Jump to content
Pawouk

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

Guest maxnuke

No mě ten motor přišel nějak živý. Vůbec bych doněho neřekl ten výkon. Docela vnitřně bojuji stím, že bude jezdit 1.0, ale pokrok šel tímto směrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam možnost srovnat 1.2tsi 81Kw a 1.0tsi stejného výkonu. Po nastartování ihned poznáte rozdil, přijde mi 1.2 tišší a také vůbec nevybruje. 1.0 je dobre vyvážená ale proste se to na volnobeh klepe více a musíte častěji radit. Výkonové je to úplně bez problému a 81Kw je celkem příjemným a dostačujícich. Osobně jsem vlastnil před několika lety opel Corsa 1.0 a mel najeto asi 195 000km a šlapal jako hodinky az na EGR ventil. Myslim si ze neni čeho se bát. Možná to neni vhodne pro lidi kteří chtějí auto které vydrzi 20 000 000km bez jedine závady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,nevíte někdo kolik otáček točí 1,0TSI 70kw,na pětku,při rychlosti 120km/h?Měl jsem  na projetí pouze 1,0TSI 81kw,ten točí na šestku při 120km/h  necelé 2000ot./min.Jinak pocit z motoru vynikající.Pouze při rozjezdu poznáte tříválec,pak jede krásně.Měl jsem 1,2TSI 66kw,ale 1,0 TSI je určitě lepší.Uvidíme,co vydrží.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxnuke

V 1.2 jsem jel jen jednou takže nedokážu srovnat, ale 1.0 hlučná opravdu není možná prvních 500 km. Začal jsem po 500 km přidávat i VIF a motor není vůbec slyšet než jde do otáček. Vibrace na volnoběh u 1.0 jsou, ale registruji je pouze, když ochlazuji turbo po jízdě a soustředím se na ně před vypnutím motoru. Auto se lehce zachvěje jednou za 10 sec. Řazení nedokážu vůbec posoudit, ale nepřipadá mě, že bych řadil nějak extra často. 3 je do města/obce ideální a mimo obec se musím rozhodnout jestli dám 4 nebo 5. Za 4 je to tak do 80 km a 5 je 90 - 110. Snažím se motor držet v optimálních otáčkách kolem 2100 - 2500. Dálnice je bez řeči za 6 a 130 - 140 km. Otáčky jsou kolem 2500. Solidně se jede i na 3000 otáček rychlost kolem 150 - 160 km. Motor nemá problém zrychlovat i dále, ale to už asi není potřeba. Navíc spotřeba od 160 km letí nad 10 litrů. Za mě je motor na váhu auta opravdu dostatečný. Jen párkrát jsem se dostal s plynem na podlahu a potřeboval jsem další výkon. Stačilo si o chvíli dříve podřadit. Ovšem nechtěl jsem nové auta hnát do otáček a navíc jsme se teprve seznamoval s motorem. Ještě jsem nestudoval motor podrobě, ale tím že máme proměnné časování jak nasávání, tak výfuku mělo by zcela odpadnout EGR a možná i odvětrávání klikové skříně. To by mělo minimalizovat zanášení sání karbonem, včetně zanášení škrtící klapky. Na druhou stranu pokud mechanismus proměnného časování začne časem zlobit. Vyšplhá se cena rozvodů hodně vysoko. Měl jsem motor 1.8 103 kW od OPEL a v 110 000 km, se v systému časování objevila vůle a motor po startu klepal, než se olej natlakoval. Rozjezdy s 1.0 je potřeba nacvičit, jinak je to opravdu znát.

Proč se tak bojíte kolik ten motor vydrží? To si ho opravdu kupuje někdo, kdo najede ročně přes 30000 km? Všem co najednou do 15000 km ročně motor vydrží bez problému 10 let. Je to již roky vyzkoušená technologie. Prostě jen použili technologii co zvyšuje výkon do 1.0. Dříve se používala do 1.6 , 1.8 nebo 2.0. Turbo, proměnné časování a přímý vstřik. No a kW se šplhali přes 200, ale mělo to 4 válce.   

Edited by maxnuke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spolehlivosti bych se u 1.0 TSI asi nebál, to bude stejné jako u 1.2 TSI nebo tak... Já osobně dal přednost 1.2 TSI, ale psal jsem to už víckrát, pokud není možnost přesednout z jednoho auta do druhého tak prakticky není možné poznat rozdíl. Hlavní důvod proč jsem nevzal 1.0 TSI byl fakt, že u 1.0 TSI se nedá jet okolo 1500ot (ve městě 4rs.), tam litr duní. 1.2 TSI snese otáčky i okolo tisícovky a bez řečí se zbrchá (ale tak nízko běžně nejezdím). Ale to je asi tak jediný rozdíl a myslím že do auta velikosti Fabie/Rapid je to uplně OK motor.

