Jump to content
MOJE_JMÉNO

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy

Recommended Posts

Z toho opisu nie je jasne, ci Kolbik spomenul, ake svetla chce nastavit a ci jeho auto poznaju alebo nie a technik si nemusi vsetko pamatat a mozno sa aj mierne lisi postup pri nastaveni...cim nechcem povedat, ze v AS su vzdy na slovo vzati odbornici (mali by byt) a niekedy sa clovek divi, co vsetko vedia / nevedia. Prijimaci technik, ktory sa venuje v servise (aj mimo neho) mne, chvalabohu nie je len teoretik.

Edited by misor1994

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uplne asi nerozumim prispevku/otazce. Ale ocekaval bych, ze pri zadosti o serizeni svetel neni nutne ani dulezite sdeleni, co s nimi chci udelat. Mel by existovat pouze jeden jediny vystup a tudiz nastaveni svetel a vsechny auta stejneho typu by mely svitit stejne, bohuzel realita je pravdepodobne jina.

Osobne jsem jim ted nerikal, ze sviti malo nebo ze je chci prizvednout (chtel jsem proste seridit/zkontrolovat), protoze jsem je manualne stocil dolu tak, abych s jistotou neoslnoval. Vysledek byl, ze mi prave svetlo prizvedli a leve snizili.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 10. 12. 2019 na 11:33, LukášCBR napsal:

No, tak že to ani Hella nezvládla, co na to říct... To už fakt lidem zbývá asi jen ten imbus, ať něco vidí/neoslňují.

 

 

TVL. a dost, měsíc jezdil v pohodě, narozdíl od většiny z Vás vím jak je nutné nejen světla ale i kamery a radary seřídit a těch deset stránek kidů o ničem.... Asi raději BAN.

 

Postup je jasně daný, značkové servisy ho neznají a nedodržují a O III FL má díky úspornému programu nivelaci ošizenou. Stejně jako spoustu dalších věcí. 

 

Když přijedu do značkového servisu s regloskopem a mechanik po celé době co O III FL jezdí neví, kde najde v ODISu základní seřízení světel je jasnou deklarací toho, že to servisy prostě neumí. Stejně jako to neumí ( legislativně správně) STK.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kecáš kraviny. Autorizovaný servis světla umí nejlíp a jako jediný správně nastavit! Má na to regloskop, rovinu, diagnostiku, profi personál, který ví jak natankovat a nafoukat gumy. 

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 10. 12. 2019 na 11:18, Kolbik napsal:

.....jsem byl na serizeni v Helle (zakladni nastaveni, regloskop, ...), odkud jsem odjizdel nadsen (viz. prispevky nize), ale po cca par tydnech jsem se vracel po dalnici domu a vidim, ze osvetluju cedule nad dalnici....

Reklamuj to. Ať to seřídí pořádně, nebo Ti vrátí prachy. (Jedno tedy nechápu. Jak si poznal, že ti to svítí blbě, máš snad regloskop, diagnostiku, rovinu, správně natankováno a nafoukáno?). Nebo si čumákem auta do něčeho ťuknul a snažíš se vinu svalit na různé autirity. Nestydatost!

Edited by Clerfayt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krenstik

A proč si tvou zlost vyléváš na nás? Svítí mu to špatně? Svítí. O čem diskutuješ tedy?

 

My ani netvrdili, že to seřídit umíme, takže klidni vášně.

 

Lidi si tu předávají info, kde jsou schopni to nastavit na první dobrou a kde ne, pokud to ty nezvládáš ustát, tak tu jednoduše nechoď a ušetříš si spoustu nervů.

 

PS. Klidně si ty mínusy rozdávej po kvantech, pokud ti to uleví. Tady jsi na fóru, kde se vyskytují různé názory, ne jen ty tvé.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten mínus je, že jsem to nezvládl. Nabízel jsem každému ať si přijede a seřídí, zdarma u nás na školícím. 
X krát jsem psal jaký má být postup seřízení jak na analogovém tak digitálním regloskopu a dokonce i vuči bíle zdi. A výsledek?

