Přejít na obsah

Zápach z klimatizace


naschd

Doporučené příspěvky

Zdravim, dovolim si pridat sa k teme aj ked to priamo nesuvisi s pelovym filtrom ale cisto klimov, vzduchotechnikou.

Mam problem na manualnej klime, fabia III rv. 2016. Po precisteni klimy v skodovke mam stale problem so zapachom. Avsak ked vypnem klimu a ked ju dam iba na vzduch z vonka.
Ked je zapnuty vnutorny okruh bez klimy vsetko je ok. 
Daval som to vycistit najprv to vycistili sprejom potom vraj ozonom.  Stale vsak mam tento problem. 
Co som si nevsimol je odtok z klimy ked je zapnuta. Spomenul som im ci nahodou nemoze byt upchata hadicka na odtok. Vraj nieje. Da sa to overit mne ako uzivatelovi auta nejako?
Nejaka rada ako postupovat pripadne na co sa pozriet lebo neviem kde moze byt problem kedze to tam uz dva krat v servise bolo ...


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zacal jsem mit stejny problem jako @naschd, jen mam autimatickou klimatizaci. Po vynuti klimatizace octovy zapach.
Klimatizaci vypinam pred dojezdem a chovam se k ni celkem setrne. Kabinovy filtr meneni cca pred 2 mesici.

 

Najeto cca 20tisic a stari 1,5 rok, prijde mi nejak brzo na cisteni vyparniku. Pristi tyden jdu s bouchajici spojkou do servisu, tak to tam pripadne nahlasim take.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby som doplnil najazdenych mam 26 000km, auto stare cca rok myslim 7 mesiac rok 2016 kupovane. Ja mam ist pondelok, neviem ci sa to nepresunie na utorok. Potom dam vediet. Len dufam ze to nebude "vlastnost" toho auta lebo na pol rocnej baze alebo akej sa mi to cistit fakt nechce davat a co viac ma zaraza ze klima je v podstate cista a pokial pustim iba tu tak je to bez chyby avsak aj pocas jazdy ked pustim zvonka je to nanic takze tomu nepomoze nic asi.

 

On 6/17/2017 at 9:13 AM, BrozikCZ said:

Zacal jsem mit stejny problem jako @naschd, jen mam autimatickou klimatizaci. Po vynuti klimatizace octovy zapach.
Klimatizaci vypinam pred dojezdem a chovam se k ni celkem setrne. Kabinovy filtr meneni cca pred 2 mesici.

 

Najeto cca 20tisic a stari 1,5 rok, prijde mi nejak brzo na cisteni vyparniku. Pristi tyden jdu s bouchajici spojkou do servisu, tak to tam pripadne nahlasim take.


@BrozikCZ , este by ma zaujmalo ked pustis klimu , mas kaluz pod autom alebo nie ? Ja uz nemavam, neviem ci je len niekde hadicka inde oprena alebo mam niekoho presviedcat ze moze byt upchata - odtokova aj ked nemusi byt ( kedze asi si to sam overit nebudem vediet ) ... Ak sa ti da daj vediet ci vidis nieco pri pustenej klime pod autom nejaky kondenzat alebo nie.... diki 


edit: 20 min pustena klima, ja neviem kde by mal ten kondenzat byt ale predtym pokial si dobre pamatam bola mensia mlacka v predu. Teraz nic ... teplota vonkajsia na slnku 31 - 32,5 stupna zatial stupa... a kondenzat ziaden ? je to realne ?

 

Editováno: , autor: naschd
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím přesně jak u FIII, ale předpokládám, že to je stejné jako u celého koncernu: Odtok je vedle trubek topení na mezistěně. Žádná hadička tam není, jen takový pindík a přes něj je ještě přehozená chlopeň zvukové izolace.

