Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

    Doporučené příspěvky

    Do RAPIDa MR 2013 jsem dodělával dešťový senzor (viz https://forum.skodahome.cz/topic/129199-světelný-a-dešťový-senzor-dodatečná-montáž/?do=findComment&comment=2217630) a neoriginální světelný asistent Made in PRC (viz https://forum.skodahome.cz/topic/136330-automatický-spínač-světel-neoriginální-řešení-made-in-prc/). Tento asistent jsem dával proto, že starý 17 pinový spínač světel neumožňuje propojení s origo senzorem deště/světla na skle. Nic ale není nemožné a kolegové rapidisti na ruském fóru drive.ru přišli, jak na to. Inspirace je zde: https://www.drive2.ru/l/457046918653018332/ , https://www.drive2.ru/l/7318540/ https://www.drive2.ru/l/5977289/https://www.drive2.ru/b/1664258/https://www.drive2.ru/l/471551126290825950/ ,  .

     

    Soupis materiálu

    - spínač světel 5JA 941 431 A

    594b68b8575f6_5JA941431A2.thumb.jpg.2d16ae5c87f86790dfa02da9593851b7.jpg594b68b7b17f0_5JA941431A1.thumb.jpg.5d0113576ad13b2850d102248d38509f.jpg

    - svorkovnice 10 pólová 6R0 972 930 A

    594b68b9215b9_6R0972930A.thumb.jpg.0859653a453738d4d5b05f9059a2863f.jpg

    - BCM 7H0 937 090 D

    7H0979090D.thumb.jpg.52408d769c6ec72b7d8f02c274a7e16f.jpg

    - vodiče 0,35 mm, různé barvy, cca 1 m od každého, (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení spínače T10 s T17 a s BCM

    - vodič 0,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB

    - vodič 0,5 mm modrý, cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a zpětných světel

    - vodič 0,5 mm zelenobílý, cca 1,5m (zkrátí se dle potřeby při zapojování), pro propojení BCM a PB

    - vodiče 1,0 mm modrý a červený , cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB

    - vodič 1,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB

     

    Piny do svorkovnic

    000 979 009 E (N 907 947 01) - 17 ks

    594b6faacff5f_000979009E.thumb.jpg.69b9f63fe720c45ac6a8154f6d057d89.jpg

     

    000 979 242 E (N103 190 05) - 2 ks

    594b6fac47098_000979242E.thumb.jpg.ffaf365e49911b5905cf426a4543dd75.jpg

     

    000 979 025 E (A 018 545 8726) - 4 ks

    594b7024224d3_000979025E.thumb.jpg.3e775abecd36420ac6b31ea0d013f43c.jpg

     

    N 904 291 01 (nebo 000 979 135 E nebo N 907 326 03) - 7 ks

    594b6facdbf25_N90421901.thumb.jpg.c03b4bd8576246043dd7c9f41577d8f7.jpg594b6fab90702_000979135E.thumb.jpg.63769da1e7ad939b4e4074cdedd79c81.jpg

     

    000 979 152E (nebo 000 979 243E) - 2ks

    59dc7ba99b989_000979152E.thumb.jpg.baa2d50fa8206516099edf784c65b879.jpg

     

    000 979 151E (A013 545 76 26) - 1 ks

    5a00622ce4024_000979151E.thumb.jpg.0227bbcaddc90371861d3cd31f12dee3.jpg

     

    000 979 150E (A013 545 86 26 ) - 2 ks

    000979150E.thumb.jpg.07bc810e53b79ea05098cc5ae5164e42.jpg

     

    - plochý faston pro kabel 1 - 1,5 mm - 20 ks

    - plochý faston pro kabel 2 - 2,5 mm - 15 ks

    - textilní automobilová izolační páska TESA 51025-00002-10 https://www.tme.eu/cz/details/tesa-51025-19/profesionalni-vybaveni-car-audio/tesa/51025-00002-10/

