Jump to content
Pawouk

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

Taky je možná rozdíl 3hrnek na skákání kolem města a na cesty delší. Je to o tom, co člověk preferuje a jakou životnost od toho očekává.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím. Ale na lítání 'kolem komína" jsem měl vždy japonce. Swift , Daihatsu apod. S motorem nikdy problém. Vždy odešla karoserie. Toho se u Škody asi nikdy nedočkám. Dnešní výkonné 3hrnky ve mě budí nedůvěru. Viz. Motor roku od Fordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslím, že 5let\100 ticíc to vydrží určitě, a pak pujde do světa jako voňavka :D

A já si koupím zase nějakou českou klasiku (předpokládám, že to už bude ten dvouválec na vodík- typ frau Merkel)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dle mého prostě spojka musí vydržet 50tis.km i s horším zacházením, velikost spojky není vše, důležítá je i kvalita materiálu. Prokluz spojky je u malých turbomotorů normální, znám to z Fiesty 1.0 Ecoboost. Proto jsem navrhl redakci SM, aby udělal stejný test s např. Focusem 1.0 Ecoboost, ale navrhl jsem jim také ať porovnají spojky pro Rapid a pro Polo 1.0 TSI :-) 

Jenom namátkou - donedávna jsem měl Focus II 1.6 Duratec, najeto 150tis.km na původní spojku, vůz byl velmi často používán s vozíkem na odvoz sutě 750kg. Bydlím v Beskydech, takže rovinky se moc nepěstují tady :-D Spojka při prodeji byla ok.  Podobné to bude i s tou Octávií co odvezla karavan, dle mého tam bude ""fortelnější" materiál...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Včera jsem si sjel s tímto motorem (Rapid 1,0 TSi 81kW, manuál). Ten motor má svůj charakter na který se dá ale zvyknout a mimo město docela živý projev a příjemnou spotřebu, ale to jsou všechno subjektivní věci k hspodské tlachanici... Malinko mě zarazil ale jeden fakt - teplota oleje. Na čtyřválcích TSI (EA 111 i 112) se vpodstatě pořád držela do nějakých 95°C i pod zátěží. Zde při celkém běžném courání to bylo již okolo 100°C a na dálnici (žádný bejkoviny - rychlost do 140km/h) s prázným autem to vylezlo i přes 120°C. Takže se mi zdá, že tříválec olej do cela pekelně teplotně namáhá (jako kdysi HTP) a nechat jej tam 30.000km mi připadá pro motor docela krutý... Proč se ptám, když je to služební auto na 3 letý operák - uvažuji, že bych ho pak odkoupil pro sebe... Jaké máte Vy postřehy s teplotou oleje u tohoto motoru? Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Něco tam bude špatně, nad 100 jsem se dostal pouze na chvilku, když jsem ho na dálnici trochu víc prohnal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrzuji, v extrému jsem tam měl snad 110 st. (vedro, čtyři jízdní kola na střeše a táhlý kopec na dálnici), jinak se to drží do stovky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Díky za postřehy. Nevěděl jsem jestli je to vlastnost těchto motorů nabo není. Zastavím se s tím servise, uvidíme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi to hřeje na dálnici na 99 stupnů. A tenot udaj sleduju, než vypnu motor. Když je tam více jak 94 tak motor nevypínám. Počkám až to trochu dochladí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono hodně záleží na venkovní teplotě, ale těch max 100°C při 140 je nějakých divných, stejně tak 160 a 95°C, jezdil jsem s 1.0 TSI 81kW v Rapidu a na dálnici (tempomat 133) tam bývalo běžně kolem 100-105°C (venku 28-38°C) po pár desítkách km. Ale jak už jsem psal, hodně záleží na okolní teplotě a taky na tom, jak dlouho se tím tempem jede. Každopádně teploty nad 120°C už jsou docela extrémní, v manuálu dříve bývalo
image.thumb.png.9bf43a31c1a22cef3ec223dc05052ad3.png
bohužel už to z manuálu zmizelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

V 6. 8. 2018 na 9:50, Martab napsal:

Asi to byla jejich chyba, většinu ostatních to nepotká (ikdyž u služebního se to stát může). Na druhou stranu je pravda, že ta 1q a R jsou u 1.0 TSI u Fábie/rapidu "extrémně" dlouhé a spolu s malým objemem a nutností vyšších otáček pro rozjezd tím jde výrobce mírně naproti, pokud chce auto někdo více využívat (zatěžovat). Známí teď byli v Chorvatsku na dovolené, mají tam k ubytování docela prudký kopec, v němž je třeba se rozjet, minulý rok byli s Fábií 1.2 TSI 66kW a v pohodě, letos Rapid 1.0 TSI 81kW a když to vyjížděli tak byla cítit spojka.


Přesně tak to je, osobně jsem nikdy na ničem spojku necítil... (a to jsem jezdil vším možným, dokonce ani, pro porovnání ideální, 1.2 TSI 81kW to nedělala). Na 1.0 TSI 81kW se mi to stalo několikrát, buď rozjezd do kopce, u kterého auto neví, zda se sotva rozjet s vysokými otáčkami a smradem ze spojky a nebo chcípnout a pak couvání do kopce. Takže se vlastně nedivím, že spojka umřela. 

