Přejít na obsah

Demontáž tlačítek


multiexp

Doporučené příspěvky

  • o 11 měsíců později...

Zdravím, tuhle lištu s tlačítky jsem rovněž zkoušel demontovat, RDP mám, ale nezdařilo se to. Kryt 1 nejde ven, ať páčím, jak páčím. Mám obavu, že ho zničím. Je možné, že u modelu 2017 je to tam nějak jinak, odborníci ve Škoda servisu tvrdí, že se musí nejprve vyndat boční pravé obložení přístrojovky a pak rádio. Tak to už nechápu vůbec, protože pak je tam ještě Climatronic, který bude vadit. Pokavaď by někdo, prosím, věděl, ať poradí, než něco zprasím. Děkuje Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Odpovím si sám. U R v. 2017 se to takto opravdu nedá. Pokavaď to podle DP zkusíte, akorát urvete kus plastu. Tlačítkovou lištu je třeba opatrně vydloubnout, jsou tam takové 4 malé západky 30 mm od kraje. Měl jsem z toho takovou obavu, že to domrvím, že jsem přemluvil značkový servis, aby mi to vyjmuli sami. Za chvilku měli hotovo. Pro doplnění dodávám, že jsem si deaktivoval SS podle návodu http://www.skoda-club.net/video_detail.php?youtube_id=F9FLCRowyd4. Ten pán to vymyslel docela dobře. Pozor, bylo to pro Octavii, u Rapidu je to trochu jinak, hlavně to vyjmutí tlačítkolišty je složitější a PINy jsou odlišné. Zdraví P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 2. 8. 2018 na 9:26, Pavel Sg. napsal:

Odpovím si sám. U R v. 2017 se to takto opravdu nedá. Pokavaď to podle DP zkusíte, akorát urvete kus plastu. Tlačítkovou lištu je třeba opatrně vydloubnout, jsou tam takové 4 malé západky 30 mm od kraje. Měl jsem z toho takovou obavu, že to domrvím, že jsem přemluvil značkový servis, aby mi to vyjmuli sami. Za chvilku měli hotovo. Pro doplnění dodávám, že jsem si deaktivoval SS podle návodu http://www.skoda-club.net/video_detail.php?youtube_id=F9FLCRowyd4. Ten pán to vymyslel docela dobře. Pozor, bylo to pro Octavii, u Rapidu je to trochu jinak, hlavně to vyjmutí tlačítkolišty je složitější a PINy jsou odlišné. Zdraví P.

 

Nemohl byste to prosim nafotit a naznacit, kde se to musi vycvaknout? Take bych si chtel tuto vecicku vyrobit, ale i po precteni vaseho prispevku si nejsem jist, jak mam ten panel vyndat.

 

Dekuji,

Petr S.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za video. Obávám se ale, že se jedná o starší verzi Rapidu, protože u mě to vypadá jinak. Nemůžu ten spodní kryt jednoduše vycvaknout, protože je tam ještě "krabička" s USB a AUX konektorama. Pokusil jsem se to nafotit zespodu a fotky přikládám.

 

Myslím si, že bych asi měl strčit nějaký plíšek do těch dvou výlisů, co jsou mezi tím plastovým proužkem a velkým spodník krytem. Jist si tím ale nejsem.

IMG_20200423_171717.jpg

IMG_20200423_173903.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to přesně jako na tom videu.

 

Spodní destičku s USB opatrně odklonit dolů nějakým páčidlem, já použil páčidla na telefony a tablety. Potom prsty vytrnkout směrem dolů.

Odpojit z destičky kulatý konektor pro USB a konektor pro audio, pozor na pojistné záskočky konektorů, na tom USB nejdou úplně dobře.

 

Potom jsou zespodu dva TORX štoubky, ty drží tlačítka u Climatronixu.

 

Dále je potřeba vycvaknout rákeček okolo rádia a Climatronixu. Ten jde taky dobře páčidlem někde v levé části levého horního rohu.

