Přejít na obsah

Rada s výběrem Rapid vs Fabia III


bobanHTP

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,  napadlo mě pro Ty co mají dilema jestli koupit Rapid nebo Fábii sepsat  moje subjektivní postřehy. Rapid mám asi měsíc, nyní na reklamčce v servisu :-)  a Fábii kombi pár dní jako náhradní auto. Oba vozy jsou vyrobené v roce 2016. Motoricky nemohu porovnávat, protože Fabi má jen základ 1.0 MPI 55kw (kombik) -jinak velmi tichý motor, podlě mě do městské džuhgle úplně stačí.

 

Fábie Kombi III

- větší kufr, ale úzký

- perfektní výhled do všech stran

- horší odhlučnění podvozku a dveří - může unavovat na delších cestách

- málo místa vzadu na nohy

- dizajn palubky je příliš tendenční, rychle zestárne a bude nemoderní, podle mě odfláknutá dizajnově středová konzole, kde je ovládání klimatizace

- více trpí na boční vítr, opět vadí při delších cestách, časté korekce volantu zvyšují únavu

- vidím Fábii kombi jako pracanta, kde je třeba větší kufr a jezdí se kratší trasy a nebo mladá rodina co si nemůže dovolit dražší nový vůz -- ovšem tam už si nejsem jistý tím komfortem a místo F 1.0 MPI bych asi volil Clio kombi 1.2 a  nebo zánovní větší a pohodlnější vůz.

 

Rapid SP

- lepší odhlučnění podvozku a dveří(nevím proč)

- vzadu famózní prostor na nohy

- decentní palubka - podle mě si déle zachová pocit moderního interiéru

- širší kufr, byť menší objem

- lépe sedí na sněhu a dálnici (dělá to delší rozvor a širší zadní náprava)

- stylovka (zatímco Fábie na mě působí jako poctivý pracant, Rapid SP je i trochu zábavný dizajnem)

- docela slušně zváldá i silný boční vítr

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Myslím že veľmi trefné... Tieto autá naozaj stoja za porovnanie pri kúpe, apropo ich dĺžka je až na pár mm skoro rovnaká a šírka sú tiež iba mm rozdielu...

Kufrom samozrejme Rapid konkurovať kombi Fábii nemôže,ale  každý kto plánuje častejšie jazdiť s pasažiermi vzadu ako s nákladom tak by si mal dobre rozmyslieť či mu stojí mierne väčší kufor za to že vzadu bude o dosť menej miesta. Ja hovorím Rapid je pre ľudí,kombi Fábia pre tovar. Jediné čo trochu vyčítam Rapidu je to že nejdú vzadu jednoducho vyhádzať sedačky - myslím komplet von ako to šlo na Felícii. Na Fábii (len kombi) to tuším ide. Na Rapide viem vytrhnúť sedák (potom dostanem po sklopení rovnejšiu podlahu) ale operadlá som zatiaľ nedemontoval... Je vidieť že Škodovka nechce aby bol Rapid SB plnohodnotné kombi...

A inak Rapid v základe 15tky a kotúče vzadu. Fábia 14tky a bubne - ale diódové denné svietenie... Raz som tie autá videl parkovať za sebou - Rapid vyzerá ako auto o triedu vyššie minimálne. Má v interiéri aj chrómové madlá otvárania dverí (základ). Detail ktorý ma veru prekvapil po tom čo na všetkých podobných autách bol čierny plast,vyzerá to oveľa krajšie. A inak má chróm v ineriéri veľmi decentne, naozaj skvelý dizajn palubky. A Fábia že je horšie odhlučnená - to mne sa ani Rapid nezdá nič moc (hluk z kolies hlavne vzadu,tie plastové dverové a kufrové výplne to moc neodhlučnia veru),tak potom neviem čo musí byť vo Fábii za hluk... Na 5 ročnom Passate vzadu hluk naozaj rapídne menší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JJ Passat ale i Golf je jinde, to je holt tak :-) U Rapidu 2016 už mám také LED denní svícení, ale např. koutouče vzadu jsem musel dokoupit za 2000kč, což je v pohodě. Nevím jak to udělalí, ale Rapid SP 2015 mě přišel vzadu hlučnější než můj 2016. Ale kdoví, jestli nehrály roli pneu nebo ještě něco jiného. Jinak existují docela funkční samolepící odhlučňovací "pásy", které jsem použil v Peugeotu 206 a tam pomohly opravdu hodně. Napadá mě to samé udělat v Rapidu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Prosím o radu, rozhoduji se u auta na operativní leasing pro firmu mezi novým Rapidem Spaceback ve výbavě Style Plus a Fabii III Combi ve výbavě Monte Carlo Plus.

 

Oba vozy mám možnost pořídit za téměř stejnou cenu, takže to není rozhodující. Výbavou jsou si taky velice podobné. Rapid je 1.0 TSI 81 kW, Fabka 1.2 TSI 81 kW. Líbí se mi obě, Rapid Spaceback jsem měl doteď ve starší, slabší verzi s očesanou výbavou.

