Přejít na obsah

Octavia RS 125 kW - při regeneraci DPF modře kouří


Kysela T.

Doporučené příspěvky

Zdravím,

poradí mi někdo co by to mohlo být, mám Octavii II facelift rs - 2,0TDI 125Kw na jeto 170 000km, posledních pár km se mi začal spouštět filtr pevných částí častěji(CCA 150-200 km), ale při regeneraci při sešlápnutí plynu jde z výfuku modrý kouř, celou regeneraci, když regenerace přestane, tak auto přestane  kouřit. Ve výfuku jsou saze a technickou před měsícem prošlo bez problému, emise vše v pořádku. Nemá někdo stím zkušenost co to dělá? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 7 měsíců později...

Já mám Oct II 1.6 TDI r.v. 2011, najeto 130 tis.km. Dnes se mi stala podobná událost: po ujetí cca 3 km pomalou jízdou jsem si všiml silnějšího kouře ve zpětném zrcátku, který byl intenzivnější při sešlápnutí plynu  (silnější i přesto, že motor byl ještě studený a venku 5 C). Zastavil jsem, ale nevypínal motor.  Při volnoběhu zvýšené otáčky na 1000 ot./min. Z výfuku šel viditelný namodralý páchnoucí kouř. Rozhodl jsem se pokračovat v jízdě a po cca 15 km jsem znovu zastavil a vše bylo O.K.: volnoběh 800 ot./min., výfuk bez zápachu. 

 

Obávám se ale, že ten modrý kouř z našich výfuků zas až tak v pořádku nebude. Určitě bych si jej za 7 let, co auto mám, už někdy všiml.Myslím, že to bude problém a spíš souvisí s tím, kolik mají naše motory nalítáno. 

 

Říká se, že namodralý kouř obecně znamená nežádoucí příměs oleje při spalování (nafta je v podstatě také olejovitá látka a při nedokonalém spalování má namodralý kouř - vlastní zkušenost z prasklého palivového systému, kdy mi na rozehřáté turbo kapala nafta). Jenže proč by se regenerace spouštěla při studeném motoru? A proč by auto začalo kouřit až teď?

 

Někde jsem četl, že než se motor zahřeje, může mu např. netěsnit hlava válců a do zahřátí motor kouří bíle (chladící kapalina proniká do válců). Po zahřátí materiály zapracují, lépe na sebe sednou a vše těsní, jak má. Napadá mě, jestli tohle není náš případ: např. olej zastudena vniká do turba, studené kroužky zastudena tak netěsní, nafty někam teče více než má... Pak se to zahřeje a vše je O.K.

 

Co myslíte vy? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar panove resim podobny problem ale me ta regenerace uz probyha kazdych 40-80 km ale nejvetsi problem je ze mi hlavne pribejva olej a to primesi nafty prave kvuli castym regeneracim ale co se tyka toho zakoureni mel sem venku vstriky jestli nejsou spatny ty jsou ok a podle meho zjisteni je to nejspis nezapalena nafta v dpf ktera se jen odparila a neudelala dostatecnou regeneraci protože katalizator ve filtru ji nedokázal zapálit takze ted budu menit dpf tak vam pak dam vedet jak sem dopad

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To co popisuješ je problém opotřebovaného reákčního katalyzátoru, na druhou stranu mi není jasné jak se ti nafta dostane z filtru zpět do motoru, aby se pak mohla dostat do oleje.

Jinak modrý kouř z výfuku znamená že spaluje olej a to by nemělo, nicméně filtr nachytá olej do sebe když funguje, předpokládám že kolem 200k km může DPF klidně popraskat a pak vlastně vidíte modrý kouř ze zachyceného oleje který hoří ve filtru. Zvýšený interval regenerace může ukazovat na to že reakční katalyzátor nefunguje a nedaří se dokončit vypalování a nebo je DPF popraskaný, nesedí diferenční tlaky a pouští se regenerace často znovu.

 

V případě že máte motor postižený dieselgatem, tak je to vlastně výhra, protože škodovka vám dá filtr nový, neboť pokud nemáte přes 240k km tak filtr určitě plný oil ash nebude, to je totiž jediný důvod proč škodovka nedává zadarmo nový filtr, pokud oil ash není 70g tak dostanete DPF nový od škodovky zadarmo a to je docela příjemné ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, mám stejný problém, O2 RS a filtr se čistí cca každých 200 km, po přidání plynu při regeneraci modře kouří. Chci se zeptat, auto má najeto 187t a je to rok 2010, na svolávačce na dieselgate jsem ještě nebyl, ale dopis přišel. Jak tedy se škodovkou vyřešit? Máte někdo zkušenost? Aby filtr vyměnili? Díky za radu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtr ti v žádném případě nevymění,, protože záruka se vztahuje v případě DPF jen na jeho selhání, nikoli na to když ho zaplníš oil ash. Problém je že po diselgate se oil ash hromadí rychleji a na 99 % ti ten filtr selže na zaplněním oil ash jako drtivá většina DPF filtru před i po úpravě a na plný DPF filtr se záruka nevztahuje.... Uhraješ skoro vše krom DPF filtru, protože i přes to jak se pořád všude zminuje a kritizuje, tak je to součástka extérmně spolehlivá a v 999 999 z 1 000 000 případů vydrží cca. těch 250K-280K km kdy je nutné ho vyměnit kvůli zaplnění ale nikoli kvůli tomu že by nefungoval.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, mě to regeneruje každých cca 150-200 km. Poslední dobou při regeneraci nikdy modrý dým není, takže to mě ani moc netrápí, spíš to jak často se regeneruje... Po připojení na diagnostiku filtr píše že na něm najedu ještě nějakých 65000 km, a zaplnění taky neni hraniční. Kontrolka se mi nikdy nerozsvítila ještě, že by byl ucpaný úplně. Tak jestli to není taky nějakým vadným čidlem, že se čistí tak často. 

Editováno: , autor: Dandys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...