 

Hella neumí seřídit světla..... 

 

To by dopálilo každého ( vola jako já, který nabídne vlastní prostory a reálné zkušenosti, diagnostiku, regloskop a ještě vysvětlí postup). Navíc, nic jsem za to nechtěl. 

 

Tak si dál plakejte, jezděte do značky za 200 / 500 / 900 Kč.... 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Clerfayt napsal:

Kecáš kraviny. Autorizovaný servis světla umí nejlíp a jako jediný správně nastavit! Má na to regloskop, rovinu, diagnostiku, profi personál, který ví jak natankovat a nafoukat gumy. 

Jediný kdo tu neustále kecá jsi ty. 

Že bys tedy sehnal konečně nějaké relevantní informace k seřizování LED světel namísto zbytečných ironických komentářů na AS a těch kteří si v nich nechali seřídit světla? Případně těch kterým se nepozdává seřizování doma proti vratům... 

Jinak se tu budeme točit stále dokola jako pes za ocasem na tom, že to někde umí a někde ne. 

Děkuji. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi neumim hledat, ale byla by ochota napsat, na ktere strance zde ve vlakne  je nastaveni proti zdi? Dekuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, Clerfayt napsal:

Kecáš kraviny. Autorizovaný servis světla umí nejlíp a jako jediný správně nastavit! Má na to regloskop, rovinu, diagnostiku, profi personál, který ví jak natankovat a nafoukat gumy. 

Jo, a proto mi celkem ve 3 autorizovaných servisech o světlech, který svítily pár metrů před auto, řekli, že je přeměřili a jsou nastavená v pořádku...

 

Chce to ubrat na agresivitě projevu a sundat si z očí růžové brýle o profesionálech, kteří "ví"... Nebo si přečíst tohle vlákno s hromadou nespokojených řidičů po zásahu profesionálů, kteří "ví".

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, stanmar napsal:

Jediný kdo tu neustále kecá jsi ty. 

Že bys tedy sehnal konečně nějaké relevantní informace k seřizování LED světel namísto zbytečných ironických komentářů na AS a těch kteří si v nich nechali seřídit světla? Případně těch kterým se nepozdává seřizování doma proti vratům... 

Jinak se tu budeme točit stále dokola jako pes za ocasem na tom, že to někde umí a někde ne. 

Děkuji. 

Doporučuji Ti aby sis pročetl toto téma ještě jednou. Jaká ironie? Nastavéné zrcadlo. Použil jsem Tvoje slova. Najednou Ti už nejsou vhod.

Jinak to říkáš dobře. Točí se to tu dokola. Tobě není žádné řešení dobré. Ani to, co sám preferuješ., tedy nechat si to seřídit v Autorizovaném servusu. Chceš dohledat správný postup a jít jim radit do AS? To je Tvůj cil? Snad nejsi psychopat, to je přeci přes čáru. Stejně tak se Ti nelíbí, když si to někdo udělá svépomocí. Okamžitě to odsuzuješ, přitom nenáš vůbec proč. Navíc si dost protiřečíš. Jak je podle Tebe možné poznat, že to má někdo blbě seřízené, když k tomu nepoužil vybavení   a postupyTebou označované za nezbytné?

 

Nechápu, jaké tu očekáváš řešení. Fakt ne. Toto téma je prostě vyřešené. Můžeš objíždět autorizované servisy dokola a stejně nebudeš spokojený. Chce si to připustit. Happyend z pohádek se u těchto low cost světel v low cost autě konat asi nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celé LED světlomety na O3 jsou "low-cost".

 

Golf 7 má 3 řady led světel...ten základní LED světlomet má jen regulaci nahoru a dolů(výškovou) a je stejný jako typ led co se dává do všech Škodovek jako "top" LED mimo face S3, kde jsou tzv. "škodovácké" matrixy.

