Jump to content
Pawouk

Kouřivost při měření emisí 1.9 TDI PD, BXE

Recommended Posts

Teď  se o tom že "nikdo" neprojde píše skoro všude, ... ale už je víc jak měsíc pryč, a zatím jsem od nikoho nic neslyšel, ani z doslechu. Máte někdo nějaký reálný (osobní, nebo alspoň od někoho důvěryhodnýho, a ne od někoho z hospody) informace z novýho měření emisí. Myslím tím prošel/neprošel ... Samotnýho mě to čeká 1.března na BKC mr 2006 najeto 250 tkm, a i když posledních cca 80tkm tankuju jen Vervu, do tý doby hned po dovozu (belgie) jsem lil VIF do každý nádrže,  ale i tak se na to moc netěším

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten samej motor, ten samej MR a ten samej měsíc jdu na STK. Hlavu si z toho vůbec nedělám. Až projdeš tak napiš, taky projdu.

Edited by šulda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj mám BXE s 220.000km (opravdu garantovane) a taky jsem se vyděsil po přečtení článku ve SM tak jsem vyměnil EGR ventil

Emisema jsme prošel s kouřivostí 0,83.Těžko říct jakej vliv měl nový EGR každopádně výměna není drahá ani složitá a motoru to prospělo.

 

Myslím že jde o humbuk jednoho nepodařenýho motoru a všichni novináři pak články opisují jeden od druhého.

Pokud máte motor v pořádku, tj. bez zjevných vad, jezdíte slušně a na slušnou naftu takl bych se emisí nebál.

 

Navíc mě strašně nasralo, že se o auto starám, měním EGR apod. a třepu se před emisame abych prošel,

a jen ce odejdu z STK tak předemnou fiat  s červenou plaketou (takže nové STK i emise) a čadí jak když jede na uhlí ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já jsem byl dnes a na BKC s 251.000km (kupoval jsem se 150tkm a dle vin vše sedělo, pravidelný návštěvy servuisu, takže nejspíš poctivý km ...)

Jak jsem psal jezdím už cca 70-80tkm pouze Vervu, před tím jsem tam lil VIF a před tím nafta v Belgii. 

Ve 211tkm odešlo turbo, a dával jsem tam fungl nový originální.

Olej tam liju 5w-40 od Millersu, a mezi výměnou 15tkm doliju asi 1l

 

Výsledky kouřivosti 0,74 (0,71 / 0,76 / 0,74) limit je 0,8...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normálně se to uplácí a prochází i to co by rozhodně nemělo tj. auto s vytlučeným katákem nebo DPFkem, utahování šroubů podle mě nemá smysl, jen to nažene i relativně poctivé řidiče do rukou obchodníků s emisema, situace se na silnici vůbec nemění, kvantum aut pořád hulí jak kdyby spalovali mrtvoly...

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Bol som minule so svojim Passat-om B6 2008 1.9 TDI BXE (+chip) na EK a ten bazmek tomu naladoval otacky do obmedzovaca motor skoro vyskocil z karoserie a aj tak nic nenamerali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to přijde celý jakýsi podivný :blink:, vraky který by opravdu na silnicích jezdit neměly, tak jezdí, kolikrát jsou s čerstvou STK. A ten kdo takovej vrak má to věšinou řeší tak že dá auto nějakýmu, třeba Alfonzovi, kterej to prej zařídí, a auto si jezdí vesele dál. A tady relativně nový auta budou řešit když o málo překročí kouřivost, která nebyla o moc lepší ani u novýho auta...?  Prostě českej kocourkov, tady když se něco udělá tak to vždycky stojí za to a výsledek je stejně nijakej, vraky ze silnic se stejně neodstraní.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Před chvílí sem absolvoval. Průměrná kouřivost 0,7 a rozptyl mezi měřením 0,04.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahojte, pomoze znizit emisie ked nejaky cas pred emiskou budem tankovat premiove palivo alebo budem pridavat nejake aditivum?

Vdaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem byl dneska se svým Superbem 2009 s 1.9 TDI-PD BXE 77 kW, 173 000 km (bez DPF filtru) a čuměl jsem jak puk, když naměřil 1.88 a po deseti měřeních skončil na 1.48 (přičemž přípustné maximum je 1) .. Elektronika OK, žádné chyby, jen kouřivost K.O. - tak ze mne vyrazil 7 stovek a vyhodil mne na budoucí repete.