 

Ale pokud jde o 70kW vs 81kW, šel bych do 81kW verze, ten příplatek není nějak extrémní v ceně auta a chování toho motoru je "přívětivější", pocitově mi přišlo že reagoval o něco lépe už od nižších otáček. Další výhodou je 6rs převodovka, obzvlášť pokud jezdíš častěji po dálnici, u 1.2 TSI byly nejvyšší stupně cca stejné, u litru je 6rs o poznání nežší než 5rs v 70kw (90 cca 2tis a 130 cca 3tis). 81kW má převodovku těžší, ale 2tis při 120 to nejsou, spíš to vychází tak na 2,5-2,6tis při 130 (aspoň co si pamatuji z předváděček). možná se to bude mírně lišit Rapid a Fabia, ale nevšiml jsme si výraznějších rozdílů...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxnuke

Všeobecně se jezdit pod 2000 otáček moc nedoporučuje. Zanášení motoru karbonem a ničí se setrvačník. Ovšem 1.0 má jednohmotu, takže hrozí pouze to zanášení motoru karbonem. Na druhou stranu dnešní automaty drží otáčky tak nízko, že se divím kolik km to vydrží. Beru, že otáčky kolem 1500 dokáží srazit spotřebu hodně dolů, ale radši nechám motor dýchat a připlatím si litr paliva na 100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně to už je na debatu, ale jsem prostě zvyklí ve městě řadit 4rs a navíc město většinou jen projedu a pak jedu okrsky nebo dálnice. Ale to už je trochu mimo debatu o 1.0 TSI jako motoru :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, maxnuke said:

Dálnice je bez řeči za 6 a 130 - 140 km. Otáčky jsou kolem 2500

120kmh - presne 2450

130kmh - presne 2650

140kmh - presne 2850

 

Chlapi prestante si tu vymyslat hausnumera

Edited by sk0d@
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxnuke

Ok příště už nebudu nic psát. Je fajn že to píšeš přesně, ale za jízdy na to fakt nemám čas to pozorovat přesně jak ty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, příště si vezmu na předváděcí jízdu lupu... Jinak třech "pár otáček" může dělat rozdíl 130 GPS vs tacho...

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry ak som sa niekoho dotkol. Mam rad fakty. To, ze tu lietaju otacky plus minus 400 sa mi nepaci.

 

P.S. za jazdy som to nepozoroval, nakolko som nikdy s takou Rapidkou nesiel.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s 

před 4 hodinami, Martab napsal:

Hlavní důvod proč jsem nevzal 1.0 TSI byl fakt, že u 1.0 TSI se nedá jet okolo 1500ot (ve městě 4rs.), tam litr duní. 1.2 TSI snese otáčky i okolo tisícovky a bez řečí se zbrchá (ale tak nízko běžně nejezdím). Ale to je asi tak jediný rozdíl a myslím že do auta velikosti Fabie/Rapid je to uplně OK motor.

Souhlas, otáčky si člověk musí hlídat, ideálně nad dvěma tisíci, jinak přichází dunění a vibrace. Co se týče srovnání 70 a 81 kW, možná stojí za zmínku, že se neliší jen softwarově a převodovkou (jako tomu tuším bylo u 1.2), ale třeba i větším turbem silnějšího motoru. Takže si myslím, že příplatek se docela vyplatí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost má také jemné vibrace na volnoběh, ale jinak je to tichošlápek a to i při akceleraci, v tom se nechytá ani můj 1.2 TSI, který ale také při větší zátěži je vlastně hlučný dost. Stačí kopec na dálnici, motor sice táhne, ale "bručí" jak stará medvědice. Alespoň to dunění 1.2 TSI nemá, to mohu potvrdit, dokonce opravdu snese i pod 1200 otáček na trojku, třeba na kruháči.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Všude kam se podívám na diskuze o Škodovkách tak tam figuruje bobanHTP a z toho co tam píšete, tak opravdu tolik nesnášíte Škodu Rapid? Opravdu je to tak strašně špatné auto?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koupil jsem 81kw 1.0 tsi prave kvuli sestce. Ale ty otacky na dalnici mne dostaly.  2450 pri 130, to je luxus. I co se spotreby tyka. Jel jsme pres 150 a porad tam nebylo ani 3 tisice. To nema ani velka cast dieslu.

Jinak jsem se ze zacatku snazil jezdit na nizsi otacky, ale to zvuku, chovani ani spotrebe moc nepomahalo. S timto motorem je lepsi jezdit okolo 2100 otacek, pak je lepsi projev, lepsi vyhozi stav pro mirne zrychleni, udrzeni rychlosti a taky je lepsi spotreba.

