Jump to content
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

    ×   Your previous content has been restored.   Clear editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By baampi
      Zdravím, včera během večera jsem se díval u Škoda YETI 2011 na chybové hlášky co hlásí palubák, díval jsem se na kódování apod. Zjistil jsem, že nefungujou zadní mlhovky ale to je nyní vedlejší. Přestal fungovat dálkový ovladač na zamykání / odemykání auta. Do nastavení dálky jsem se vůbec nehrabal. Klíč jsem zkoušel podle návodu strčit do zámku dveří stisknout libovolné tlačítko a otočit dle jejich popisu směrem odemknutí. Bohužel klíč stále nefunguje a nefunguje ani starší klíč, který byl uklizený ve skříni. Kontroloval jsem pojistky, žádná se nezdála špatná. Když jsem se chtěl podívat nakonec ještě znovu do jednotky centrální elektriky, tak už mě tam diagnostika nepustila - nemohla se spojit..  Každopádně auto jde normálně odemknout ručně klíče, stahovat okna také jdou apod.. Ještě zkusím dnes odpoledne vyměnit baterii v klíči, ale tomu moc nedávám jelikož oba klíče blikají.. Napadá někoho, čím by to mohlo být? Předem moc děkuji.
    • By janstochl
      Zdravím,
      chtěl jsem poprosit o radu, motor v Oct II (2.0 FSI, r.v.2006) mi zastudena dělá takový zvláštní zvuk, vždz se jakoby na chvilku rozvibruje a zase to ustane. Po zahřátí na asi 75 stupňů to již nedělá. Pokusil jsem se to natočit na video (viz příloha). Pokud byste někdo tušil, co by to mohlo být, byl bych moc vděčen. Nechci něco podcenit.
       
      Byl jsem s tím v jednom servisu a tam moc nevěděli a v podstatě mi poradili, abych se zeptal zde:-)
       
      Za jakoukoliv radu a názor předem moc děkuji.
       
      Honza
      20190527_103547.mp4
    • By miklisek
      Do RAPIDa MR 2013 jsem dodělával dešťový senzor (viz https://forum.skodahome.cz/topic/129199-světelný-a-dešťový-senzor-dodatečná-montáž/?do=findComment&comment=2217630) a neoriginální světelný asistent Made in PRC (viz https://forum.skodahome.cz/topic/136330-automatický-spínač-světel-neoriginální-řešení-made-in-prc/). Tento asistent jsem dával proto, že starý 17 pinový spínač světel neumožňuje propojení s origo senzorem deště/světla na skle. Nic ale není nemožné a kolegové rapidisti na ruském fóru drive.ru přišli, jak na to. Inspirace je zde: https://www.drive2.ru/l/457046918653018332/ , https://www.drive2.ru/l/7318540/ https://www.drive2.ru/l/5977289/ , https://www.drive2.ru/b/1664258/ , https://www.drive2.ru/l/471551126290825950/ ,  .
       
      Soupis materiálu
      - spínač světel 5JA 941 431 A

      - svorkovnice 10 pólová 6R0 972 930 A

      - BCM 7H0 937 090 D

      - vodiče 0,35 mm, různé barvy, cca 1 m od každého, (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení spínače T10 s T17 a s BCM
      - vodič 0,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB
      - vodič 0,5 mm modrý, cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a zpětných světel
      - vodič 0,5 mm zelenobílý, cca 1,5m (zkrátí se dle potřeby při zapojování), pro propojení BCM a PB
      - vodiče 1,0 mm modrý a červený , cca 1,5 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB
      - vodič 1,5 mm zelenožlutý, cca cca 2x 0,75 m (zkratí se dle potřeby při zapojovaní), pro propojení BCM a PB
       
      Piny do svorkovnic
      000 979 009 E (N 907 947 01) - 17 ks

       
      000 979 242 E (N103 190 05) - 2 ks

       
      000 979 025 E (A 018 545 8726) - 4 ks

       
      N 904 291 01 (nebo 000 979 135 E nebo N 907 326 03) - 7 ks

       
      000 979 152E (nebo 000 979 243E) - 2ks

       
      000 979 151E (A013 545 76 26) - 1 ks

       
      000 979 150E (A013 545 86 26 ) - 2 ks

       
      - plochý faston pro kabel 1 - 1,5 mm - 20 ks
      - plochý faston pro kabel 2 - 2,5 mm - 15 ks
      - textilní automobilová izolační páska TESA 51025-00002-10 https://www.tme.eu/cz/details/tesa-51025-19/profesionalni-vybaveni-car-audio/tesa/51025-00002-10/
      - elektrikářské stahovací pásky 2,5x100 mm
       
      Schéma zapojení

       
      Zapojení pinů do svorkovnic
      BCM T73a (černá)

       
      BCM T73b (bílá)

       
      Připojení vodičů ve svorkovnici přístrojů

       
      Připojení vodičů v pojistkovém boxu

       
      Napájení BCM T73a/63 a T73b/68 pro tlumená světla

       
      Propojení napájení zadní mlhovky
      Nejprve je nutné přerušit napájení kontrolky mlhovky (nově si řídí BCM); dvě možnosti:
      - vyjmout a zaizolovat pin T32/13 na svorkovnici u přístrojů.
      - (realizováno u mého auta) zjistit který z dvou tenkých šedo-bílých vodičů u pojistky 37 vede ke kontolce v přístojích (proměřit), ten přerušit a oba konce zaizolovat.
      Napájení zadní mlhovky lze realizovat dvěma způsoby:
      - zavést vodič 0,35mm2 přímo ze svorkovnice T10/5 do svorkovnice T73b/43; u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2 a na konec vodiče u pojistky připojit na vodič 0,5mm2 od T73a/6. Druhý volný konec původního vodiče k pojistce 37 zaizolovat.
      - (realizováno u mého auta) propojit piny ve svorkovnici T17/9 a T10/5 (vodič 0,35mm2); u pojistky 37 přerušit silný přívod 1mm2; na konec vodiče u pojistky napojit vodič 0,5mm2 od T73a/6; na druhý konec přerušeného vodiče (vedoucí od spínače světel) napojit vodič 0,35 mm2 od T73b/43 .

