Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


18lubi81

Doporučené příspěvky

Může někdo fundovaný blíže specifikovat v čem se liší poslední "tsíčka" montované do trojkové fabie? Někdy v roce 2020, než z výroby vypadla silnější verze 81 kW, se začala objevovat jiná verze. Jestli se nepletu, s filtrem pevných částic to nemá zřejmě nic společného, ten přišel už v 2018. Přikládám dvě fotky, kde je rozdíl na první pohled patrný. 

tsi_a.jpg

tsi_b.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je nějaká hra? Jako najdi 10 rozdílů? Jeden motor je čistý, druhý špinavý. Já vidím na obou fotkách stejný motor. Do F3 se dávaly 4 druhy 1.0TSI 70 a 81kW bez filtru a po fl 70 a 81kW s filtrem. Drobné rozdíly můžou být ještě u verzí s tažným, nebo automatem, ale na první pohled jiný motor to opravdu nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menší baterka nijak nesouvisí s motorem, pouze s šetřením automobilky. Motor 1.0 tsi má zatím 2 generace, na obou fotkách se podle me jedná o první generaci. Druhá generace (Evo) má vzduchový filtr mimo hlavu motoru. Zítra přidám fotku pro porovnání, pokud nebude někdo rychlejší. 

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vzduchový filtr má už zase "normálně" přístupný pár šrouby shora bez odpojování hadic, bez demontáže celého airboxu, , otáčení vzhůru naohama atd. Minulý týden jsem na starém 1,0TSI měnil mj. vzduchový filtr a nestačil se chechtat tomu, že složitějc už ten airbox snad ani rozebírat nejde :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť píšu, že jsem se tomu jen chechtal (a hlavu jsem si mohl ukroutit nad tím, kdo tohle takhle mohl vymyslet) :-D

Já to dělal až po 60.000 km spolu se svíčkama a ten vzduchový filtr byl na ujetou vzdálenost tak čistý, až mě to překvapilo. A to byl vyndaný z auta úplně poprvé, nikdo jej dosud nekontroloval. Je tam asi výrazný podíl EGR okruhu a čerstvého vzduchu to evidentně tolik nesaje. Věřím, že i těch 90.000km je pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dřív než vzduchový filtr se většinou mění zapalovací svíčky a ty jsou (v té původní verzi) pod filtrem vzduchu.  Já spíš nechápu, proč zase přesunuli jednotku ABS zpátky na stranu spolujezdce.  Zbytečně tam pak musí být několik metrů brzdových trubiček navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Martab: Přesně tak. Na horní fotce jinak vedou hadice s chlazením plus jsou tam nějaké fičury navíc. 

V tomto případě o žádnou verzi Evo nejde. Když jsem tak projížděl fotky motorů, změna nastala někdy v roce 2020, protože některé to mají, některé ne. Všechny další ročníky to mají bez výjimky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi nejlepší by bylo se podívat do ETKY, kdo tedy má z nás přístup ne?  Tam snad budou rozkresy a pojmenování  částí a dílů v motoru. Pro snažší hledání by to chtělo mít přesné VIN z nějakých aut, co mají to samé uspořádání motorového prostoru podle  horní i té dolní fotky, aby se to snáze rozlišilo. Já tedy nikdy do ETKY možnost nahlédnout neměl, ale aspoň tak to chápu, že to funguje, nebo je to nějak jinak?  Takhle to asi jinak nedáme dohromady, pokud někdo z nás současně nevlastní, nebo nevlastnil obě varianty a má o tom páru.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
V 5. 4. 2022 na 7:53, Martab napsal:

Tak zase člověk to dělá jednou za 90tis. km, to se nějak dá přežít :)

 

Na té fotce nahoře jde vidět u jednoho z těch TSI. Nějaké příslušenství na levé straně motoru (z pohledu fotky), ale co to je…

No to úplně nedoporučuji, já měnil vzduchový filtr po 30k km (na radu mechanika) a teď, když mi odešla ve 42k km škrtící klapka (při cestě z Chorvatska, bezva zážitek), jsem ho, po výměně klapky, měnil znova, pro sichr. V obou případech byl filtr zasr.ný jak jetel. Jak ten původní z výroby, tak teď MANN, který jsem tam dával před rokem. A to normálně jezdím jen po Praze a okolí plus občas někam dál. Když jsme u toho filtru, myslíte, že by byla chyba vyměnit ty pružinové "svorky", co drží hadice na filtrboxu, za obyč. pásky na šroub ? S těmi pružinovými se strašně blbě zachází. A podle fotky od Rapid 1.0 takové pásky na EVO používá i výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zajímal by mě důvod té spotřeby oleje.

vím o 1.2 TSi EA211 z roku 2016 s nájezdem 380K km. Výměna oleje probíhala vždy mezi 15 a 20K km a do dnes se nemusí dolívat mezi výměnou.

Sice to má o píst víc ale technicky i metalurgicky to má k sobě velmi blízko.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím všechny,

 

uvažuji o koupi Fabie 3 s motorem 1.0 TSI (70kW), ale zajímaly by mě zkušenosti s tímto autem po nájezdu přes 100k km nebo i více. Je tento motor spolehlivý? Někde jsem se dočetl, že tam jsou pístní čepy bez ložisek, jsem laik tak nevím jestli je to dobré nebo ne, ale mechanik (10 let už v důchodu) o tom pochyboval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

GPF je od FL u FIII. Ohledně turba, při běžné jízdě netřeba se o něj starat, než člověk zajede do parkovacího místa, stačí to. V podstatě jediné kde je třeba na něj reálně brát zřetel je jízda po dálnici a rychlý sjezd na odpočívadlo. Ale i zde, než člověk zaparkuje a odepne se může vypínat motor. Jinak nahřát není třeba, jen stejně jako u atmosféry člověk počká než má olej 80+, než na to začne více šlapat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...