Motor je tichy a dostatecne svizny. Jsem rad ze do rapida nabizeji takovy motor a ze nemam konecne zadneho chcipaka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxnuke

Říkám to pořád nepodtacet moderní motory. Držet to kolem maximálního kroutaku a budete spokojeni. Držím to kolem 2500 a super. Mám najeto už 3000 km a občas to protáhnou přes 4000. Ten motor nemá chybu jen je potřeba se s ním naučit jezdít. Spotřeba teda u mě zatím 6, ale nejezdím na spotřebu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, myslím, že podtáčení pod 2 tisíce mu nesvědčí, i když ne že by nejel, a naopak se nebojím protáhnout trubky okolo 5 tisíc. Dlouhé převody budou na dálnici super, ale já s Rapidem jezdím většinou po okreskách, kde spíše překáží...ale to si člověk nevybere.:) Spotřeba při střídajících se řidičích a z větší části krátkých trasách 5.8 l.

Edited by Twisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo jo na ty otáčky jsem si už přišel :-D   za začátku  sem si říkal nízké otáčky.. co nejnižší spotřeba a prdlajs....   občas sem jel lehce svižněji a hele ono to má nižší spotřebu... teď  dokončuji 7000 km  a průměrnou mam 4.5 :-)  pravidelně jezdím Ostrava - Nový Jíčín  přes Příbor.  Krmení jen Verva 100. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maxnuke

Na tu Vervu 100 se chystám. Teoreticky by u turbo motoru s vysokou kompresí měla fungovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde bylo měření výkonu u 1.0 TSI 81kW ve Fabii a víc oktanů žádnou výraznou změnu ve výkonu nepřineslo.

 

EDIT: http://autobible.euro.cz/udela-vic-oktanu-vykonem-trivalce-1-0-tsi-nase-dlouhodoba-skoda-fabia-vam-ukaze/
Jinak spotřeby hezké, ale na druhou stranu skoro stejné jako starší 1.2 TSI, což je trochu na pováženou :huh:

Edited by Martab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Používám  Vif do benzínu, plus normální 95, stejně má víc podle měření, plus ten Vif přidá, takže se mi připadá zbytečné kupovat Vervu. Spotřeba je u tohohle motoru dobrá, pořád leze dolu, není problém pod 4,5 litru.

66F3F784-FA9E-497A-9477-DCEAC1378462.jpeg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Jarda66
      Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) 
      video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4
    • By janstochl
      Zdravím,
      chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
       
      Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
       
      Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
       
      Honza
      20190527_103547.mp4
    • By MRoom
      Jelikož jsem tu nic podobného nenašel, přidávám tip na jednoduché a levné řešení instalace těsnění motorového prostoru. A hlavně funkční, zvláště v zimních plýskanicích a břečkách soli. Jde o samolepící těsnění typu "pralinka", já koupil 3 metry za nějakých 109 Kč, potřeba je méně, je to i s rezervou. Nejdříve jsem uvažoval o lepeni na kapotu, ale tam se to neosvědčilo, těsnění by muselo být dost masivní. Důležité je dobře odmastit před samotným lepením a pak nalepit po hraně přední masky a světel.
       
      Jinak nemám problém s omýváním wapkou ani v myčce. Mám to již několik měsíců a viditelně klesla prašnost v motoru a hlavně se nedostane na motor voda se solí stříkající od aut, takže sdílím něco, co mám ověřené a funguje. Třeba to bude pro někoho inspirace.






    • By chipik
      Prodám náhradní díly z motoru BXE z Octavie, r.v. 04/2009. Ve 2013 při 212000km praskla ojnice - klasika. Vozidlo ale jezdilo převážnou většinu cest z Prahy do Bratislavy, takže motor byl i přes velký nájezd km naprosto v pořádku.
      Na prodej: vstřikovače, lišta, turbodmychadlo, pokud by někdo sháněl písty, vačka, hadice okolo motoru, el. instalace, tandemové čerpadlo, váha vzduchu, všechny ostatní čidla a snímače, setrvačník, alternátor, dále mám k dispozici velký setrvačník, spojkovou lamelu a přítlačný talíř..
      Pokud si ještě na něco vzpomenu, ještě dopíšu. Leží mi to doma v garáži od 2013 a zatím jsem neměl čas to rozebrat, nafotit a nacenit. V případě zájmu o některý díl napište dotaz spolu s cenovou nabídkou a po dohodě daný díl demontuji.
      Kontakt prosím do SZ.
      Děkuji.
       
      Je na tom ještě chladič spalin, EGR ventil, škrtící klapka sání, atd...
    • By M Zoul
      Ahojte,
      chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.
      Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.
      Děkuji za rady a postřehy 

×
×
  • Create New...