 

Následně uvolnit Climatronix uprostřed mezi rádiem a Climatronixem. Je tam takové místo na odcvaknutí.

V náhledovém obrázku videa je to vpravo vedle barevného svazku vodičů.

 

Povysunout Climatronix a pak jdou tlačítka vyndat ven.

 

Každá vrstva je blokována tou další, Climatronix blokuje tlačítka a rámeček rádia blokuje Climatronix.

Bez odšroubování TORXů zespodu tlačítka nevyndáš.

 

Rozebíral jsem to už asi 6x.

 

Pokud to nemáš daleko do Kladna u Prahy tak můžu asistovat, eventuelně třeba videohovor po Whatsapp.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc děkuji za radu. Podle tohoto postupu se mi to opravdu povedlo:)

 

1) Odstranit rámeček kolem autorádia

 

2) Odstranit rámeček okolo klimatizace. Držel docela pevně. Háčky byly přilepené i lepidlem. Přikládám fotku se zakroužkovanými háčky.

 

IMG_20200424_155935.thumb.jpg.440ab270b777f78b13cb1ec879daa246.jpg

 

3) Nakonec jsem nemusel odmontovávat tu krabičku s USB a AUX kontektory. Dal se vyloupnout celý spodní kryt (na fotce jsem naznačil 2 háčky, které ten kryt držely.

 

IMG_20200425_162240.thumb.jpg.2db39ab6a43af72ec77388978388ea10.jpg

 

Takto vypadá panel bez rámečků a krytů.

 

IMG_20200424_155912.thumb.jpg.332a59c7e438e410f1f352a7e097a23f.jpg


4) Pak už jde tlačítková lišta snadno vytáhnout zatlačením zezadu. Já jsem nic šroubovat nemusel, protože nemám Climatronix.

 

IMG_20200424_160242.thumb.jpg.72daad7108b28eb0ee78fd1a28fe73d5.jpg

 

 

Rovnou jsem proměřil zapojení konektoru. Zde jsou mé poznámky:

 

IMG_20200425_115534.thumb.jpg.aad57ae01f937d7ea0a524cf1978b419.jpg

 

Budu stavět tento modul: https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren

 

Dobrá zpráva je, že pin č. 3 (černý vodič) má 12V po zapnutí zapalování, což je přesně to, co potřebujeme:)

Pin č. 1 je tlačítko start stopu, který se spíná proti zemi (pin č. 8)

 

Až budu mít hotovo, podělím se o poznatky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

A tady je výsledek:

 

IMG_20200502_110928.thumb.jpg.a0b13b3d6dde3fe768608adc761d7932.jpg

 

Udělal jsem si malou "prodlužku" toho 10pin konektoru, na kterou jsem připájel start/stop deaktivátor a rovnou jsem si i vyvedl +12V a GND na konektor, pomocí kterého teď napájím kameru. Díky tomu se mi kamera zapne a vypne současně se zapalováním. Už tedy nemusím kameru neustále zapojovat/odpojovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 5. 2020 na 14:38, JosefR77 napsal:

Modul vypadá super, ale s vlastními prostředky se mi ho nechce vyrábět. Mám zaměřeno spíše na SW řešení, škoda že to zatím mimo teplotní a napěťové verze nejde upravit.

Optimální by bylo aby si SS pamatoval poslední stav.

 

Jen dodám, že tento modul má paměť. Dokonce dva režimy paměti.

  1. Pamatuje si poslední stav a po zapnutí zapalování tento stav obnoví. Tato funkce se dá deaktivovat propojením propojky na zadní straně plošného spoje
  2. Pokud se podrží tlačítko start-stop při zapnutí napájení, tak se modul zcela vyřadí z činnosti a je tedy nezjistitelný během servisní prohlídky. Stejným postupem ho lze opět aktivovat.

Já nechci, aby si pamatoval poslední stav (chci, aby to start-stop vypínalo pořád), takže jsem u bodu 1) propojil tu propojku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...