Přejít na obsah

110kw vs. 140kw


Octavia31

Doporučené příspěvky

Podařilo se mě najít v okolí prodejce, který má obě varianty, abych měl přímé srovnání. Obě auta 4x4 DSG, absolvován stejný úsek. 110kw mělo oproti 140kw o 1,2l menší spotřebu, bylo tišší, ale je poznat že je línější, ty rozjezdy jsou takové pozvolné. Ono ani ta 140kw není žádná hitparáda, jinak řečeno za ten rozdíl 60 tis. Kč jsem čekal víc.  Narovinu říkám, že nevím jakou variantu bych volil. Kdo z Vás řešil tohle dilema a jak se rozhodnul a z jakého důvodu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar, primo dilema jsme neřešili, ale se Supem ve 4x4 se 110kW jsme párkrát jeli a zadnej zavodnik to taky nebyl. Takze do Kodiaqa bylo jasne, ze bude 140kW, proste šatní skříň ma vetsi odpor vzduchu. Jen jsme vahali kvůli prevodovce, chteli jsme manual, ale nakonec jsme skousnuli DSG, byt 140kW s manuálem, mame jej. S DSG jsme se skamarádili, motor bychom snesli i silnejsi, ale bohužel není.  Tech 60t rozdilu v celkove cene dovybaveného auta se naprosto "ztrati". Prihodis "par" věci do vybavy a rozdil v cene motoru uz skoro nevidíš :-D Pokud bych resil spotřebu, mohl jsem vzit Superba a byla by urcite nizsi.  Ale chteli jsme Kodiaqa. Odhlucneni auta si myslim, ze je v pohode. J.

Editováno: , autor: jakoubek_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pred objednanim som riesil podobnu dilemu a uprimne stale nie som si celkom isty aj ked je uz auto objednane. Rozdiel v spotrebe sa zda byt citelny, ale pri testovani oboch verzii v meste je rozdiel pomerne maly a citit ho hlavne pri kick-downe alebo pri manualnom nastaveni 3 stupna na DSG. Rozdiel v akustickom prejave som nezaznamenal. Bohuzial som nemal moznost auta vyskusat v poriadnych kopcoch a ani pri predbiehani na dialnici.

Nakoniec som zvolil 140kW verziu s DSG, DCC a 4x4. Kedze som mal ale limit na cenu, tak som siel do Ambition Plus - ozelel som Canton, chromove listy, packy na sklapeni sedaccek v kufru a mozno este nejake dalsie detaily, tak snad vykonnejsii motor prinesie viac radosti z jazdy ako basy v kufru.

Editováno: , autor: igi_79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jakoubek_: těch 60tis. se neztratí, vem si že u auta za 1200000,-Kč to děla 6% z ceny a podle mě ta částka není adekvátní tomu rozdílu. Když se koukneš na něměcký trh tak tam je rozdíl 1400,-Eur (cca 36tis. Kč) to už je přijatelnější. 

igi_79:  kick-down má 140kw lepší, ale to mě netrápilo. Spíš mě vadil rozjezd, u té 110kw to bylo jako by jsi měl zataženou brzdu. prostě se mu nechtělo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno, pominu, ze 6% z 1.2mio je 72t :-) Bral jsem to tak ze 60t u auta za 300t je dost rozdil, pokud kupuju auto přes 1mio, je to proste méně znat. Vyrobce to vi, cena je asi nastavena idelane, když se nestiha uspokojit poptávka. Priplatky jsou proto, aby na vybavenem aute proste vyrobce mel vetsi marzi. Cena auta na jinem trhu me nechava klidnym, nechtel bych v nemecku napr platit pojisteni.
Ale k motoru, 110kW mi prislo malo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 18. 9. 2017 na 15:23, _sobi_ napsal:

My máme 110kW s manuálom a pocitovo mi ten výkon úplne stačí. Kodiaq beriem ako rodinné auto, možno je to tým.

 

Díky za zkušenost. Mám vybráno 110kW 6M 4x4 ; ale prosím z čeho jsi "přesednul" ? , zajímá mě rozdíl dynamiky např. Octy vs. Kodi 110kW, pakliže je tam (kolik ?) 200kg rozdíl a nižší odpor vzduchu tak se to musí projevit

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prešiel som síce zo Suzuki Swift, ale na dovolenky sme často jazdievali s Oktávkami 1,8 TSI a 1,4 TSI. Tá Octavia s 1,8 TSI je samozrejme pocitovo živšia než náš Kodiak.

 

Pre 2,0 TDI 110 kW je papierovo rozdiel v zrýchlení medzi manuálnou prevodovkou a automatikou v prospech manuálu - automatika asi radí pri vyšších otáčkach, kedy už motor vädne. Ja keď sa chcem rýchlo rozbehnúť tak radím pri max. cca 3000 otáčok, neskôr už nemá taký ťah.

