někoho, kdo má přístup k technickým návodům, jestli by sem nemohl dát technologický postup od výrobce.

Nejlepší by byl i nějaký graf osvitu vozovky - nikdo mi dodnes neodpověděl z technického oddělení v MB na můj dotaz do jaké vzdálenoti (nebo spíš v jakém rozmezí by to mělo být).

 

A jen tak na zkoušku jsem vyzkoušel reakci tlumených světel v závislosti na zatížení - při zátěži na zadní hranu kufru se hezky prodloužil osvit, i když se vzápětí sklopil. Jenže to je u stojícího auta. Výkon mají tedy LED světla i na tlumená velmi slušný.

Každopádně mě k tomuto dohnala zkušenost z nedávna, kdy se mi při obsazení vozu 4 dospělými zdálo, že to svítí moc blízko, kdežto dnes mi to tak nepřišlo.

Takže teď sám nevím jestli se neblamuji tím, že mi to svítí dobře - když by mi to třeba mohlo svítil ještě líp (čti dál).

 

Nicméně v autorizáku o problému LED světel ví a to nejen se světelným tokem, ale také s rosením vnitřní strany reflektorů.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stanmarNa tému dĺžky dosvitu sme sa tu už skôr bavili, vieš si to aj vypočítať :výška

 hornej hranice optickej sústavy je 70cm, pri sklone 1% tj - 1cm na meter by to dalo teoreticky dosvit 70 m. Niekto znalý vtedy písal, že tuším 45-50m je OK. Ja som nameral dosvit tak do 22 m. Ty si argumentoval, že ti to svieti tak na 25 m v pokoji a že nemáš pocit že to svieti zle. A možno si to zle pamätám, ale nezvyknem sa myliť. Skús zalistovať späť vo vlákne tak na november-december 2018...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro predstavu tech 20 metru jsou 4 octavie za sebou... 50 metru by jich bylo 10.. takovy dosvit zrejme bude, ovsem v tak nizke hladine, ze ji ridic nebude ani vnimat. Zkuste si vecer rozsviti svetla a dojit si na konec svetelneho kuzelu. Mozna budete prekvapeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stafa , ano něco v tom smyslu jsem psal v souvislosti s tím, že jsem při souběžné jizdě vedle jakýchkoliv jiných osobních aut sledoval kam to svítí jim. Tedy myšleno skutečný osvit vozovky .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednoduchá pomôcka : ak je prechod svetlo - tma ostrý a nie plynulý, je to nakrátko...

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, JiVi napsal:

pro predstavu tech 20 metru jsou 4 octavie za sebou... 50 metru by jich bylo 10.. takovy dosvit zrejme bude, ovsem v tak nizke hladine, ze ji ridic nebude ani vnimat. Zkuste si vecer rozsviti svetla a dojit si na konec svetelneho kuzelu. Mozna budete prekvapeni.

Ja som si na ten koniec svetelného kužeľa došiel resp. na prechod svetlo-tma (ostrá hranica) a zameral ho laserovým diaľkomerom, vyšlo mi vtedy 22 m.

No a keďže podľa prepočtov to malo byť 70 m, dal som to reklamovať. Ako to dopadlo, som už písal, každopádne to pre mňa dopadlo dobre, aj keď na 2x. Som spokojný už temer rok...

 

Ináč, pri šošovkovej sústave je lúč svetla sústredený, dosvit je neporovnateľný s klasickou parabolou, kde je výraznejší rozptyl...

Edited by stafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

stanmar: schválně omrkni a pak napiš, na jakém regloskopu to dělali. Tam může být taky zakopaný pes. Kámoš co prodává vybavení do servisů mi tvrdí, že na starém regloskopu není šance to pořádně vyštelovat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, na klasickom regloskope to nenastavíš, už tu myslím boli aj nejaké fotky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OIII Fl jde nastavit na každém normálním regloskopu, jde dokonce i na zdi, je to jen o základním nastavení a pečlivosti mechanika.

 

Co na zdi nelze je DLA, Matrix a vicezdrojové světlomety, jako má například SEAT.


Jinak dosvit tlumenych světlometů má být okolo 55-65 m. 

 

EDIT:

 

sklon.jpg

Edited by Krenstik
  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 50 minutami, Martin Bednář napsal:

stanmar: schválně omrkni a pak napiš, na jakém regloskopu to dělali. Tam může být taky zakopaný pes. Kámoš co prodává vybavení do servisů mi tvrdí, že na starém regloskopu není šance to pořádně vyštelovat. 

Martine, jejich regloskop jsem neviděl, ale podle vyjádření technika by to měl být schválený model přímo od automobilky - v autorizácích by měli mít schválené vybavení a přístroje od výrobce aut. Nejsem si tím úplně jist, ale myslím, že jim přímo nařizují čím to mají dělat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Krenstik napsal:

OIII Fl jde nastavit na každém normálním regloskopu, jde dokonce i na zdi, je to jen o základním nastavení a pečlivosti mechanika.

