Přejít na obsah

1,0 TSI - 70/81/85 kW - EA 211


Seehirt

Doporučené příspěvky

Volkswagen vyvinul tento benzínový 1,0-l tříválec s přímým vstřikováním přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 70/81/85 kW - 160/200 Nm.v modulárním stavebnicovém systému motorů řady EA 211, která postupně od roku 2011 nahrazuje řadu EA 111.

 

 

Další podrobnosti o tomto motoru lze nalézt v článku:

 

 "Der 1,0-l-Dreizylinder-TSI-Motor im modularen Baukasten von Volkswagen"  MTZ - Motortechnische Zeitschrift č.11/2014 

 

Der 1,0-l-Dreizylinder-TSI-Motor im modularen Baukasten von Volkswagen.pdf

Be- und Entlüftung des Zylinderkurbelgehäuses.jpg

Die modulare Ottomotorenfamilie EA211.jpg

EA211-TSI-Modulbauweise.jpg

Hüllkurven Kanalvarianten.jpg

Leistung und Drehmoment.gif

Motorgrunddaten.gif

Ölkreislauf mit Kennfeldölpumpe.jpg

Strömungsauslegung für Tumblekanal (schematische Darstellung).jpg

Wasserpumpen-Thermostatmodul mit Wasserkreislauf.jpg

Zylinderkopf mit integriertem Abgaskrümmer.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

Taky mohu popsat první zkušenost s tímto motorem. Já osobně mám objednaný DSG takže přidám další info s větším nájezdem, cesta ČR - chorvatsko a zpět. Včera jsem to jel v manuálu kde jsme byli 3 dospěli a to auto jelo opravdu bez větších problému, mohu třeba porovnat s rapidem 1.2 tsi 63Kw kde sem zatížení v autě cítil, respektive každého dalšího cestujícího, zde jsem to nijak extra nepocítil. Jediné ale vždy nastáva v případě předjíždění, tam je opravdu rezerva a je samozrejme se zakladni motorizaci pocitat zda je na to cas :) ale za me na vybornou, ten motor vzdy spise predci nez ze by zklamal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 3 měsíce později...

Já mám 1,5 roku 1,0Tsi 85kW a jsem nadmíru spokojen. Jezdím denně cca 50km dálnice, spotřeba pod 6 litrů, kultivovaný projev, nic neškube, neskáče, pěkně akceleruje, krásně tiché auto. Jenom teď se mi stala menší nepříjemnost, na dálnici při 140km/hod na tempomat, praskla ojnice a prorazila vanu motoru, najeto 22500km. Po 14 dnech odsouhlasen nový motor v rámci záruky. Přístup servisu perfektní, od škoda auto je to už trošku horší, docela se dlouho čeká na posouzení. škoda auto zapůjčí i náhradní vozidlo zdarma, v programu mobilita plus na 5 let, ale bohužel jenom na 5 dní, co dělat zbylé dva týdny, když nemáte druhé auto v rodině, to se už neřeší. Vzhledem k tomu, že je auto pojištěno, by měla být zápůjčka, když je uznána vina na straně výrobce, po dobu opravy auta. Prasklá ojnice, jo, může se stát, 100% se každá nerentgenuje, tak doufám, že fungl nový motor vydrží. Nikde jsem po netu nezaznamenal, že by u Tsi ojnice někomu praskla. Ale jak uvádím, super auto, motor plně dostačující na nájezd do 20tis km/rok. A poznámky o motoru do sekačky házím za hlavu, mám takové auto, které potřebuji a které mi slouží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Merapat..a převodovka je man. nebo DSG? Já jezdím málo,tak jsem si objednal manuál. Doufám, že budu spokojený. Motor předpokládám už je vyměněn, a zase bude třeba znovu zajíždět. Nebo už to tak není třeba moc zajíždět jako kdysi u starých motorů?

 

 

Editováno: , autor: milda59
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by mělo 140 vadit? Koneckonců, ani Merapat nepíše, kde to bylo, třeba u sousedů v říši by mohl jet klidně 200, pokud by embéčko tak rychle jelo. Jediné co by jim v embasofirmě mohlo vadit je, pokud by to bylo nad "papírovou" maximální rychlost, to ani nevím kolik je. Já do říše třeba jezdím s embéčkem na tamní dálnice na lázeňské kůry, ať už po zakoupení a rozjíždění klokaního motoru, tak i nyní po přehrání sw motoru ... a embéčku takové protažení očividně svědčí ... ale tak nějak nevím, co by mě vadilo víc ... klokan, nebo ojnice :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převodovka je manuál. Náhradní auto jsem měl DSG, ale já prostě musím kvedlíkovat, jinak by mě jízda nebavila. Spotřebu jsem neřešil, ale ta byla u zapůjčeného 2,0Tdi s DSG 7,1l/100km, u toho mého tsíčka jezdím do 6-ti na 100km.