 

Chtěl bych vědět, co by jste si vybrali vy - zkušení matadoři místního fóra - a proč? 

 

Díky moc za radu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak potrebuješ menšie a obratnejšie auto a budeš chodiť prevažne sám, max. s jedným spolujazdcom, potom môže byť Fabia Combi so štvorvalcom, má aj v kufri o nejaký litrík navyše. Ak však máš rád priestranný interiér a často vozíš ďalších pasažierov aj na zadných sedadlách, Rapid bude jasná voľba. :)

 

Samozrejme by som pozrel aj presné výbavy oboch modelov, či sa nevyskytne nejaká drobnosť, ktorú by si v novom aute určite chcel mať.. napr. Fabia má kessy, ale Rapid zase xenóny. To už je o tvojich osobných požiadavkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Pokud mohu poradit, vem si Rapida, na Fábii se dost šetřilo, podívej se na okna - jen gumové těsnění (velká vůle skel), chybí těsnění na dveřích, meziprostor se špiní, hlučnost od kol i aerodynamický hluk nad 100 km, naklánění karoserie v zat., prostě ten rozdíl je znatelný a později nevratný. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Přidám se k bobanoviHTP a rád bych váhavcům jako jsem já na konci životní dráhy rapida ulehčil rozhodování, zda jít do nejnovější skladovky rapida ve výbavě style nebo fabie III v totožném výbavovém stupni. Nebudu hodnotit klady a zápory, jak je dobře zhodnotil bobanHTP, ale spíše to, na čem se šetřilo při výrobě a jaké výbavové prvky rapid nikdy nedostal. Vyházím z toho, že rapid byl od první chvíle brán jako low cost i když se v posledních letech karta ve prospěch rapidu otočila. Přesto fabii v lecčem nikdy nedohnal.   

 

Rapid Style (MR 2018-MR 2019) vs. Fabia Style (MR2019-?)

- rapid nikdy oproti fabii nezískal hlavní světla z LED (nepočítám denní svícení)

- rapidu chybí těsnění kapoty motorového prostoru, fabia ho má

- rapid nemá potah loketní opěrky ani područky ve dveřích z textilu, pouze koženka

- do rapidu se nikdy nemontoval adaptivní tempomat, blind spot detect, rear traffic alert

- zadní sedačky nejsou u rapidu oproti fabií osazeny detekcí nezapnutých bezpečnostních pásů, chybí i plastové náběhy k isofixu

- sedačky u rapidu vychází ze starší a levnější konstrukce, fabia má zcela nové s plynulou regulací sklonu a lepší pákou k ovládání pojezdu (už ve fabii I), ta co je v rapidu pochází z felicie

- do rapidu nešla nikdy doobjednat kontrolka náplně ostřikovačů (neuvažuji doobjednání ostřikovačů předních světel)

- sedáky zadních sedadel jsou u rapida napevno (u fabie III combi sklápět jdou)

- rapid oproti fabii nikdy nedostal systémy XDS+, EBP, RBS, EDL 

- rapid má automaticky dojezd oken jen u řidiče, fabia dnes už u všech čtyřech oken spolu s pojistkou proti sevření + komfortní zamykání s dovřením oken, rapid ne

- oplastovaný podvozek rapida, fabie combi ne

 

Napadá vás ještě něco?

 

 

 

 

Editováno: , autor: radlat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S některými z uvedených věcí bych nesouhlasil. EDL je jenom jiná zkratka pro EDS, které Rapid má. RBS je vysušování brzd, to taky není nic zvláštního. Prefill (EBP) jsem nebyl schopný dohledat ani u Fabie. Tím ale neříkám, že ho nemá.

 

Jinak pár věcí je daných i tím, že Rapid končí a měl FL dřív. Proto se nedočkal hlídání mrtvého úhlu, už se nedodělávaly dojezdy, místo LED měl změnu na bixenon atd.

 

Proč se v Evropě (i při tak mizerných prodejích) nedočkal vyhřívaného předního okna a proč narozdíl od FIII nedostal v roce 2015 k FA i ACC, to je asi tajemství..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Twisted: Na chlazenou přihrádku jsem si u rapida také nevzpomněl. Když jsme u toho kastlíku, nesrovnatelně lepší je u rapida i přístup k SD kartě 2, pokud má člověk Amundsen. U fabie pro ní musí člověk v kastlíku vyříznout boční otvor, tedy pokud tato nedokonalost popisovaná zde na fóru pořád trvá.

