Přejít na obsah

Rada s výběrem Rapid vs Fabia III


bobanHTP

Doporučené příspěvky

To je pravda. Docela dobrý že o tom mluvíš. To si docela chválím. Taková blbost, ale já beru vždy plnou a s tím za kolik ty TSI jezdí nemusim na pumpu nijak často. Těch 900 km se na ni najezdit dá. U fabie jsem.mel vždy pocit že vezmu plnou a za chvilku zase skoro prázdná.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky beru vždy cca 40-50L doplna už léta u O1 a teď i Rapida, pro mě to jsou to cca 4 cesty do práce a nemusím se zdržovat na pumpě, je fakt že do F1 tankuju často. Za poměrně zbytečnou funkci PP, kterou si někdo nechává dokódovat považuju dotankovat xx litrů, asi čím víc tajných funkcí tím víc Rapid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Funkce "dotankovat", která zobrazí v litrech kolik ti asi vleze benzinu do nádrže, prostě nepřesná zbytečnost. Mě zatím stačila deaktivace otravného SS a aktivace vypínání denního svícení při ruční brzdě. Jinak tě asi nemine reklamace Sandenu jako mě a ostatní.

Co všechno má Style+ vím.

Aha leasing, já dal hotově nějakých 380tis. (70kw) včetně zimní sady a komplet pojištění mi vyšlo na 5.000.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si nechal dokodovat asistent rozjezdu do kopce, protočení ručiček při startu, stopky, coming and leaving home, svícení zadních světel při denním svícení, corner funkci mlhovek, dotankovani v litrech. Potom ještě výhřev sedadel a xenony. Dneska už asi většina věcí standard u Rapida ?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím zdali to tu padlo ale rapid je dost nižší auto, větším lidem se do něj špatně nastupuje. Spacebag má menší kufr vůči F3 kombi. Ale je prostornější a nejen v zadu.

Na obou je vidět jak moc moc se šetřilo...

Za mne radši F3. Už prvni modely  2015 byli dále než rapid. Jako plus bych viděl menší rozměr pokud dene parkujete na velkém parkovišti před panelakem.

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 3. 10. 2019 na 11:31, radlat napsal:

Rapid nikdy na rozdíl od fabie nedostal fičuru jménem XDS+, která přispívá k větší stabilitě auta v zatáčkách.

https://www.skoda-storyboard.com/cs/skodapedia/xds/

 

To sice ne, ale má vzadu naopak širší nápravu z platformy PQ35 - Octavia I/Golf IV/Roomster. Třetí generaci nemám pořádně vyzkoušenou, ale proti druhé generaci byl Roomster výrazně dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsem se špatně vyjádřil, myslím poloměr otáčení vozidla. Kde je těsno musím se vymotavat nebo zajíždět na několikrát. Mohlo by to být i řidičem, ale auta docela střídám a Rapid v tomhle patří výrazně k těm horším.

Editováno: , autor: Malarkey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Taktéž jsem se v listopadu rozhodoval: nová Fabia či Rapid skladovka. Nakonec padla volba na Rapid SB ve výbavě Ambition +, 1.0 tsi 70kW. Nové, se zárukou 5 let u autorizovaného prodejce za 269.900,-- Kč (se slevou 81 tis. oproti ceníku, byl to poslední kus, který měli). Fabia ve stejné výbavě dražší, a ne o málo. Za tuto cenu se domnívám, že šlo o povedený kup.

Editováno: , autor: Rapid1.0
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj, byl bych ostražítý, i poslední kusy Rapidu mají kontraverzní kompresor klimatizace SANDEN, rezivějící kotouče a ne moc odolnou přední nápravu. Sedadla rovněž nepatří mezi pohodlná.

Pět let záruky je skvělá věc, ale pokud budeš v serivsu několikrat do roka jako já, přestane Tě to bavit :-) Navíc stále to zkoušejí uhrát, viz můj komentář o vrýpech na brzdových kotoučích.

Dle mého nová i30/Ceed v kombíku jsou více praktická a hlavně o kus větší auta, navíc dokonce pan Vaculík nemá nic nejen proti 1.4 CVVT ale i 1.0 T-GDI. Po faceliftu může zaujmout atmosféra s nepřímým vstřikem a bez FAP filtru 1.5 CVVT 81kw. Bohužel chce to prozkoumat ceny servisu, protože pět let nebo u Ceed dokonce sedm let je dost dlouhá doba a nechat každý rok 4500kč v servisu za olej není sranda :-) Nejsem korejec, já bych si koupil Megane nebo mírně ojetý Golf Variant, jen mi Rapid připadá přeceňovaný v kvalitě :-)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bobanHTP Samozřejmě, ze Rapid má své mouchy, to už snad ani netřeba po více než roce od ukončení jeho výroby nějak připomínat. Jenže které auto nemá, že? V porovnání s novými modely z dílny ŠA se dá Rapid označit za spolehlivé jednoduché auto. Samozřejmě výbavou, komfortem apod jim konkurovat může jen těžko, ale to ani nemá, když se jedná koncepčně o 8 let staré auto, které tedy postupem času dospělo co se tyče výbavy i komfortem, zejména po FL. 
 

Zmiňuješ Sanden - spoustu lidí již má zde vyměněno na záruku. Naopak - v rodině máme ještě 1 a v práci 2 Rapidy, staří 4 a 5 let, stále bez problému se Sandenem, který se stále dává např. do Scaly, byť v nějaké modifikované verzi. Dále brzdy - zase si nemyslím, ze by to byl problém jen Rapidu - u bývalé Yeti během 5 let jsem 2x měnil komplet, to znamená 3 sady. Proste spotřební materiál.

 

Suma sumárum, koupě Rapida ani po 9 měsících nelituji. Jsem nenáročný řidič, kterému stačí, ze si může za těch 10-12 tis km ročně  (dalších 25-30 teda ještě ve služebním) zatelefonovat za jízdy, v zimě si ohřát zadek vyhřívanou sedačkou a v létě ochladit klimou. To vše mi Rapid splní. Nenabízí z dnešního moderního pohledu nic navíc, což vynahrazuje levným provozem. Zkratka jak jsem již zmiňoval výše, je to jednoduché levné auto, a já osobně v tom vidím výhodu, zejména v porovnání s modernějšími auty.

 

Vše tohle a fakt, ze za 270 tis, které me Rapid stál, podle mě stejně velké, vybavené nové auto, se stejně dynamickým motorem (teď netvrdím, ze 70kw je trhač asfaltu) bys na konci roku 2019 a asi ani teď nekoupil. Kdybych se vrátil v case, utratil bych peníze za stejné auto.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tak. Pan Boban se zase probral a kope kolem sebe. Sanden mě na záruku vyměnili za Denso. Sanden má i scala a nikdo si nestěžuje. Já mám brzdy po 22.000 km naprosto OK, brzdy reznou i na F3 a jiným modelům a značkám, kde bude asi chyba? 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...