Přejít na obsah

Full LED s AFS - zkušenosti, problémy


MOJE_JMÉNO

Doporučené příspěvky

Jezdím občas docela naložený (2 dospělí, 2 děti, kufr po střechu) a nivelace je naopak trošičku mírnější než by mohla být - s naloženým autem to svítí o trochu dále než z prázdným. Sem tam mě někdo problikne. S prázdným autem ne. Se světly jsem měl na začátku problém, z výroby svítila těsně před auto. 3x servis a nic, až napočtvrté se podařilo a od té doby maximální spokojenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Bubaq napsal:

Jezdím občas docela naložený (2 dospělí, 2 děti, kufr po střechu) a nivelace je naopak trošičku mírnější než by mohla být - s naloženým autem to svítí o trochu dále než z prázdným. Sem tam mě někdo problikne. S prázdným autem ne. Se světly jsem měl na začátku problém, z výroby svítila těsně před auto. 3x servis a nic, až napočtvrté se podařilo a od té doby maximální spokojenost.

Mohu se zeptat, kda světla nastavili správně.

Díky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co mam zkusenost treba z Clia IV , tak to kolecko tam bylo docela k nicemu, mezi 0 a 1 byl tak velky preskok, ze nechapu k cemu to melo az stupen 4 :D

musel bych snad prelozit auto hlavne jen kufr abych mohl ten prvni stupen pouzit,

tady u OIIIFl to reguluje po malych kouscich relativne presne ale hlavne porad, mohlo by to trochu rychlejsi byt , jen nekomu kdo to ma nejak rozladene je to ke vzteku ale alespon neoslnuje ostatni, pravda nevidi na cestu...

napriklad vjizdim na sidlisti do kopce do ulice, svetla sviti daleko nad znacky, behem vteriny az dvou jdou svetla dolu aby tolik nebyli nahoru, vyjedu ten kopec a behem vteriny zase svetla se vraci nahoru aby nesvitili jen kousek pred auto ale pekne jak maji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi je lepší jet na seřízení světel s plnou nádrží.

Servisy by sice měly kompenzovat pro kalibraci světel i vytížení auta dodatečným závažím (řidič a nádrž) ale upřímně jim už nevěřím že si to neusnadňují.. Protože kdyby jely precizně podle interních postupů, tak bych tam nebyl už 3x a jednou na stk..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, Clerfayt napsal:

Kdyby tam dali kolečko vedle volantu na nastavení, jako bylo ve felcce, byl by klid. Jenže někdo si holt myslí, že ta automatická nivelace je lepší než člověk. Hahaha. 

 

Moralisti teď budou psát něco o legislativě bla bla bla. 

 

Automatická nivelace může být lepší než člověk a nemusí. Každopádně je lepší, než hovado, které nemá ponětí, co to kolečko vlastně dělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Trápí mě stejný problém s krátkým dosvitem potkávaček LED u OIII FL. Prosím o informaci, jak se budou světla chovat, když je zkusím "vyšroubovat" imbusem o něco výš. Dorovnají se zpět, nebo se tím docílí přizvednutí - prodlouží délka dosvitu ? Děkuji za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělal jsem to stejně, zatím musím zaklepat svítí dobře i když jsem naloženej fest.

I když těch otáček jsem dal víc, prostě pokus omyl, otáčel jsem s tím za jízdy resp.

vždy kus ujel, zastavil, světlo (levé) přizdvihl a tak dokola. Pak jsem čekal co se mnou

udělají protijedoucí řidiči, zda mě vypálí sítnici nebo bude klid. Zatím nikdo nebliká

a já vidím dobře, LED světla svítí opravdu solidně.

Editováno: , autor: Sudetak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za informace, vyzkouším to také. Šlo mi hlavně o to, jestli si to nezačnou světla vracet sklonem do původního stavu.

Nyní se mi rozhraní světlo/tma na stěně začne objevovat, když se s autem začnu přibližovat ke stěně, ve vzdálenosti cca 17m od stěny, což mi přijde strašně málo. Ale nvm, kolik metrů by to +/- mělo být. Zkusím to porovnat s jiným autem.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sklon svetla, aky by mal byt spravny, je vyrazeny na svetle. Takze ked odmerias pribliznu vysku, v ktorej je svetlo od zeme, vies si priblizne vypocitat, aky by mal byt dosvit. Ked je vyska napr 70cm, sklon 1%, teoreticky by to malo svietit na 70m, ak spravne pocitam :D ak nie, tak ma opravte

Editováno: , autor: misor1994
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V první řadě je pro nastavení světel potřeba najít rovnou podlahu, třeba podzemní garáže. Potom je nutné zjistit zástavbovou výšku světlometu. Parabolické světlomety mají většinou na skle vyražený takový malý terčík, to je osa potkávacího světla. Projektorové světla mají před čočkou kříž, takže když překryješ rozsvícené světlo látkou, tak se ti zobrazí.  Když nenajdeš ani jedno, tak měř výšku někde zhruba ve středu světla.

