Přejít na obsah

Usazeniny v chladícím okruhu


efoun

Doporučené příspěvky

z praxe? že niektoré autá majú 200tis km a čistú kvapalinu a niektoré 50tis km a úsady,  neriešil by som to , škodováci tvrdia že je tepelne zdegradovaná , možnože v určitom mieste - zrejme intercooler .... osobne by som to neriešil skôr ako pri výmene rozvodu pumpy alebo niečoho iného ... 

 

rozumne vypustiť to bude problém a kopa tam aj tak ostane aj pri veľkom odpájaní , a potom to zase naplniť a odvzdušniť , dá sa to , otázka či to za to stojí ak nie je problém 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělával jsem to tak, že jsem vypustil vodu z chladiče a dolil destilkou, nechal jsem auto ohřát ať se otevře termostat. Tak dlouho, dokud netekla z chladiče čistá destilka (u V6 176kw cca 50l destilky). A pak jsem doředil koncentraci G13kou.. 

Asi se na to vykašlu, pokud se to má plnit pod tlakem.. to je naprd taková práce :ph34r: nic s tím není, jezdím okresky bez nějakého velkého zatěžování motoru tak by to mělo vydržet.

 

PS: a vůbec nevím, jestli tím trpí i ta nejsilnější verze dvoulitru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Po přečtení vlákna a článku ve SM jsem si ze zajímavosti udělal srovnání G13 v autě (vlevo) a nové G13 naředěné 1:1 (vpravo). Kapalina v autě je oproti nové vybledlá.

Octavia 2.0 TDI 10/2016, najeto 55.018 km.

 

20190518_225817.jpg

Editováno: , autor: MiSKO83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem někde četl, že bordel v chladícím okruhu se dá řešit tak, že tam prostě nalijete destilku, ohřejete motor, rozpustíte 1-2 tablety do myčky na nádobí v teplé vodě (NESMÍ to být Jar nebo něco podobnýho, ty tablety nepění!), nalijete tam, a necháte nějakou tu hoďku bublat. Případně se to dá zopakovat, dokud z toho nepoteče čistá voda.

 

Byl to návod na starší a jednodušší motory, takže si nejsem úplně jistej, jestli to jde aplikovat i tady, ale nenapadá mě co by to mohlo provést, pokud to pak pořádně vypláchnete... Mohla by to být alternativa ke škodovko-proplachu za 10k...

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, momentalne riesim ten isty problem - Octavia III 1.6TDI, r.v. 2014, 135 000km. V januari som dal vymenit rozvody pretoze tiekla vodna pumpa a predstavte si ze pri vymene v autorizovanom servise mi tam naliali naspat staru 5 rocnu vodu ktora je momentalne hneda. Radiator kurenia bol uz meneny, staci to teda preplachnut destilkou alebo to radsej nechat komplet precistit chemiou ? Dik :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to ten samej problem co jsem mel ja tak ti zadny proplach destikou nepomuze. Me to proplachovali vsim moznym a porad se to zanaselo. Nakonec asi po pul roce proplachovani prisel pokyn ze se to musi delat smecialnim pristrojem, ktery na to vyvinuly, ktery to proplachne pod tlakem a dvoufazove, nejdriv jednim chemickym roztokem a pak druhym specialnim chemickym roztokem, vetsinou je tim sajrajtem zaneseny i topeni tak se musi vymenit jeste to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tušíte někdo, jak rychle dochází k degradaci chladící kapaliny? Jde mi o to, jestli je to postupný dlouhodobý proces na několik tis. kilometrů a jde zavčasu odhalit postupná změna barvy kapaliny, nebo to jde rychle a ke zhnědnutí a vytvoření úsad může dojít během několika stovek km?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

beuticek: jj, to je jsem tak pochopil, že se to nestává všem. Vzhledem k tomu, že na to není svolávačka nebo podobná masivní akce, tak se (vzhledem k rozšíření motoru TDI) jedná asi o nejvýš jednotky procent aut.

