Přejít na obsah

Kouřivost při měření emisí 1.9 TDI PD, BXE


Pawouk

Doporučené příspěvky

  • o 4 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Teď  se o tom že "nikdo" neprojde píše skoro všude, ... ale už je víc jak měsíc pryč, a zatím jsem od nikoho nic neslyšel, ani z doslechu. Máte někdo nějaký reálný (osobní, nebo alspoň od někoho důvěryhodnýho, a ne od někoho z hospody) informace z novýho měření emisí. Myslím tím prošel/neprošel ... Samotnýho mě to čeká 1.března na BKC mr 2006 najeto 250 tkm, a i když posledních cca 80tkm tankuju jen Vervu, do tý doby hned po dovozu (belgie) jsem lil VIF do každý nádrže,  ale i tak se na to moc netěším

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj mám BXE s 220.000km (opravdu garantovane) a taky jsem se vyděsil po přečtení článku ve SM tak jsem vyměnil EGR ventil

Emisema jsme prošel s kouřivostí 0,83.Těžko říct jakej vliv měl nový EGR každopádně výměna není drahá ani složitá a motoru to prospělo.

 

Myslím že jde o humbuk jednoho nepodařenýho motoru a všichni novináři pak články opisují jeden od druhého.

Pokud máte motor v pořádku, tj. bez zjevných vad, jezdíte slušně a na slušnou naftu takl bych se emisí nebál.

 

Navíc mě strašně nasralo, že se o auto starám, měním EGR apod. a třepu se před emisame abych prošel,

a jen ce odejdu z STK tak předemnou fiat  s červenou plaketou (takže nové STK i emise) a čadí jak když jede na uhlí ...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jsem byl dnes a na BKC s 251.000km (kupoval jsem se 150tkm a dle vin vše sedělo, pravidelný návštěvy servuisu, takže nejspíš poctivý km ...)

Jak jsem psal jezdím už cca 70-80tkm pouze Vervu, před tím jsem tam lil VIF a před tím nafta v Belgii. 

Ve 211tkm odešlo turbo, a dával jsem tam fungl nový originální.

Olej tam liju 5w-40 od Millersu, a mezi výměnou 15tkm doliju asi 1l

 

Výsledky kouřivosti 0,74 (0,71 / 0,76 / 0,74) limit je 0,8...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně se to uplácí a prochází i to co by rozhodně nemělo tj. auto s vytlučeným katákem nebo DPFkem, utahování šroubů podle mě nemá smysl, jen to nažene i relativně poctivé řidiče do rukou obchodníků s emisema, situace se na silnici vůbec nemění, kvantum aut pořád hulí jak kdyby spalovali mrtvoly...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Bol som minule so svojim Passat-om B6 2008 1.9 TDI BXE (+chip) na EK a ten bazmek tomu naladoval otacky do obmedzovaca motor skoro vyskocil z karoserie a aj tak nic nenamerali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to přijde celý jakýsi podivný :blink:, vraky který by opravdu na silnicích jezdit neměly, tak jezdí, kolikrát jsou s čerstvou STK. A ten kdo takovej vrak má to věšinou řeší tak že dá auto nějakýmu, třeba Alfonzovi, kterej to prej zařídí, a auto si jezdí vesele dál. A tady relativně nový auta budou řešit když o málo překročí kouřivost, která nebyla o moc lepší ani u novýho auta...?  Prostě českej kocourkov, tady když se něco udělá tak to vždycky stojí za to a výsledek je stejně nijakej, vraky ze silnic se stejně neodstraní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Tak jsem byl dneska se svým Superbem 2009 s 1.9 TDI-PD BXE 77 kW, 173 000 km (bez DPF filtru) a čuměl jsem jak puk, když naměřil 1.88 a po deseti měřeních skončil na 1.48 (přičemž přípustné maximum je 1) .. Elektronika OK, žádné chyby, jen kouřivost K.O. - tak ze mne vyrazil 7 stovek a vyhodil mne na budoucí repete.

