Přejít na obsah

Fabia III 1.4 TDi - vysoká teplota chladící kapaliny


mirek_kre

Doporučené příspěvky

Fabia III 1.4 TDi 66 KW

 

Při nastartování studeného motoru a následné jízdě se teplota nezastaví na 90 stupňů, ale jde až do červeného pole.

Pomůže je ubrání výkonu nebo zapnuté topení.

 

Pokud se auto nastartuje s teplým motorem, při jízdě auto drží teplotu stále na 90 stupňů.

 

 

Děkuji za zkušenosti nebo návrhy řešení.

V autorizovaném servisu nabídli první termín za 3 týdny....

 

 

IMG_0847.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Mě výměna vodního čerpadla potkala vloni. Tehdy se ještě chladící kapalina neměnila. Z aktuálních poznatků je problém patrně  v kapalině od Hartöl.

Před pár dny, tedy přesně po roce a 40tkm, je přehřívání zpět. Jsem objednán na servis kde se příčinu nejspíš pojedou podívat i technici ze ŠA aby se vyvarovali třetímu opakování.

Dle servisu je těchto případů s přehříváním více.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdravím :-) chtěl bych se taktéž zeptat.

 

Mám Fabii III 1.4 TDI motor Common Rail rv. 2015 s najetými 66tis km. Před několika dny se mi při klidné jízdě na spotřebu začal přehřívat motor,proběhla tedy kontrola množství chladící kapaliny,oleje a sepnutí chladícího větráku,úniku kapalin atd vše však ok. Jelikož auto  při tomto jevu topilo, usoudil jsem, že se nebude jednat o čerpadlo Chlad.kap., ale o vadný termostat,který jsem nechal vyměnit i s chladící kapalinou. Po 14 dnech však auto opět se začalo přehřívat. Dojel jsem tedy při několika zastávkách do práce,kde auto 8 hodin stálo. Při cestě zpět auto nejevilo žádně známky přehřívání,i ted nadále vše ok. Jelikož se mi to stalo za krátkou dobu již podruhé scháním příčinu. Napadlo mě bud tedy vadné čerpadlo chlad.kap. které někdy nesepne, nebo rozvodový řemen/řetěz který čerpadlo pohání. 

 

Máte někdo s tímto zkušenost popřípadně nápady?........Mohl bych se zeptat uživatele CAGYHO jak tetnto problém vyřešil ?

 

 

díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bozzio92 tady není co řešit. Bude to problém s vodním čerpadlem jak výše uvádí Pawouk. Kvůli závadné chladící kapalině se zadře třecí převod. Mě prvně měnili pouze čerpadlo. Vloni už čerpadlo a jinou chlad. kapalinu. To jsem měl už víc jak 100tkm a tedy po záruce. Servis mi přesto vše bezplatně vyměnil jelikož na to měli/mají neoficiální "svolávací" akci. Takže hupky do servisu a trvat na výměně. Závadu můžeš doložit fotkou ručičky teploty chladící kapaliny. Jo a abys nemusel kvůli přehřátí pořád stavět, vyhul topení na max :).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravim, pokud mas 1.4tdi tak to bude na 100% vodni pumpa, ja prvně měnil termostat poté se však ukázalo jak již je tu psáno, že při výrobě vozidel používali chladíci kapalinu Hartol, která si nesedla časem s vodní pumpou.... Já jsem z okolí Liberce a ikdyž mám jen 60tis najeto a je to výrobný vada na kterou Škodavka zavedla svolávací akci k reklamaci tak  bohužel autorizované servisi v mém okolí díky pozáruční lhutě mi auto jako reklamaci nevzali... Ale jak psal Cagi třeba v Děčíně to uznají.... Je to jak u kterého servisu, jak je informovaný o této závadě zkrz Škodovku a o přístupu k lidem.... Tak je možnost buď hledat prostě servis kde by ti to jako reklamaci vzali a nebo na svoje náklady si to opravit,original  vod. pumpa do 1.4 tdi stoji 2800,-...... Jinak pokud autem chces jezdit tak ohul topeni na max teplotu a foukani hned pri startu, vypni stredove ofuky a nech jen bocni nasmerovany z okynka ven a s autem prozatim jezdit muzes, ja dojizel takhle 3 tydny 25 km do prace uplne v pohodě :-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Pořád jsem nechápal, co je s pumpou špatně. To jsem pochopil až z tohoto videa.

https://www.youtube.com/watch?v=4dPcK6FyRuM

 

Také mě čeká výměna, a rozhodl jsem se, že to nechám na autorizovaném servisu. Poptal jsem u dvou výměnu včetně rozvodů (když už to budou mít rozebrané, tak to raději nechám vyměnit), a co mě zarazilo, tak obrovský rozdíl v nabídkách. Jeden za 8000,- a druhý za 13000,-

Je to možné? Jakou máte zkušenost vy a popřípadě kolik jste platili vy?

 

Díky

Editováno: , autor: budlik512
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravím vás pánové, pročetl jsem si tyto témata- přehřívaní i ventilátor. Mám Fábii 3 1,4TDi 66Kw . Je 4roky stará a najeto 61,000km. Už dříve se stalo, že při normální jízdě a po zastavení běžel ventilátor, byť teploměr vody byl do 85°C. Bylo mi řečeno ve ŠA že se tím motor dochlazuje.....známý mi ještě řekl, že to dělá při automatické klimatizaci či rekuperaci(jak mám kuwa vědět že něco probíhá a nepřerušit proces???). No ale!!!!!- minulý týden jsme jeli na chatu po dálnici . Venkovní teplota 4° naložení medium a rychlost do 110. Ručička lezla stále nahoru až k 125 olej byl 113. Nemohl jsem zastavit, abych zkusil chladič. Oči jsem měl na teploměru a jak jsem zapnul více topení tak během 4s teplota sestoupila na 90 a olej pomalu na 100. pak už v pohodě. No jistě že na zpáteční cestě jsem už oči z budíku nesundal a po hodině vydatné jízdy to až na dálnici udělalo to samé, s tím, že teplota se málem dotkla červené zóny. Včera teplota podle diagnostiky(žádné závady) souhlasila s budíkem= 48°C voda, olej 52°C a ventilátor vyl jako hyena. Co mi poradíte? Vodní pumpa, nebo čidlo? Čidlo by asi hlásilo závadu, a čerpadlo asi nejde udělat test akčních členů? Jsem automechanik ale kamiónů. Tady v těchto osobních jsem neznalý. Léto se blíží, tak ať mě to nevysere, cenu za pumpu jsem už zkousnul. Děkuji za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud byl i olej na 110 stupních, tak je to podle mě čerpadlo. Měl jsem úplně stejné problémy, dokonce jsem tyden jezdil tak, že jsem auto chladil přes topení a hlídal si hlavně teplotu oleje, protože ručičce vody se nedá věřit. Po výměně jsem bez problému. 
Nelogické spouštění ventilátoru jsem taky řešil a došel k závěru, že je to čištění DPF. Taky by je nezabilo, kdyby tam ve výrobě tu kontrolku namontovali. 

Editováno: , autor: budlik512
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • Pawouk změnil název na Fabia III 1.4 TDi - vysoká teplota chladící kapaliny

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...