 

EDIT: Teď jsem našel obrázek, je to sice jiné auto, ale mělo by to být podobné. Je to pod tím "pupkem" izolace

 

IMG_2305.jpg

Editováno: , autor: Wittmann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sice to nepatri sem, ale.. na me F2 resim problem se smradem v podstate od koupi.. 2x rocne cistim klimu ozonem, menim co 30 000 pylovy filtr, posledne mel mechanik ozon masinku pustenou v aute 5! hodin, udelany komplet servis klimy ve skodovce a klima po vypnuti smrdi dal.. uz to neresim, patrne je to vlastnost, ale sere me to pekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám podobný problém (pořád truchu smrdí) na C4. Jako krajní variantu zvažuju napustit odkapávacím otvorem do vnitřku nějaký dezinfekční prostředek, asi raději bezchlorový. Udělat spojené nádoby, do kýble u dna připojit hadičku, druhý konec zastrčit a utěsnit do odkapného otvoru, do kýble na zemi nalít dezinfekcí a pomalu ho zvedat nahoru a obsah bude přetekat do vnitřku klimy. Opatrně, aby nějakým spojem skříně klimatizace dezinfekce nevytekla do auta. Ještě musím prozkoumat jestli není uvnitř nějaké elektro např. ovládání klapek.

Jestli tohle nepomůže, tak už asi nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, JirkaBrno napsal:

sice to nepatri sem, ale.. na me F2 resim problem se smradem v podstate od koupi.. 2x rocne cistim klimu ozonem, menim co 30 000 pylovy filtr, posledne mel mechanik ozon masinku pustenou v aute 5! hodin, udelany komplet servis klimy ve skodovce a klima po vypnuti smrdi dal.. uz to neresim, patrne je to vlastnost, ale sere me to pekne.

 

Smrad z klimatizace není vlastnost, já čistím klimu 1x ročně ozonem + pylový filtr a klima mi nikdy nesmrděla, ani na druhém autě v rodině. Známý na OII měl taky smradlavou klimatizaci, nechával to profesionálně čistit a pořád smrdělo, nakonec zjistil, že v motorovém prostoru vozil kunu, která se mu přiškvařila k hadicím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že tohle ti úplně nepomůže a že to ani nebude fungovat - vyteče to spoji agregátu topení a k výparníku se to ani nedostane. Problém může být v tom, že se dovnitř dostal nějaký prach/bordel, který slouží jako "květináč". Nejlepší by bylo celý agregát vymontovat, rozebrat a vymýt - hlavně ta žebra výparníku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann: Vím, že to není ideální řešení, jen ho zvažuji, nebo nějaký podobný "brute force attack". Předpkládám, že v nějakém koutě zůstává loužička, v té se chytla houbička a z tohoto místa se vesele rozrůstá.

Vynadat a vyčistit by bylo nejlepší, ale 1) moc práce, 2) obnáší to vypustit a pak napustit klimu i topení, 3) tolika to nesmrdí, 4) jezdí s tím dcera. :-)

 

Nejvíc je mně divné, proč to nejvíc smrdí právě v okamžiku, když se vypne. Myslel jsem, že po vypnutí nějaká klapka přesměruje proud vzduchu (uzavře výparník klimy a vzduch přes něj nejde), ale je to přesně naopak, přes výparník jde vzduch pořád, odklání se z topení. Jsem z toho pitomej ale taky zvědavej.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, los pakos napsal:

 

Smrad z klimatizace není vlastnost, já čistím klimu 1x ročně ozonem + pylový filtr a klima mi nikdy nesmrděla, ani na druhém autě v rodině. Známý na OII měl taky smradlavou klimatizaci, nechával to profesionálně čistit a pořád smrdělo, nakonec zjistil, že v motorovém prostoru vozil kunu, která se mu přiškvařila k hadicím.

tak kdyz vezu auto na pravidelny servis pochybuju, ze mechanik prehlidne kunu v motoru DDD... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, McMatej napsal:

Nejvíc je mně divné, proč to nejvíc smrdí právě v okamžiku, když se vypne. Myslel jsem, že po vypnutí nějaká klapka přesměruje proud vzduchu (uzavře výparník klimy a vzduch přes něj nejde), ale je to přesně naopak, přes výparník jde vzduch pořád, odklání se z topení. Jsem z toho pitomej ale taky zvědavej.

