Jump to content
bobanHTP

Rada s výběrem Rapid vs Fabia III

Recommended Posts

Ještě dnes mne napadla jedna docela podstatná věc která je "Plus" k Rapidu, proti Fabii III má o 10l větší nádrž (45l vs 55l).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je pravda. Docela dobrý že o tom mluvíš. To si docela chválím. Taková blbost, ale já beru vždy plnou a s tím za kolik ty TSI jezdí nemusim na pumpu nijak často. Těch 900 km se na ni najezdit dá. U fabie jsem.mel vždy pocit že vezmu plnou a za chvilku zase skoro prázdná.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky beru vždy cca 40-50L doplna už léta u O1 a teď i Rapida, pro mě to jsou to cca 4 cesty do práce a nemusím se zdržovat na pumpě, je fakt že do F1 tankuju často. Za poměrně zbytečnou funkci PP, kterou si někdo nechává dokódovat považuju dotankovat xx litrů, asi čím víc tajných funkcí tím víc Rapid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben06: zbytečnou funkci PP, kterou si někdo nechává dokódovat . to je co?

Rapid Style + paket Style plus(+chrom a téměř všechno co se tam dá dát) mě i s leasingem přijde na 351tisíc + 10tisíc ročně pojištění. Rozhodl prostor vzadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funkce "dotankovat", která zobrazí v litrech kolik ti asi vleze benzinu do nádrže, prostě nepřesná zbytečnost. Mě zatím stačila deaktivace otravného SS a aktivace vypínání denního svícení při ruční brzdě. Jinak tě asi nemine reklamace Sandenu jako mě a ostatní.

Co všechno má Style+ vím.

Aha leasing, já dal hotově nějakých 380tis. (70kw) včetně zimní sady a komplet pojištění mi vyšlo na 5.000.

Edited by ben06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha tak to nepotřebuji. Start/Stop bych si také rád nějak vypnul trvale i na služebáku. To ten Sanden dávají i do modelu 2019? Hotově bych dával ještě více. Dal jsem 335+přeplatím 16k a pojištění na všechno 10k za rok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano stále ho montují mám 02\2019 a teď mi dali Denso, vem si mobil a zespoda kompresoru je štítek/a budeš mít jasno, oba jsem dal tady na rapid forum. Všechno se tady už řešilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já si nechal dokodovat asistent rozjezdu do kopce, protočení ručiček při startu, stopky, coming and leaving home, svícení zadních světel při denním svícení, corner funkci mlhovek, dotankovani v litrech. Potom ještě výhřev sedadel a xenony. Dneska už asi většina věcí standard u Rapida 😁.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo ten standart byl u Style+. Ty ručičky mám taky nicméně stejně nefungují při každém startu, zvažuju zadní světla při DRL. Asistent, ovládání okna DO u řidiče a dodatečné setření kapek se zatím nepodařilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím zdali to tu padlo ale rapid je dost nižší auto, větším lidem se do něj špatně nastupuje. Spacebag má menší kufr vůči F3 kombi. Ale je prostornější a nejen v zadu.

Na obou je vidět jak moc moc se šetřilo...

Za mne radši F3. Už prvni modely  2015 byli dále než rapid. Jako plus bych viděl menší rozměr pokud dene parkujete na velkém parkovišti před panelakem.

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co a kde se kua zase šetřilo, to nech autorům blábolů v internetových článcích co je kopírují jeden od druhého.

před 46 minutami, zwan napsal:

Na obou je vidět jak moc moc se šetřilo...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 3. 10. 2019 na 11:31, radlat napsal:

Rapid nikdy na rozdíl od fabie nedostal fičuru jménem XDS+, která přispívá k větší stabilitě auta v zatáčkách.

https://www.skoda-storyboard.com/cs/skodapedia/xds/

 

To sice ne, ale má vzadu naopak širší nápravu z platformy PQ35 - Octavia I/Golf IV/Roomster. Třetí generaci nemám pořádně vyzkoušenou, ale proti druhé generaci byl Roomster výrazně dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že by byla Fabia výrazně dál se mi nikdy nezdálo, ale co se týče Rapida tak jeho rejd je úplná zoufalost na parkování. Na sídlišti mám pocit že se mi lépe parkuje s dodávkou. To když bych měl vypíchnout něco co mě na tom autě otravuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já s rejdem při parkování nemám výrazný problém. Mám první auto se senzory a narozdíl o Oktávií se kterýma taky dost jezdím vím zcela přesně kde mám zadek při parkování a výrazně mi parkovací manévr zjednoduší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná jsem se špatně vyjádřil, myslím poloměr otáčení vozidla. Kde je těsno musím se vymotavat nebo zajíždět na několikrát. Mohlo by to být i řidičem, ale auta docela střídám a Rapid v tomhle patří výrazně k těm horším.