 

Pak je u Golfa7 druhý typ LED ten umí i AFS a nejvyšší umí i DLA....tak takhle je to s Octávií3 v rámci koncernu.....   

 

Pak můžete štelovat vždy jen tak, že to je malinko přizvednuté oproti předchozímu stavu a když to přeženu, tak teoreticky kdo bude zvedat obě strany stejně(na počet závitů, nebo pro snazší pochopení o počet otočení šroubováku o 360°) než na něj začnou blikat udělá to samé co se tady řeší na x stránkách....až to přežene(auta budou blikat) vrátí to o závit zpátky a má to nastavené na max co protijedoucímu autu(řidiči) nevadí....

Edited by ferda25

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 42 minutami, ferda25 napsal:

Pak můžete štelovat vždy jen tak, že to je malinko přizvednuté oproti předchozímu stavu a když to přeženu, tak teoreticky kdo bude zvedat obě strany stejně(na počet závitů, nebo pro snazší pochopení o počet otočení šroubováku o 360°) než na něj začnou blikat udělá to samé co se tady řeší na x stránkách....až to přežene(auta budou blikat) vrátí to o závit zpátky a má to nastavené na max co protijedoucímu autu(řidiči) nevadí....

Moje řeč. Jen jeden závit, resp. 360° je moc. Bavme se o čtvrtce otáčky. 

Dále o způsobu nastavování a specifik s tím spojených tu nic psát nehodlám. Nejsem přeci AS, nemám vybavení. Navíc jsem za debila. Takže bych si tu vykoledoval jen nějakou perzekuci. 

Snad jen na závěr. Ta světla (možná jejich nivelace, nebo její senzor). Jsou křápy (je to vlastnost). Nicméně jsem se s tím naučil žít. Mám to nastaveno abych neoslňoval (opravdu není mým zájmem,jak si někteří myslí) a dalo se s tím jezdit. Doma vím, jak mi to bude svítit podle toho, kde předtím zaparkuju. Když pojedu v plném obsazení  očekávám, že to bude svítit malinko do země. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cca před týdnem jsem měl možnost to vyzkoušet na zcela neosvětlené silnici a bída. Zkusil jsem znovu přeměřit dosvit levé strany a oproti mému minulému příspěvku to není 40 m, ale cca 25m. Je strach s tím jet 60 km/h na tlumené. Dnes návštěva AS (auto leasingovky), prý je to seřízeno na mm přesně. To je nepříjemné, čekal jsem jiný výsledek. Dořeším po vánocích mimo AS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 10. 12. 2019 na 11:18, Kolbik napsal:

Tak jsem se opet take vratil k pravdepodobne spatne sestelovanym svetlum. Po dvou neuspenych pokusech ve ŠA, jsem byl na serizeni v Helle (zakladni nastaveni, regloskop, ...), odkud jsem odjizdel nadsen (viz. prispevky nize), ale po cca par tydnech jsem se vracel po dalnici domu a vidim, ze osvetluju cedule nad dalnici. Po chvili me to i protijedouci kamionaci davali jasne najevo, ze svitim nahoru. Nezbylo nic jineho nez imbus a steloval jsem dolu. Pak jsem to dosteloval proti zdi a celkem dobry. Nedalo mi to ale, a zajel jsem do stejneho skodovackeho servisu jako @stanmar, ale z vysledku nejsem uplne nadsen. Rekl bych, ze je to dost podobne jako video vyse, ale nepripada mi to stejne, jako posilal stanmar fotku z garaze. Bohuzel jsem nenasel podobne misto, pro porovnani.

Co me hned zarazilo v garazich byl pohled proti zdi. Lom leveho svetla je viditelne niz viz. foto. To, pokud si spravne pamatuju, jsem z podlednich nastavni skodovackych servisu nemel. Byl by nekdo ochotny udelat podobnou fotku komu to sviti dobre ? Nebo respektive pletu se, ze to takto nema byt? Mozna by nebylo od veci zkusit orientacne zakreslit krize na zdi a jejich rozmery pouze u stojiciho vozidla bez diagnostiky.