Auto má maximálku necelých 190km/hod, rychlost řeší policie, když tě chytí, ne servis škoda. Tolerance použitých radarů je různá, nejpřesnější jsou laserové radary, tam je tolerance 3%, jsou i radary, které mají 10%. Tachometry v autech ukazují rychlost vyšší, při rychlosti 140km/hod jedete v jakémkoliv autě ve skutečnosti max 132-134km/hod. Horní tolerance nejpřesnějšího radaru je pro 130km/hod hodnota 134km/hod, radary nemají desetinná místa, takže vše OK. 

Jinak auto jsem si vyzvedl po třech týdnech, servis, kde mi to opravovali byl perfektní, o všem, co se zrovna děje mě informovali telefonicky, auto předali jako nové, zvenčí i zevnitř napucované, provedli i první servisní kontrolu (platil jsem jenom pylový filtr a prohlídku, takže to byla hodně nízká cena.

Jinak jaký byl postup? Po dvou dnech přijeli zástupci ze škoda auto, napíchli jednotku a zjišťovali, zda není proveden chip, dále pak, jak auto hodně vytáčím, jestli jsem ho nepřetížil a celkově, jak se s autem jezdí. Na to jsem byl upozorněn ihned, když jsem volal na linku škody, že mi auto přestalo jet. Pokud právě zjistí, že auto nebylo používáno dle nějakých jejich předpisů, oprava jde za mnou. Já si radši už mapoval trh, holý motor s 20000km se dá koupit za 19000,-. Nakonec byl neoficiální závěr škoda auto, že chyba vznikla již při montáži, operátor nedotáhl, nebo špatně utáhl nějaký šroub na ojnici. Chci tomu věřit a doufat, že to tak bylo.

Jelikož motor byl nový od výrobce, muselo se na něho vyrazit identifikační číslo a musí se nechat zapsat do velkého techničáku, aby nebyl v budoucnu problém na stk, na to jsem dostal prohlášení od škoda auto i s foto, takže opravdu stačí jedna návštěva na dopravce.

Auto teď jede krásně, řekl bych, že takhle nejelo ani když bylo nový, protože někdy si motor zavibroval a trošku zadrnčel, tak asi opravdu chyba v neutaženém spoji. Tak doufám, že to byl první a poslední takový karambol a budou mě jenom čekat klasické servisy.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Najeto zatím cca 2000km, projev motoru je podle mě lepší, než když auto bylo nové. Jenom jedna věc mě nedávno zarazila, když jsem naléval zimní směs do ostřikovačů, všiml jsem si, že v místě nad rozvodovým řemenem je něco, co tam nepatří. Po montáži motoru tam zůstal zavěšený hák z drátu, cca 10 cm velký, asi na něm měli něco zavěšené. Nevím, co by se dělo, kdyby za jízdy spadnul a chytil by se do řemenu. No, ale jinak dobrý, tak budu doufat, že to bylo opravdu vinou montáže, protože jak to vypadá, jsem jediný s tímto problémem u 1,0tsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