Linkuju zmiňovaný článek:

<137b9f935321194.jpg 84a10a935321314.jpg c76bb5935321354.jpg c22c7d935321404.jpg 

Edited by Pavel_cz
  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Couvání do kopce v rapidu. Tuto chybu jsem udělal jen jednou. Vyvalil se z pod auta modrý dým a spojka taky smrděla.

Od té doby jedím do kopce předem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvažuji, co by správně mělo být v uživatelském manuálu Rapidu 1.0 TSI - necouvat do kopce, nedělat časté rozjezdy, nejezdit naložený... no prostě nechat raději v garáži :-D

Dle mého je tam prostě dána aušusová spojka, typuji made in asia nebo pl.  Bydlím v Beskydech, Rapid 1.2 TSI 66kw jezdí kopce, couvá do kopce atd, ale spojka nesmrdí ani náhodou. Motor 1.0 TSI je natolik podobný výkonem jednadvojce, že to jasně ukazuje na jinou spojku, ne moc podařenou :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přesně jak píše Twisted...přečti si to. Asi nikdo to nedokáže technicky rozebrat léle než M. Vaculík. A jak jsem psal, 1.2 TSI mi tohle nedělala (měl jsem jí 2x ve Fabii)... 1.0 TSI to v Rapidu dělá, protože má kvalty dlouhý jak Lovosice, což je fajn na dálnici, ale jinak úplně k ničemu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 7. 9. 2018 na 15:41, rkonf napsal:

Potvrzuji, v extrému jsem tam měl snad 110 st. (vedro, čtyři jízdní kola na střeše a táhlý kopec na dálnici), jinak se to drží do stovky.

Tak teplotu průběžně pozoruji a již si to spolu s postupujícím záběhem sedá (ujeto cca 400km). Po městě už to bývá tak do 90°C a na dálku do cca 100°C. Jinak potvrzuji předlouhé převody, ale na to si člověk prostě musí zvyknout a při rozjezdech v kopcích s náloží apod. se víc soustředit nato, aby člověk nechal spojku co možná nejmíň klouzat. Dlouhé kvalty na dálnici super (nízka spotřeba, otáčky, hlučnost), při poskakování někde v kopcích naopak za trest...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a to je ono, nenchat klouznout...:) Ale jak? Dáš málo plynu a umře ti to, dáš hodně plynu a pálíš jí. Prostě to nemá dostatek síly k rozjedu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono dlouhé kvalty nejsou problém sami o sobě, ale musí se to udělat rozumně, viz ta 1.2 TSI kde ve 130 točí jen o 100ot. více, spotřeba je cca stejná, ale problémy se spojkou a převody co jsou popisovány u 1.0 TSI se u něj nevyskytují. (toto nemá být kritika 1.0 TSI, ale spíš toho kdo schválil tu kombinaci s převodovkou :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Jarda66
      Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) 
      video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4
    • By janstochl
      Zdravím,
      chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
       
      Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
       
      Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
       
      Honza
      20190527_103547.mp4
    • By MRoom
      Jelikož jsem tu nic podobného nenašel, přidávám tip na jednoduché a levné řešení instalace těsnění motorového prostoru. A hlavně funkční, zvláště v zimních plýskanicích a břečkách soli. Jde o samolepící těsnění typu "pralinka", já koupil 3 metry za nějakých 109 Kč, potřeba je méně, je to i s rezervou. Nejdříve jsem uvažoval o lepeni na kapotu, ale tam se to neosvědčilo, těsnění by muselo být dost masivní. Důležité je dobře odmastit před samotným lepením a pak nalepit po hraně přední masky a světel.
       
      Jinak nemám problém s omýváním wapkou ani v myčce. Mám to již několik měsíců a viditelně klesla prašnost v motoru a hlavně se nedostane na motor voda se solí stříkající od aut, takže sdílím něco, co mám ověřené a funguje. Třeba to bude pro někoho inspirace.






    • By chipik
      Prodám náhradní díly z motoru BXE z Octavie, r.v. 04/2009. Ve 2013 při 212000km praskla ojnice - klasika. Vozidlo ale jezdilo převážnou většinu cest z Prahy do Bratislavy, takže motor byl i přes velký nájezd km naprosto v pořádku.
      Na prodej: vstřikovače, lišta, turbodmychadlo, pokud by někdo sháněl písty, vačka, hadice okolo motoru, el. instalace, tandemové čerpadlo, váha vzduchu, všechny ostatní čidla a snímače, setrvačník, alternátor, dále mám k dispozici velký setrvačník, spojkovou lamelu a přítlačný talíř..
      Pokud si ještě na něco vzpomenu, ještě dopíšu. Leží mi to doma v garáži od 2013 a zatím jsem neměl čas to rozebrat, nafotit a nacenit. V případě zájmu o některý díl napište dotaz spolu s cenovou nabídkou a po dohodě daný díl demontuji.
      Kontakt prosím do SZ.
      Děkuji.
       
      Je na tom ještě chladič spalin, EGR ventil, škrtící klapka sání, atd...
    • By M Zoul
      Ahojte,
      chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.
      Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.
      Děkuji za rady a postřehy 

×
×
  • Create New...