 

Prikladám ešte bežné spotreby. Tá vyššia je z nočnej diaľnice (+príchod a odchod z diaľnice), nižšia sú čiastočne zvlnené okresky prevažne prvej triedy s dvomi bicyklami na nosiči na ťažnom.

spotreba dialnica.png

spotreba okresky.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 5. 10. 2017 na 8:46, Weithfisto napsal:

Mno ja sedlal z OIII RS 2.0 TSI 210kW do 1.4 TSI 110kW Kodiaqa a jako pokud vemu v potaz že to je rodinné auto, tak pohoda, ale teda asi TSI bude živější než TDI :) 

To bych asi nedal. Neměl bych z toho auta vůbec radost. Jít z tak daleko živější Octavie do 1.4 Kodiho? Proč jsi prosím tě nezvolil taky 2.0? Vím, že dnes na silnicích nic nenaspěcháš, ale až takový výkonový skok dolů? Dobře cena - ano, je to rodinné auto - rozumím, ale... Nelituješ toho?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi celkom nerozumiem, čo očakávaš od auta typu SUV. Mne všetky moje očakávania splnilo:

-máš v ňom väčší rozhľad

-keď cestuješ s rodinou, cítiš sa v ňom bezpečnejšie

-máš obrovký priestor pre batožinu na dovolenky a cestujúci majú vnútri priestor na úrovni Superba

-v zime hodíš do vnutúrného vaku lyže a neriešiš nahadzovanie reťazí v polke zasneženého kopca

-s výkonom na bežné cestovanie ozaj nemáš problém, dokonca keď mám vzadu na nosiči bicykle, tak o nich neviem, čo sa pri Swifte s nosičom na piatych dverách, kvôli zmene aerodynamiky, nedalo povedať.

-predbiehať sa s 110 kW dá bez problémov, pričom TSI bude voči TDI ešte lepšie, keďže je ľahšie

-ísť po dialnici je lahoda, auto je tiché, ide ľahko a ani sa nenazdáš a máš na tachometri 150 km/h (to samozrejme nerobím).

 

Schválne si skús porovnať Kodiaq 110 kW s iným SUV podobnej kategórie, napr typu Mitshubishi Outlander alebo Subaru Outback - tam sa pod 10 sekúnd na 100 km/h neodstaneš.

Inými slovami, na SUV má to auto nadpriemerné dynamické vlastnosti aj so 110 kW motorom.

Editováno: , autor: _sobi_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 07/10/2017 na 23:41, daniem napsal:

To bych asi nedal. Neměl bych z toho auta vůbec radost. Jít z tak daleko živější Octavie do 1.4 Kodiho? Proč jsi prosím tě nezvolil taky 2.0? Vím, že dnes na silnicích nic nenaspěcháš, ale až takový výkonový skok dolů? Dobře cena - ano, je to rodinné auto - rozumím, ale... Nelituješ toho?

Rozdil mezi 110kW a 130kW mě nepřišel u Kodiaqu nějak zásadní. Přijde mi, že ten 2.0 TSI má výhodu v momentě kdy taháš něco za autem (což u mě nehrozí).

 

Hlavně to auto bylo kupované jako rodinné, takže jsem nějak neřešil že výkonově jdu dolů a hlavně když jedu v Kodiaqu nějak nemám potřebu na to šlapat, jelikož jak sedím tak vysoko tak prostě mě to přijde, že v těch vyšších rychlostech by se to auto vyklopilo :-D

 

A jak jsem už říkal, tech 110kW mě překvapilo, čekal jsem, že to bude shnilejší plečka.

 

A jinak 2.0 TSI jsem nebral protože bych s tím jezdil za 12.0 jak se znám. S 1.4 mám cca 8 - 8.5 což splnilo moje požadavky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 měsíce později...
V 10/7/2017 na 23:41, daniem napsal:

To bych asi nedal. Neměl bych z toho auta vůbec radost. Jít z tak daleko živější Octavie do 1.4 Kodiho? Proč jsi prosím tě nezvolil taky 2.0? Vím, že dnes na silnicích nic nenaspěcháš, ale až takový výkonový skok dolů? Dobře cena - ano, je to rodinné auto - rozumím, ale... Nelituješ toho?

Hele s pribyvajicim vekem se meni priority .. kdyz jsem byl mladas tak jsem chtel rychly auto jezdil jsem bmw528i/535/740, Oct 1.8T20V, Peugeot 407 3.0l pak Superba 4x4 1.8benzin a ted mam Kodiaqa v nafte 110kw ;-) a vubec to neresim, proste pohodlny rodinny auto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Mám doma 2x kodiaq. Já 140kw DSG 4X4 a manželka 110kw DSG předokolka. Prakticky stejné výbavy a stejná kola. Oboje asi vše krom panoramatického okna. Já mám cca 20k Km v 110kw a 60k km ve 140kw a kdybych řešil znova, sáhnu po 110kw. Nejsem schopen posoudit 110kw 4x4, ale předokolka reaguje v 90% situací lépe. Ano 140kw je silnější, ale na běžné ježdění je 110kw lepší. Jezdíme tak 40% město, 40% dálnice, 20% okresky. Dlouhodobě jezdí 110kw za 6,7l a 140kw za 7,9l.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano přesně jak píšeš to je, 110kw je kultivovanější diky menšímu turbu a jinému naladění softwaru motoru a DSG. 

 

Jediné kde ztrácí je pružnost na dálnici a od 160 nahoru, tam zas 140kw kraluje. Naopak do terénu je vhodnější 110kw. Spotřeba je u 4 kolek stejná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...