Přejít na obsah

Rada s výběrem Rapid vs Fabia III


bobanHTP

Doporučené příspěvky

F3/Rapid Liftback jsem se rozhodoval v říjnu 2019 a vyhrál Rapid. Výprodej skladovek takže Style+, winterpaket, Surround,Chrom,16" kola,skibox (na pruty k nezaplacení), dešťový a světelný senzor, aut. stmívání zpětného zrcátka, xenony, mlhovky Corner (je to blbost ale fakt to pomáhá), 5let záruka. Cena 352tisíc. Najedu 10-12tisíc za rok, takže za deset let budu mít cca 120tisíc najeto a to ještě pořád není nic ani na TSI.


Mám tedy najeto pouze 7500km, ale jsem spokojený. Mám ještě služební Rapid LB Ambition+, kde mám už 18000km a koupě nelituji. Třeba dešťový senzor, světelný senzor nepoužívám. Oproti Fabii beru jako výhodu více místa na délku pro zadní cestující, kde se za mě(189cm) do Fabie někdo vejde jen ztěží. Rapid má sice starší techniku, ale zase na druhou stranu techniku, která byla, si myslím, poctivější a jednodušší. Škodu prostě beru jako VW a jako záruku bytelnosti oproti Francouzům a Korejcům.

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

S těmi francouzi bych byl opatrný.  V naší vesnici má můj kamarád Rapid 1.6 TDI 2015 a hned vedle kamarádka Peugeot 308 II 1.6 HDI ... a Rapid je v servisu prakticky každý rok s něčím(občas hloupost ale přece), oba vozy mají něco přes 150 000km najeto. Naopak Peugeot šlape zatím bez závady. Octávie má lepší techniku to souhlasím, ale Rapid dle mého je poskládaný z méně "úspěšných" koncernových dílů Pola a dalších vozů.  Ostatně můj seznam poruch za poslední 4 roky můžu zopakovat(mám Rapid 2016/11)

- první rok výměna spojkového pedálu - vykřívila se hlavní oska

- první rok 2x promazávání plynového pedálu

- druhý rok promazávání plynového pedálu(už jsem to vzdal, mažu sám vazelinou, vydrží to déle nevrzat :-) )

- druhý rok promazávání něčeho v přední nápravě protože vrzala při maximálním rejdu

- druhý rok - pří větší zátěži začne "cvrlikat až pískat" kompresor klimatizace, problém to reklamovat, protože funguje :-)

- třetí rok - rýhy na zadních brzdových kotoučích, odmítnuto jako reklamace (jezdí se denně dálnice i okresky i město, brzdí se fest, bydlím v horách)

- čvrtý rok - vytahané švy na sedačce spolujezdce, kde jezdí vetšínou nikdo nebo dcerka v podsedáku - reklamace mě čeká teď v listopadu :-)

 

Tak a nyní mů synovec s Dacii Logan MCV II 2017

- první rok nic

- druhý rok - uvolněný tepelný štít výfuku, úspěšná reklamace

- třetí rok nic

 

Moj kamarádka s 308

- 1.rok reklamace zadního stěrače, opraveno

- 2. rok nic

- 3. rok nic

- 4. rok nic

- 5. rok - občas pazvuk od pravého předního kola, podezření na ložisko, jinak elektrika ok, podvozek ok, žádné vrzání v interiéru, sedačky ok

 

Teď to může znít, že Rapidu nefandim, ale je třeba dodat, za danou cenu umí toho hodně a spolehlivější malé turbomoty konkurence nemá, ani 1.2 Puretech ani 1.0 Ecoboost nejsou bez problémů, natož totální propadák 1.2 Tce. Uvidíme, co přinese nová generace těchto motorů, ale už mě ty kotle v autech přestávájí bavit a dávám větší naději elektromobilům, byť porodních bolestí je hodně.

Editováno: , autor: bobanHTP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Boban HTP z webu Tipcars? Taky to čtu, ale za mě zase tak moc hanlivé články u něj nevidím, ani tam ani tady, i když v mnoha případech bych s ním taky nesouhlasil.  Prostě má dosti specifický způsob vyjadřování a spíše fandí než Škodovkám, tak autům přímo od VW, třeba Golfu a Polu. A k tomu např. Peugeotu 308 a Dacii? Konkrétně obě  ta auta taktéž dle dlouhodobějších odpozorovaných zkušeností od známých, celkem drží, ale po určité době a nájezdu jsou dle nich najednou o hodně více poruchová, než průměrně auta celého koncernu VW AG. Prostě jsou asi konstruovaná pravděpodobně na nižší životnost a výdrž , aspoň mě to tak připadá.

Na druhou stranu těch tzv. drobností u Škodovek a potažmo celého koncernu VW je taky dosti a to teď vůbec nemyslím současné problémy infotainmentu apod..

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

:-) Joo kdo má Rapid a projel Scalu ví svoje. Vzadu stejné, rejd stejný, trochu lepší sedadla a vržou plasty na zatlačení, jako u mého 11 let starého Meganu. Kdo nevěří, ať do Škoda prodejny běží. Jinak ten seznam poruch na mém Rapidu 2016 mám na fakturách a můžu poskytnout, ale nechci vyvolávat trudomyslnost v těhle nelehkých časech :-)

Ostatně aktuální novinka: natržené čalounění spolujzedcova sedadla kolem kolečka na nastavení sklonu opěradla NEUZNÁNO :-)

Tohle sedadlo je používáno prakticky jednou týdně, tož, co můžu dodat, tohle můj kamarád nemá ani na Golfi V 2006, najeto cca 300tis.km na LPG :-) Prostě jen trochu šířím osvětu, že Škoda je koncernová, ale ne rovna VW :-)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem, tu asi píšu ľudia, čo ich niekto vyhľadáva s fušersky vyrobenými Škodovkami.. Mal som donedávna RAPID liftback 2013, najazdených 85 000 km, nič som nereklamoval, nič sa mi nepokazilo, nič nedrnčalo...posunul som ho synovi. Mám Spaceback 2016, 126 000 km, služobný, nič som nereklamoval, nič sa nepokazilo, nič nebúcha... Kúpil som pred mesiacom SCALU,  žiadne vady sa zatiaľ neprejavili, nič neklepe, nič nebúcha, nedrnčí. Len pre info, SCALA je moja siedma škodovka súkromná, od Š 105, Favorit, Felicia, Octavia, Fabia, Rapid, Scala. Služoných už bolo tiež asi 5. Nikdy som nemal také problémy, ako sa tu píše. Nepočítam samozrejme Š 105, Favorit, čo bolo "dorob si doma".

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Já na svém Rapid Liftback 1.0TSI Style+ 10/2019 najeto 11600km a při 15k pojedu měnit olej a filtry. Servis psal cenu cca 7000Kč což mi přijde dost. Jinak absolutně bez závady.

- hlučnější a težší zavírání kufru vyřešeno antivibrační vložkou pod RZ za 24Kč + promazání kolejnic na dorazech kufru.

- horší odhlučnění dveří a tapeců budu řešit vlastním odhlučněním. Založil jsem zde na foru téma v sekci interiér. Cena vytlumení a odhlučnění dveří, kapoty, zadních sedaček a částěčně prostotu mezi palubkou a motorem cca 4500,-Kč.

 

Služební Rapid Liftback 1.0 TSi Ambition+ 27000km a při cca 1000km měněna centrální řídící jednotka v záruce jinak bez závady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...