Přejít na obsah

Fabia III koroze


Bikes

Doporučené příspěvky

Výrobci půjde hlavně o to,aby auto vydrželo do konce záruky.Za tím účelem také provádí všelijaké vědecké pokusy z jakého a jak silného materiálu má být který díl a jak silná vrstva barvy na něm.Nic není zbytečně větší a dražší.Dál potom firmě sníží náklady ti,kteří neabsolvují stanovené servisní prohlídky,nebo budou třeba tu korozi ignorovat a nepřijedou reklamovat nic.Tohle všechno výrobce posoudí a pak vyrábí...A auta jezdí obvykle déle,než jen do konce záruky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To není nic novýho. 

V tomto případě je ale záruka na neproreziveni (což samo o sobě je poněkud zavádějící) 12 let. A když se už dopracuju k tomu, že dostanu nové 5. dveře, jsou to ty samé, které se montovaly do posledních nových aut stejného typu. Čili zase takové, které by měly vydržet dalších 12 let, pokud servis dodrží stanoveny postup při jejich přípravě a následném lakování. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nazdar chcem sa opýtať ako ste na tom s hrdzou na zadnej náprave . Po bližšom preskúmaní mojej fábie sa  po druhej zime na tlmičoch a častiach nápravy začína tvoriť hrdza . Neviem posúdiť či je to normálne alebo nie nakoľko je to moje prvé auto ale určite sa na servisnej prehliadke budem na to pýtať. Prikladám aj fotky nie sú moc kvalitné nakoľko je tam dosť zlý prístup.  

20180328_110535.jpg

20180328_110810.jpg

20180328_110919.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, fórum o F3 jsem prošel snad celý, ale nikde se to nenašel. Jedná se o dotaz, zda se na F3 podepsalo to, že v MB nemají kapacitu na lakování karoserií a vozili to kamiony a teď už snad i vlaky do Německa do VW lakovat a pak se to tahalo zpátky a to vše v rámci nějaké koncernové výpomoci. Článků je toho plnej google, teď se snad ze stejných důvodu vozí i Karoq. Tak mi jde o to, jestli je to na autech třeba nějak znát? Sorry za blbej dotaz, ale chtěl bych kupovat nějakej roční kombík a nerad bych aby mi za další dva roky zreznul. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na takovouhle otázku je asi brzy.To je věc,která bude možná znatelná až po záruce.Vidíš sám,že na ulicích stojí i 17 let staré Fábie 1,které vypadají jako nové.To,co je tady popisováno výš,třeba ty tlumiče,to je díl,který Škodovce dodává nějaký dodavatel a může se u jednotlivých sérií lišit.Ty podvozkové díly bývají stříkány nějakou samozákladovou barvou v rámci úspory pracovních operací.Záruka  není na rezivění,ale na prorezivění.Uplatnit půjde ale jen tehdy,když s tím autem bude někdo celá ta léta jezdit na garanční prohlídky.Tady na tom fóru by spíš stálo za to nashromáždit zkušenosti a informace co dělat,když koupím auto,se kterým někdo do toho servisu nejezdil a o záruku přišlo.Informace,jako když se dnes díváte na ty Fábie 1 a říkáte si,kdyby před lety někdo natřel ty přední blatníky za koly a kdyby vystříkal zadní nadkolí a páté dveře,tak to mohlo být dnes úplně zdravé.A kdyby to někdo udělal včas,tak by to byla práce na hodinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by mě taky zajímalo přece jenom když se kára svaří a ne ošetří s nějakou protikorozní lazurou tak je jasný že při působení okolních vlivů to zákonitě musí začít reznout.

Těžko říct jak to má Škodovka ošetřené potom můžeme jen spekulovat ale asi bych to nějak zvlášť nehrotil Já jsem objednal Fabii v březnu a taky se nedozvím jestli byla lakovaná v Mladé Boleslavi a nebo v Německu třeba ta tvoje byla lakovaná zrovna doma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi je jasné,je to vidět i na fotografiích výše,že jako první začnou reznout díly podvozku,které přicházejí do styku se solí a štěrkem a jsou ošetřené jen nějakou černou barvou.Docela si umím představit,jak ty nastříkané nápravy někde nakládají na náklaďák,převážejí jinam,skládají,pak je z té hromady berou a roboti je montují na auto.Při všech těch manipulacích se z toho odírá barva a dělají se škrábance,které dříve nebo později začnou reznout.Pochybuji,že když na to při garanční prohlídce upozorníte,tak vám řeknou něco jiného,než že tomu nic není ,že to funguje a co byste chtěli.Po letech se ale budete chytat za hlavu a říkat si,že kdyby to býval před lety někdo včas přetřel barvou,ušetřil by vám teď spoustu práce...Jinak značkový servis by možná dokázal podle výrobního čísla auta vyhledat,kde bylo lakováno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mých zkušeností je nejlepší nápravy přetřít nebo nastříkat tlumexplastem a máte klid.