No tak koukám že na foru Karoq toho moc není? Potřeboval jsem radu ohledně koupě. Chtěl bych koupit Karoq 1,0 TSi 85Kw a tak bych chtěl znát názory. Máme v rodině Kamiq a ten je super. Chjci jen něco na lítaní do práce apod. a jednou za rok někam vypadnout. navíc chci něco vyššího než je Octavie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem s litrem spokojen, jezdím z cca 80% dálnice, snažím se předpisově a spotřeba na letních pneu 5,8, na zimních 6 litrů. Co mám info, tak 1,5-ka nic moc, nafta pro mě nedává při nájezdu cca 20tis/rok smysl. Je to rodinné auto, pokud uvažuješ o autě pro sebe do práce, nebo pro dvě osoby, kamiq asi bude vhodnější. Jinak je karoq hodně prostorný, měřím přes 190 a mám hodně přes metrák, ale i tak hodně místa a za mnou taky. Můžu porovnat se služební Octavií, taková pohoda v ní není. A to nalézání do auta, na to si člověk rychle zvykne, to je plus těchto rádoby SUV. Jo, já jsem spokojen, jak s modelem, tak motorizací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověd. Prostě tělo stárne a já potřebuji vůz do kterého se nemusím krčit jako do Octavie. Navíc po celý rok jezdím sám a občas na nákup apod. jednou za rok na dovolenou. Letos jsem jel s Kamiqem a spotřeba při plném autě 4,8, prostě paráda. A je to také 1,0TSi 85kw. Vím že Karoq je těžší a při dnešní zkoušce jsem jen musel přiznat, že to jede v pohodě a je to tiché a to nastupovaní úžas. Teď jsem ale dostal nabídku na Karoqa v dobré výbavě a za dobrou cenu tak přemýšlím jestli to vzít a nebo ne. Sice ano rád se občas svezu rychleji ale musím vědět kde, jinak si užívám klidnou jízdu. A kolik máte již nalítáno. Jak jsem psal, na Octavii to žije ale tady je těch postřehů apod. málo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče té vyšší spotřeby 1.0 u zátěže a dálnice.. to jsem si myslel taky, ale pak jsem viděl tento test:
https://www.auto.cz/skoda-karoq-1-0-tsi-vs-1-5-tsi-hleda-se-spravna-mira-119888
Já si koupil stejně 1.5, protože myslím že se silnější motor k tomu autu hodí, a taky bych si myslel že 1.0 míň vydrží, ale třeba co vyšla rozborka u Rapidu po tuším 100tis. km tak tam žádný problémy nebyly.
Jen teda u 1,5 nejsem moc spokojený s tím hopsáním při pomalé jízdě (zařazená 1. bez plynu), tuším že 1.0 se tomu vyhne. A to nemám jeden z prvních kusů, ale vyrobený 2019 vzadu s nápisem.

EDIT: aby bylo jasno, to hopsání o kterým mluvím to pozoruju jen při nezahřátém motoru když jedu na 1.stupeň bez plynu nebo velmi málo plynu, můžu se tomu vyhnout (a dělám to)  když líznu spojku a přidám, nebo trochu zrychlím a jedu na dvojku. Není to hrozný, auto bych kvůli tomu neměnil ani opravu software/hardware bych asi kvůli tomu nechtěl, jen si občas člověk připadá hloupě když to auto poskakuje - ale jak říkám když to zhodnotím časově, tak třeba i z blbý 20 minutový cesty po Praze se tahle nepříjemnost týká třeba 5-10 vteřin před barákem, a jedinkrát jsem si toho všiml i v zácpě, takže to je něco nad čím dokážu přivřít oko. Aspoň takový "hopsání" mám já, vím že někteří to mají i horší.
(Dávám jen Edit, protože už to nechci rozpitvávat a diskutovat o tom víc - tohle téma je o 1.0, já jsem to přidal jen pro rozhodování mezi 1.0 vs 1.5)

Editováno: , autor: lukas_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zober rodinu natreb ich do auta a urob skusobnu trasu, nic ine sa neda poradit, vyskusas motor aj auto. Ty v tom budes nosit prdel. Osobne si myslim ze 200Nm a 85kw bude stacit, pre normalne jazdenie.  

Sadni vyskusaj (idealne na trase ktoru poznas alebo si presiel svojim autom) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže všem díky za rady. Je to tak trochu pro mě těžké , jelikož jak jsem psal, jsem zvyknutý na silnější motory. Ale moc rychle se to krátí a já se musím do čtvrtka rozhodnou do čeho půjdu. Mám jak jsem psal na výběr Karoqa ve výbavě Style+ bílá Mon metalíza, dá se říci dobře vybavené . Ale dnes jsem dostal nabídku na ročního Kamiqa, stejná motorizace ale v plné výbavě. Vnitřek v kůži, prosklená střecha apod. Cenově obě auta stejné. Tak a teď jsem zvědavy co vyberu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak si pořiď octu a budeš mít po starostech ... Pokud jezdíš převážně sám, tak to moc neprožívej a jdi do Kamiqa. Ten motor je pro něj jako dělaný a je to super svezení. Kdyby Kamiq nebyl pro mé použití nepoužitelný, byl by klokan dávno z domu a měl bych jej. Jenomže ... sice hezké svezení, ale pořád je to jen nafouklá fábka a tunu dřevěných briket bych s tím neodvezl, nemožnost varioflex, není elektronická parkovací brzda ... Takže jsem odsouzen k věčnému Karoqování ... u každého embéčka si porovnej pozitiva a negativa podle uvažovaného použití a dle toho se rozhodni. Víceméně ale chybu neuděláš ani s jedním, tak dej pak vědět kdo je vítěz ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...