Jump to content
Pawouk

Motor 1.0 TSI

Recommended Posts

Všechno jsem si tu přečetl, mám s novým Rapidem sb 1.0 81 kW najeto teprve 800 km, tak se seznamujeme a zajíždím. Měl jsem i Fabii 1.2 HTP a nový motor mi ji v nízkých otáčkách zvukem hodně připomíná. Poslední 2 Škodovky jsem tedy měl 3 válce :). Zatím spokojenost, ale Yarisek 2016 1.33 73 kW, který má teď manželka, je hezky zajetý a Rapid zatím lehce ztrácí. Trochu mi ta atmosféra ještě chybí. Cesta do práce 50/50 dálnice a okresky mi spotřeba ukázala i 5,0 l. S Yarisem jsem měl celoroční průměr 5,9, dálnice 130-140. Co je super, je větší nádrž, mohl bych atakovat nájezd 1000 km.  

371C1A27-F2F3-4649-9342-45C87AEE58A6.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po cca jakém nájezdu jste měli pocit, že motor je už dobře zajetý a jede s max výkonem? Změní se po zajetí i nějak charakteristika? Teď po cca 1000 km motor vytočím někdy k 3 tis, jinak k 2500, dole mu zatím moc nechutná pod cca 1800, takže není zatím moc velký rozptyl otáček. Někdy jedu třeba na 4 2 tis. otáček a rádce radí zařadit 6. V nízkých otáčkách jsou víc znát vibrace, přijde mi, že motoru se líbí 2 tis a víc, ale po zajetí se to možná změní.  

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

S velkou změnou nepočítej, obecně se 1.0 TSI moc nelíbí pod těch cca 1800ot., kór u Fábie bez dvouhmoty. Rádce řazení je třeba úspěšně ignorovat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych řekl, že od začátku se změnil snad jen původně hrubší zvuk, ale nejezdím s Rapidem denně. S tím, že se motoru líbí od 2 tisíc nahoru, můžu jen souhlasit. Rádce řazení neřešit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také nemám pocit, že by se cokoliv nějak zásadně změnilo (najeto 30 000 km). 1 800 otáček považuji za minimum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,mám najeto 2400km a pod 2000 otáček to chce fakt lehce na plyn a nedupat na to,na 2000 už to táhne krásně a bez kloktání 😀,v obci na 50km/hod je ideální dat trojku a zapnout tempomat....rádce řazení je lepší nesledovat 🙈

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rádce řazení mě baví už od začátku :) ten snad po mě chce abych ten motor poslal do kytek už na startu :D

 

Jinak já mám zatím najeto 330km 1.0TSI 81kW. Hodně se s motorem seznamuji. Držím 2000 - 3000 otáček. Jen když musím zpomalit a řadim za dva mám pod 2000 ale musím trochu déle držet spojku a zároveň přidávat plyn, no už jsem si trochu ten rytmus vychytal, takže mi auto neposkakuje. Jinak na retardérech řadím spíše za 1, záleží v jaké rychlosti jej projedu. Obecně jakmile mám na tachometru pod 14km/h ( to už bych se u dvojky dostal pod 1500 ) dávám za jedna. To je pro mě největší nezvyk, zde je poznat, že ten objem chybí. Ale jinak si nestěžuji v ostatních případech auto tahá jak blázen :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když auto tahá, tak taky ale docela papá :). Mám najeto teprve nějakých 1300, projev se ale zlepšil v nižších otáčkách, motor se uklidnil a když mu dá člověk čas, tak se bez špatného zvuku vytáhne i z nižších otáček. Už jsem se naučil trefit správné  rychlosti, abych byl ideálně min na 2 tis., holt tady člověk musí víc řadit. Maximální výkon určitě nechybí, pokud člověk šlápne na podlahu, tak to prostě jede. Je trochu složitější jet tak, aby to bylo ještě úsporné a člověk neměl pocit, že jede nudnou jízdou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtěl bych poprosit, zda by někdo nasdílel plán servisních prohlídek na Rapid 1,0 TSI (kód motoru DKR). Kdysi to bývalo součástí servisních knížek, které člověk k novému autu dostal. Nyní je to elektronicky a celkem by mě zajímalo, co se po jakých kilometrech má dle výrobce kontrolovat, měnit atd (náplně, svíčky, filtry, klima, podvozek atd. atd.). Nedaří se mi to nikde po webu dohledat. Popř. si to nějak poskládám, pokud by byl servisní plán pro stejný motor v jiném modelu... Snad to není supertajné :D

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem psal do Světa motorů...

Rozborka Rapida by měla být v čísle 25...

Tak jsem zvedavej, jak dopadne...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
V ‎7‎.‎12‎.‎2018 na 9:33, bobanHTP napsal:

Zdravím, chtěl jsem se jménem mého souseda zeptat na vibrace motoru 1.0 TSI 70kw v Rapidu 2017. Kolem otáček 2200-2400 jsou cítít docela silné vibrace až do volantu. Nezáleží jestli jedu nebo ne, klidně jak stojím a vytočím tyhle otáčky. Zkoušeli jsme můj Rapid 1.2 TSI 66kw a ten to nedělá. Je něco špatně s tím Rapidem ?