 

Na vině nejspíš styl jízdy, motor moc netočím (v okolí žádná pořádná dálnice, tudíž nad 3-3.5k rpm se běžnou jízdou dostanu málokdy) a mám 2 000 km do výměny oleje. No nic, nechám vyměnit olej, filtry (i když byly měněny na podzim), proženu to po kopcích a zkusím opakovat. Tankuji jinak diesel s aditivy z čerpačky ONO, dlouhou dobu již na nic jiného nejezdím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám ten samý motor a jedna octávka skoro nehulí a druhá hulí víc taky jsem měl strach před emisema,jelikož tankuju Vervu a ta co víc hulí tak jsem před emisema pořádně protáhl a naměřil 0,13 sám jsem se divil,že to bylo tak málo :D Ono je dobré to jednou za čas pořádně protáhnout a nejezdit jen na spotřebu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kdy Ti naměřili 0,13? Taky sem měl minule 0,18 ale to s tím ještě nebyla taková obštrukce, zřejmě dobře umístěná sonda :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je potreba to obcas poradne prohnat. Ja jednou za par tydnu necham zarazenou treba trojku a tocim to dokud to alespon trochu tahne, to je neco mezi 4500 a 5000 RPM. Tahne je mozna spatne slovo, proste dokud to zrychluje. Samozrejme az po zahrati oleje... Auto ma najeto pres 260 tkm a jeste jsem s motorem nemel problem (ani na STK). Mam sice motor BJB, ale v principu je to porad to same... Taky je dobre to takto protahnout tesne pred STK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No na emisích jsem byl 28.7.2017,normálně mi hulí jak drak,tak jsem to pořádně protáhl před emisema a dobře jsem se tam potil a jak mi přinesl ten papír tak jsem byl mile překvapen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dej vědět příště kolik Ti naměřili :D Já mám víc jak 320tkm a nic cíleně neprotahuju, mě to tak vychází v "normálním" provozu  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže říkáte, že stačí (resp. mělo by stačit) jen pořádně protáhnout? Žádný hovadiny s EGR (např. kompletní zazátkování EGR + úprava ř.j. ? / dekarbonizace za pomoci nějaké chemie) apod. netřeba vymýšlet? Nemám pocit, že by mi ten Superb nějak kouřil, že vůbec něco leze z výfuku jde opticky poznat tak akorát za mrazu / z hodně krátké vzdálenosti, motorově jsem (ač nejsem první majitel) na tom autě ještě žádný problém neviděl.

Edited by milsimr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus to pořádně prohnat jak se ti auto pořádně ohřeje a zkusil bych natankovat třeba Vervu já na ni jezdím pořád. A hlavně nejezdi na spotřebu potom jsou problémy s těma emisema :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No pánové tím že změníte dočasně jízdní styl to zásadně nespasíte, to auta prostě špatné pálí když má tak vysokou kořivost jako píše milsimr. Osobně si myslím že mu nic jiného než repas trysek nepomůže.

Jinak určitě výrazně snížíte kouřivost když vezmete plnou nádrž náfty maxmotion od omv, ta nafta má skutečně výrazně nižší emise i u zdravého motoru.

Ale je třeba si dát bacha na slovensku rakouská verze maxmotion dieslu není, je to nějaký aditivum, v čechám jsem zatím vždy na OMV našel jen tu originální, má dost odlišnou barvu od klasické nafty. Není tam použité měro, ale jiný druh zkapalněného oleje, který má dobré vlastnosti při spalování. Pokud někdo bojuje na hraně emisních limitů, tak je to určitě řešení.

Edited by 15degren

Share this post


Link to post
Share on other sites

no vždyť jo nemyslím dočašný jízdní styl,proto jsem mu napsal ať nejezdí na spotřebu,ale ať to protáhne pořádně ať vyletí ty saze,taky to trochen pomože :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxmotion předpokládám zkusit mohu, koukám, že čerpačka OMV tu v Budějovicích je přímo cestou domů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je fakt, ze krome toho protahnuti, o kterem jsem psal, to ani v beznem provozu rozhodne nijak nepodtacim a tankuji temer vyhradne Vervu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam 1.9 TDI PD BXE.

 

Kupovano od prvniho majitele(195000km), zarucene kilometry. Za me tankovana obyc nafta benzina, pred stk cepro kvuli absenci bioslozky. Pri kazdem tankovani pridavan VIF 1:1000. Jezdiim spis delsi trasy, min 50km. Motor pri kazde delsi jizde vytacim do 4500rpm. Pred nekolika mesici vycisten ERG, lehce zaneseny, ale nic hrozneho. Pred STK vymeno: olej, olejovy filtr, palivovy filtr, vzduchovy filtr, chladici kapalina. Pred STK ujeto pres 100km, s tim, ze jsem motor dost vytacel. Hodnoty mereni odpovidaji skutecnym hodnotam.

