Jump to content
Neonik

Tlumiče

Recommended Posts

Posted (edited)

Asi resime to same. Tlumice mas na vymenu urcite, ja budu pokusem menit i pruziny. V servisu nic na ulozeni nenasli, nic nevrze, ale auto mlati. Po zazizeni je to lepsi, ze?

 

Edited by bojler

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bojler ano, zaznamenal jsem tu už vícekrát, že na svém SIII řešíš dost problémy s podvozkem a laboruješ nad tlumiči a jejich variantami v různých modelových letech.

I já byl překvapen kolik variant toho jde koupit na O3 Combi. To aby se člověk vůbec k něčemu dobral. Konkrétně to číslo co jsem posílal vyfocené z tlumičů je mnohem hůře sehnatelné než běžná čísla tlumičů, která se ale všechna také tváří že tam budou sedět. Kdo ví z čeho to skládali na lince.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted jsem se dival i na video. Ja mel pri stlaceni stareho tlumice minimalni odpor, zmackl se vlastni vahou. Ale ani novy zadni nebyl nejak extra tvrdy, ze by nesel stisknout jednou rukou. Blbe je, ze bez vymeny opravdu nic nepozname.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jsi je měl asi mnohem více v háji. Zkusím ještě projít komplet všechny části nápravy jestli to nemůže jít odjinud a pak se uvidí. Zkoušet to měnit metodou pokus omyl by nebylo úplně šťastné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaký má přesný datum výroby? Myslím, že do května 2014 měla OIII tvrdší zadní tlumiče, které škodovka následně nahradila právě v 5/2014. Pokud má tedy ještě původní "tvrdší" variantu, tak to může být tím.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Hlouchyno Ze škodovky to vyjelo 1.8.2014

Každopádně nový poznatek. Možná hledáme úplně blbě a vůbec to nebude zadníma tlumičema. Právě jsem to auto vzal k nám kousek od firmy na STK, kde jsem to zkusil nechat protřepat na předku, protože mi čím dál více připadá, že ten zvuk bude spíše zepředu a ač jsou všechny silentbloky a čepy v pořádku (což mě dost překvapuje s 200tkm na hrbu), tak levý přední tlumič je trochu poteklý, pravý je čistý).

 

Takže možná ač to celou dobu svádím na zadek, tak bude problém v předních tlumičích. Jak jsem s tím přejížděl těch pár set metrů tady po docela rovné cestě s občasnou nerovností, tak to zacvaklo/tupě zabouchalo vždy při přejezdu pravou stranou přes nějakou nerovnost a čím dál více mi připadá, že ten zvuk slyším už po přejetí předních kol a když už projíždí zdaní náprava, jen do "dovibrovává". Takže možná je nakonec problém v tom předku a ne v zadku, kde jsem se ho snažil stále hledat, protože jestli už ten tlumič teče, tak v pořádku být nemůže.

 

Když jsem jen lehounce přibrzdil, tak bouchání hned zmizelo.

 

Pak mi ovšem nejdou do hlavy ty pilovité gumy, které patrně bývaly dříve na zadku. Leda že by byly v háji všechny čtyři tlumiče i když ty zadní se tak nezdají (i dle toho co psal bojler). Možná jsou ale oskákané jen proto, že to auto jezdilo v 99% případů s nezatíženým zadkem.

Edited by ZbyšekSU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz se letmo divam do Etky, tak vetsina tlumicu u vlecene napravy ma upraveny dil k 14. a 21.7. 2014. Nemenily se tlumice u zvyseneho podvozku, jen u normalniho a snizeneho. Pruziny jsou porad shodne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mě vždycky zaráží jak většina lidí zije v domnění že tlumiče které mají odpracovaných 150-200tis km můžou být za určitých podmínek v pořádku. Nemůžou i kdyby to bylo jen na dálnici. 

 

Realita je ale taková že průměrná životnost tlumiče je 60/80tis km dle podmínek a auta. 

 

Někdo argumentuje že má tlumiče suché a proto se domnívá že jsou v pořádku o. K. To taky není pravda. První ve většině případů uteče plyn a když už začne utíkat i olej jsou už úplně nepoužitelný. 

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153324976410633&id=323662495632&refsrc=http%3A%2F%2Fsearch.seznam.cz%2F&_rdr

 

Edited by Joker 85
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 22. 5. 2019 na 9:11, LukášCBR napsal:

Přidám zde test tlumičů, který proběhl na mé OIII 1.6TDI 85kW v rámci servisní prohlídky. Najeto 43tis.km. a přední tlumiče jsou na 60%, což mě trochu znepokojilo.

IMG_0645.jpg

Základní problém měření účinnosti tlumičů na automobilu spočívá v nemožnosti zachytit izolovaně odezvu tlumiče. Přístroj namísto tuhosti tlumiče měří tuhost celé soustavy nápravy. Výsledek měření je tedy potom závislý na vůlích v nábojích kol, opotřebení dílů zavěšení kola, tuhosti uložení tlumiče, vlastnostech a tlaku v použitých pneumatikách, a tuhosti samotného tlumiče. Výsledky získané tímto měřením jsou tedy spíše orientační, nelze posoudit reálnou účinnost tlumičů.