Edited by Malarkey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já rozuměl, je fakt, že parkuju víceméně mimo město, tam taky často jezdím neboj. Stížnosti na rejd jsem na foru taky našel, ale nějak jsem to po přechodu na užší auto nepostřehnul a nevadí mi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ten rejd bude stejnej jako u Fabií, ale díky delšímu rozvoru je poloměr otáčení větší.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By miklisek
      Škoda, že Rapid nebude jako liftback i v Evropě a bude jen v Rusku....... I když jsou to neofiko ilustrace, moc se mi líbí. Co vám? Já bych do něho hned šel.
      http://www.autoforum.cz/predstaveni/nova-skoda-rapid-ukazala-svuj-vzhled-na-presne-ilustraci-zname-dalsi-detaily/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&fbclid=IwAR1xcYuaiHQxOh4eA7dlIaXcrc1CDOalfS0WYbU6ZOd9QGDZ1lh7ZCXXYlo
       

      A oficiální první kresba od škodovky:

    • By mike_k
      Nevi nekdo jaky je predepsany interval vymeny rozvodaku pro 2.0 mpi / 85kw? Kdyz jsem se pri posledni prohlidce v 75000 km ptal, tak mi to v autorizovanem servisu nikdo nebyl schopen rict, jen me ujistovali, ze se to urcite pri kazde prohlidce kontroluje, cemuz teda moc neverim.
    • By PTiCA
      Přikládám návod na výměnu čidla chladící kapaliny G62 u vozu Fabia 2.0i r.v. 2003.
       
      Zjištění závady
      Na budíkách se mi přestala ukazovat teplota motoru. Po cca 2. dnech se zobrazila chyba motoru na budíkách.
      Diagnostika zobrazila chybu 16500 - čidlo teploty chladící kapaliny (G62)

       
      Postup výměny
      Po sundání krytu motoru stačí odpojit hadici která vede od vzduchového filtru.
       
       
      Čidlo se nachází hned pod hadicí.
       
       
      Ted stačí odpojit původní čidlo, vytáhnout pojistku a čidlo lehce vysunout nahoru.
       
       
      Ted stačí vrátit zpět nové čidlo a postup opakovat obráceně. Po dokončení výměny pomocí diagnostiky smazat chyby v jednotce motoru a je hotovo.
       
       
      Mě trocha vody vystříkla když jsem čidlo vyndal. Doporučuju s tím počítat a mít trochu destilky nebo chladící kapaliny na dolití.
       
       
       
    • By kols
      Mám toto čidlo asi vadné, neboť vždy po ujetí asi 100km se rozsvítí kontrolka emise. Vag píše 16502 sporadicky - vadné čidlo teploty,konektor, vedení atd.Po výmazu chyby kontrolka zhasne. Konektor čidla i na ŘJ motoru jsem vyčistil a asi po 100km to stejně svítí znova.Chci čidlo vyměnit, ale je tam utopené, že se tam jen tak nelze dostat. Poradí mi někdo co třeba demontovat, nebo jak se k čidlu dostáváte. Co demontujete?
    • By Durannn
      Ahojte všem, předem se omlouvám, jestli zakládám nové téma zbytečně, ale našel jsem staré téma velmi neaktuální a víceméně s lehce rozlišným problémem. 

      Mám F1 - SDi , 2OO2 Combi. Od včerejška mám problém s podsvícením palubovky. (Panel s topením svítí normálně). Jel jsem večer z práce a už mi nesvítila po nastartování.  Svítí pouze symboly na palubce (brzdy, žhavení atd). Zvláštní je, že když mám klíček v poloze 0, dám směrovku ať už doleva nebo doprava, palubka se rozsvítí - tím soudím, že zdroj světla na ní fyzicky vadný není. Ale když nastartuji, palubní deska nesvítí v žádné poloze spínače. Auto má (nejspíše) dodělávané autozapínání potkávacích světel, ale to - teď v zimě (při spuštěném topení) začalo nějak blbnout a musel jsem zapínat světla klasicky otočením spínače. Nicméně palubka svítila normálně do včerejška.
       
      - Zkusil jsem ještě vypnout motor, znovu nastartovat, několikrát pootočit se spínačem na světla - bez výsledku. 
      - proměřil jsem všechny pojistky ohm-metrem, ty jsou v pořádku. 
      - Vytáhl jsem spínač světel a zkusím se na něj doma podívat ve volné chvíli, ale nějak jsem od pohledu nezjistil, jak se do něj dostat. 
       
      Nemá někdo podobnou zkušenost a příapdně rado, co všechno vyzkoušet a nebo kde by mohl být zakopán pes ? A proč jede palubovka při vypnutém motoru a zapnutím levé či pravé směrovky a jinak ne ? 
       
      Díky za každou radu přátelé.
×
×
  • Create New...