    - elektrikářské stahovací pásky 2,5x100 mm

     

    Schéma zapojení

    524270232_Schma17na10.thumb.jpg.b58a6f1c111de7cc7d2ae40b7e998b75.jpg

     

    Zapojení pinů do svorkovnic

    BCM T73a (černá)

    IMG_20171014_105905.thumb.jpg.5c857549f6e54be840e2724de7e73133.jpgIMG_20171214_152755.thumb.jpg.573ceef58552627f5a14a7932ce01e11.jpgIMG_20170617_124903.thumb.jpg.3733cc35c59af6cc01abce5398da4970.jpgIMG_20171014_104541.thumb.jpg.a06c10fa6287603f7c1bbba61fce98a0.jpgIMG_20190313_161037.thumb.jpg.a6b9a965c25430ed90c564a59c9541e0.jpg

     

    BCM T73b (bílá)

    IMG_20171014_122050.thumb.jpg.ced3c4b924b8f1fa3fe3380341c63c2b.jpgIMG_20170617_132516.thumb.jpg.2dba91460692c9e0244e9912298de20c.jpgIMG_20171214_152732.thumb.jpg.6831d22c24e39bb83050d5d1531ba470.jpgIMG_20171014_110341.thumb.jpg.d09c6931b48da457d84d374501ce9301.jpg

     

    Připojení vodičů ve svorkovnici přístrojů

    IMG_20171024_113755.thumb.jpg.dc6052ac7815d60d96f507811fdcfb9d.jpg

     

    Připojení vodičů v pojistkovém boxu

    IMG_20171014_182110.thumb.jpg.13d67709bdb85f0d6c90f1e6c4723a1f.jpg

     

    Napájení BCM T73a/63 a T73b/68 pro tlumená světla

    IMG_20171014_181557.thumb.jpg.853a7d041f637052239f30dfc8bfbf31.jpgIMG_20171014_183017.thumb.jpg.8c7c8809b2268dd525992ce7b6040469.jpg

     

    Propojení napájení zadní mlhovky

    Nejprve je nutné přerušit napájení kontrolky mlhovky (nově si řídí BCM); dvě možnosti:

    - vyjmout a zaizolovat pin T32/13 na svorkovnici u přístrojů.

    - (realizováno u mého auta) zjistit který z dvou tenkých šedo-bílých vodičů u pojistky 37 vede ke kontolce v přístojích (proměřit), ten přerušit a oba konce zaizolovat.

    Napájení zadní mlhovky lze realizovat dvěma způsoby:

    - zavést vodič 0,35mm2 přímo ze svorkovnice T10/5 do svorkovnice T73b/43; u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2 a na konec vodiče u pojistky připojit na vodič 0,5mm2 od T73a/6. Druhý volný konec původního vodiče k pojistce 37 zaizolovat.

    - (realizováno u mého auta) propojit piny ve svorkovnici T17/9 a T10/5 (vodič 0,35mm2); u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2; na konec vodiče u pojistky napojit vodič 0,5mm2 od T73a/6; na druhý konec přerušeného vodiče (vedoucí od spínače světel) napojit vodič 0,35 mm2 od T73b/43 .

    IMG_20171214_163944.thumb.jpg.3e530962a8d987ab3227e17548e31551.jpgIMG_20171214_164046.thumb.jpg.bfc9ad58c73adb4d7324f5257139e0f2.jpg

     

    Propojení zpětných světel

    Obě zpětná světla musí být napájena z pinu T73b/12. Původní zapojení sice funguje, vše svítí, ale diagnostika hlásí to chybu Back-up lamps 00901 a svítí kontrolka hlídání žárovek na palubce . V levém prahu u řidiče se  jeden z černomodrých vodičů (ten pro zpětné světlo) přeruší, zaizoluje a napojí se na něj nový vodič vedoucí na T73b/12 (viz schéma zapojení).

