Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
moralles

Zvýšení výkonu motoru - úpravy sání a další

    Doporučené příspěvky

    Ahoj kluci,

     

    chtel bych se zeptat na motor 1.2 TSI 81kW

     

    - ma nekdo zkusenosti s primym sanim (sportovni sani) popr kde koupit moc toho na netu neni. Nasel jsem akorat sportovni filtr

    - kde nechat chipnout? chiptuning.cz asi spatny co? cet jsem tady na foru ze to dela motopower ale ten neumi tyhle vykonnejsi verze motoru..

     

    premyslim koupit fabku v kombi s DSG. Je tam kvuli tomu DSG nejaky max. limit Nm co snese? v serii to ma 175Nm ze? po cipu to muze mit az 215Nm a nevim, jestli si pamatuji spravne, ale tohle dsg snese max 200Nm?

     EDIT uz sem nasel: "s dvouspojkovou samočinnou sedmistupňovou převodovkou DQ200 dimenzovanou pro přenos točivého momentu až 250 N.m."

     

    predem dik za odpovedi ;-)

    Editováno na moralles

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @moralles

    jestli máš na mysli něco takového jako na obrázku, tak zkus oslovit uživatele @Lukason..je to z jeho auta, tak snad se nebude zlobit, že jsem zde zveřejnil jeho fotku..

    20727937_10209677065229496_4759150539785560208_n.jpg

    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 15 minutami, ski1961 napsal:

    @moralles

    jestli máš na mysli něco takového jako na obrázku, tak zkus oslovit uživatele @Lukason..je to z jeho auta, tak snad se nebude zlobit, že jsem zde zveřejnil jeho fotku..

    20727937_10209677065229496_4759150539785560208_n.jpg

     

    to je cool diky moc ;-) jeste nejak odstinit teplo od motoru nejakou prepazkou a je to bomba!

    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Je to nesmysl, pro 1.2 TSi pouhe placebo. :D

     

    Docela by me zajimalo, co to opravdu udelalo s charakteristikou motoru, pokud teda vubec neco a kdyz, tak jestli k lepsimu.

    • Upvote 3
    • Downvote 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Před hodinou, Maverick napsal:

    Je to nesmysl, pro 1.2 TSi pouhe placebo. :D

     

    Docela by me zajimalo, co to opravdu udelalo s charakteristikou motoru, pokud teda vubec neco a kdyz, tak jestli k lepsimu.

     

    nesmysl to urcite neni. co je jedina restrikce u turbo motoru? sani a vyfuk, takze staci dat prime sani a dat pryc katalyzator a motor vyrazne ozije a prida ti to vykon.

    tipuju ze tohle udelat i u 1.2 ktera ma v zakladu 81kW, tak by to mohlo mit klidne lehce k 100kW. samozrejme, ze kdyz das tyhle veci jako sani a de-cat je dobry vyladit mapu...

     

    ja mel predtim Focuse ST 2.5T ktery ma v serii 225k dal jsem jenom sportovni filtr a de-cat a na brze mi zmerili 260k. je pravda ze hodne dela ten decat, ale prime sani by tam dalo jeste vic.

    Editováno na moralles
    • Upvote 2
    • Downvote 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @motorpower cau prosim te delas i 81kW motory? nemel u tebe nekdo treba fabku s primym sanim a decatem? :-)

     

    protoze podle me, kdyz bych tam dal tyhle 2 veci, tak to musi jit na 100kW jako prd a 250Nm. co myslis?

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ten catalizator je tam na niečo, a odstraňovanie je fakt moc eco :kol-44:

    Keď chcem výkon tak si kúpim výkonné auto a chváliť sa že prasím prírodu za cenu pár koní je úbohé, proste mimo chápanie ľudí čo vnímajú prírodu a životné prostredie ako v prenájme, čo myslíš si že tvoje deti budú spokojné vo vyššom veku, keď sa stále zhoršuje životné prostredie...

    A teba nezaujímajú deti a ich zdravie, ale pár koní a chváliť sa na fore aký som cool....

    • Upvote 2
    • Downvote 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Hlavne bez nej to ztraci homologaci pro provoz, ale kdo to u nas resi, ze? Kdyz se vesele vykuchavaji DPF a jeste se tim tim chlubi. No nic, ta rakovina si za cas najde kazdeho...hlavne, ze jsme zili naplno.