Už jsem to na pár autech dělal a myslím si že je to to nejlepší co se s tím dá udělat.

A s tím zjištěním kde auto bylo lakováno jo asi to nekdo zjistit může ale ani nevím jestli to chci vědět Už jenom proto že bych to potom zkoumal jestli to už někde nerezne takže to radši ani vědět nechci:lol:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jako si myslíte, že tu karoserii někde naberou jen tak na vidle a štosujou na sebe?? :D:D

Před lakem přímo v té lakovně by měla být chemická předúprava, takže těsně před tím než vjede auto mezi lakovací roboty se karoserie ošetří a odmastí.

A potom to samozřejmě nemůžou jen tak hodit na kamion nebo vlak, karoserie se balí do beden. Nebo alespoň tak se posílaly kompletní lakované karoserie do Ruska. Do jednoho kontejneru naskládali 2 karoserie včetně všech lakovaných dílů a každý materiál byl bezpečně upevněný aby nedošlo k poškození. Tak nějak by to mohlo probíhat i mezi MB a německem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To sice jo ale já jsem měl na mysli když to v Boleslavi svaří Tak jestli to nějak ošetřují když to jede do Německa je jasný že když jede nalakovaná kára zpátky takže to mají nějak ošetřené aby se s tím nic nestalo ale jde mi o to má nějakou protikorozní ochranu když to jde ze svařovny a jede to do Německa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No abyste se s tou antikorozní ochranou nepřepočítali. Nevím jak v MB, ale v jiných automobilkách to tak růžové není. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že to celé je tak, že plechy které se do automobilky dodávají ve svitcích jsou pozinkované. Problém zde je ale opracování různými brusnými kameny a papíry ještě na svařovně, než auto do lakovny vjede (různé otřepy, kovové zrnka na plechu aj nerovné věci na plechu, aby to potom po nalakování karoserie nešlo poznat a povrch byl dokonale hladký). Tímto opracováním (ručním, lidmi) se někdy nemalá část antikorozní ochrany sundá (zbrousí na čistý plech). Často se jedná o dveře, páté dveře, kapotu a to byste se divili, kolik aut se takto opracovává - prakticky každé. 

Takto opracované auto vjíždí do lakovny, kde - jak je psáno - se  ještě lehce karoserie upraví, odmastí. Po té jde karoserie do vany s ochrannou vrstvou, kdy za pomoci procesu klasické fyzické elektrolýzy se ponořená karoserie "obalí" ochrannou vrstvou i v těch menších a hůře dostupných místech. Po té nasleduje pec - vypálení při vyšší teplotě a až následně jsou na řadě barvy, od základovky až po vrchní clear vrstvu. 

Co se onoho převozu do Neměcka týče, dle mého názoru jsou obavy opravdu na místě (a to je opravdu můj názor a nikomu ho nevnucuji), protože vyjmutí auta z linky většinou není tak automatické a robotizované jak by se mohlo zdát a leckdy je to až pěkná prasečina na pohled, když se karoserie nakládají do kontejnerů za různého počasí. Zbytek si umíte domyslet sami. Často jsou podložené na dřevech, aby se lak nepoškodil. něco jako větší palety, nicméně i tady se může cokoliv stát a jak říkám, rozhodně to nebude pro karoserii něco prospěšného, takové vandrovaní po Evropě.

 

 

Teď co se koroze a laku u F3 týče. Je pravda že F1 a O1 brutálně trpěly na dutiny za předními koly. Mám rok Rapida (2017) a teď, když jsem přezouval na letní, tak jsem se mrknul pod plastové podběhy za předními koly a nestačil jsem se divit, myslel jsem, že se Škodovka poučila. Leda tak prd, po jednom roce ježdění tam byla tuna bláta, listí a pak jakási houba, která má údajně tlumit nárazy z kol do kabiny, která je permanentně mokrá a čpí tam. Tohle podle mě nemůže lak dlouho vydržet. Ještě sám uvažuji jak to budu řešit, zda tu "houbu" úplně nevytáhnu, protože fakt je ten, že teď bylo 5 dní slunečno a houba pořád mokrá, nasáklá. K tomu bych jen dodal, že jsem měl celý rok od novotí namontované přední lapače nečistot (i vzadu). 

Takže obrázek si udělejte sami a doporučuji si tohle nějak ošetřit .... protože někdy mi to připadá udělané opravdu jako naschvál. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, nejsou, ale vzhledem k tomu, jak vidím videa z výroby Škodovky, řekl bych, že ten proces je dneska 95% stejný. Největší rozdíly se pak konají spíše na montážní hale (assembly), kdy jsou malé rozdíly v postupu "roboti X lidi" (příklad, lepení čelního skla, někde je to automatizované, někde to dělají lidé s přisávkami,.. aj.). Obavy bych bral taky s rozvahou, ale kdo používá selský rozum, musí být na pozoru z těchto praktik. 

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...