Jump to content
Pawouk

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

Článek pěkný, jen trochu škoda že neudělali i porovnání s 1.2 TSI (možná jsem přehlídl).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svět motorů porovnával 1.0 TSI bez a s FAP filtrem a výkonově si ten s FAP pohoršil. Otázkou je, kdo si kupuje Fábii na závodění, moc takových neznám :-)

Stačí déšť nebo silný boční vítr na dálnici a všechny Fa3 jedou poslušně v pravém pruhu svých 110-120 km/h :-), motor je ok, ale podvozek s malou hmotností už nedokáže popřít fyzikální zákony.

Jinak dva katalyzátory, no potěš, navíc první katík spojený s FAP filtrem dohromady. Škoda ví jak dostat peníze časen zpět :-)

Ford na to jde selským rozumem, Ecoboost má FAP filtr zvlášť za katíkem, který je jen JEDEN.. Ještě jsou tu značky, co myslí i na lidi :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Použiji poněkud upravené klasické rčení: Kdyby demagogie nadnášela, tak se bobanHTP bude vznášet až někde ve stratosféře. Už totiž neřekl, že slavný 1.0 EcoBoost má problémy s propálenými písty, aktuálně přešel od řemene smáčeného v oleji v rozvodech na řetěz, protože ani toto Ford nezvládnul, že se tyto motory fatálním způsobem přehřívají, že má ve variantě s 92 kW točivý moment jenom 170 Nm, že v této kategorii aut už nemá žádný přeplňovaný zážehový čtyřválec, ale jenom tříválce a to ještě v provedení s vypínáním jednoho válce...

No a to by bylo už poslední OT v tomto tématu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Včera jsem v aktuálním SM četl pokračování článku o cestě Rapidu s karavanem do Chorvatska (Vaculík se docela rozepsal :D). V rámci výměny spojky dostali již modifikovanou s tužšími přítlačnými pružinami (větší ovládací silou na pedál) - jsou tam i objednací čísla původního a nového dílu. Takže na tom aspoň trochu zapracovali. Nicméně by mě zajímalo, jak si tato TSI s předlouhými převody vedla na zkušebním polygonu při vývoji - viz různá stará videa (od 3:20)

Modifikace proběhla ale tuším o půl roku dřív, než jim dala spojka u Vimperka sbohem, takže oni tu modifikaci jistě nevyvolali. Docela doporučuji vložený článek, kde radí zkušený učitel autoškoly jak se rozjíždět a v čem se často chybuje (a mj. co by na daném modelu měl výrobce změnit)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caute,
Nějak ten článek nemůžu najít kde jsou ty rady ? A odkaz se mi nechce otevřít jestli to byl ten můžete ho postnout znovu ?
Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo kromě toho, že nemáte tahat karavan, taky psali že nemáte couvat do kopce. Že i zpátečka je dlouhá.  A  bez spojky jede rychlostí 13 km /hod (normální auta cca 6km/hod)  Ale tak rychle do kopce nejedete, tak pořád couváte přes spojku  a pak brzo odejde.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to aktuálně na stáncích - č. 39/2018. Opravdu by mě zajímalo, jak se to chavalo v této konfiguraci na zkušebním polygonu při vývoji - viz to staré video testování OI výše - čas 3:20 - rozjezd ve 30% stoupání. Nechce si skoro věřit, že to vydrželo tuším výrobcem stanovených 12 takových rozjezdů po sobě, a že to takto pustili do výroby ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nová modifikovaná spojka je montováva v prvovýrobě od 17. února 2018, takže očividně to až tak "ojedinělý" případ nebude. A že pískají senzory, tak to ještě neznamená že je kopec nějak prudký, na firemní OIII při nájezdu ke garážím senzory pravidelně piští (je to mírný kopec), ale auto to vyjede bez problémů na volnoběh (1.2 TSI 81kW).
 

Pokračování článku potom zde: http://www.auto.cz/dlouhodoby-test-na-100-000-km-skody-rapid-spaceback-1-0-tsi-podruhe-s-karavanem-opakovani-ceremonialu-124863

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nejspíš ano, ale rozhodující je datum výroby (zjistíš to třeba v aplikaci MyŠkoda po přihlášení a zadání VIN).