WhatsApp Image 2019-12-10 at 10.57.43.jpeg

No, ja to mám takto. Sic fotka z 2 metrov, ale...

DSC_4565.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najvacsi problem "lacnejsich" LED svetiel je, ze maju vysoku intenzitu a ostre ohranicenie svetlo tma. Oci maju sice oproti kameram lepsi dynamicky rozsah a teda vedia sa celkom dobre prisposobit na pozorovanie nasvietenych predmetov a zaroven predmetov za hranicou svetla, ale zdroje ziarenia s vysokou intenzitou tieto limity prekonavaju. Premiovejsie znacky a modely aut maju sofistikovanejsie svetla a rozhranie nie je ostre, alebo este v horsom pripade "namodrale" ci "duhove" vplyvom difrakcnych a interferencnych javov sposobenych ostrymi clonami. Kym halogenove svetla svietili na strane v podstate do nekonecna, pretoze ich intenzita vo vzdialenosti od svetla uz bola relativne nizka aby oslepovala a rozhranie mali "makke" tak ani nebolo problemom, ze svietia na vzdialenost ako tieto LED od vyrobcu. Jednoducho bolo lahsie vidiet aj malo nasvietene objekty, pretoze zrenicky neboli v danej chvili "nastavene" na sledovanie stopy svetla vysokej intenzity. Prichodom aut so xenonmi, LEDkami a zavedenim do praxe, ze viac je lepsie sa jazda v noci stava utrpenim. Podobny problem je s farebnou teplotou sveitel a prisposobovani sa oci na roznu farebnu teplotu. Suzuki maju schodik tak vysoky, ze prava strana svieti vzdy dohora a vo vysokej intenzite, Volvo, BMW, Mercedes svietia maximalne ako mozu a kazdy horizont ci hrbol na ceste sposobi velke oslepenie, ford svieti namodrale na rozhrani atd. Ja sam mam xenony s DLA v Golfe a ten "schodik" svetelnej stopy je o dost vacsi oproti LED a tym padom svieti vlastne donekonecna. LED v OIII FL ma vyssiu intenzitu, schodik nizsi avsak pokial si svetla nastavite tak aby ste rozhranie nevideli a nejazdili do tmy, tak pravou castou svietite pri najlepsom rovnobezne s vozovkou. Okrem toho, ak to naozaj nenastavite podla spravneho postupu, ktory by autorizak poznat mal, tak zmena zatazenia auta nekoreluje so spravnou korekciou vysky svetla. To co nameraju senzory na napravach sa funkciou sice prenesie na zmenu vysky svetla ale vas offset, ktory pridate bez vedomosti pre RJ svetiel ci RJ DCC manualne imbusom na svetle rozhodi pri roznych zatazeniach korekciu svetiel. Okrem ineho to bude aj osidene od vyroby a tie svetla teda ziadne terno nakoniec oproti xenonom nie su.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, stafa napsal:

No, ja to mám takto. Sic fotka z 2 metrov, ale...

DSC_4565.JPG

Kde jsi k tomu přišel? Pravý a levý reflektor jsou výškově rozjeté (v jistých případech to nemusí být na závadu, ale z těch vrat se to nepozná)  a připadá mi to to i stranově rozjeté od sebe....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Clerfayt napsal:

Kde jsi k tomu přišel? Pravý a levý reflektor jsou výškově rozjeté (v jistých případech to nemusí být na závadu, ale z těch vrat se to nepozná)  a připadá mi to to i stranově rozjeté od sebe....