Můj dotaz byl v tom smyslu, že když už se to někomu stalo, tak jestli pozoroval tu degradaci postupně, nebo třeba to nějak "šokově" degradovalo po jedné náročnější jízdě.. Věřím, že z lidí, co chodí na toto fórum velká část alespoň 1x měsíčně otevře motorový prostor a hodí oko na stav chladící kapaliny :-) .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem se na tento problém ptal v jednom větším AS, kde jsem byl aktivovat SmartLink. Problém prý řešili u pár aut, ale není to nějaké vysoké číslo. Většinou to prý byly kusy z prvních let výroby. Jejich rada je neřešit to a jezdit, že pravděpodobnost, že by mě to potkalo je velice malá. To stejné mi řekli při výměně oleje v jiném AS. Psal to tady i suri.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na inom fore je o tomto krasna tema, pekne citanie :)  Nie je to az tak malo kusov a z prvych rokov vyroby sa problem tykal hlavne zaseknutej vodnej pumpy, to sa v neskorsich MR vyriesilo, ale pricina , a to je tvorenie usad v chladiacej kvapaline, stale pretrvava. 

https://forum.autobazar.eu/leon-2-0-tdi-2014-nekuri-pre-vadu-od-vyroby-t75786.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...
V 18. 5. 2019 na 23:11, MiSKO83 napsal:

Po přečtení vlákna a článku ve SM jsem si ze zajímavosti udělal srovnání G13 v autě (vlevo) a nové G13 naředěné 1:1 (vpravo). Kapalina v autě je oproti nové vybledlá.

Octavia 2.0 TDI 10/2016, najeto 55.018 km.

 

20190518_225817.jpg


Ahoj, řešil jsi prosím ještě nějak chladící kapalinu ve tvém voze? 
Moje kapalina je ještě světlejší, najeto mám 60tis., 2.0TDI 110kW výroba 2/2016 a na stěnách nádobky jsou nějaké usazeniny...

F0C6D5F6-17C4-4EAB-8E46-04E1DFECCE07.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nádobka má hnědé usazeniny. Proto jsem myslel, že chladící kapalina zhnědla, ale po natažení do stříkačky je vidět, že spíš zesvětlala. Vyrovnávací nádržku jsem prosvítil, aby to bylo vidět. Auto topí, teplota vody i oleje se chovají pořád jako dřív. Ale s tou vodou nevím co. Jak z toho ven?

BB6E730A-504E-49FB-94D7-98BC27DC9300.jpeg

1862E2BE-8F89-4F04-BD7A-A30459C208EC.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bacha na to, ta kapalina je fakt sráč, každý ať s tím naloží po svém.

Kdo má auto v záruce, a pozoruje změnu odstínů či usazeniny, ať trvá na výměně a proplachu.

Pokud vám budou tvrdit něco jiného, tak ať vám dají písemně, že ta kapalina není zdegradovaná a je ok.

Kdo viděl rozdělaný některý z těchto moderních motorů mi dá za pravdu, že prostor pro usazeniny v chladícím okruhu hlavně v motorové části není moc velkorysý..

Ušetří vám to problémy do budoucna..

A rozhodně se to netýká pouze naftových motorů jak se proslýchá, já to řešil u 2,0 TSi CHHA 169kw.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda kapalina ve tvém voze taky nevypadá moc růžová. Spíš stejná jako ta moje, jen bez usazenin v nádržce. Nebo to je jen tím, že jsi na ni posvítil? Vždyť má být svítivě růžová ne?
To headerTDI: Právě, že auto mám již skoro čtvrtý rok a záruka byla dvouletá. Ale tohle je evidentně výrobní vada. Spoustu lidí píše, že se o špatné kapalině ví a ŠA ji v prohlídkách po žádném intervalu ani nepředepisuje vyměnit. To je nehoráznost. Je na to nějaké TPI nebo jde po někom ve ŠA úspěšně jít? S cílem ať to odsouhlasí k výměně? Auto má všechen předepsaný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezbývá ti nic jinýho než mě, byť dva roky po záruce máš horší vyjednávací situaci nez já půl roku. Je to systémové selhání, řeší se to v tisku (svět motorů články tady jsou někde), každej servis ti řekne , že už se s tím párkrát setkal. Dokonce u některých motorů ta TPI je.
Moje doporučení požadovat nějakou slušnou kulanci, ať se na tom výrobce podílí, nenechat se odbýt a ikdyz servis řekne, že kulance zamítnuta. Neposrat se, kontaktovat centrum péče o zákazníky, argumentovat všemi dostupnými materiály a chtít nějaké férové řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...