    • Upvote 5
    • Downvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    @Eric_ sorry, ale tohle je forum o autech, ne o zivotnim prostredi ;-) 

     

    ted  trochu offtopic, ale pro zajimavost kdyz uz si to vytahl...

     

    koukni prosim na statistiky kolika % se podili automobilova doprava na celkovem CO2 na planete a zjistis ze to je pouhych par % 

    a pokud jite treba maso tak „Vyprodukování jednoho kilogramu hovězího masa uvolňuje tolik CO2 jako stokilometrová jízda v BMW 118.“

     

    nebo "Průměrný automobil, který ročně najede 15 tisíc kilometrů, vyprodukuje 101 gramů oxidů síry. Největší současná nákladní loď Emma Maersk s motorem o výkonu 109 tisíc koní (tedy přes 80 MW) při svém ročním provozu vyprodukuje 5 000 tun stejné škodliviny.

    Zdroj: http://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když si kupuji auto, tak vím co se nabízí za motor. Když kupuji Fabii, tak vím, že do ní dostanu foukanou 1.2 nebo dnes už šicí stroj jménem 1.0 TSI a nemůžu tedy čekat, že z tohoto udělám zázrak. Motor 1.2 TSI řady EA211 má maximální potenciál někde u 95 kW a 220 Nm, dalším "tuningem" se tu potom bavíme o jednotkách kW, které jsme schopni získat. Je úplně jedno kdo prdí víc CO2 na planetě. Pokud někdo pojede ve vytuněné Fabii s TSíčkovým motorem, chiptuningem, uřezaným katalyzátorem, odstraněným filtrem vzduchu a podvozkem níž než Formule 1 s ohromným výkonem 100 kW, tak i tak mu kdejaké lepší auto natrhne prdel. Trojková Fabia ten potenciál má, ale její motory ne. Od toho tady jsou jiná auta. Toť můj názor.

    Editováno na los pakos
    • Upvote 4

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    S tím globálem naprosto souhlasím. Problém je ale s lokálem, lodě tady nejezdí ale auta ano. Takže pokud budeme mít homologovaná auta tak ok. Vykuchané o kat nebo o dpf nepatří na silnici. Jak jezdím s mojí 1.2 66 tak mi stačí a stejně mám pocit že je tam víc koníků. Asi by šlo z ní udělat čipem víc a to při udržení limitů, kat to zvládne. Největší bordel je ten prach. To ale z motoru jde taky jen cca 20%. Zbylých 80 jsou kola, brzdy, bez ohledu co auto pohání i třeba elektromobil.  Takže výše uvedené úpravy sice někomu ladí okem ale praktický význam asi nic moc. A k tomu prachu, když se tady teď práší až moc tak bude motor spíš rád za čistý vzduch než za více. Navíc turbo míň vzduchu vyrovná.

    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    před 7 hodinami, moralles napsal:

     

    nesmysl to urcite neni. co je jedina restrikce u turbo motoru? sani a vyfuk, takze staci dat prime sani a dat pryc katalyzator a motor vyrazne ozije a prida ti to vykon.

    tipuju ze tohle udelat i u 1.2 ktera ma v zakladu 81kW, tak by to mohlo mit klidne lehce k 100kW. samozrejme, ze kdyz das tyhle veci jako sani a de-cat je dobry vyladit mapu...

     

    ja mel predtim Focuse ST 2.5T ktery ma v serii 225k dal jsem jenom sportovni filtr a de-cat a na brze mi zmerili 260k. je pravda ze hodne dela ten decat, ale prime sani by tam dalo jeste vic.

    A dalších 6 - 7 % dělá tlumič výfuku, jen tak dál !!!

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    moralles - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje! Dodržuj pravidla fora. Příspěvky jsem přesunul do samostatného tématu.

    • Upvote 1
    • Downvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak to KN me hodne nemile prekvapilo :o 

    diky za link. 

     

    Ad decat jasne neprojdes stk a nebezpeci je i treba v nemecku, kdyby ti na to prisli, tak ti odstavi auto :-) ale kdo bude cekovat fabku ze? 