qE1607ce8SgMWUWhYCWX3Mlg2bPg10Bfd8YyFMdV5P9B7iQoCKiipCAwEYCg-Am-3eZq-bjOZiflX2JEW9OGRlxPr-4B6-UvkIl_834UtpLDaPv33qQFsAv1zG8dScuQM1Bes4RKF8i9vVcY2KvdwHOqn4UjdNaFeoNutYR0YRQ0__ukfdkAxkc8nOsX2Q1Ky9oIDk1rhzJNsafWrSb_yA7C7bxB3inH_u8Y_NBuBs1JyrWupCcy6am75dmGqpkgUSWPsmJbTGlT2BZovsrgNwXjw0FxgPZ0SxlKbJYfiOVkn32MDeyObUA-vpk5OWlDsJ0dJ9UQcSWI09mrZJJJJCF_OTlfBUF2vg4NfdfMVGBhJnG7LWrMa9M5IdNGeCs52lE6IouKengm-CnZAH7-Kh9gVRRbLRHg7NArUP3AfuqtQUbyZXuyxinoX4JPjAfKOvGqTbV_tPLfILAqDYzfNC6cvdonE6pxt-I9dxYVT8o3G7nrKqHfo47HChjb4jSyUHiAjLnc8akbhxqE6QztE-TKslUdNuccfB-N9eN6fNUsDbe7QPXoIFu9lFwdfsI2QS7pN8L5KkmPyKu0NKjrRI0f2issi1zJaFm4arC6p6-fLpShjdj8LyoS9T9-BY-UM1pfGGC-7Xjs9b8gawhkzZqDkDFVs8LTJlYXFL6PhjkrD16PtdJSNdvehzR2yQ=w521-h694-no?authuser=0

Viz moje Mondeo. 

 

Většina výrobců si díky ostrému přechodu světlo/tma může dovolit obligátní sklon 1%, což je klesání 10cm na 10m. Pro řidiče auta je to dobré v tom, že vidí opravdu, ale opravdu daleko. Pro řidiče protijedoucích aut je to v pohodě do první nerovnosti na silnici... 

5568_Seizovn_svtel_1.jpg

 

Takže postup je takový: dorazíš do podzemních garáží, postavíš se 10m metrů od zdi. Změříš výšku středu světla. S touhletou výškou jdeš ke stěně a 10cm pod ní si uděláš rysku (já si ji dělám el. páskou). Tím si stanovíš výšku, na kterou seřídíš světla. Seštěluješ obě světla. Pak si do něho sedni a koukni, jestli se sklon tvojí váhou nezměnil. Když ne, tak odjíždíš.

 

Poznámka: Světla otočným přepínačem přepni na raději z AUTO do potkávacího režimu, aby si vypnul adaptivní fce. Jenom pro jistotu, aby nebylo seřizování ničím ovlivněno. Třeba u Mondea je natáčení hodně citlivé a mírné otočení volantu znamená že světa na auto režim svítí hodně na stranu a zapíná se přisvětlování, které smaže tu ostrou hranu.  

 

 

 

Editováno: , autor: Supermarine_Spitfire
  • Díky 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 12. 2020 na 13:20, martasva napsal:

Zdravím,

Momentálně řeším problém se servisem. Ledková světla svítí krásně, ale když auto naložím sedne si pět lidí a naložím kufr  světla se sklopí na mějakých 10 -12 m před auto .

Jezdit se s tím nedá a škoda se furt snaží blafovat . Prý všichni musí být připoutaní . (vyzkoušeno , poutání nemá vliv) Prý musím být auto v pohybu - asi jezdím a přitom stojím.

No masakr. Jsem z chování škody - se kterou to řeší autorizovaný servis znechucen. Vše jsem jim natočil, nakresli a už to komunikují 3 týden.

Neměl jste někdo podobný problém?

Tak jsem se nedal, vše v servisu opět za tmy ukázal , vytáhli jinou octávku a ejhle. Tu ať jsme zatěžovali či odlehčovali svítila stále stejně vysoko. technik vše nafotil. poslal do škodovky. ta doporučila výměnu senzoru na zadní nápravě. Takže auto je dnes v servisu. uvidíme jak to dopadne .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 1. 2021 na 15:19, martasva napsal:

Tak jsem se nedal, vše v servisu opět za tmy ukázal , vytáhli jinou octávku a ejhle. Tu ať jsme zatěžovali či odlehčovali svítila stále stejně vysoko. technik vše nafotil. poslal do škodovky. ta doporučila výměnu senzoru na zadní nápravě. Takže auto je dnes v servisu. uvidíme jak to dopadne .

Pánové co vám mám povídat. Dal jsem to tam v úterý a ještě to nemají. Prý jim něco nedodali. Prý to bude zítra po o.  Zítra pak  pojedu odpoledne na Moravu , tak to prověřím a napíšu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 1. 2021 na 17:24, martasva napsal:

Pánové co vám mám povídat. Dal jsem to tam v úterý a ještě to nemají. Prý jim něco nedodali. Prý to bude zítra po o.  Zítra pak  pojedu odpoledne na Moravu , tak to prověřím a napíšu.

Tak vás zdravím. Předem se omlouvám ale rychleji to nešlo.

Tak tedy výsledek po výměně čidla.

Světla poměrně rychle reagují na změnu zátěže. Tedy když je puštěné zapalování, naložíte kufr a světla se během 3-5 vteřin seřídí. což předtím trvalo a někdy se tak ani moc nedělo. Co se zcela změnilo je to že po vypnutí a znovu zapnutí se světla vždy seřídí do stejné výšky i při zatížení. ( předtím se ztáhly výrazně dolů). Ale bohužel stále při zatížení svítí níž, zdaleka né o tolik dřív to dělalo tak 15 cm na zdi která byla vzdálená tak 5m. Teď je to tak 10-15 cm na cca 18m.

V servisu nejdřív opět zkoušeli , že prý to dělají octávky s motorem 14 tsi, protože prý je motor lehký.

Tak jsem jim oznámil , že v tom případě chci oficielní zamítnutí reklamace s vyjádřením, ( že toto špatné chování nivelace je v pořádku) .

Tak mi dnes volal, že tu opravu tedy nezavrhli a budou se snažit dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...