Jump to content

Výměna zadních světel u Rapida za Led světla.


Recommended Posts

No neviem, toto vyzerá na indický Rapid a ten má úplne inak tvarované zadné svetlá.. čiže aj keby to malo homologizáciu, asi by si to nenarval na európsky Rapid..

SKODA-RAPID-Monte-Carlo-19.thumb.jpg.df5274be1ac166eb728117bab1f72e48.jpg

Edited by brrrrm
Link to post
Share on other sites

Tak,tak, je to indický RAPID. Ja som menil na liftbacku za tie akože zadné LED, samozrejme že sú len koncové LED, ostatné sú žiarovky. Ale za tú cenu, čo som to kúpil sa to oplatilo.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

@ferda25 Hezký den všem, máme problém s výměnou světel, poradíte prosím někdo? (Škoda Rapid, r.2014, BCM PQ25)

 

Po výměně světla svítí v pořádku, ale budíky signalizují prasklou žárovku. VAG ukázal chybu v LZ světle ( ? zkrat na kostru ? ). Po vymazání se již chyba neobjevila, ale kontrolka svítí stále. V LCode je pak nastavení osvětlení jen v BYTE 16 (00001110) a BYTE 19 (00001111), kde jsou však k dispozici jen Bit 4 - 7 (Diagnostika osvětlení pro směrová světla / mlhová světla / koncová světla / brzdová světla je aktivní.) - v obou BYTE jsou všechny přístupné Bity odškrtnuty již od výroby. Přesto ale signalizace prasklé žárovky trvá. Při pokusu o vynulování Bit v binárním kódu se hodnoty automaticky vrátí zpět).

 

Předem moc děkujeme za jakoukoliv radu (cestu k Ferdovi prosím neraďte - jedná se o vázané služební vozidlo). Ještě jednou díky.

Link to post
Share on other sites

Rapid 2014 má ještě elektriku z F2, takže hlídání žárovek musí být zaškrtnuté, aby hlídání bylo vypnuté. Je to sice proti logice věci, ale je to tak. Pokud se ti vrací kódování do původního stavu (děláš to určitě neorigo kabelem, že?), zkusil bych to vypnout přes Caristu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By P_Cherry
      Ahoj,
      podařilo se mi světlem opřít o zídku a prorazit kus toho červeného plexi. Samostatně jen ta umělá vnější část asi koupit nejde a celé nové zatmavené světlo (2-3 tis.) se mi kvůli tomu zatím měnit nechce.
      Nevíte jak se to dá řešit? Kromě izolepy:) nebo tavící pistole, viděl jsem i nějaké návody s vyřezáváním a lepením z jiného světla...
      Díky za tipy
      Petr

    • By miklisek
      Pro ty, kteří kutí tak jako já a není jim cizí trocha té modelařiny, přidávám návod jak předělat zrcátka bez blinkru na verzi s blinkrem.
       
      Důvodem přestavby je to, že jsem nechtěl dávat 1500-2000 Kč za jedno zrcátko z bazaru. Vystačil jsem si s 2x 148Kč za blinkry 6V0 949 102 a 6V0 949 102 , 763Kč za kryty (v černé perleti) 6V0 072 530 A a 2x 25Kč za patici patici T10. Plus nějaké ty piny a dráty, které jsem měl doma z předchozích přestaveb auta. Časová náročnost úpravy je cca 4 hodiny ořezávání a 5 hodin elektrické zapojení. 
       

       
      Základem je to, že se dá tělo zrcátka ořezat tak, aby v něm sedělo těleso blinkru. Stačí odřezat plochy, které nejsou funkční a kde je pak uložen vlastní blinkr. Na pevnost uložení zrcátka a stabilitu uchycení krytu úprava nemá vliv. Velké díky patří @wirer, který mi poskytl fotky, jak vypadá zrcátko s blinkrem zevnitř.
       
      Dobré je mít modelářské frézičky a rotační pilník o průměru 3mm. Lze je upnout do normální vrtačky a pak už jen opatrně odřezávat a pilovat přebytečné plochy, výztuhy a hrany. O zbytek se postará ostrý zalamovací nůž.

      Výsledkem je zub na vnějšku těla zrcátka.

      Vybrání těla v levé části fotky se musí přizpůsobit tvaru blinkru aby dokonale bez násilí seděl v tělu.

      Osazení na horní hraně těla zrcátka, kam zapadal horní kryt, se celé musí odříznout a vnitřek plochy obrousit až ke svislé ploše, aby zbyla vlastně jen tloušťka materiálu.

      Je nutné také ořezat nálitek s otvorem pro šroub (nevím k čemu tam byl, nic na něm není uchyceno) a srazit plochu čtvercového otvoru.

      Rámeček zrcátka se nemusí nutně měnit, stačí odříznout jednu západku a oříznout výstupek pod ní.

