Jump to content

Motor 1.5 TSI


Pawouk

Recommended Posts

K tomu se nedokážu relevantně vyjádřit, zas tolik času s danými vozy netrávím. Kolega tankuje v podstatě jen MOL, táta pravděpodobně ONO - obojí klasika N95. 

 

Ačkoliv já osobně jsem k podobným subjektivním vyjádřením na téma paliv většinou dost skeptický. Obzvláště po tom, co mám nalogováno na starších, nepřímovstřikových, výkonnějších motorech v kombinaci s premiovými palivy - rozdíly jsou z pohledu logovaných dat většinou naprosto zanedbatelné. :) 

Link to comment
Share on other sites

Zdarec borci. Chtěl bych se zeptat, zda někdo víte, po kolika km se mají měnit zapalovací svíčky. Také se chci zeptat na případnou výměnu. Platí nějaká specifická pravidla, nebo jen stačí dodržet správný moment pro jejich dotažení? Díky za info. 

Edited by lubinek79
Link to comment
Share on other sites

Mám auto od cca 39tis km a teď mám cca 86tis. Nechal jsem si vyjet záznamy ze servisní knížky a o svíčkách ani písmenko. V 55tis jsem byl na garanční prohlídce a v dodatečných pracích je psáno "servis výměny brzdové kapaliny" a "rozšířený rozsah prohlídky" . Takže neudělali asi nic a budu muset sám. 

Link to comment
Share on other sites

Poznámka
♦ Zapalovací cívky lze snadněji vyjmout při zahřátém motoru. Používaný tuk usnadňuje vyjmutí.
♦ Zapalovací cívky s koncovým výkonovým stupněm a konektor zapalovacích svíček jsou pro případ opravy jednotlivě dostupné

 

Demontáž
– Demontovat kryt motoru. 


Zapalovací cívka 3 válce
– Demontovat trubku vedení vzduchu 
– Stisknout tlačítka aretace-b- na odvětrávací hadici klikové skříně -1- a stáhnout hadici.
– Vyšroubovat šroub -a- a sejmout hadici z turbodmychadla -2-.


Zapalovací cívka 4 válce
– Demontovat trubku vedení vzduchu 


Pokračování pro všechny zapalovací cívky
– Odpojit svorkovnici -2-.
– Vyšroubovat šroub -1-.
– Zatlačit stahovák -T10530- do otvoru zapalovací cívky -1- až nadoraz.
– Dotáhnout matice -2- ve směru -šipky-.
– Vytáhnout zapalovací cívku stahovákem -T10530- ve směru -šipky- ze skříně vačkových hřídelů.


Montáž
Montáž se provádí v opačném pořadí, přitom je třeba dbát na následující:
Poznámka
♦ Konektor zapalovacích svíček se od zapalovací cívky odpojuje rukou.
♦ Při montáži nových zapalovacích svíček potřít konektor zapalovací svíčky mazací pastou G 052 565 A1.


– Potřít těsnicí průchodku konektoru -šipka- mazací pastou G 052 565 A1.
– Nasunout rukou konektor zapalovacích svíček -1- na zapalovací cívku až nadoraz.
- Odvzdušňovací kanál -2- přitom musí být orientován středem k pouzdru konektoru -3-.
– Nasadit všechny zapalovací cívky volně do otvorů pro zapalovací svíčky.
– Vyrovnat zapalovací cívky ke svorkovnicím a všechny svorkovnice současně nasadit na zapalovací cívky.
– Namáčknout rukou zapalovací cívky rovnoměrně na zapalovací svíčky (nepoužívat žádný příklepový nástroj).

 

Utahovací moment 8 Nm
 

svíčky.jpg

  • Líbí se mi 1
Link to comment
Share on other sites

před 2 hodinami, lubinek79 napsal:

Zdarec borci. Chtěl bych se zeptat, zda někdo víte, po kolika km se mají měnit zapalovací svíčky. Také se chci zeptat na případnou výměnu. Platí nějaká specifická pravidla, nebo jen stačí dodržet správný moment pro jejich dotažení? Díky za info. 

