Přejít na obsah

Motor 1.5 TSI


Pawouk

Doporučené příspěvky

K tomu se nedokážu relevantně vyjádřit, zas tolik času s danými vozy netrávím. Kolega tankuje v podstatě jen MOL, táta pravděpodobně ONO - obojí klasika N95. 

 

Ačkoliv já osobně jsem k podobným subjektivním vyjádřením na téma paliv většinou dost skeptický. Obzvláště po tom, co mám nalogováno na starších, nepřímovstřikových, výkonnějších motorech v kombinaci s premiovými palivy - rozdíly jsou z pohledu logovaných dat většinou naprosto zanedbatelné. :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec borci. Chtěl bych se zeptat, zda někdo víte, po kolika km se mají měnit zapalovací svíčky. Také se chci zeptat na případnou výměnu. Platí nějaká specifická pravidla, nebo jen stačí dodržet správný moment pro jejich dotažení? Díky za info. 

Editováno: , autor: lubinek79
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám auto od cca 39tis km a teď mám cca 86tis. Nechal jsem si vyjet záznamy ze servisní knížky a o svíčkách ani písmenko. V 55tis jsem byl na garanční prohlídce a v dodatečných pracích je psáno "servis výměny brzdové kapaliny" a "rozšířený rozsah prohlídky" . Takže neudělali asi nic a budu muset sám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznámka
♦ Zapalovací cívky lze snadněji vyjmout při zahřátém motoru. Používaný tuk usnadňuje vyjmutí.
♦ Zapalovací cívky s koncovým výkonovým stupněm a konektor zapalovacích svíček jsou pro případ opravy jednotlivě dostupné

 

Demontáž
– Demontovat kryt motoru. 


Zapalovací cívka 3 válce
– Demontovat trubku vedení vzduchu 
– Stisknout tlačítka aretace-b- na odvětrávací hadici klikové skříně -1- a stáhnout hadici.
– Vyšroubovat šroub -a- a sejmout hadici z turbodmychadla -2-.


Zapalovací cívka 4 válce
– Demontovat trubku vedení vzduchu 


Pokračování pro všechny zapalovací cívky
– Odpojit svorkovnici -2-.
– Vyšroubovat šroub -1-.
– Zatlačit stahovák -T10530- do otvoru zapalovací cívky -1- až nadoraz.
– Dotáhnout matice -2- ve směru -šipky-.
– Vytáhnout zapalovací cívku stahovákem -T10530- ve směru -šipky- ze skříně vačkových hřídelů.


Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí, přitom je třeba dbát na následující:
Poznámka
♦ Konektor zapalovacích svíček se od zapalovací cívky odpojuje rukou.
♦ Při montáži nových zapalovacích svíček potřít konektor zapalovací svíčky mazací pastou G 052 565 A1.


– Potřít těsnicí průchodku konektoru -šipka- mazací pastou G 052 565 A1.
– Nasunout rukou konektor zapalovacích svíček -1- na zapalovací cívku až nadoraz.
- Odvzdušňovací kanál -2- přitom musí být orientován středem k pouzdru konektoru -3-.
– Nasadit všechny zapalovací cívky volně do otvorů pro zapalovací svíčky.
– Vyrovnat zapalovací cívky ke svorkovnicím a všechny svorkovnice současně nasadit na zapalovací cívky.
– Namáčknout rukou zapalovací cívky rovnoměrně na zapalovací svíčky (nepoužívat žádný příklepový nástroj).

 

Utahovací moment 8 Nm
 

svíčky.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, lubinek79 napsal:

Zdarec borci. Chtěl bych se zeptat, zda někdo víte, po kolika km se mají měnit zapalovací svíčky. Také se chci zeptat na případnou výměnu. Platí nějaká specifická pravidla, nebo jen stačí dodržet správný moment pro jejich dotažení? Díky za info. 

Byl jsem sice s jiným modelem, na 4 leté servisní prohlídce ve 40tis.a říkali buď 60tis. a nebo 4 roky. Protože svíčky měnili při poruše ve 30tis. i když to nakonec byla zapalovací cívka tak se teď výměna nekonala. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdar borci. Řešil někdo repase nebo opravu turba kvůli “cinkani” po nastartování ? Jedna se u uložení táhla k elektromotoru a to způsobuje to cinkaní. Takže bych se rad zeptal na kolik taková oprava vyjde. díky  
prikladam video kdy v čase 3:10 borec popisuje tenhle problém. 
https://youtu.be/-r1raZ8dIjU

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, tohle je zbytečný repasovat. Je to víceméně vlastnost, mám doma i služební 1.0 TSI a dělá to od novoty. To táhlo má trošku vuli a dělá to randál, vždyt to tam drží nějaká obyčejná závlačka. U sebe na 1.5 TSi jsem to řešil klipsnou určenou pro 2.0 TFSI 147kw a pomohlo to výrazně. Ještě jsem tam natáhl od Turba pružinka, co vymezuje vůli a je to bohový. Na fotce je to provizorně na drát, pak jsem to udělal lépe. 

 

image.thumb.jpeg.7af0f0e119d88cdd6a585fd73974bdc8.jpeg

Editováno: , autor: retroman159
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, retroman159 napsal:

Zdravím, tohle je zbytečný repasovat. Je to víceméně vlastnost, mám doma i služební 1.0 TSI a dělá to od novoty. To táhlo má trošku vuli a dělá to randál, vždyt to tam drží nějaká obyčejná závlačka. U sebe na 1.5 TSi jsem to řešil klipsnou určenou pro 2.0 TFSI 147kw a pomohlo to výrazně. Ještě jsem tam natáhl od Turba pružinka, co vymezuje vůli a je to bohový. Na fotce je to provizorně na drát, pak jsem to udělal lépe. 

 

image.thumb.jpeg.7af0f0e119d88cdd6a585fd73974bdc8.jpeg


bezva , díky za tip … přijde mi ze tam mám vůli jak kráva , tak ať se to nerozsype 🤷‍♂️😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...