 

Další problém je s kalibrací těchto přístrojů. Celé měření závisí také na stavu měřícího zařízení. Na jeho uložení a vůlích v jeho pohyblivých částech. Testery také nemají žádné referenční přípravky, takže není možné ověřit odchylku měření.

 

Testování samotného tlumiče mimo automobil se účinnost tlumičů pérování měří na různých dynamometrech. Tyto přístroje jsou využívány jak při testování nastavení tlumičů pro motoristický sport, tak samotnými výrobci sofistikovaných prvků tlumení. Zná-li operátor požadované hodnoty charakteristiky tlumiče (požadovanou tuhost v obou směrech), může je na zkalibrovaném dynamometru jednoduše ověřit, nebo alespoň porovnat. Pro běžného uživatele ale není reálné posílat tlumiče na tato specializované testovací zařízení.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Joker 85 napsal:

Realita je ale taková že průměrná životnost tlumiče je 60/80tis km dle podmínek a auta.  

No tohle se snaží tvrdit prodejci tlumičů a zpravidlo to umí i "doložit" jakýmisi grafy z těch jejich testerů :-D Nicméně je pravda, že funkce tlumiče se od samého počátku pozvolna snižuje. Kde je hranice "životnosti" se těžko definuje, zejména vzhledem k faktu, že každý tlumič se chová jinak. Je velký rozdíl mezi originálními díly a náhradami byť od renomovaných výrobců - každý má jinou charakteristiku a pokud se to ještě začne kombinovat s různými pružinami, je z toho úplný mrdník.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravdě nevím co tvrdí prodejci tlumičů, ale vím co říkají kapacity co se danou problematikou zabývají. Takže prodejci mají vlastně taky jednou pravdu :kol-48:.

Trochu odbočím... Na motorce jsem si tlumiče dělal sám a to předky i po 30motohodinach zadek od 60 do 100motohodin dle motorky a rozdíl to je vždycky obrovský a mraky lidi nikdy na motorce tlumiče nedělali a budou tvrdit jak jsou V pořádku :smich:

A úplně to samé slyším o tlumiči na autě. 

Vždycky měním na autě max do 100tis... Je to poznat už po 30tis/50tis dle auta že to není ono.

Nikdy jsem nezažil tlumiče po 100tis aby nebyla poznat jejich už velice omezená účinnost. 

Ano máš pravdu že jeden typ tlumiče na daný model auta od 6 výrobců bude mít rozdílné charakteristiky v chování. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tlumicich je informaci dost. Ale o unave pruzin jen kuse zpravy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbytečně bych tu nerozebiral pružiny, ale o těch je myslím informací taky dost. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no, ono je na pováženou - po těch 200 tis. km je lepší spíš to auto vyměnit za jiný. tam už je v trapu kde co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkouška po výměně za Bilstein a nebo nějaký test?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bojler Dle chování auta jsi jsem na 100%jisty... 

První náznaky už od 15tis km.... 

Teď je ten tlumič podle mě úplně bez plynu :vamp. Jinak je suchý... Kontroloval jsem vizuálně. 

Až je vymontuju zkusím porovnat levý a pravý. 

Bilstein B12 pro-kit dorazí možná do konce týdne, takže když bude příští týden čas naperu je tam :kol-75:

Už se nemůžu dočkat normálního projevu auta... Teda nenapadlo mě..., že něco takového budu vůbec na svém soukromém autě muset podstupovat, ale ty originální tlumiče jsou na mě prostě holt žvýkačky. :ph34r:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 5. 8. 2019 na 13:07, bojler napsal:

Zkouška po výměně za Bilstein a nebo nějaký test?

Po demontáži předních tlumičů potvrzeno jednoduchou zkouškou. 

Při stlačení se levý tlumič vrátí o dvě vteřiny pomaleji než pravý a v tahu mu jde o poznání více pomoc. 

Jinak oba úplně suchý. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takze opet stejna situace - zvenku prakticky nejde poznat zniceny tlumic.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bojlersouhlas. Ve většině případů to není o úniku oleje.

Poznat špatný tlumič nebo větší opotřebení mají šanci poznat hlavně majitelé nových aut, protože si můžou zapamatovat jak se auto v určitých situacích a místech chovalo. 

Horší to mají majitelé aut s druhé ruky třeba po 60tis protože základ je vědět jak se tlumiče chovají jako nové. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslim, ze ani to nemusi vzdy pomoci. Jelikoz ty tlumice vetsinou neodejdou skokove, spise se to deje "plíživě". Takze rada lidi si poradne nevzpomene, jake to bylo od novoty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a co si budeme povidat, manzelka napr. vymenu pruzin a tlumicu vubec nepoznala...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...