 

2017 - najeto 165000km, kourivost 0.97 (puvodni majitel)

2019 - najeto 206000km, kourivost 0.78 (ja)

 

Jak je videt, tak kourivost muze jit i dolu bez vetsich zasahu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By chipik
      Prodám náhradní díly z motoru BXE z Octavie, r.v. 04/2009. Ve 2013 při 212000km praskla ojnice - klasika. Vozidlo ale jezdilo převážnou většinu cest z Prahy do Bratislavy, takže motor byl i přes velký nájezd km naprosto v pořádku.
      Na prodej: vstřikovače, lišta, turbodmychadlo, pokud by někdo sháněl písty, vačka, hadice okolo motoru, el. instalace, tandemové čerpadlo, váha vzduchu, všechny ostatní čidla a snímače, setrvačník, alternátor, dále mám k dispozici velký setrvačník, spojkovou lamelu a přítlačný talíř..
      Pokud si ještě na něco vzpomenu, ještě dopíšu. Leží mi to doma v garáži od 2013 a zatím jsem neměl čas to rozebrat, nafotit a nacenit. V případě zájmu o některý díl napište dotaz spolu s cenovou nabídkou a po dohodě daný díl demontuji.
      Kontakt prosím do SZ.
      Děkuji.
       
      Je na tom ještě chladič spalin, EGR ventil, škrtící klapka sání, atd...
    • By semirr96
      ahoj dnes po studenom starte a prejdeni asi 200 metrov na oktavii II 1.9 TDI 77KW BXE mi zasvietila kontrolka motora (zlta nalavo vedla zhavenia) a na maxi dote sa objavil napis EMISE DO DILNY a auto ide na nudzak vie mi niekto povedat co je v prdeli na VAG som nebol a dokonca zajtra je statny sviatok do haja tu moze sa autom jazdit????
    • By Lukasino.
      Ahoj,
      prodám motor BXE 1.9TDi 77kW 105k, najeto skutečných 176tis.km - doložím.

      Typ BXE - možná náhrada za BKC a BJB co jsem se dočetl.

      Stále v pojízdném autě, možné vyzkoušet, projet, načíst diagnostikou, atd. Vyzkoušení je ale už na omezeně dlouhou dobu, cca do měsíce se potřebuji auta zbavit a motor půjde ven.

      Původně z Passatu B6 rok 2007 z Anglie.

      Cena za holý motor 15.000,-Kč

      Se vstřiky 20.000,-Kč

      Kompletní 23.000,-Kč

      Případně jakékoliv další díly z Passatu 3c5.

      Lukáš
      603 4sedmsedm 854

    • By fix
      Sháním motor 1.9 TDI  77 kw BXE do Octavie II, najeto do 150 000 km.
       
      Kdyby byl z auta se serviskou, samozřejmě by mne to potěšilo.
       
      Cenu prosím nabídněte.
       
      Volejte, pište :).
       
      Díky za nabídky.
    • By 21let
      Zdravím Vás,

      prosím o informaci. Mám scouta r.v. 2009. Dovezeno z Německa (do ledna servisováno v autorizovaném servise v Německu). V lednu autu odešlo turbo, v ČR jej prodejce vyměnit za repasované, které se mu neodbornou montáží rozsypalo, nechal jsem jej vyměnit za originál a ptám se. Od prvopočátku při nastartování vyletí z výfuku černý dým, když se jede autem a sešlápne se plyn, tak opět černý dým (oblak). Ve výfuku jsou saze. Mikrokamerou mi v servise kontrolovali, zda-li není odstraněn DPF a zjistilo se, že nikoli, ale póry jsou trošku zaneseny. Vyměnil jsem i váhu vzduchu, problém je stejný. Připadá mi, že auto má pomalejší nástup turba, jako by to bylo "přicpané" a pak se to rozjede. Jak bylo staré turbo rozsypané, vytekl snad i nějaký olej do výfukového potrubí - mělo být proplachováno a je to již asi 5.000km a kouřivost stále. Diagnostika nic nepíše. Dokážete mi prosím poradit jak dále postupovat? Zatím si s tím nikdo neví rady. Filtry a olej nový. Děkuji
×
×
  • Create New...