    Propojení pravého zpětného světla s levým je vidět na fotkách. Původní černomodrý vodič ke zpětnému světlu v pravém prahu u spolujezdce se přeruší a zaizoluje. Lze udělat i tak, že se příslušný pin ve svorkovnici pravého světla na pozici 1 vyjme (zaizolovat) a nahradí se pinem na vodiči k levému světlu. Tam se musí vodič připojit k původnímu černomodrému vodiči z pozice 1 svorkovnice, např. bočním připojením nebo dokonaleji novým pinem společným pro původní vodič a nový vodič od pravého světla. Piny mají číslo 000 979 150 E.

     

    IMG_20171111_140553.thumb.jpg.31395614405db35dce40cf82aee8d51d.jpgIMG_20171111_141017.thumb.jpg.d1d155502be24f8566c40b5679768e0e.jpg

     

    Zapojení comming home přes páčku světelné houkačky

    Protože elektrika a BCM je ještě starší genererace, neumí funkci comming home přes ŘJ, ale postaru přes spuštění páčkou světelné houkačky. Je potřeba propojit zelenobílým vodičem 0,5mm2 pojistku SB36 a pin na svorkovnici T73a/62. Pin u pojistky je 000 979 135, pin v BCM je 000 979 009.

    IMG_20190313_160446.thumb.jpg.3b3f54cf44cdf6804a2688fdbeff582a.jpgIMG_20190313_160339.thumb.jpg.20cf2de42dd704fb16f0d63a7f889f39.jpg

     

    Připojení kabelů od svorkovnice T10 na kabely vedoucí do svorkovnice T17

    - oholit izolaci na kabelu, nový kabel namotat a utemovat na původní vodič

    IMG_20170429_135756.thumb.jpg.1579d765f0896a5b62b34d50d7a678c9.jpg

    - z fastonu odtříhnout kontakt, zůstane jen krimpovací část

    IMG_20170429_135910.thumb.jpg.383537a24d879954307d34ed355bf627.jpg

    - zamáčknout všechny packy, zaizolovat

    IMG_20170429_140342.thumb.jpg.b36dcda00c4dd0e2bbec65396b2ed528.jpg

     

    Úprava vypínače DLR v pojistkovém bloku na dvoupólový vypínač

    V originálním schématu RAPIDA se světelným asistentem jsou na každou stranu auta samostatné vodiče k žárovce DLR, ale chybí možnost vypnutí DLR. Pro šťouraly v autě je ale možnost vypnutí DLR výhodná, použije se např. při opravách, úpravách nebo ladění, kdy je nutnost mít zapnuté zapalování. Použit malý kolébkový dvoupólový vypínač, vložený a zatavený do obalu původního vypínače 5J0 941 503. Je jen potřeba trochu rozšířit původní okénko a ořezat výstupky.

    IMG_20171012_155305.thumb.jpg.7e3d3b166347858f9d6fdb9dbab2711c.jpgIMG_20171012_155157.thumb.jpg.15a65473783a58523e89a5ad144cc037.jpgIMG_20171012_155141.thumb.jpg.5f808112b6814ba929d558f85d097b23.jpg 

     

    Napojení vodičů pro vypínání DLR - vodiče směrem od vypínače k pojistkovému boxu:

    - spojení kabelů provedeno stejným způsobem jako u kabeláže T17->T10

    - proměřením zjistit, který kabel vede na jakou stranu auta, originální žlutozelený vodič označit barevnou páskou

    IMG_20171012_190837.thumb.jpg.aa799e1727b416eae197903a83385bdf.jpgIMG_20171012_190823.thumb.jpg.309b96f6786959e0f85e30534a839277.jpg

    - nezapomenout označit jeden pár kabelů (nebo použít jinou barvu) aby bylo dodrženo správné zapojení pozice v BCM a strany auta (T73a/5 -> pravá strana, T73b/3 -> levá strana).