to ben06: Ano, zadní světla, která u SB oproti liftbacku nikdy nebyla LED, je po těch fičurách, co popisoval bojler také velkou záhadou:-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to nic složitého. FL Rapidu proběhl před necelými dvěma roky. Zatímco Spaceback už před nějakou dobou s výrobou skončil, liftback se u nás bude vyrábět ještě do 22. týdne. A v Rusku pojede i potom. Takže i když se loni u nás vyrobilo víc Spacebacků (47 tis.) a liftbacku jen 29 tis., pokud přičteme objem ruské výroby (loni 38 tis. ks) a její delší dobu, najednou dává smysl, že LED světla dostal právě jen liftback.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Také mám teď dilema. Jezdím od podzimu Rapidem SB style plus mr 2019. Je to firemní na 3 roky oper. leasing, pak bych jej rád odkoupil. Teď mám ještě možnost naskočit do čerstvě vyrobené Fabie 3 combi style plus ve stejném režimu. S tou Fabií si určitě pro srovnání sjedu. Půjčím si to na den dva. Ale Boban píše např. o citlivosti na boční vitr u Fabie atd. To asi nevyzkouším. Na Fabii se mi líbí větší kufr s roletou místo plata, hagusy, dojezdy oken atd. S Rapidem jsem ale až na dojezdy oken docela spokojený. Menší kufr mi tak nějak stačí. Tuším z většího podvozku Rapidu jeho větší stabilitu oproti fabce v kombiku. Fabia má v poslední generaci prý až moc měkký podvozek. Zkusím i posezení - přední sedačky Rapidu nic moc, fabia má zase údajně lepší. Před Rapidem jsem jezdil s Fabií 2 combi 1.2 tsi. Ta měla podvozek jak trakař a boční vítr byl v ní hodně znát. Rapid mi přijde podvozkově že oproti F II o dost tišeji našlapuje a např. ten boční vítr není tak znát. Zkrátka prosím ty kdo mají bohatší zkušenosti s oběma modely o radu - má smysl o Fabii v dané konfiguraci uvažovat nebo je v globálu v dané konfiguraci lepší Rapid s dokodovanym dojezdem aspoň u řidiče. Dík ?

 

Třeba po Rapidu dostanu za 3 roky Scalu, takže Rapida pak zase vyměním za ni. ?

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to velmi podobné u obou, obě na R15 na dálnici a pro bočním větru dost plavou. Na R16 je to o poznání lepší. V tomto rozhodování je to hlavně o tom co využiješ, u Fabie je to větší kufr, u Rapidu SB více místa vzadu. Co se týče sedaček nemohu hodnotit, protože obě auta mají Dynamic paket. Jinak Rapid mi přijde hlučnější na dálnici, ale to může být tím (a nejspíš i bude) že má střešní okno, když se zatáhnou rolety, je to lepší.

 

EDIT: A co bych bral za sebe jako výhodu Fabie je ještě FA, bez něj bych auto už nechtěl. Na druhou stranu pokud bys Fabii teprve zadával do výroby, tak už není dostupná 1.0 TSI 81 kW.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabia je ještě "poslední" s 81 kW manuál.Takže motorizace stejná. Na Rapidu mám kola R16, Fabia nevim je to také style plus. Trochu jsem sám popřemýšlel o prioritách a kloním se spíš k Rapidu s větší kabinou a kufrem tak akorát. Pro mladou rodinu mi to připadá lepší. S Fabií si sjedu, uvidím sám. Díky za vaše postřehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fábie i v Style plus má R16 až za příplatek.

 

Pokud má někdo pravidelně jezdit i vzadu a nepževážíš pravidelně mnoho nákladu, bral bych (zůstal u) Rapida SB, co se týče prostoru vzadu je na tom podstatně lépe (vpředu je to cca stejné, kufr se dá řešit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj dojem z Rapidu (mám už 2.) je takový, že je to prostě sestavené z technologicky starších zbytků (byť jsou léty prověřeny) a Škodovka si v době krize na Rapidu tak trochu zkusila, co všechno zákazník snese. Fabia je za mě prostě modernější auto, výbavově i myšlenkově. Jde ale také hodně o to, na jakou narazíš nabídku. Já si o Rapidu myslím, že to je tak trochu naleštěný prd (hlavně interiér umí u posledních ročníku opravdu hodně zaujmout, ale jinak je to prostě pořád jen Rapid), ale vyhovuje mi, a za tu cenu, která se naskytla, bylo rozhodnuto. Druhá věc je, nemohu si pomoci, ale když stojí Rapid liftback a Fabia combi vedle sebe, tak Rapid prostě vypadá "více jako auto", ale vzhled je velmi subjektivní. U Rapidu pak není radno se na něj dívat přímo čelně : )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem napsal výčtem "nedostatků" výše a jak tady i padlo, Rapid prostě spousty vychytávek oproti fabii nemá, ale na konci své éry se snažil fabii dohnat. Minimálně poslední MR si mohou oba "konkurenti" co se týče kvalitou materiálů podat ruce. Samotný výběr je otázkou vkusu, mně osobně se více líbí rapid, ale co člověk to názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...