Jump to content
Seehirt

Motor 1,5 TSI EA 211 evo

Recommended Posts

ACT, neni nic noveho, bezne je u motorizace 1,4 TSI treba u Superbu III. Nebo i Kodiaq 1.4 TSI v urcite motorove dispozici toto ma ;)

Ze auto jede na dva valce bezny uzivatel nepozna. Pozna to, leda kdyz si precte na displey maxidotu, ze auto jede na ,,2-valcovy rezim" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pochopil som ze motor s Millerovim cyklom ma vacsi zdvych, iny kompresny pomer a aj ine casovanie ventilov ako motor s Ottovim cyklom. Takze pri rovnakom objeme musia mat rozny priemer piestov. Tak potom 130 PS a 150 PS su dost odlisne motori.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 25. 6. 2017 na 16:56, Lukason napsal:

ACT, neni nic noveho, bezne je u motorizace 1,4 TSI treba u Superbu III. Nebo i Kodiaq 1.4 TSI v urcite motorove dispozici toto ma ;)

Ze auto jede na dva valce bezny uzivatel nepozna. Pozna to, leda kdyz si precte na displey maxidotu, ze auto jede na ,,2-valcovy rezim" :)

Pardon, špatně jsem se vyjádřil. Samozřejmě, že ACT neboli COD, Millerův cyklus a VGT není nic nového. To vím taky.

Co je ale  nové, to je konkrétně motor vw EA211 evo  a tom by zde měla být řeč a ne poučovat o tom co je všem jasné.

Pokud vím, zatím se začala vyrábět a začíná montovat verze 1,5 110kW do Golfu, A3, taky příjde do Seatu Arona  a právě i do Karoqa a proto mě zajímají její technické parametry nebo aspoň odkazy na prameny. Což je, dle mého názoru, hlavním účelem tohoto tématu.

Edited by Seehirt

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je zase debata, jeden, co przní svoji rodnou řeč, druhý, co je tady pár dní a hned se uráží, přitom sám píše jen obecně známé věci...  Počkej si, až výrobce (možná někdy) vydá učební pomůcku.

 

SM - 1.5 TSI.pdf

 

Motorový olej by měl být 0W-20:

59517417bf04c_VW_novy_motor_15_TSI_Evo_prezentace_14_800_600.thumb.jpg.a70bbd8876c674453e8e04a38074592f.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 15 hodinami, mojtor napsal:

Pochopil som ze motor s Millerovim cyklom ma vacsi zdvych, iny kompresny pomer a aj ine casovanie ventilov ako motor s Ottovim cyklom. Takze pri rovnakom objeme musia mat rozny priemer piestov. Tak potom 130 PS a 150 PS su dost odlisne motori.

To jsi tedy pochopil částečně  špatně. Vrtání a zdvih se oproti shodnému motoru s Ottovým cyklem nemění. Jiné je  pouze časování ventilů, protože sací ventil zůstává déle otevřený, čili se prodlužuje doba komprese..........atd. viz Google.........a dosáhne se vyššího kompresního poměru a všehomožného dalšího (prý výkonu, úspory paliva, snížení emisí ...atd).

V tomto tématu ale nejde o princip Millerova cyklu ale o motor 1,5 TSI 110kW (vw EA211 evo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorovy olej 0W-20 ano a je nepripustne michani s jinymi oleji. U klasickych strasich aut, bylo jeste pripustne, samozrejme se stejnymi specifikacemi vyrobce, michani treba 5W-40 s 5W-30. U dalsich treba 10W.

Ale zde je to nepripustne, mohlo by dojit k vyraznemu ovlivneni zivotnosti motoru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorové oleje 0W – 20 s extrémě nízkou viskozitou jsou vhodné do mrazivých teplot, přibližně od -35 °C do 20 °C a  hodí se tak nejvíce do zimních dnů.

Předepisovat tento olej do běžného provozu považuji za šílené. Je to, bohužel, další z triků, jak snížit měrnou spotřebu paliva při úředním měření. Jsem zvědav, co na to budou říkat důvěřivci až zůstanou viset v létě na dálnici se zadřeným motorem.

Edited by Pawouk
Odstraněna citace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tento olej ma i Kodiaq 2.0Tsi a nikdo to zatím neřeší což se divím...

Edited by Kamca1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná to ještě nikdo z majitelů nezjistil. Nicméně toto téma je o jiném motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani bych neřekl, je to jiná konstrukční řada a ani ten olej nebude vždy tak úplně stejný, viz manuál - pro interval výměny 15 000 km je předepsaná norma VW 502 00. Najdeš v ní i 0W20? A to by myslím ke Kodiaqu stačilo.

 

PS: Doplněna tabulka motorových olejů pro Kodiaq.

TSI.thumb.JPG.4ecc47ee26cd2f69376f9e47068b6086.JPG

Edited by Pawouk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj Kodiaq ma normu 50800 pro 0W20...;)tečka respektuji...

Edited by Kamca1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 6/27/2017 na 20:37, Pawouk napsal:

Ani bych neřekl, je to jiná konstrukční řada a ani ten olej nebude vždy tak úplně stejný, viz manuál - pro interval výměny 15 000 km je předepsaná norma VW 502 00. Najdeš v ní i 0W20? A to by myslím ke Kodiaqu stačilo.

 

PS: Doplněna tabulka motorových olejů pro Kodiaq.

TSI.thumb.JPG.4ecc47ee26cd2f69376f9e47068b6086.JPG

Mě je docela jedno jakej se tam ma lít olej, pokud ho to nebude žrát např. jako 1.8 benzín u Supa II. Je fajn že výrobce se ochrání tim že napíše do manuálu že to může vzít až Xlitrů oleje na 1000km nebo jak je to tam uvedeno, výsledkem bylo přechod z plné syntetiky na normální olej a snížení serviního intervalu. Docelá drahá sranda používat plnou syntetiku za cca 600kč litr jako palivo ;-). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Má tento motor na Karoqu filter pevných častíc?? V manuále sa uvádza iba pri motore vznetovom, k čomu je vyvedená aj signálka kedy sa filter vypaľuje. Ja mám najazdené zatiaľ iba cca 700km a uvedené som na benzíne nespozoroval. Niekde sa však písalo že tento motor bude mať aj DFP filter (možno neskôr). Ako to vlastne je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenhle motor v Karoqu nemá filtr pevných částic, zatím. Ale myslím, že do Octavie už ho montovat budou a Karoq ho zřejmě dostane taky, ale později.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to môžeme byť radi. DPF zas navýši len spotrebu a aj cenu vozidla nehovoriac o problémoch pri  konci jeho životnosti. (napr. niektoré staršie diesle so značným nájazdom km po ich stočení)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych to za nevýhodu nepovažoval, oni až v německu zjistí že TSI motory produkuji NOxi taky, tak se strhne opět zelná histerie a bez DPF filtru nebudeš moc vjíždět do měst, to není spekulace, jen otázka času. Předpokládám tím, že lidi co si kupují auto za takové peníze s ním nejezdí jen v ČR...

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak hoši. O tom dpf filtru. Hned jak bylo auto doma, zakleknul jsem pod auto a koukám jak filcka. Filtr pevných částic tam je. Karoqa 1,5 TSI mám od 9 června. 

Edited by Partagas

Share this post


Link to post
Share on other sites

a není to jen katalyzátor ? Ono to podle obrázku bude vypadat stejně, jen se zvětší pouzdro (bude delší) aby se tam vešla druhá vložka na pevné částice...

 

0006XRPL4MQTW5YI-C116-F4.png

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...