Přesně tohle mi dělala stará Fabia - smrad až po vypnutí. A podle mě přesně v tomto případě nevzniká smrad na výparníku (to by totiž smrdělo furt) ale až někde dále v rozvodech vzduchu, kde při puštěné klimě ke kondenzaci už nedochází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, JirkaBrno napsal:

tak kdyz vezu auto na pravidelny servis pochybuju, ze mechanik prehlidne kunu v motoru DDD... 

aby jsi se nedivil, myška zalezlá v sání topení je celkem velký problém. Nadruhou stranu při této "závadě" je hned jasné, že se o zápach klimatizace nejdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann: Ale 1) někde dále dále v rozvodech vzduch prochází vzduch taky pořád...

2) Někde dále v rozvodech vzduchu nemá proč být zkondenzovaná vlhkost a plíseň, voda kondenzuje jen na chladném tělese, tj na výparníku a z něj odkapává dolů do skříně klimatizace a odtéká odkapným otvorem. Dále jsou rozvody teplejší než vzduch, který v nich proudí, tak by tam nic kondenzovat nemělo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klima nesmrdi, pokud jede.. jakmile ju vypnu, tak za chvilku uz to ,,jede,, sice jen trochu, ale jede.. pak za par minut to je takovy ten typicky smrad... takze to resim tak, ze pred zagarazovanim auta hodim ventilator na III a nechat to vyfucet.. pritom klimu vypinam tak 4km pred parkovanim, takze se vysusi.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, McMatej napsal:

Wittmann: Ale 1) někde dále dále v rozvodech vzduch prochází vzduch taky pořád...

2) Někde dále v rozvodech vzduchu nemá proč být zkondenzovaná vlhkost a plíseň, voda kondenzuje jen na chladném tělese, tj na výparníku a z něj odkapává dolů do skříně klimatizace a odtéká odkapným otvorem. Dále jsou rozvody teplejší než vzduch, který v nich proudí, tak by tam nic kondenzovat nemělo.

 

1) ano ale je suchý, voda se sráží už na výparníku, dál se nedostane

2) ve vnitř je celý agregát vychlazený a najednou přestane proudit suchý vzduch a místo něj přijde teplý s vyšším obsahem vody - ve studeném prostředí musí docházet ke kondenzaci.

před 5 minutami, JirkaBrno napsal:

klima nesmrdi, pokud jede..

 

Jak komu. V současném autě mi smrdí pokud ji zapnu, pak se to trochu zlepší ale smrdí to furt dokud se to nevypne - což značí, že problém vzniká přímo na výparníku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k bodu

1) myslel jsem kdyby zdroj zápachu byl někde dál v rozvodech, tak tam taky prochází vzduch furt a tím pádem by to mělo furt smrdět. V této souvislosti je možné i to, že když je zdroj zápachu vysušený, tak smrdí méně (např. výparník), ale když se zkondenzovanou vlhkostí navlhčí, tak se rozesmrdí víc.

2) Máš pravdu, tak daleko jsem to nedomyslel. Ale stejně bych řekl, že je to jen přechodný stav, za který tam moc vody zkondenzovat nemůže. Taky po vypnutí je výparník ještě vychlazený, tak alespoň ze začátku bude vlhkost kondenzovat na výparníku dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takle jsem to myslel - dokud je to suché, tak to nesmrdí, jakmile to zvlhne, tak to smrdí - jako ten hadr na podlahu. A proto si také myslím, že tam někde bude povlak prachu, který je prorostlý nějakou houbičkou a jakmile se to navlčí, tak to zavane.

 

Také je ale pravda, že po vypnutí té smradlavé klimy se mi zdálo, že náraz vlhkého vzduchu je až moc silný - takže jestli to nemůže být tak, že klima běží, voda kondenzuje. Po vypnutí se teplý vzduch přežene nad tou smradlavou louží (pod výparníkem je taková vanička ze které to odtéká ven) a natáhne do sebe část této vlhkosti včetně toho smradu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...