 

 

Z té fotky se nedá s jistotou poznat nic z toho, o čem píšeš.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusil jsem dnes nafotit moje nastavení světel, které proběhlo před necelými 2 roky. V autě sedím sám a nádrž je z 3/4 plná. Celkem jsem cvaknul 3 fotky, z čehož dvě jsou detail světel a jejich překrývání se.


IMG_1998.jpg
IMG_1999.jpg
IMG_2001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todle Ti udělal AS? Dyť máš reflektory vůči sobě výškově úplně mimo. Tady o tom snad nikdo nemůže pochybovat.... Pak ať tu někdo hejtuje ty, co si to dělají svépomocí. Přijeď a vyladím Ti to proti zdi nesrovnatelně s tímto. 

 

Z těch fotek je mavíc vidět, že Ti to svítí nahoru. Potkávačky nemůžou svítit nahoru. Kužel musí jít vždy pod horizontální ŕovinou a dolů. Vyjimka je pravý předobok, tam jde světelný svazek mírně nahoru, kvůli značkám, chodníku a tak....

Edited by Clerfayt
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

LukasCBR ak nestojis autom do kopceka, tak mas ukazkovo vysoko. Ak si sa priblizoval k plotu, tak lava cast schodika dokonca stupala. Ved ty nemas nastaveny ziadny sklon svetiel. Na dialnici, kde su volne viditelne navestia v dialke na ne musis prazit tak, ze pre teba to musi byt neprijemne, nie to este pre okolie. Ak je to miesto pekna vodorovna rovina, tak si sa mal postavit 5m od plotu, 10m od plotu a 20m od plotu a nasledne namerat voci 5m pokles spodnej casti schodu pri 10m od plotu o 5cm a potom dalsi pokles o 10cm (20m) voci polohe 10m od plotu. Tym padom na tychto LED svetlach nie je mozne aby vyssia cast schodu pri vzdalovani sa od plotu stupala, pretoze inak to znamena, ze svietis v podstate smerom dohora a uz 30m od auta pred sebou mu svietis na spatak a protiiducim do oci ak ides oproti nim v miernej zakrute. Xenony (OII, starsie premiovky a kadeco co malo pred LED este vo svojich modeloch xenony) maju schodik vyssi oproti LED, kde 1 percentny pokles znamena, ze vyssia cast schodi svieti jemne dohora, ale xenony maju nizsi vykon a v tej vzdialenosti, kedy luc svieti inym tak povediac do oci je intenzita svetla uz nizka a az tak to nevadi. Taky priemet svetiel pomaha nevnimat ostre rozhranie na ceste a je prijemnejsi pre vodica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, tohle mám nastavené z AS a pokud si pamatuji dobře, je to nastavené tešně pod hranicí - dle slov technika.
Já zde ty obrázky nahrál pro porovnání a jelikož na mě za celé ty dva roky od seřízení neblikal (kromě snad pár případů na horizontech), seřizovat to zatím nehodlám. V opačném případě bych ihned jednal.

 

@Clerfayt  co tím přesně myslíš? Bi-xenony jsem měl nastavené dost podobně. 

 

 

světla.jpg

Edited by LukášCBR
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukáši, z toho jsem jelen.

 

Veškerá světla, co jsem viděl nastavené z výroby, včetně těch mojich byla viz. obrázek níže.

 

Je v tom opravdu bordel :-)

Svetla.jpg

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tohle posledni schema je nad nesmysl, ne? krivky s patnim bodem musi byt ve stejne rovine. jinak by si musel mit extra regloskop na leve a extra na prave svetlo.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to smysl dává. Čím víc doprava, tím to svítí víc na horu, resp. na chodce, cyklisty....  A Vlevo, kde jezdí auta z protisměru je to nejníž, abys je neoslňoval. Ale jinak je mi to uzadku a neřeším to. Jen říkám, že to tak mám z výroby, tak proč bych to měnil? A navíc fakt nejsem sám. Má to tak z výroby každý v mém okolí (dá se říct desítky aut) s OIII a diodama.

Edited by Clerfayt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...