      Pak už stačí díly sesadit a případně doladit nedostatky, nesmí být nikde žádné pnutí ani velká vůle.
      Bez rámečku:

      S rámečkem:

       
      Blinkr je nutné uchytit k tělu zrcátka. U originálu je tam nálitek, zde je použito plastové distanční pouzdro 10x6x12mm. Hranu pouzdra u blinkru je nutné seříznout 1,5x45° nebo použít pouzdro průměru 8mm.
      Demontovat ovladač natáčení zrcadla (centrální šroub s hlavičkou TORX) a blinkr svrtat s tělem zrcátka. Přišroubovat šroubem M4x20. Matici pojistit proti povolení vibracemi základovou nitrobarvou.

       
      Půlka práce je za námi a můžeme se kochat.

       
      Druhá půlka práce je elektrické zapojení blinkru.
       
      Ideální je tahat vodiče ze svazků v prahu, kde je vše dobře dostupné na rozdíl od blatníku.
      U MR2013 je levý zadní blinkr černo-bílý vodič, pravý blinkr černo-zelený. Ty jsou v pravém svazku dva, je nutné tedy zjistit který je ten správný. Stačí k tomu odstranit opatrně izolaci a připojit zkušební žárovku. Multimetr mi neukázal nic, buď neumím měřit, nebo měřák nezaznamená impulzy blikání. Mě ukazoval totiž stabilních 5V....
       
      Použité piny:
      000 979 019 - 6ks
      000 979 020 - 4ks

       
      Vodiče 0,5mm2: bílý, šedý, hnědý, černý, zeleno-žlutý. Pokud se budete držet originálu zapojení v autě, tak bílý s šedým by měl být černo-bílý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-bily-cerny, hnědý a černý je hnědý https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-hnedy a zeleno-žlutý by měl být černo-zelený https://www.autokabel.cz/autovodice-fly-a-flry/autovodice-flry-0,50/autovodic-flry-b-050-mm-zeleny-cerny. Od každého je potřeba cca 4m.
       
      Je nutné odcvakat kryty prahů, demontovat spodní kryty A sloupků, demontovat tapece dveří, vytrhnout krycí plast, kudy se leze dovnitř dveří a odvrtat nýty reproduktorů, aby byl dobrý přístup k upevnění nového vodiče na stávající svazek ve dveřích.
       
      Samozřejmostí je použití TESA textilní pásky https://www.autokabel.cz/izolacni-pasky/tesa-51608-19mm-x-15m, stahovacích elektrikářských pásek a PATEX silně lepící lepenky pro izolaci vstupu do pryžových průchodek, kudy se protahuje nový vodič. Ten jsem v celé délce (kromě částí blízko svorkovnic) omotal TESA páskou a připevnil ke stávajícím svazkům buď opět TESA páskou nebo elektrikářskými páskami.
       
      Odbočku ze stávajících vodičů nebo napojení na další vodiče dělám pomocí kulatých konektorů MATE-N-LOK https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/dutinka-pro-konektory-mate-n-lok a https://www.autokabel.cz/konektory/konektory-mate-n-lok/kolik pro konektory mate-n-lok, které důkladně zaizoluji smršťovací bužírkou https://www.autokabel.cz/ochrana-kabelu/smrstovaci-buzirky/smrstovaci trubice 32 cerna a pak ještě TESA páskou. Potřeba je 6 párů konektorů
       
      Originální patice T10 pro blinkr, napsaná v ETCE, má číslo 161 949 111, ale bohužel jí chybí pryžová čepička, která ji jistí a těsní v těle blinkru. Proto jsem použil aftermarketovou pryžovou, i když stejně bylo nutné obalit ji 2x TESA páskou, aby dobře držela.
       
      Samostatnou kapitolou je použití oranžové LEDky místo žárovky - zde odkazuji na téma o LED blinkrech, couvačkách a brzdách, kde jsem úpravu na použití LEDky řešil - https://forum.skodahome.cz/topic/134601-ledky-do-blinkrů-couvaček-a-brzdových-světel-u-rapidaspacebacku/?do=findComment&comment=2392393
       
      Zapojení levých dveří:





       
      Zapojení pravých dveří:





       
      No a výsledek je...... :

       
      https://youtu.be/J7Ga8JLj7O4
       
       
    • By XpavR79
      Dobrý deň všetkým, chcem sa informovať či sa už niekto stretol s týmto problémom na Rapide 01/2018, 17t km, sedačka sa na boku začína dosť značne vyťahovať a nechcem čakať do štádia kedy sa to roztrhne úplne a povedia, že to bolo mechanicky poškodené. Rád by som vedel, či to už niekto skúšal reklamovať, vopred vďaka. 

    • By MRoom
      Rovnoměrně opotřebené 4ks pneu z Fabie, skladované vždy garáži na ALU, stáří 3 roky, nízký nájezd, vzorek min na 1-2 sezóny, bez poškození, zavazí mi v Praze. Dohoda možná.
    • By Vladislav94
      Prodám kompletní sadu (Hliníkové disky + pneumatiky)
      Disky:
      CLUBBER 7,0x17, ET 46, rozteč 5x100

      Pneumatiky:
      Dunlop 215/40 R17 87V¨
      Pouze 3x pneu, na jedné pneu je prasklina, která nelze již opravit.

      Disky vhodné pro Škoda Fabia, Rapid,...
×
×
  • Create New...