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 13. 8. 2018 na 18:04, paslik napsal:

Twisted nic nevnucuje, má pravdu. Taky si myslím, že se to zbytečně řeší. Spousta lidí co tvrdí, že "do tříhrnku bych v životě nešel.. " podle mně vlastně ani neví proč.. Jiné automobilky ,např Ford třiválce mají delší dobu  než Škodovka a neřekl bych, že to byl propadák..

Ano "čím víc vlců, tím víc auto" :-)))

Jasně Ford má třívalce delši dobu a taky se už začaly projevovat jejich "nesmírne" výhody.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ono je docela rozdíl, jetsli je to problém toho, že je to tříválec, nebo toho, že je v návrhu něco poddimenzované a špatně navržené (a nemusíme chodit daleko, viz třeba HTP nebo 2.0 TDI PD/2.5, oba doplatily na chyby v návrhu a i přes naprosto odlišnou konstrukci měli problémy). Tím nechci 1.0 TSI nějak obhajovat, jeho spolehlivost ukáže až čas, ale hodnotit ji na základě nějakého motoru od Fordu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 10. 9. 2018 na 11:53, Pavel_cz napsal:

 


Přesně tak to je, osobně jsem nikdy na ničem spojku necítil... (a to jsem jezdil vším možným, dokonce ani, pro porovnání ideální, 1.2 TSI 81kW to nedělala). Na 1.0 TSI 81kW se mi to stalo několikrát, buď rozjezd do kopce, u kterého auto neví, zda se sotva rozjet s vysokými ostáčkami a smradem ze spojky a nebo chcípnout a pak couvání do kopce. Takže se vlastně nedivím, že spojka umřela. 

Linkuju zmiňovaný článek:

<137b9f935321194.jpg 84a10a935321314.jpg c76bb5935321354.jpg c22c7d935321404.jpg 



Připojuji další scan Světa motorů, stav po 60 000km, smutné čtení.... viz pdf. --> 

Rapid_60.pdf

Edited by Pavel_cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vody: Smutné na tom je, že se s tím nedá normálně rozjíždět a do kopce už vůbec ne. Prostě kdo s tím jede, tomu smrdí spojka a až odejde, zaplatíš si jí sám, protože to není uznaná záruční oprava. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pavel: No já mám teda asi tu modifikovanou verzi spojky, protože nic takového mi to nedělá, třeba v koloně se rozjíždím bez plynu. Spojka mi zasmrděla jednou když jsem najížděl na vysokej obrubník. Když dám plný plyn a pustím spojku prohrábnou kola a auto vystřelí, o nějakém smradu nemůže být řeč. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky se rozjíždím normálně i do kopce a spojka nesmrdí. Nicméně ty kvalty by kratší být mohly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak při rozjezdu bez plynu to snad ani zasmrdět nemůže, problém spíš dělá rozjezd s naloženým autem do prudšího kopce. Ale upřímně taky se mi to ještě nepovedlo (Rapid 1.0 TSI 81kW  SB s modifikovanou spojkou).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By mike_k
      Nevi nekdo jaky je predepsany interval vymeny rozvodaku pro 2.0 mpi / 85kw? Kdyz jsem se pri posledni prohlidce v 75000 km ptal, tak mi to v autorizovanem servisu nikdo nebyl schopen rict, jen me ujistovali, ze se to urcite pri kazde prohlidce kontroluje, cemuz teda moc neverim.
    • By dadacek
      Zdravím.
      Koupím motor 1.6 MPI pro O II.
      Ideálně v dobrím stavu, nejaká historie k němu, provozuschopný bez vad (na našem vady jsou a tak chci motorový blok).
      Nemusí být motor, ale jen ten motorový blok.
       
      Musí to být BSE, jiné motor škodovka montovat nechce.
      Za nabídky a cenu děkuji do komentu nebo zprávy.
      Díky.
      PS: my JMK kraj.
    • By Filip Dřevojánek
      Zdravím všechny,
      mám problém, dnes mi začal celkem dost nahlas klepat motor (1.9  PD BXE), zní to jakoby z levé horní strany při pohledu na motor. Při přidání plynu se klepání zrychluje spolu s plynem. Všude jsem se dočetl dost nepříjemné věci. Mám strach s autem někam jet. Začalo to až dnes. Za každou radu budu velice vděčný. Video v příloze. https://youtu.be/JF9I5KKgR4s

      VID_20190923_181433.mp4
    • By Jarda66
      Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) 
      video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4
    • By janstochl
      Zdravím,
      chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
       
      Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
       
      Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
       
      Honza
      20190527_103547.mp4
×
×
  • Create New...