Přejít na obsah

1,6 TDi - 85 kW - EA 288


Seehirt

Doporučené příspěvky

Podrobnosti o tomto(1,6 TDi) a dalších(2,0 TDi) motorech dieselové stavebnicové řady (Entwicklungsauftrag) EA 288 lze najít v článcích:

 

"Der Modulare Dieselmotoren-Baukasten von Volkswagen" _  Motortechnische Zeitschrift (MTZ) č. 12/2012

"Die Euro-6-Motoren des modularen Dieselbaukastens von Volkswagen" _ Motortechnische Zeitschrift (MTZ) č. 6/2013

Der Modulare Dieselmotoren-Baukasten von Volkswagen.pdf

Die Euro-6-Motoren des modularen Dieselbaukastens von Volkswagen.pdf

Das Grundtriebwerk.jpg

Der Gesamtkühlkreislauf mit den drei Teilkreisläufen.jpg

Der Zylinderkopf mit integriertem Ventiltriebsmodul.jpg

Die 2,0-l-Variante des MDB im FEV-Streuband bei 90 °C Öltemperatur mit Öl der Klasse SAE 5W-30.jpg

Die Ladeluftstrecke mit saugrohrintegriertem Ladeluftkühler.jpg

Die Module des neuen MDB.jpg

Die motornahe Abgasreinigung.jpg

Die schaltbare Kühlmittelpumpe.jpg

Volllastdiagramme (oben) und Fahrzeugergebnisse (unten) für den neuen Golf VII (Euro 5, Handschaltgetriebe und Frontantri.jpg

Aufbau der Abgasanlage mit NO x-Speicherkatalysator.jpg

Aufbau der Abgasanlage mit SCR-System.jpg

DeNO x-Strategie.jpg

Komponenten der Zweikreis-Abgasrückführung.jpg

Modularer Dieselbaukasten.jpg

Nockenwellensteller.jpg

Variabilität der Ventilsteuerzeiten (schematische Darstellung).jpg

Wesentliche Bausteine der Euro-6-TDI-Motoren.jpg

Zylinderkopf mit integriertem Ventiltriebsmodul und Nockenwellensteller.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

1.6 TDI 85kW 0-1000km  update.

(0-220km)

první dojem (z OII 1,9/77kW ), při malých otáčkách bez kontaktu s výkonem( i tak to nechcípne, i když špatně zařadíte),od 2tis. už je to OK.

jiná práce s plynem, zatím netočím nad 3tis., když ale potřebuji zrychlit (nájezd,předjíždění) tak se to rozjede jak (1,9/77kw) pocitově.

první km spotřeba jinde než ukazuje manuál,ale asi si sedá počítač spotřeby,dlouhodobá 8l pak 7l a od startu to jede i 6,6l průměr.

Start-Stop systém vůbec nepozoruji, neuvěřitelně skvěle vyladěné :-). Motor naskočí a jede se. Skvělé-ukazatel teploty oleje!

Pokud se najde profík co poradí jak zajet tento nový typ motoru, aby nebyl líný, předem díky za jakékoliv rady!.(rada dealera "nešetřit!"tak nějak nevím)

Robo.

(500-997km)

motor začal po zahřátí chrochtat :-)(jako správné TDI), v interiéru je slyšet stále jen ve větším výkonu, bručí příjemně jako má OII 1,9TDi.

Spotřeba 50/50 dlouhodobě 5,8l a někdy jedu od startu i 5,2l :-).

chvilku trvá než se zahřeje ( dle teploty oleje- ten ukazatel je na jedničku),spotřeba je velká ale pak se to umoudří, mno na krátké projížďky ta konfigurace není.

Pružnost je lepší a nebo na to více šlapu,odezvu na plyn hledám jen když zařadím 6stupeň, ale ten tam asi není na "předjíždění".

Start-stop - zatím bez žádného zaškobrtnutí, vyladěné pěkně. Asi to už přestanu šetřit a pak dám vědět :-). Díky všem za reakce, nepříznivcům KAROQů tedy těm CGN nebo co tam lejou ať si hledí svého.

Robo

Editováno: , autor: Roska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajet asi tak jak každý motor, ze začátku na to nešlapat, vždy počkat až se ohřeje i olej, ale pak (když už to má nad 1000km) tak tomu klidně trochu "dát za uši". Ale hlavně nikdy nepodtáčet.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

(220-500km)- nevím jestli se smí "produktovat" ale točím jen VERVu

uffffff, tak se spotřebou jsem na 6,2l dlouhodobá a od startu dám i 5,5l, jezdím stále stejně a to i plně obsazen.

Jinak rada nepodtáčet, to je něco co s dnešním motorem a moderním plynem neodhadneš.

Auto radí dej 5tku a pak 6tku, a není tam pak ani 1500ot/m, slyšet motor v autě prostě není, nebo minimálně.