    IMG_20171014_130855.thumb.jpg.51ed3776d91e0255313a75e30840172e.jpgIMG_20171012_191842.thumb.jpg.6776b0b00f13991bb6085f2aad53bdcf.jpg

     

    Záslepka původního 17-pinového konektoru

    Aby se zabránilo případnému zkratu stále živých vodičů v původním 17 pinovém konektoru, vyrobil jsem ze starého čínského T17 spínače světel záslepku, která slouží zároveň jako propojka pozice 1 a 7 - napájení dálkových světel.

    Z těla spínače odříznout připojovací část,

    IMG_20171013_123159.thumb.jpg.06757934305af4344463d059757601ee.jpgIMG_20171013_123207.thumb.jpg.a81a20ad1400a5e53b38885d8e18ef5a.jpg

    z mosazného plechu 0,5 mm vyrobit propojku pozice 1 a 7,

    IMG_20171013_123134.thumb.jpg.f2607cacdecc03b944c929e6831851d1.jpgIMG_20171013_123144.thumb.jpg.44759e51e2101e9b9a56448087f04e57.jpg

    která se vloží do tělesa záslepky

    IMG_20171013_123224.thumb.jpg.ab96a7818271554401fc0a416251c05f.jpgIMG_20171013_123233.thumb.jpg.ad1405560a326ed89b86b31413f73b9a.jpg

    a zalepit tavným lepidlem, které vytvoří izolační víko.

    IMG_20171013_125957.thumb.jpg.cea62578bbf6e8e2c0be264009d366cf.jpgIMG_20171013_130027.thumb.jpg.9bf10434a9d0efcd3a8e2c04d32697a4.jpg


    IMG_20171111_140622.thumb.jpg.0165910de271e2a63ce6d4329e214784.jpgIMG_20171111_140640.thumb.jpg.c9b321f68d7ad94fcb3811ed106ec118.jpg

     

    Úprava napájení kamery ve verzi s čínskou parkovací kamerou a čínským rádiem:

    Napájení +12V kamery nelze brát přímo od zpětného světla (jak je obvykle uvedeno na schématech u kamer), se zapnutým zapalováním kamera funguje ale  při nastartování motoru začne obraz skákat a rádio posléze hodí chybu obrazu. U mého auta jsem napájení napojil na hnědý vodič od CAN-BUS dekodéru s označením BRAKE, některá dražší rádia mají přímo konektor pro obraz i napájení kamery s kabelovou redukcí pro zapojení kabeláže kamery (obraz CINCH, napájení JACK). Existují také zařízení pro stabilizaci napájení kamery, na Aliexpress.com naleznete pod heslem Filter Car Rear View Back up Reverse Camera.

     

    Kódování

    5a0063ad0c986_BYTE8bit0.thumb.JPG.6d1da3b8fb9937cb83d5dcb7fb6c9270.JPG5a0063ad490ed_BYTE10bit12.thumb.JPG.b98c174e8fda9c1cadde133f2e22d6c8.JPG5a0063ad8c56c_BYTE12bit1.thumb.JPG.50b5eabaf250a10f41c599aaff0d0eeb.JPG5a0063add6e47_BYTE13bit7.thumb.JPG.f1760d198fca070f1bd3cded72595f24.JPG5a0063ae785c3_BYTE14bit1.thumb.JPG.b6857950a3031f89b75f1a073d91c653.JPG5a0063aebab79_BYTE22bit5.thumb.JPG.71272014f5959c8ff31148afa56add9e.JPG5a0063af023b1_BYTE23bit6.thumb.JPG.bf54da7961598126f252b91c2461a49c.JPG5a0063af37058_BYTE27bit01.thumb.JPG.82b399347d27e53f155c64ad6adb8137.JPG

     

    Editováno na miklisek
    • Pozitivní 4

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Miklisku, jakto, že máš tak pěkný přístup k konektorum BCM?  Já se tam vždy dostanu nanejvýše dvouma prstama....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ono to bude asi tím, že jsem BCM jednotku úplně vyndal ven a tím vznikl větší prostor na manipulaci. A protože to bylo víc tahání drátů pod palubkou, dokonce jsem demontoval sedačku řidiče, aby se dalo pod palubkou pohodlnějí ležet, bez toho to není fakt žádný med.....

