Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

Dle mého prostě spojka musí vydržet 50tis.km i s horším zacházením, velikost spojky není vše, důležítá je i kvalita materiálu. Prokluz spojky je u malých turbomotorů normální, znám to z Fiesty 1.0 Ecoboost. Proto jsem navrhl redakci SM, aby udělal stejný test s např. Focusem 1.0 Ecoboost, ale navrhl jsem jim také ať porovnají spojky pro Rapid a pro Polo 1.0 TSI :-) 

Jenom namátkou - donedávna jsem měl Focus II 1.6 Duratec, najeto 150tis.km na původní spojku, vůz byl velmi často používán s vozíkem na odvoz sutě 750kg. Bydlím v Beskydech, takže rovinky se moc nepěstují tady :-D Spojka při prodeji byla ok.  Podobné to bude i s tou Octávií co odvezla karavan, dle mého tam bude ""fortelnější" materiál...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Včera jsem si sjel s tímto motorem (Rapid 1,0 TSi 81kW, manuál). Ten motor má svůj charakter na který se dá ale zvyknout a mimo město docela živý projev a příjemnou spotřebu, ale to jsou všechno subjektivní věci k hspodské tlachanici... Malinko mě zarazil ale jeden fakt - teplota oleje. Na čtyřválcích TSI (EA 111 i 112) se vpodstatě pořád držela do nějakých 95°C i pod zátěží. Zde při celkém běžném courání to bylo již okolo 100°C a na dálnici (žádný bejkoviny - rychlost do 140km/h) s prázným autem to vylezlo i přes 120°C. Takže se mi zdá, že tříválec olej do cela pekelně teplotně namáhá (jako kdysi HTP) a nechat jej tam 30.000km mi připadá pro motor docela krutý... Proč se ptám, když je to služební auto na 3 letý operák - uvažuji, že bych ho pak odkoupil pro sebe... Jaké máte Vy postřehy s teplotou oleje u tohoto motoru? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono hodně záleží na venkovní teplotě, ale těch max 100°C při 140 je nějakých divných, stejně tak 160 a 95°C, jezdil jsem s 1.0 TSI 81kW v Rapidu a na dálnici (tempomat 133) tam bývalo běžně kolem 100-105°C (venku 28-38°C) po pár desítkách km. Ale jak už jsem psal, hodně záleží na okolní teplotě a taky na tom, jak dlouho se tím tempem jede. Každopádně teploty nad 120°C už jsou docela extrémní, v manuálu dříve bývalo
image.thumb.png.9bf43a31c1a22cef3ec223dc05052ad3.png
bohužel už to z manuálu zmizelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

V 6. 8. 2018 na 9:50, Martab napsal:

Asi to byla jejich chyba, většinu ostatních to nepotká (ikdyž u služebního se to stát může). Na druhou stranu je pravda, že ta 1q a R jsou u 1.0 TSI u Fábie/rapidu "extrémně" dlouhé a spolu s malým objemem a nutností vyšších otáček pro rozjezd tím jde výrobce mírně naproti, pokud chce auto někdo více využívat (zatěžovat). Známí teď byli v Chorvatsku na dovolené, mají tam k ubytování docela prudký kopec, v němž je třeba se rozjet, minulý rok byli s Fábií 1.2 TSI 66kW a v pohodě, letos Rapid 1.0 TSI 81kW a když to vyjížděli tak byla cítit spojka.


Přesně tak to je, osobně jsem nikdy na ničem spojku necítil... (a to jsem jezdil vším možným, dokonce ani, pro porovnání ideální, 1.2 TSI 81kW to nedělala). Na 1.0 TSI 81kW se mi to stalo několikrát, buď rozjezd do kopce, u kterého auto neví, zda se sotva rozjet s vysokými otáčkami a smradem ze spojky a nebo chcípnout a pak couvání do kopce. Takže se vlastně nedivím, že spojka umřela. 

Linkuju zmiňovaný článek:

<137b9f935321194.jpg 84a10a935321314.jpg c76bb5935321354.jpg c22c7d935321404.jpg 

Editováno: , autor: Pavel_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvažuji, co by správně mělo být v uživatelském manuálu Rapidu 1.0 TSI - necouvat do kopce, nedělat časté rozjezdy, nejezdit naložený... no prostě nechat raději v garáži :-D

Dle mého je tam prostě dána aušusová spojka, typuji made in asia nebo pl.  Bydlím v Beskydech, Rapid 1.2 TSI 66kw jezdí kopce, couvá do kopce atd, ale spojka nesmrdí ani náhodou. Motor 1.0 TSI je natolik podobný výkonem jednadvojce, že to jasně ukazuje na jinou spojku, ne moc podařenou :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně jak píše Twisted...přečti si to. Asi nikdo to nedokáže technicky rozebrat léle než M. Vaculík. A jak jsem psal, 1.2 TSI mi tohle nedělala (měl jsem jí 2x ve Fabii)... 1.0 TSI to v Rapidu dělá, protože má kvalty dlouhý jak Lovosice, což je fajn na dálnici, ale jinak úplně k ničemu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 9. 2018 na 15:41, rkonf napsal:

Potvrzuji, v extrému jsem tam měl snad 110 st. (vedro, čtyři jízdní kola na střeše a táhlý kopec na dálnici), jinak se to drží do stovky.

Tak teplotu průběžně pozoruji a již si to spolu s postupujícím záběhem sedá (ujeto cca 400km). Po městě už to bývá tak do 90°C a na dálku do cca 100°C. Jinak potvrzuji předlouhé převody, ale na to si člověk prostě musí zvyknout a při rozjezdech v kopcích s náloží apod. se víc soustředit nato, aby člověk nechal spojku co možná nejmíň klouzat. Dlouhé kvalty na dálnici super (nízka spotřeba, otáčky, hlučnost), při poskakování někde v kopcích naopak za trest...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono dlouhé kvalty nejsou problém sami o sobě, ale musí se to udělat rozumně, viz ta 1.2 TSI kde ve 130 točí jen o 100ot. více, spotřeba je cca stejná, ale problémy se spojkou a převody co jsou popisovány u 1.0 TSI se u něj nevyskytují. (toto nemá být kritika 1.0 TSI, ale spíš toho kdo schválil tu kombinaci s převodovkou :) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...