Byl jsem sice s jiným modelem, na 4 leté servisní prohlídce ve 40tis.a říkali buď 60tis. a nebo 4 roky. Protože svíčky měnili při poruše ve 30tis. i když to nakonec byla zapalovací cívka tak se teď výměna nekonala. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zdar borci. Řešil někdo repase nebo opravu turba kvůli “cinkani” po nastartování ? Jedna se u uložení táhla k elektromotoru a to způsobuje to cinkaní. Takže bych se rad zeptal na kolik taková oprava vyjde. díky  
prikladam video kdy v čase 3:10 borec popisuje tenhle problém. 
https://youtu.be/-r1raZ8dIjU

Link to comment
Share on other sites

Zdravím, tohle je zbytečný repasovat. Je to víceméně vlastnost, mám doma i služební 1.0 TSI a dělá to od novoty. To táhlo má trošku vuli a dělá to randál, vždyt to tam drží nějaká obyčejná závlačka. U sebe na 1.5 TSi jsem to řešil klipsnou určenou pro 2.0 TFSI 147kw a pomohlo to výrazně. Ještě jsem tam natáhl od Turba pružinka, co vymezuje vůli a je to bohový. Na fotce je to provizorně na drát, pak jsem to udělal lépe. 

 

image.thumb.jpeg.7af0f0e119d88cdd6a585fd73974bdc8.jpeg

Edited by retroman159
Link to comment
Share on other sites

před 15 minutami, retroman159 napsal:

Zdravím, tohle je zbytečný repasovat. Je to víceméně vlastnost, mám doma i služební 1.0 TSI a dělá to od novoty. To táhlo má trošku vuli a dělá to randál, vždyt to tam drží nějaká obyčejná závlačka. U sebe na 1.5 TSi jsem to řešil klipsnou určenou pro 2.0 TFSI 147kw a pomohlo to výrazně. Ještě jsem tam natáhl od Turba pružinka, co vymezuje vůli a je to bohový. Na fotce je to provizorně na drát, pak jsem to udělal lépe. 

 

image.thumb.jpeg.7af0f0e119d88cdd6a585fd73974bdc8.jpeg


bezva , díky za tip … přijde mi ze tam mám vůli jak kráva , tak ať se to nerozsype 🤷‍♂️😀

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...
V 18. 5. 2023 na 8:57, danielsd napsal:

K tomu cinkání turba, používá se opravná sada 05E198701A

Mas to odskusane dostal som takuto odpoved od skoda diely  "Jedná se o opravnou sadu, nemyslím si že by vyřešila Váš problém, to je spíše otázka pro mechanika, nedokáži posoudit. Díl je určen pro případnou výměnu za poškozenou tyč."  Tak teraz neviem

 

Btw toto je ten diel

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/05e198701-opravna-sada-turboduchadla-skoda-47860.html

 

Edited by milan353
Link to comment
Share on other sites

Našel jsem video, kde to rachotí. Když jsem chytl to táhlo bylo volné jak řešíte výše. Řešil jsem v rámci záruky. Co je zvláštní je to že mám motor DPCA a to táhlo co posíláš je pro DADA. 

Vyjádření servisu:

Hluk jsme odstranili montáží opravárenské sady 05E198701A.

 

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Dakujem za odpoved. Skusim sa poradit zo svojim mechanikom. Ak by mal niekto skusenost  s tymto dielom prosim dajte vediet.

Ja som nasiel na kednej zahranicnej stranke pod tymto cislo dalsiu opravnu sadu asi za 70eur obsahuje 2 podlozky a 4 segerky🤣

SmartSelect_20240405_150051_Firefox.jpg

Edited by milan353
pridanie obrazku
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
V 29. 3. 2023 na 22:01, retroman159 napsal:

U sebe na 1.5 TSi jsem to řešil klipsnou určenou pro 2.0 TFSI 147kw a pomohlo to výrazně. Ještě jsem tam natáhl od Turba pružinka, co vymezuje vůli a je to bohový. Na fotce je to provizorně na drát, pak jsem to udělal lépe. 

 

image.thumb.jpeg.7af0f0e119d88cdd6a585fd73974bdc8.jpeg

Díky za inspiraci 👍. Teď jsem si s tím pohál na 1,0 TSI v mém Rapidu. Už dlouho mě trápila především taková divná bzučivá rezonance odkudsi motorové přepážky. Už jsem zkoušel všemožné a nic. Pak jsem narazil na info o této sponce, tak jsem ji zkusil, že by mohla zklidnit drnčení na studeno na volnoběh, ani jsem nepočítal, že by to vyřešilo i onu záhadnou rezonaci. A ono ejhle se sponkou rezonance při pár testovacích jízdách zmizela, tak snad to vydrží. Na druhý konec táhla jsem doplnil taky pružinky, kloktalo to v tom druhém kloubu taky.

  • Díky 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ahoj, chci se zeptat, zda u Octavie 3 po faceliftu - konkrétně motor 1.5 tsi je vždy vypínání válců ACT a nebo jsou výjimky? A ještě jedna otázka..  u inzerátů narážím na facelifty s motorem 1.4 tsi, je to možné nebo tam mají prodejci chybu? Děkuji za odpovědi 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...