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Miklisku, to máš teda recht. Když si vzpomenu, jak jsem kdysi brblal nad krátkými dráty k BCM u FI, tak si dnes uvědomuji, jaká to vlastně byla brnkačka. Dnes je u Rapida i po vyndání BCM vsoukání se pod palubku doslova artistický výkon, o nervech nemluvě. Pokud se však chce ŠA chlubit finančními výsledky, musí někde ušetřit. Vždyť zkrácení všech kabelů k BCM o např. 15 cm vypadá jako prkotina, ale při roční výrobě přes 1 mil vozů, je to už pěkná sumička za drahou měď potřebnou k jejich výrobě. A navíc nepřístupností BCM odradí spoustu kutilů od amatérských úprav, kteří si je musí nechat udělat v servisech ŠA, pro které je to také slušné finanční přilepšení. Ale už dost, není to k tématu.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ještě jeden poznatek k manipulaci dole pod palubkou: spojkový pedál jsem zafixoval popruhem k hřídeli volantu a hned tam bylo víc místa, zvlášť pro hlavu.....

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dobrý nápad, škoda, že to nejde i s brzdou. Jsem už starší kus a vylézt po nějakém čase zpod palubky je pro mne porod. Závidím ti tvůj elán a nadšení.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dlouho se v tématu nic nedělo, ale na pozadí jsem přískoky pracoval na dokončování kabeláže v autě, takže v prvním příspěvku postupně přibyly další fotky a úkony nutné pro zprovoznění celé změny, takže změny doznalo i schéma zapojení. Úprava se teď tedy konečně blíží do finále, příští týden jedu na výměnu a nakódování BCM k ferdovi25.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak je skoro hotovo, byl to ale porod. Velké díky @ferda25 za pomoc a trpělivost při oživování. Holt nelehké jsou cesty průkopníků. Ještě zbývá doladit spínač (měl jsem vadný) a funkčnost osvětlení spínače a tlačítek ve dveřích.

    Trochu alchymie bylo kódování, ale nakonec se to podařilo. Potrápil nás vadný spínač a zpátečka. Jediné, co se nepodařilo rozchodit u mého MR2013 je Comming home. Ale Leaving home funguje, mám ho dané do mlhovek + svítí obrysovky a SPZ. Bez souvislosti s tématem: mám zaplé zhasínání LED modulu DLR při blinkru, vypadá to hodně dobře.

     

    Editováno na miklisek

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Coming by ti mohol fungovat manualny - pred vystupenim z auta tukni do packy dialkovych

     

    Inac gratulujem ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To nejde. Pokoušeli jsme se o to už několikrát. @ferda25 usoudil, že na rozdíl od VW (Trasnporter nebo Polo) prostě v RAPIDu chybí dveřní jednotky, aby dávaly signál při zamčení. Leaving home totiž řídí dálka.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Opraveno :D No skoro by se to už vyplatilo, náklady na úpravy ani už radši nepočítám.....  