     

    ono kdyz mas decat, tak to dela super zvuk a praska lehce do vyfuku. Je jasny ze se tohle moc k fabce nehodi a clovek bude spis za komika, ale u focusu co mel 5 valec to bylo navykovy :rolleyes:

     

    ad ARP ti jsou dobri, takze tomu chipu bych veril a asi nejlip investovanych 13.000,- no kdyz vemes prime sani a decat tak budes nekde na 6-8 pak to odladit...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Blahoslavení chudí duchem ... Nechtěl bych tě potkat na silnici (hlavně za sebou, přilepeného metr za kufrem)

    • Upvote 3
    • Downvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    moralles: Jo tak u ST a RS je ten zvuk parádní když má průchozí výfuk, ale u fabky kde ty koně stejně takové nebudou by mi to přišlo asi trošku úsměvné jak říkáš, ale tak každý ať si dělá co chce. Rád si to pak taky poslechnu co to bude dělat :)

    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    V 24. 8. 2017 na 8:48, moralles napsal:

     

    nesmysl to urcite neni. co je jedina restrikce u turbo motoru? sani a vyfuk, takze staci dat prime sani a dat pryc katalyzator a motor vyrazne ozije a prida ti to vykon.

    tipuju ze tohle udelat i u 1.2 ktera ma v zakladu 81kW, tak by to mohlo mit klidne lehce k 100kW. samozrejme, ze kdyz das tyhle veci jako sani a de-cat je dobry vyladit mapu...

     

    ja mel predtim Focuse ST 2.5T ktery ma v serii 225k dal jsem jenom sportovni filtr a de-cat a na brze mi zmerili 260k. je pravda ze hodne dela ten decat, ale prime sani by tam dalo jeste vic.

    Jediná restrikce je především turbu, i kdyby bylo sání jak roura od kamen, více to nepojede.

    Maximum na toto turbo aby vydrželo je 215Nm. Co je víc ...většinou destrukce.

    Jedinou úpravu s 1,4 turbem včetně sání a upraveného výfuku jsem provedl na cca 270Nm a 158 PS a funguje. Bohužel už dvakrát měněno těsnění pod hlavou, a převodovka začala hlučet. Už bych do toho nešel, i když majitel mi nic nevyčítá.

    A šlo o Octavii II 1.2.

    Přesně jak zde někdo napsal, pokud chceš pořádné auto kup si aspoň 2.0 TFSI, nebo něco co jede už v sérii.

    Editováno na motorpower
    • Upvote 2
    • Downvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    To potom nechápu proč zrovna to APR z toho dolují dokonce 245Nm:o Ale aspoň mě už veškerá chuť do úpravy mapy přešla :)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Motorpower: Prečo len toľko NM keď lepšie turbo a aj výfuk ?? Sak toľko NM má dobre zabehnutá 66kw séria.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    A na to jsi přišel kde ?? Pořád se bavíme o 1.2 TSI.  Pokud vím, tak 81 má sérii 175Nm a jakž, takž, tomu odpovídá i měření. APR vždy sází na velký krouťák, ale je to na výběru.. Hraniční hodnoty jsou z měření v laboratoři v DE, Kde tyto motory testovali, a celkem výsledkům věřím.

    Editováno na motorpower
    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak vychádzal som s toho, že niektoré firmy ukázali odmeraný graf a skoro vždy tie hodnoty boli vyššie ako udával výrobca 66kw verzia mala 69kw a 170Nm  a  81kw verzia 85kw a 180Nm. 

     

    Tak určite máš lepšie info z praxe, keďže ťa to živý. 

     

    Mňa len zarazilo to, že si napísal, že po výmene turba s 1,4TSi na 1,2TSi a úpravou výfuku sa výkon síce zdvihol ale točivý moment nie.

    • Upvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Už jsem to opravil ..270 mělo být. Pardon. Nicméně  si myslím že 215-220 je vhodné maximum  pro tento motor, a že méně je někdy více. Pokud nevěříte, můžete experimentovat. Ale radši ne u mě.

