Jump to content
redroker66

Jaký olej a filtr do 1.0 TSI

    Recommended Posts

    Norma dle Návodu k obsluze, na značce ani tak nezáleží. Já bych ale zůstal u té, která je tam z výroby.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak na na obale servisnej mam napisane, ze ŠA doporučuje castrol a v showroome, kde som auto kupil resp. v ich servise davaju shell. Pokial kupis normalnu znamu znacku oleja vid castrol, shell, mobil1, BP, valvoline, total a pod. a hlavne dodrzis normu a viskozitu, nic nepokazis. Zasadne by som nekupol ziadne lidl, tesco a kaufland oleje. Mozno su dobre a mozno nie. a myslim ze to je velky risk tam cpat nieco nezname.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jojo, díky! Kupuji jen značkové oleje jako Mobil1,Mogul,Total (mimochodem jsem je dával i do feldy). Ještě jedna věc ohledně oleje. Je pravda, že když bude v motoru málo oleje,že se informace zobrazí na info panelu?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Záleží od toho, že kto im dodá olej lacnejšie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nevíte někdo jestli se dá sehnat olejový filtr v černé barvě ten který je namontován z výroby na motoru??

     

    Edited by Mira28

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    lukas.urbanek3 bude psát k věci, bláboly mimo téma, které nikoho nezajímají a nikomu nijak nepomůžou, tady rozhodně nehodlám trpět. Takže jsem je smazal.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nechci zakládat nové téma, tak použiji s prominutím toto mnou založené. Novou fabii mám od 9/2017 (operák se servisem) a zajímalo by mne, kdy je nutné  poprvé vyměnit olej? Můj známý mi tvrdil, že až za 2 roky, protože tam je Long Life a téměř žádné nečistoty. Popřípadě ještě kdy na 1. garančku? Děkuji

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pokud to máš na operák a nehodláš si to nechávat, tak 30tis/2r dle toho co nastane dříve. Pokud si chceš pak auto odkoupit, doporučuje se vyměnit olej dříve, při 15tis třeba, ale to už je na každého zvážení.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Je tady někdo, kdo už musel měnit olej, kde je z výroby olej specifikace vw 508.00 0W-20 ? myslím tím, pokud si zákazník vezme svůj olej, zdali musí být jen tento vw 508.00 nebo zdali servis akceptuje i tu vw 504.00 ?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mrkni do manuálu, já tam mám povolenou (1.2 TSI) 504 00 s poznámkou že se mohou mírně zhoršit emise, při přechodu na pevný interval (15tis/1rok) i 502 00. Je to ještě v manuálu z 5/2017 v 11/2017 to už nevidím.

    image.thumb.png.feca3e61f6b071a4c0f57fd782a07348.png

     

    OT: Jinak i zde gratuluji k novému vozu ;) 

    Edited by Martab

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @Martab  díky :) jen nevím, kdo mi gratuleje, tento nick si nějak neumím spojit se jménem na FB..

     

    jinak já mám taky ten manuál z 5/2017, protože vůz je z 6/2017 a tam ta alternace na 504.00 je, ale v manuálu z 11/2017 už ta tabulka není a je tam jen poznámka viz foto o olejích, už ani žádné rozdělení na pevný či proměnlivý interval, pokud jsem se tedy koukal správně :-)

     

    Mně šlo spíš o to, jestli servis při vlastním oleji třeba striktně netrvá na tom hlavním 508.00..moje přítelkyně má Hyundai, kde je jako hlavní olej Acea A5 a možno alternativně i Acea A3, ale v servisu striktně trvali pouze na A5, říkali, že když přijedu s A3, tak mi ho odmítnou..takže spíš proto jsem se dotazoval, jestli někdo už nemá nějaké praktické zkušenosti s tímto olejem.

     

    No asi budu muset napsat do servisu kam jezdím a zeptat se na to..mimochodem..v tomto motoru stačí 3 litry ? dík

     

    1.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    áno viem, sledujem to, navyše sekcia 1.0 TSI. no 2,8 malo naposledy myslím HTP a možno MPI. pre TSI sa mi to zdá málo, preto som napísal aspoň 1.2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    jj, taky jsme měli doma chvíli HTP a tam stačily opravdu jen cca 3 litry, ale jak je to s tímto motorem jsem se zatím nikde nedočetl..no asi napíšu do servisu, kam jezdím, manuál o tom neříká nic..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Takže už to vím, díky ochotnému jednomu uživateli..stejné 4 litry jako do 1.2 TSI :-)

     

     

    množství oleje fabia.jpg

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    V ‎19‎.‎04‎.‎2018 na 6:34, Martab napsal:

    Mrkni do manuálu, já tam mám povolenou (1.2 TSI) 504 00 s poznámkou že se mohou mírně zhoršit emise, při přechodu na pevný interval (15tis/1rok) i 502 00. Je to ještě v manuálu z 5/2017 v 11/2017 to už nevidím.

    image.thumb.png.feca3e61f6b071a4c0f57fd782a07348.png

     

    OT: Jinak i zde gratuluji k novému vozu ;) 

    V manuálu k FIII 02/2018 už je napsáno jen to, že pro 1.0 TSI je specifikace 508 a 504 jako alternativa a tady: http://www.auto.cz/motorove-oleje-0w-20-zelene-ridke-a-tezko-dostupne-111485 jsem se dočetl, že oleje LF IV se ve výrobě do škodovek dávají dokonce už od 45/2016

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Údajně už od toho konce 2016

    Problém je že co člověk má v autě se prakticky nemá šanci dozvědět...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja som kupil do svojej Fabie 1.0TSI 81KW original skodovacky olej 5W30 - 4L so specifikaciou 504 00 Long life. Dufam, ze i ked je tento olej ako alternativa, tak ho tam budem moct bez obav naliat... Nerad by som znizil zivotnost motora inym typom oleja.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By lu2.tom
        Zdravím,
        v lednu 2018 jsme koupili domů předváděčku FIII 1.0TSI 70kw r.v. 2017 s nájezdem cca 10tis. km
         
        A teď k problému... aktuálně najeto 17280 km a tuto neděli se rozsvítila kontrolka "zkontrolujte hladinu oleje". Samozřejmě jsem to hned udělal a zjistil že je tam naprosté minimum oleje. 
        Další překvapení přišlo ve škodovce ( k autu je zaplacen i servis na 5let) Pán ve škodovce řekl "olej je spotřební kapalina třeba jako voda do ostřikovačů" takže za 800kč mínus doplněn olej,
         
        Mám dva dotazy:
        1, je to normální, že po nájezdu 17tis. km zánovní auto sežralo skoro všechen olej ? První výměna je myslím po 30tis. nebo 2 roky.
        2, Jak by jste vy postupovali při tomhle problému... Mě to normální nepřijde...
         
        Předem děkuji za rady tipy a hate :D
      • By LukiX
        Prodám 2x nový nepoužitý filtr oleje značky Toptran - používal jsem pro O1 1.8T RS, číslo dílu dle škoda: 06A 115 561 B
         
        Cena za oba 150 Kč. Mohu zaslat i poštou po platbě na účet předem, popř osobní předání Ostrava.
      • By Korni
        Zakládám téma Motorovy olej pro 1.8 TSI III.gen
        Jaký olej používáte, jak často provádíte jeho výměnu.
        Rád tedy dopním, že olejová náplň v tomto motoru je dle literatury 5,2l.
         
        Já provádím výměny oleje co 15 000km. První výměna byla provedena za motorový olej splňující specifikaci VW 504.00 (Castrol Titan-Edge FST LL 5W30).
        Teď před dlouhou cestou (cca 10 000km) do Norska budu měnit opět za Castrol Titan-Edge FST LL 5W30. Nicméně pak přemýšlím o změně oleje na nějaký 5W40.
        Momentální nájezd mám 21 000tkm - zatím sem nedolíval ani kapku oleje. U služební O3 1.6TDI jsem za 24tkm dolil už 2l.
      • By nooBody
        Ahoj,
         
        o víkendu mě znejistila kontrolka oleje na palubním počítači... 
        Jedu si takhle po D1 a rozsvítí se mi oranžová kontrolka oleje (s pípnutím). Říkám si fajn, dojedu do cíle a doleju oleje. Což jsem taky po zchládnutí motoru/oleje provedl (stejný olej 5w-30 od Castrolu). Oleje tam bylo mírně pod minimem. Po dolití litru si říkám, že by měla kontrolka zhasnout. Nicméně nezhasla, což mě docela znejsitilo...
         
        Začal jsem pátrat, co by mohlo být za problém a po konzultaci s člověkem, co by měl autům rozumět, jsme došli k závěru, že vadné čidlo kontroly oleje, že jsem nejspíš někde škrábl podvozkem o něco a poškodil to čidlo (jak byla sněhová kalamita, taj možná o hroudu sněhu od kamionu autobusu). Prý je auto provozu schopné a motor maže. 
         
        Tak jsem se vydal na zpáteční cestu po D1 a zhruba po 40km jízdy (po městě jsem najel dalších cca 10km celkem asi 50km po dolití oleje).
         
        Je tento jev normální nebo mám řešit čidlo stavu oleje, nebo je to něco vážnějšího? Před dolitím oleje jsem měl mírně vyšší spotřebu, po dolití spotřeba o trochu klesla... 
         
        Jedná se o OII rv2006 1,6MPI
         
        Předem moc díky za reakce
    ×