    Editováno na miklisek

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    :-). jen se pochlub. Moje úpravy rapida , resp. Toleda 45 kKč. cca to samé jako si tu výbavu koupit od novoty. A to nepočítám cenu práce. 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak další pozitivní zjištění: za deště (a dnešního vichru :-D) funguje i automatické sepnutí světel, kdy stačí tři kývnutí stěračů bez přerušení nebo, jak jsem se dočetl v návodu k autům mr 2014, stačí defakto pustit stěrače krátce na 1 rychlost, když třeba mží a automat by ještě jen cykloval, a světla se zapnou také. Světa přepnou zpět na DLR po 4 minutách, když stěrače přestanou úplně stírat tzn. i automatem přes senzor. Super funkce na kterou čínský fejk nemá a blahopřeji si, že jsem do úpravy šel.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Comminng home v originálu přes tu páčku fakt funguje, potvrzeno od [mention=89652]Lusta17[/mention], který má origo rain/light asistent na autě z 2014 (a od kterého jsem taky sosal informace ohledně čísel dílů a funkčnosti). Takže chyba bude nejspíš v nějakém nastavení, hluboko skrytém našim zrakům.

     

     

     

     

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Me tenkrat nekdo taky nastavoval CH a nefachal ani pres packu. Auto samozrejme bez destaku ;-)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Poslední věc, která mi zatím nefungovala bylo nakódování osvitu spínače, ovladačů ve dveřích a zbytku palubky v AUTO režimu. Kabel jsem natažený měl, ale chybělo kódování. Naštěstí mi uživatel archelock z drive.ru poradil, kde nakódovat (k téhle BCM to totiž není v labelech uvedeno, co to je) a už vše svítí jak má.

    8e66d97ba630b0a1a9ee054d9f332d73.jpg

    Editováno na miklisek

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ahoj, da se dokodovat i automatické přepínání dálkovek?  nebo na to chybi  HW ? když mám standartní light assist? 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Není to bohužel tak jednoduché. Zrcátko je jiné 5K0 857 511 C SMA a to je bohužel 8 pinové, takže je jiná kabeláž. A ještě se musí dodělat dva kabely od přepínače tlumené/dálkové k BCMku.

     

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak mám konečně dodělané spínání comming home pomocí páčky světelné houkačky díky radě ferdy. Stačí do ní cvrnknout a po otevření dveří se rozsvítí mlhovky, které zhasnou až po zamčení auta za nadefinovaný čas. Funguje to i bez světelného asistenta, samozřejmě musí být před tím zapnuta potkavací světla, s DLR to nefunguje.

    Edit schématu a popisu v prvním příspěvku.

     

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od Goose
        Disk Škoda Rapid 5JA 601 025, tři malé odřeniny na kraji, viz foto.
      • Od radeonko
        Zdravim 
         
        Mam problem, uz asi tyzden mi neostrekuje predne a ani zadne sklo. Letnu zmes uz v nadrzke nemam, nalial som tam zimnu. Takze v tom problem nevidim.
        Viete niako poradit co s tym ?
      • Od Crake
        Prodám základní střešní nosič pro Škodu Rapid - originál Škoda. Ve skvělém stavu. Originální objednací číslo 5JA 071 126.
      • Od miklisek
        Mám v plánu dát na RAPIDa lišty do spodní částí dveří, podobně jako to má třeba SUPERB SPORT LINE. Nelíbí se mě totiž klasická fólie bývalého STYLE paketu, která má dva proužky, nechce se mi ani dávat nějaká plná samolepka, kterou by mi udělali v jakékoliv reklamce na zakázku. Chci mít prostě na dveřích lištu, která vystupuje trochu nad povrch. Tvarově se mi ale žádná zatím moc nelíbila, třeba ta od Kopáčka http://www.superskoda.com/Skoda/RAPID/Rapid-side-doors-bottom-stripes-glossy-black-4pcs-set-SPORT-LINE je designový děs.
        Nakonec jsem objednal z Alíku "chromované" lišty. Uvozovky píšu záměrně, protože je to jen nerez vyleštěný do chormového lesku. Jak to vypadá v reálu na jednom španělském Toledu vidíte dole, já bych lištu dal o pár mm níže a zadní lištu rádiusem obráceně, aby to navazovalo tvarově na hranu dveří:

        To že to je jakoby chrom mi ani tak nevadí, protože je stejně chci dát do černého lesku, aby to ladilo s lištou v nárazníku. No a tady je jádro pudla. Jakou technologii povrchovky zvolit?
        - potažení černou lesklou fólií
        - Plastdip nebo Foliatec gumový nátěr lesklou černou
        - nastříkání základovkou Body 960 Wash Primer, pak nastříkat černou lesklou a přes to 2K bezbarvý lesklý lak
        - nastříkání u lakýrníka
        Co byste zvolili vy, kdo má nějaké zkušenosti s podobnými tuzingovými úpravami podobných dílů? Pročetl jsem toho na webu hodně a zkušenosti jsou různé.
         
         
      • Od miklisek
        Tohle asi bude na internetu tisící návod na instalaci lampičky W8 s difůzními LEDkami do koncernového auta. V našem případě je to RAPID.
        Já jsem zvolil trochu jiný způsob připojení redukce, než se v návodech obvykle vyskytuje. Navíc u RAPIDa je ještě jedna odlišnost, kterou nikdo nejspíš neřešil a to připojení zadní stropní lampičky tak, aby šla vypnout/zapnout společně s přední lampičkou spínačem na přední lampičce.
         
        Můj zdroj lampičky byl alliexpress.com za slušných 55 USD : https://www.aliexpress.com/item/CHESHUNZAI-For-Passat-Lingyu-1-8-T-2009-2011-PASSAT-B5-Top-light-Interior-Dome-Light/32827365531.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.zR9sgF
        Je třeba ještě dokoupit zásuvku VW číslo 893 971 993 pro připojení původní 3 pinové svorkovnici. U mě opět zdroj alík https://www.aliexpress.com/item/5-30-100sets-3pin-2-8mm-auto-wire-harness-connector-893-971-993-893971993-for-VW/32800075130.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7eYv22 (kdo by chtěl realizovat úpravu, mám ještě 4 ks, za poštovné rád pošlu). Výhodou je, že součástí jsou i piny.
         
        První prací je ořezání lůžka pro 6 pinovou svorkovnici, jinak se lampička do stropu nevejde kvůli kaslíku na brýle. Doporučuji nejprve si označit, kde jsou piny 1 až 6.

         
        Protože jsem nechtěl použít redukci z prostorových důvodů (mám ve stropu kabelů už až až), využil jsem místa pro druhý mikrofon. Ve svorkovnici jsem vytvořil tři drážky pro vodiče, aby mohly jít směrem nahoru.

         
        Vodiče jsem zapojil klasicky jako ostatní (pořadí svorkovice -> piny na lampičce): 1->3; 2->5; 3->4. Vodiče jsem napájel na packy a zaizoloval smršťovací bužírkou.
        Na fotce je vidět i umístění 3 pinové svorkovnce v lůžku mikrofonu. Mechovou vložku, která je v lůžku, jsem ořízl na tloušťku asi 2 mm, aby svorkovnice zapadla co nejvíce dolů. A aby svorkovnice mezi zobáčky dobře držela, omotal jsem tělo svorkovnice 2x PVC elektrikářskou páskou.

         
        Žlutý vodič vpravo na fotce na pinu 1 lampičky je napájení osvětlení tlačítek. Vede do 2 pinového konektoru, který je společný pro tento žlutý vodič osvětlení tlačítek, vedoucí A sloupkem, a pro šecivý vodič připojení propojení se zadní lampičkou. Šedý vodič je připájen ke prostřednímu pinu pravého tlačítka čtecí lampičky.

         
        Mikrofon je zacvaknut v pravém lůžku, vodiče jsou vyvedeny směrem doleva.

         
        Finální podoba lampičky před instalací do stropu....
         

        ....a po usazení do něj.

         
        Zbývá mi už jen doladit barvy LEDek vpředu (4xT10) a vzadu (sufitky) a hlavně předělat osvětlení tlačítek na zelené a připojit jejich napájení k ovladači světel. 
    ×