Přejít na obsah

Špatný alternátor nebo AKU?


TraCker

Doporučené příspěvky

Měl jsem taky dlouhodobě problém s nedobíjením autobaterie, po různých pokusech a měřeních jsem zjistil, že mám špatné kostřící kabely.

Před dvěma měsíci, jsem znovu očistil kontakty na kabelech a na kostře auta. Napětí se zvedlo na 14,2V, měřeno na baterce, ale po zapnutí všech spotřebičů kleslo na 12,6V, což je málo. Po osahání kabelů jsem zjistil, že kostřící kabel u převodovky je zahřátý u nalisované koncovky (kabelové oko). Kabel jsem ohnul u koncovky a napětí stouplo na cca 13,8V. Poté jsem takto postupoval u všech kostřících koncovek, všechny kabely jsem ohnul přímo u koncovky. Poté kabely sundal a u koncovek prošplíchal kontaktním sprejem. Dále jsem vzal kladivo a ty koncovky, v místě kde jsou zmáčknuté, "slušně" dobouchal. Po namontování kostřících kabelů, mám napětí na baterii okolo 14,2V - 14,5V.

Na kontrolu napětí jsem si na ebay koupil měřič napětí do zásuvky na tunelu, sice proměřuje o 0,4V, ověřeno na přesném generátoru napětí, ale to nevadí, si 0,4V přičtu. Teď když jedu, tak jednou za týden strčím měřič do zásuvky a hned vím, jestli se barerka nebíjí a nebo ne. Když to začne znovu zlobit, koupím nové kostřící kabely. Akorát to už asi nerozdejchá baterka, je tam 5 let a tím ustavičným nedobíjením, je už na konci sil, při startu je cítít že se jí moc nechce, ani nabíječka už moc nepomáhá. Takže budu muset koupit novou baterku. Snad to někomu pomůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, většinou je nedobíjení způsobeno různými přechodovýmy odpory (oxidací). Někde jsem četl (TPI), že škodovka po určitém roce, možná 2008, měnila materiál lisovacích ok, právě z důvodu oxidace. Zítra jedu pro novou autobaterii, vyvolená je  Banner Power Bull 12V 50Ah 420A P5003, po konzultaci, vzhledem k mému použití. Ve Švédských testech, při mínus 18°C, jí trvalo dobít počáteční vynaloženou energii na nastartování, za 8minut a Vartě blue za 14 minut. Ještě jsem uvažoval o Exide, která mě byla také doporučena.

cz_batterietest testfakta ergebnistabelle 2015.docx

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 1. 2018 na 19:45, McMatej napsal:

A této souvislosti mně napadlo, jestli toto nebo nějakým podobným způsobem "unavená" dobíjecí soustava, nemůže být přičinou toho, proč původní baterie (z továrny) vydrží v autě déle než další. ;-)

zajímavá úvaha

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...