    • Downvote 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od Hurikan88
        veškeré info pouze od: http://forum.skodahome.cz/user/2276-mustafa/
         
        Úpravy Škody Octavie RS od APR
        Octavia RS je i po motorové stránce velice schopné auto. Motor je z výroby až extrémně podladěný, takže chiptuning je téměř "must have". Už jen se základní úpravou řídící jednotky na fázi APR Stage 1 se dá dostat na 316 koní a 516 Nm viz graf, která se dá ještě vylepšit na úpravu Stage 2, která je kalibrovaná pro použití APR prvního dílu výfuku. Pro ty, kteří nechtějí tak extrémní zvýšení výkonu je zde i umírněnější varianta na 295 koní a 457 Nm, která je více šetrná ke spojce a dalším komponentům. Zároveň má citelnější výkonovou špičku posazenou do vyšších otáček, která může vyhovovat více. Zákazník si může vybrat jak mezi výkonnější a umírněnější variantou, tak u každé varianty má možnost volby specifikace paliva, na kterou bude chip optimalizován.

        V každém chipu je zakomponovaná kalibrační strategie "Torque Management", která upravuje dávkování točivého momentu na přední kola tak, aby motor podával jen takový výkon, který je auto schopné přenést na vozovku. Díky tomu nebudete zbytečně pálit pneumatiky, jako v případě úprav od konkurence. Více o chování chipu napoví video pod grafy.

        Více o úpravě APR stage 1 v odkaze: http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-stage-1-316hp-516nm-chiptuning-skoda-octavia-3-rs-2-0-tsi-5298.html
        APR Stage 1
        Graf pro silnější variantu:

        Graf pro umírněnější variantu:

        APR Stage 2
        Graf úpravy APR Stage 2 s APR prvním dílem výfuku a APR karbonovým sáním:

        Rozdíl výkonů mezi úpravami APR Stage 1 a 2

        * grafy ukazují naladění na 98 oktanový benzín. Pro více informací klikněte na produkt

        Úprava od APR stála také za nejsilnější Škodou Octavia III RS v ČR. Více o tomto autě zjistíte kliknutím na graf:


        Všechny tyto úpravy prošly důkladným testováním tak, aby se docílilo nejlepšího naladění. Zákazníci mají plnou podporu od APR. V případě, že se díky novým kalibračním postupům objeví nové možnosti ve zlepšení chipu, popřípadě se po zkušenostech z provozu objeví nějaké neduhy, vydá APR novou inovovanou verzi této úpravy, kterou budou moci zákazníci využít samozřejmě zdarma.

        U APR máte možnost v případě pozdějších dalších úprav, jako je dosazení APR výfukého systému, upgradu vaší APR Stage 1 na Stage 2 zdarma. Tím ušetříte peníze za další doladění a vždy tak budete moci využít maximální potenciál přidaných komponent.
        * Pro zákazníky s výfukovým systémem od jiné značky bude upgrade na Stage 2 za příplatek.

        Momentálně se pracuje na tom, aby úprava mohla obsahovat i pokročilé EMCS funkce, možnost přepínání softwaru a napojení na APR Mobile dongle pro diagnostiku automobilu. Prozatím bude nahrána jen jedna mapa bez dalších funkcí a jakmile bude k dispozici novější verze s naprogramovaným EMCS, tak bude mít zákazník možnost upgradu zdarma.

        Torque Management




        29.7.2014 - Uvedení APR Stage 1 úpravy V1.0
        Vydána úprava pro 2,0 TSI 220/230hp

        12.1.2015 - Aktualizace V1.2
        Vydána aktualizace chipu:
        - vyhlazení chipu v nižších otáčkách. Příjemnější chod, dřívější náběh turbodmychadla
        - protažení výkonové špičky. Výkon drží více až k omezovači.
        - u DSG zlepšení přechodů při přeřazení, obecně hladší řazení.
        - odstraněna neduha u jedné série aut, kde výkon klesal kolem hranice 6tis ot

        23.2.2015 Uvedení APR Stage 2 úpravy
        - kalibrovaná pro použití APR prvního dílu výfuku
         
        Značení APR úprav:
        APR Stage 1 - úprava kalibrovaná pro sériové auto bez větších úprav
        APR Stage 2 - úprava kalibrovaná pro auto osazené kompletním výfukovým systémem
        APR Stage 3 - kompletní úprava zahrnující větší turbodmychadlo s na míru kalibrovanou úpravou řídící jednotky

        Hardwarové doplňky:
        APR přichází i s řadou hardwarových produktů, které jsou potřeba v případě dalšího zvyšování výkonu.

