Jump to content
MOJE_JMÉNO

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy

Recommended Posts

Patrik1971-

Pokud by jsi s OIII fc s LED světly jezdil často a v různém zatížení v noci, nejspíš bys to taky řešil.

No on ani Superb za ty prachy není nic moc co se týče kvality a dokonalosti.

Navíc světla jsou o dost důležitější téma než nějaké odpadávající lišty, loupající se řadící páky, zamrzající infotainment a co já vím co všechno.

A jen tak mimochodem, od čeho tu asi fórum je ? Aby si někdo mohl honit triko ?

 

Edited by stanmar
  • Like 2
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hezký večer  všem, potřeboval bych prosím s něčím poradit,  mám octavii 3 FL s Full LED světlomety a přestalo mi fungovat naklápění světel. I kdyz jedu sám, auto není naloženy, tak světla svítí maximálně tak 10metru před auto, když zapnu světla dálkové,  tak je vidět, jak kužel vyjede na správné místo  a když dálkové světla vypnu, tak sjede zase do země... Nevíte co s tím může být? Děkuji 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přijde mi to spíše na klasiku a tedy že to nemáš seřízene vůbec a světla ti svítí do země. Naklápěni ti nejspíš funguje, když ti vyjedou při dálkových nahoru. Ikdyz to budeš mít seřízene správně, potkávaci světla ti i tak po přepnutí na dálkové vyjedou ještě o něco výše... 

Nebo případně nějaký problém se senzorem zatížení, ale tipuju klasiku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry den mam O3 full led svetla 2019 a zamlzujou se mi. Je to normalni nebo to mam dat na reklamaci a vymeni mi je? Jake vy s nimi mate zkusenosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stretol sa už niekto s jemným "skákaním" lúča u Full LED svetiel? Naštartujem auto, prebehne nivelácia a neskôr o stenu garáže vidím ako niekedy lúč na veľmi malý okamih poskočí hore a naspať dole. Javí sa to ako preblikávanie LEDiek. Vidieť aj napr. keď stojím za nejakým autom a svietim mu na zadnú časť, že lúč pri stojacom aute preblikne hore-dole. Takisto som už videl ako pri stojacom aute bol osvetlený múrik a zrazu svetlá jemne preblikli a šli na 3x skokovito nižšie a múrik nebol nasvietený. Robila sa diagnostika, bez závad. Svetlá boli nastavené cez diagnostiku do základnej polohy a aj tak to robí. Niekedy to preblikne viac, inokedy menej, servis sa s tým ešte vraj nestretol. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělá mi to na mondeu taky. Dojedu auto na křižovatce a najednou koukám, že lom světla občas poskočí nahoru-dolů. nivelace pracuje, ale proč tak senzibilně citlivě netuším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, toho jsem si taky vsimnul. A vsimnul jsem si, pri pocitu, ze mi sviti svetla zase nejak niz, projedu prejezd a zhoupnutim zase sviti normalne ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně se tohle neděje.

Možná je senzor nivelace přesně na hraně dvou kroků a podle jemných mikropohybů karoserie přecvakává sem a tam. Zkus do kufru přidat malý náklad ,třeba 10 kg, a pozoruj, jestli se to bude dít dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já takový problém nemám. Octavia nemá pro Full LED světlomety dynamickou nivelaci, takže pohupování auta by na světla nemělo mít vliv. Nivelace se provede pouze po nastartování vozidla a pak už to drží stejné nastavení až do dalšího startování.

Za mne je to špatně a vidím to na problém elektroniky.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to veľmi krátky okamih, očami to je ale postrehnuteľné. Určite mi to nerobilo od nova, auto má teraz najazdené 8600 km. V servise robili diagnostiku svetiel a tá je bez závad. Mimochodom, tvrdili mi v servise, že O3 má dynamickú niveláciu. Ja som počul zas, že len statickú. Avšak aj keby bola dynamická, tak pri stojacom aute, ktoré je v kľude, tak to občas preblikne hore-dole. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš kameru v autě? Pak bych jim poslal záznam a ať se v záruce starají...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skúsil som niečo natočiť na zrkadlovku, dnes som im to tam dal, tak uvidíme. Pri nastavovaní svetiel mi jedno doškriabali, keďže mechanik ho utrel nasucho rukou, takže v piatok sa to bude celé riešiť. Len ma zaujímalo či som s týmto problémom sám, alebo to ešte niekomu robí. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

osobně si myslím, že nivelace bude dynamická s časovou prodlevou. statické jsou světlomety.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje O3 z konce z 9/2019 dyn. nivelaci taky nemá a kluky z AS jsem o tom musel přesvědčit, protože když si sedli do kufru že mi ukáží jak se světla srovnají a nestalo se vůbec nic, tak jsem jim doporučil udělat cyklus klíčkem a to kupodivu to pak pomohlo ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ještě jednou k nivelaci. Dávám odkaz přímo na článek výrobce Full LED, který snad ví, co dělá a kde je snad vše jasně vysvětleno :

 

https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/

 

Hned v prvním odstavci je napsáno ... Na rozdíl od projektů VW (např. Touran / Tiguan) se jedná o adaptivní plně statický systém bez dynamického natáčení modulu.