 

Co na zdi nelze je DLA, Matrix a vicezdrojové světlomety, jako má například SEAT.


Jinak dosvit tlumenych světlometů má být okolo 55-65 m. 

 

EDIT:

 

sklon.jpg

Takže som to vypočítal správne, vďaka za potvrdenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stanmar: Automobilka nějaké doporučení asi vydá. Otazka je, jak se s tím kde popasuji, jak s tim umi, atp.

Schválně jsem teď volal kámošovi: říká, že VW homologaci zatim regloskop dneska mít nemusi (ale to se muze brzo zmenit).
Na rozdil treba od mereni geometrie - bez homologace VW, ji mit dealer koncernu nemuze. To by pak nebyl.

Edited by Martin Bednář

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, JiVi napsal:

a jak to pak resi na STK?

 

 

Jednoduše, STK nemá co seřizovat světlomety, má kontrolovat, že vozidlo neoslňuje.

 

Navíc  u nově homologovaných světlometů není ani klasický 15° lom, ale ostrá hrana i v režimu tlumeného světlometu, tj. jsem strašně zvědavý jak se s tím pánové popasují, protože ani DEKRA ani centrum služeb které to primárně pro STK školí netuší, o čem je řeč. 

 

A regloskop se dneska z vybavení které je certifikované, mění na vybavení které musí mít předepsané vlastnosti, tj. servis VW group má větší volnost v nákupu, Na druhou stranu je Škoda poslední kdo nevyžaduje digitální regloskop a pořád si vystačí s např. VAS 5047, což je eqivalent toho zeleného, který nabízíme pro normální servisy.  
Jinak pro moderní inteligentní světlomety je potřeba matnice, která umí zobrazit referenční segment, dle kterého se jen SW zadává adaptační hodnota. Nicméně toto není případ O III FL a neměl by být ani u O IV.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 11. 9. 2019 na 21:32, martin špáta napsal:

Dnes seřízeno v servisním centru Kosmonosy. Před rokem seřízení bez změny,  ale dnes jsem si je nechal znovu zkontrolovat a svítí o mnoho lépe. První foto před seřízením, druhé po. 90 za úplné tmy se dá jet klidně jen na potkávací světla.

20190910_211325.jpg

20190911_211411.jpg

Super, tak gratuluji. Já už to dal třikrát do servisu a vždycky mi to vrátí, tak jako na první fotce. Už to vzdávám, nemám čas ani sílu pořád se s nimi o něčem dohadovat. U každé Octavie to bylo něco.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsem psal uz na zacatku co FL prisel a jak tu pise @stafa. Kdyz je ten prechod ostry, je to blbe nastaveno. Je ostuda ze to furt je spatne :( 

Edited by M_ike
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konecne mohu s radosti kostatovat, ze mam spravne serizene svetlomety a jsem presvedcen, ze dobre. To vse diky @Krenstik za coz mu jeste jednou dekuju!!

Prikladam i fotky pred a po serizeni, bohuzel to neni na stejne silnici, ale snad je na tom rozdil poznat. (omluva za kvalitu)

Pred:

IMG_20190511_214434.thumb.jpg.4d49f35b6b253e4175a4a6bf4eec01fc.jpg

Po serizeni:

IMG_20190917_220518.thumb.jpg.0495d2a5680aecda5dce9461fb042f9a.jpg

 

Po teto zkusenosti musim jenom potvrdit, ze v ramci serizeni svetel je nejdulezitejsi uvest svetla do zakladniho nastaveni a pak sestelovat podle regloskopu. Je opravdu smutne, ze velka cast skodovek o tom nema tuseni. (zkousel jsem to u nich trikrat a vysledek byl nanejvys prvni obrazek)

Myslim, ze se da jednoduse rict, kdo na svem aute pochybuje o spravnem nastaveni, tak na 99% to spravne serizene nema. Protoze ted by me nenapadlo pochybovat ani nahodou. Ostry prechod svetlo/tma zmizel a presunul se hadam daleko dopredu na zminovanych cca 60 m.

Clovek skoro nema potrebu prepinat na dalkove a v noci jezdit, radost. :-)

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To svítí jak Laserové světla :-) nemáš to už moc nahoru ? Sám mam LEDky ale tak moc mě to nesvítí :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz to má dobre... Ja to mám tiež tak a potvrdzujem aj to , že výrazne menej prepinam na diaľkové...

👍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluji, mám seřízení v aut. servisem, zlepšilo se to ale k tomu tvému to má daleko :(.Uživatel @Krenstik je z které části ČR, někde jsem to četl ale už zapomnel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...