        APR Karbonové sání:
        Toto odcloněné sání s přímým přívodem chladného vzduchu zpoza přední masky zaručí reálné zvýšení výkonu, snížení prodlevy turbodmychadla a protažení výkonové špičky do vyšších otáček. Běžný nárůst výkonu u APR Stage 1 na RSu je cca 10 koní v maximu výkonu a více jak 17hp kolem 6600 ot.


        Více o APR karbonovém sání v odkaze:
        http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/sportovni-filtry-a-sani/apr-karbonove-sani-2-0-tsi-skoda-octavia-rs-vw-golf-7-r-gti-performance-s3-5333.html

        APR Turbo Muffler Delete
        APR představilo díl, který odstraňuje tlumič hluku a pulzů, který je namontovaný na turbodmychadle. Ideální díl, pokud chcete své auto více vnímat.


        Více o APR Turbo Muffler delete v odkaze:
        http://www.hothatchshop.cz/skoda/octavia-iii-13/motor/apr-turbo-muffler-delete-5406.html
         
        APR Downpipe výfukový systém
        Výměnou seriového prvního dílu výfuku za precizní APR díl vyrobený přesným odlitím nerezové slitiny je perfektní způsob jak dále zlepšit výkon a přidat sofistikované vrčení ke zvuku výfuku. Ideální naladění je dosaženo odvedením výfukových plynů maximální rychlostí skrze nízko turbulentní, litý první díl výfuku. Navrženo a zkompletováno přímo u APR za použití těch nejkvalitnějších materiálů a užitím vrcholných světových technik pro dosažení nesrovnatelné kvality a spolehlivosti.


        Více o APR Downpipe výfukovým systému v odkaze:
        V přípravě..


        Možné problémy spojené s úpravou:
        1) VW použilo nové IHI turbodmychadlo s elektronicky ovládanou regulací obtoku. Ta při zaseknutí může způsobit i destrukci turbodmychadla. Toto se stává jak na sériových, tak samozřejmě i upravených autech. APR neručí za případné potíže s tímto dílem, který je již z výroby takto poruchový. Nicméně APR se snaží udělat jejich úpravu řídící jednotky pro VW servis maximálně neviditelnou. Díky tomu byli zákazníci zatím 100% úspěšní a ve 3 případech (z cca 30ti upravených aut) jim byla uznána reklamace a dostali nové turbodmychadlo nejnovější revize.

        2) U jedněch z prvních vyrobených aut (revize softwaru S0007) se kolem 6ti tis otáček mohl u některých aut objevit prudší pokles výkonu. Verzí chipu V1.2 odstraněno.

        Vše najdete na http://www.H-H-S.cz
      • Od motorpower
        Úpravy výkonu pro tyto vozy nabízím včetně měření před a po úpravě, včetně diagnostiky, včetně vypnutí stop start, případně dalších bonusů. Možno upravit i DSG launch control. Hodnoty úprav jsou naprosto reálné. To znamená, že kůň změřený u mě se nerovná oslům naměřeným u konkurence. A je jedno o jakou se jedná firmu. Není třeba vyhazovat peníze za sání, výfuky atd. Rozumná úprava nevyžaduje změnu HW, a  280-350 PS na přední nápravě  je až dost i při systému VAQ. Dost z vás ještě nepochopilo, že závodní auto vypadá úplně jinak.Naopak pro běžné ježdění je úroveň jedna naprosto dostačující a doporučuji většinou především výměnu inercooleru za větší např. APR, Wagner, Holle, atd.
        Pro více dotazů neváhejte zavolat.
      • Od jakub172
        Ahojte, pred pár dnami som si zakúpil 2009 RS TDI (ešte pred faceliftom) a musím sa priznať že som troška sklamany. Čakal som od 170 konového auta pri rozbiehaní taký poriadny "kopanec" do sedačky ako tomu bolo kedisy u 1,9 TDI 96 KW. Chiptuning odporúčate, máte niekto skúsenosti či radšej nechať to tak ako to je a nevymýšlať? 
        http://www.autochip.eu/sk/chiptuning/tabulky/skoda/skoda-octavia-2-20-tdi-cr-170hp/
    ×