Na druhou stranu, když mu vnutím rychlost a stupeň tak mne ani nepřemlouvá na přeřazení - to je +

Dynamika šla nahoru, nebo se nebojím na to šlápnout.

Občas jedu OII a všimnul jsem si, že když sundám nohu z plynu, stylem jako na KQ, tak OII hned brzdí motorem, to KQ nedělá a využívá svou váhu.

Jinak stále pocit 10+ :-).

Teplotu oleje sleduji, neznám logiku, ale to že to leze nahoru a pak dolu jak je zatížen je překvápko, myslel jsem že si udrží 80-90C a je to jinak.Větší rozsah.

Start-Stop - lehce na spojku a motor naskočí, kdybych po "staru" netrpěl že stále startuji, tak !10+

Robo,  díky všem za reakce a rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mas manual? To co radi indikator rychlosti ignoruj, poslouchej motor uchem, nebo si uplne idealne najdi krivky vykonu/kroutaku, z toho poznas v jakych otackach mas maximalni efiktivitu motoru. Pokud mas novej motor tak nevytacet a ani nepodtacet jak jiz bylo receno... pokud nejsi zenska, tak poznas :-)

 

Dynamika sla nahoru??? Rozdil nemuzes poznat... rozdil v najetych km mas zanedbatelny

 

Teplotu oleje sleduj nejvice. Olej se dostava do provozni teploty pomaleji jak motor a pri nizke teplote hure maze. Teplota kolisat muze, zalezi jak slapes na plyn, kdyz pojedes 160km/h po dalnici, tak se dostanes nad 100°C, jakmile zvolnis jizdu, tak olej chladne, naprosto normalni stav.

 

Start-Stop je jedna z nejhorsich veci co muze auto potkat, uspora paliva je minimalni, naopak zatezujes mechanicke komponenty. Urcite doporucuji vypinat. 

Verva - souhlas. Pokud bys chtel udelat motoru radost, davej VIF jako aditivum a pak muzes klidne tankovat "obycejnou" (kvalitni, nepremiovou) naftu.

 

Editováno: , autor: havrosh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 měsíce později...

Po 10tis km? no, to asi ne....

V ‎20‎.‎07‎.‎2018 na 6:49, siroma napsal:

1,6 77kW octa 2-1,6 85kw karoq.Neviem na karoqu odsledovať kedy vypaluje filter pevných častíc .Octavka pri dojazde niekedy točila vyšiel otáčky,nechal som auto postať,kým otáčky spadli na normál a tak odstavil.Na karoqu 1,6 som to ešte neregistroval .

 

z toho si nic nedelej … ja mel Rapida s 1.6 TDI 66kw skoro dva roky, najel skoro 60 000, a vypalování filtru zazil jednou ...

 

proste jsi mel stesti, a zatím se ti vždycky vypaloval za jizdy. neresil bych to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Viz. reakce a otázky v příbuzných tématech, nafta "cuká" sice méně ale je to tak(netuším zda-li zakládat nové téma zde), od cca 1200km do dneška, v AS ? prý je to v pohodě a nebo se to při jízdách neprojevilo, při delším rozhovoru AS přiznává že je to prostě "vlastnost" motoru, cukání v otáčkách 1600 - 2000 ot/min., je to jedno kde, řekl bych že je to v zásadě když má někdo lehkou nohu na plynu a lehce ubere-přidá-ubere tak to začne "cukat", dále když si motor při stejných otáčkách přidá výkon prostě prudce přidá prudce ubere a zase přidá, cuká to pěkně, i při tempomatu, při testovací jízdě v AS to servisák držel stále pod plynem a dělal že se to neprojevuje, prostě věděl co dělá, SW žádný není a pokud neseženu další min. 4 další, tak se tím a.s. nebude zabývat. Jsou dny kdy to neudělá nikdy a jsou dny kdy to cuká od 40km/h do 80, asi tak.R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
před 23 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Tak jak jste na tom pánové po létě se spotřebou. Mě by zajímalo, jak to dělají v testech, že mluví o spotřebě kolem 4,2 l. Mám sice DSG, ale pod 5 litrů jsem se nedostal. Dlouhodobou mám 5,7. Není to špatné, ale do 4 je to na hony daleko. A co vy? 

 

Já  se dlouhodobě pohybuju kolem 6 (5,8-6,2). Mám DSG a ta spotřeba je pro mě vzhledem k charkteru silnic 50/50 obec/D nebo R celkem přijatelná. Jizda tak limit +10. Sem tam, když jedu po I či II, tak se dostanu i na 4,8, ale to je kochací jízda. Ale tohle patří spíše do témetu spotřeba.

 

Jinak motor úžasný a spolu s DSG palec nahoru. Volil sem mezi 1,0 a 1,6, obojí DSG a nešel bych jinak. Ani 2,0 mě neláká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...