 

Na vině nejspíš styl jízdy, motor moc netočím (v okolí žádná pořádná dálnice, tudíž nad 3-3.5k rpm se běžnou jízdou dostanu málokdy) a mám 2 000 km do výměny oleje. No nic, nechám vyměnit olej, filtry (i když byly měněny na podzim), proženu to po kopcích a zkusím opakovat. Tankuji jinak diesel s aditivy z čerpačky ONO, dlouhou dobu již na nic jiného nejezdím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ten samý motor a jedna octávka skoro nehulí a druhá hulí víc taky jsem měl strach před emisema,jelikož tankuju Vervu a ta co víc hulí tak jsem před emisema pořádně protáhl a naměřil 0,13 sám jsem se divil,že to bylo tak málo :D Ono je dobré to jednou za čas pořádně protáhnout a nejezdit jen na spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potreba to obcas poradne prohnat. Ja jednou za par tydnu necham zarazenou treba trojku a tocim to dokud to alespon trochu tahne, to je neco mezi 4500 a 5000 RPM. Tahne je mozna spatne slovo, proste dokud to zrychluje. Samozrejme az po zahrati oleje... Auto ma najeto pres 260 tkm a jeste jsem s motorem nemel problem (ani na STK). Mam sice motor BJB, ale v principu je to porad to same... Taky je dobre to takto protahnout tesne pred STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže říkáte, že stačí (resp. mělo by stačit) jen pořádně protáhnout? Žádný hovadiny s EGR (např. kompletní zazátkování EGR + úprava ř.j. ? / dekarbonizace za pomoci nějaké chemie) apod. netřeba vymýšlet? Nemám pocit, že by mi ten Superb nějak kouřil, že vůbec něco leze z výfuku jde opticky poznat tak akorát za mrazu / z hodně krátké vzdálenosti, motorově jsem (ač nejsem první majitel) na tom autě ještě žádný problém neviděl.

Editováno: , autor: milsimr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pánové tím že změníte dočasně jízdní styl to zásadně nespasíte, to auta prostě špatné pálí když má tak vysokou kořivost jako píše milsimr. Osobně si myslím že mu nic jiného než repas trysek nepomůže.

Jinak určitě výrazně snížíte kouřivost když vezmete plnou nádrž náfty maxmotion od omv, ta nafta má skutečně výrazně nižší emise i u zdravého motoru.

Ale je třeba si dát bacha na slovensku rakouská verze maxmotion dieslu není, je to nějaký aditivum, v čechám jsem zatím vždy na OMV našel jen tu originální, má dost odlišnou barvu od klasické nafty. Není tam použité měro, ale jiný druh zkapalněného oleje, který má dobré vlastnosti při spalování. Pokud někdo bojuje na hraně emisních limitů, tak je to určitě řešení.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mam 1.9 TDI PD BXE.

 

Kupovano od prvniho majitele(195000km), zarucene kilometry. Za me tankovana obyc nafta benzina, pred stk cepro kvuli absenci bioslozky. Pri kazdem tankovani pridavan VIF 1:1000. Jezdiim spis delsi trasy, min 50km. Motor pri kazde delsi jizde vytacim do 4500rpm. Pred nekolika mesici vycisten ERG, lehce zaneseny, ale nic hrozneho. Pred STK vymeno: olej, olejovy filtr, palivovy filtr, vzduchovy filtr, chladici kapalina. Pred STK ujeto pres 100km, s tim, ze jsem motor dost vytacel. Hodnoty mereni odpovidaji skutecnym hodnotam.

 

2017 - najeto 165000km, kourivost 0.97 (puvodni majitel)

2019 - najeto 206000km, kourivost 0.78 (ja)

 

Jak je videt, tak kourivost muze jit i dolu bez vetsich zasahu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...