 

Bylo to tu už několikrát. Octavia s Full LED po nastartování pomocí čidel zjistí náklon vozidla (zatížení) a podle toho upraví (skloní) základní rovinu světel, od které se pak odvíjí úprava (adaptace) světelného kuželu podle jízdních situací (AFS) - obec, mimo obec, dálnice. Při jízdě už se pak základní rovina nijak nemění a je po celou dobu jízdy pevná. Po vypnutí motoru a novém startování se opět provede nové nastavení podle aktuálního zatížení auta.

Škodovka jako spoustu jiných věcí úvodní nivelaci odflákla a proto si hodně lidí stěžuje, že při naložení auta to blbě svítí. Prostě ta korekce je přehnaná a světla to sklopí moc. Takže kdo nechce svítit do země, tak musí nejdřív auto nastartovat (jen s řidičem) a pak naložit lidi nebo náklad do kufru. To samé pokud neparkujete na ideální rovině, ale někde z kopce, do kopce a nápravy jsou při startování různě, tak to správně nastavená světla pošle pěkně dolů a pak nic nevidíte.

 

Tenhle samý systém jsem míval na starém Mondeu (2005) s xenonama a žádné takové problémy jsem neměl. Čidlo na přední a zadní nápravě, při startu si auto porovnalo náklony, nastavilo sklon světlometů a jelo se. Ať bylo auto naložené nebo prázdné, vždy to svítilo parádně. 

Bohužel Škodovka svým přístupem totálně zazdila jinak dobře svítící světlomety. Pokud máte štěstí a máte dobře seřízená světla, která startovní nivelace nesklopí, tak to pak svítí velice dobře.

Jsem moc zvědavý, jak budou svítit Matrix LED v OC IV. Jestli budou auta z továrny vycházet tak NE-nastavená jako se stávajícími Full LED, tak to už nenastaví nikdo. Většina autorizovaných autoservisů neumí nastavit ani tyhle obyčejná LED světla. Třeba u Superbu jsem zatím na Matrix viděl spíše rozpačité recenze.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslím, že toto je pouze popis světlometu od výrobce MM.Ten neřeší jeho zástavbu do vozidla.

Kapitole Adaptivní plně statický systém rozumím tak, že se jedná o statický reflektor (SBL) - nenatáčí se podle úhlu natočení volantu = statický. Toto zajišťují extra LED moduly . Alespoň o tomto je ta kapitola. Není o výškové adaptaci. 

Dynamický  reflektor se  označuj DBL. 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechtělo se mi věřit ( nebo jsem spíše doufal v opak), že škodovka opravdu pustila tyto LED se statickým nastavováním. Zkusil jsem proto napsat dotaz přímo na škodu a výsledek:

 

"nivelace světel se nastavuje při nastartování/spuštění vozidla. Obecně je předpoklad, že pokud nakládám vozidlo těžkým nákladem, který nakládám dlouho, tak mám vypnutý motor. Cestující na zadních sedadlech nemají takový vliv na sklon vozidla, jelikož usedají mezi nápravy a není tam tak velké pákové zatížení, jako v případě naložení nákladu do zavazadlového prostoru za zadní nápravou."

 

Osobně si myslím, že i tři lidé na zadních sedadlech, kteří JEN přistoupí dokáží zatížit vozidlo natolik, aby auto oslňovalo. Z tohoto důvodu ale asi chápu, proč jsou světlomety z výroby sklopené do země :(

Edited by Kolbik
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to se mi ulevilo. Ješťě že jezdím sám. Ňěkdy max 2 muší váhy na zadních sedadlech a ty nakládám stejně před startem.  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A startovat na vodorovné ploše. Nebo po výjezdu z šikmého vjezdu chcípnout na rovině a provést novou nivelaci, aby to nesvítilo do země :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rovina nehraje u nivelace velkou roli. Jde o sledování zatížení přední a zadní nápravy vůči karoserii, nikoli měření sklonu vozovky. Jestli auto stojí na rovině nebo čumákem nahoru či dolů zase tak zásadně neovlivňuje vzdálenost mezi nápravou a karoserií. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zní rozumně, možná to občas špatně vyhodnotí na nerovnostech, když se nápravy kříží. Ale šikmá rovná plocha by na to tedy neměla mít vliv.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...