 Ahoj, má problém s vibracemi ještě někdo? Případně @bobanHTP - jak to dopadlo? Jde mi o to, že cítím ve volantu silné vibrace v podobném spektru otáček, cca 2100-2500, nejvíce to je znát při akceleraci, ale zřetelné to je i při stání. Do 2000 bych je tak nějak čekal a jsou celkem mírné, nad 3000 už téměř neznatelné. Mám čerstvě 1.0 TSI 81 kw, za dva týdny najeto cca 2000 km, dá se čekat, že si to ještě "sedne"? Byl jsem s tím i u prodejce, s autem se projel přejímací technik a říkal, že je to v pořádku. Pochopitelně jsem u tříválce zázraky co se týče kultivovanosti nečekal, ale tohle mě trochu překvapilo.

Díky

Jarda

Edited by jarouš z Budějc
překlep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslím, že jsem něco podobného u nového auta (též 81kW) vnímal taky. Mám teď 30 tkm a buď to přestalo nebo jsem si zvyknul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ahoj chlapi, tak kamarád a soused nemá čas a tak si zvyknul :-),Dle mého to řešení nemá, má velmi málo najeto, aby mu prasknul silentblok uchycení motoru nebo převodovky apod...

 

Edited by bobanHTP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám na 70kw najeto cca 4.500km a žádný vibrace ve volantu, ale mám hlučné palivové čerpadlo a cvrliká mi AC, už vidím tu ochotu servisu s reklamací

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co takle  vyvazit kola?  Mozna jsi vymet nejakou diru....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwan  Ne ne, je to znát, i když stojím. Závisí to především na otáčkách a pak taky na množství paliva, které jde do motoru. Když plyn jenom "lechtám" je to snesitelnější, než když akceleruji. Mám možnost zkusit i nové Rapidy, co jsme kupovali do práce, tak uvidíme.

Díky všem.

Jarda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Jardo tak přesně ty vybrace mám i já cca od 2100 ot do 2500 ot.Mám auto od března najeto 4300 km a nemužu si na to furt zvyknou.Jak přidam plyn tak to vybruje a i duní že musím furt polikat jak mi zalehají uši, nechapu lidi co tady píšou že ani nepoznaj že maj pod kapotou tříválce.Ted jdu reklamovat pískající klimu,někdy řadí  huř trojka a pětka a při přeřazení na dvojku to zaklepe jak prase a po přidání plynu to chrastí.Tak uvidim ci mi řeknou.Mam 81 kw.Vašek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě ne, ale počítám s tím. Nicméně co mi vysvětloval kolega, který má firemní auta na starosti, tak by to chvění volantu mělo být právě typickým projevem "kultivovanosti" tříválce. Každopádně se ještě ozvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak konečne po třech týdnech auto doma ze servisu,klimatizace uznaná výměna kompresoru, klepání chrastění spojky ne že, to dělají všechny tříválce ale zajímavé je že na ty vybrace, dunění a cukání při přidání plynu nejdříve přehrály software ale nakonec zjistili že je vadný vstřikovač tak na záruku dali nové a auto je tižší a z minimálníma vybracema.Je to smutný auto nové 4500 km a už tohle. Tak snad jsem si to už vybral A BUDU MÍT KLID !!! Zdravím rapidaky Vašek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ti dali za kompresor, já jsem byl objednaný na pondelí, ale o týden to odložili prý nemocnost mechaniků. Budou měnit i hučící palivové čerpadlo a nechám při cca 6000km vyměnit olej, už se mi tam nechce znova jezdit. S vibracema naštěstí problém nemám, zatím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Jarda66
      Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) 
      video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4
    • By janstochl
      Zdravím,
      chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
       
      Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
       
      Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
       
      Honza
      20190527_103547.mp4
    • By MRoom
      Jelikož jsem tu nic podobného nenašel, přidávám tip na jednoduché a levné řešení instalace těsnění motorového prostoru. A hlavně funkční, zvláště v zimních plýskanicích a břečkách soli. Jde o samolepící těsnění typu "pralinka", já koupil 3 metry za nějakých 109 Kč, potřeba je méně, je to i s rezervou. Nejdříve jsem uvažoval o lepeni na kapotu, ale tam se to neosvědčilo, těsnění by muselo být dost masivní. Důležité je dobře odmastit před samotným lepením a pak nalepit po hraně přední masky a světel.
       
      Jinak nemám problém s omýváním wapkou ani v myčce. Mám to již několik měsíců a viditelně klesla prašnost v motoru a hlavně se nedostane na motor voda se solí stříkající od aut, takže sdílím něco, co mám ověřené a funguje. Třeba to bude pro někoho inspirace.






    • By chipik
      Prodám náhradní díly z motoru BXE z Octavie, r.v. 04/2009. Ve 2013 při 212000km praskla ojnice - klasika. Vozidlo ale jezdilo převážnou většinu cest z Prahy do Bratislavy, takže motor byl i přes velký nájezd km naprosto v pořádku.
      Na prodej: vstřikovače, lišta, turbodmychadlo, pokud by někdo sháněl písty, vačka, hadice okolo motoru, el. instalace, tandemové čerpadlo, váha vzduchu, všechny ostatní čidla a snímače, setrvačník, alternátor, dále mám k dispozici velký setrvačník, spojkovou lamelu a přítlačný talíř..
      Pokud si ještě na něco vzpomenu, ještě dopíšu. Leží mi to doma v garáži od 2013 a zatím jsem neměl čas to rozebrat, nafotit a nacenit. V případě zájmu o některý díl napište dotaz spolu s cenovou nabídkou a po dohodě daný díl demontuji.
      Kontakt prosím do SZ.
      Děkuji.
       
      Je na tom ještě chladič spalin, EGR ventil, škrtící klapka sání, atd...
    • By M Zoul
      Ahojte,
      chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.
      Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.
      Děkuji za rady a postřehy 

×
×
  • Create New...