       
      Propojení zpětných světel
      Obě zpětná světla musí být napájena z pinu T73b/12. Původní zapojení sice funguje, vše svítí, ale diagnostika hlásí to chybu Back-up lamps 00901 a svítí kontrolka hlídání žárovek na palubce . V levém prahu u řidiče se  jeden z černomodrých vodičů (ten pro zpětné světlo) přeruší, zaizoluje a napojí se na něj nový vodič vedoucí na T73b/12 (viz schéma zapojení).
      Propojení pravého zpětného světla s levým je vidět na fotkách. Původní černomodrý vodič ke zpětnému světlu v pravém prahu u spolujezdce se přeruší a zaizoluje. Lze udělat i tak, že se příslušný pin ve svorkovnici pravého světla na pozici 1 vyjme (zaizolovat) a nahradí se pinem na vodiči k levému světlu. Tam se musí vodič připojit k původnímu černomodrému vodiči z pozice 1 svorkovnice, např. bočním připojením nebo dokonaleji novým pinem společným pro původní vodič a nový vodič od pravého světla. Piny mají číslo 000 979 150 E.
       

       
      Zapojení comming home přes páčku světelné houkačky
      Protože elektrika a BCM je ještě starší genererace, neumí funkci comming home přes ŘJ, ale postaru přes spuštění páčkou světelné houkačky. Je potřeba propojit zelenobílým vodičem 0,5mm2 pojistku SB36 a pin na svorkovnici T73a/62. Pin u pojistky je 000 979 135, pin v BCM je 000 979 009.

       
      Připojení kabelů od svorkovnice T10 na kabely vedoucí do svorkovnice T17
      - oholit izolaci na kabelu, nový kabel namotat a utemovat na původní vodič

      - z fastonu odtříhnout kontakt, zůstane jen krimpovací část

      - zamáčknout všechny packy, zaizolovat

       
      Úprava vypínače DLR v pojistkovém bloku na dvoupólový vypínač
      V originálním schématu RAPIDA se světelným asistentem jsou na každou stranu auta samostatné vodiče k žárovce DLR, ale chybí možnost vypnutí DLR. Pro šťouraly v autě je ale možnost vypnutí DLR výhodná, použije se např. při opravách, úpravách nebo ladění, kdy je nutnost mít zapnuté zapalování. Použit malý kolébkový dvoupólový vypínač, vložený a zatavený do obalu původního vypínače 5J0 941 503. Je jen potřeba trochu rozšířit původní okénko a ořezat výstupky.
       
       
      Napojení vodičů pro vypínání DLR - vodiče směrem od vypínače k pojistkovému boxu:
      - spojení kabelů provedeno stejným způsobem jako u kabeláže T17->T10
      - proměřením zjistit, který kabel vede na jakou stranu auta, originální žlutozelený vodič označit barevnou páskou

      - nezapomenout označit jeden pár kabelů (nebo použít jinou barvu) aby bylo dodrženo správné zapojení pozice v BCM a strany auta (T73a/5 -> pravá strana, T73b/3 -> levá strana).

       
      Záslepka původního 17-pinového konektoru
      Aby se zabránilo případnému zkratu stále živých vodičů v původním 17 pinovém konektoru, vyrobil jsem ze starého čínského T17 spínače světel záslepku, která slouží zároveň jako propojka pozice 1 a 7 - napájení dálkových světel.
      Z těla spínače odříznout připojovací část,

      z mosazného plechu 0,5 mm vyrobit propojku pozice 1 a 7,

      která se vloží do tělesa záslepky

      a zalepit tavným lepidlem, které vytvoří izolační víko.



       
      Úprava napájení kamery ve verzi s čínskou parkovací kamerou a čínským rádiem:
      Napájení +12V kamery nelze brát přímo od zpětného světla (jak je obvykle uvedeno na schématech u kamer), se zapnutým zapalováním kamera funguje ale  při nastartování motoru začne obraz skákat a rádio posléze hodí chybu obrazu. U mého auta jsem napájení napojil na hnědý vodič od CAN-BUS dekodéru s označením BRAKE, některá dražší rádia mají přímo konektor pro obraz i napájení kamery s kabelovou redukcí pro zapojení kabeláže kamery (obraz CINCH, napájení JACK). Existují také zařízení pro stabilizaci napájení kamery, na Aliexpress.com naleznete pod heslem Filter Car Rear View Back up Reverse Camera.
       
      Kódování

       
    • By PTiCA
      Po aktualizaci FW autorádia Columbus jsem zjistil že se mi nepřehrává "Bluetooth audio" z mobilniho telefonu a ikonka je neaktivni.
      Předpokládám že postup bude stejný i u Amundsena
       

       
      Proto jsem hledal příčinu a zjistil jsem že tuto funkci mám deaktivovanout. Zde přináším stručný návod na jeho aktivaci.
       
      Je potřeva kabel VAG-COM a sním se následně připojit na jednotku
      VCDS -> 77. Telefon

       
      Kódování
      VCDS -> 77. Telefon -> 07. Kódování

       
      Kalkulačka pro dlouhé kódování
      VCDS -> 77. Telefon -> 07. Kódování -> tlacitko: Kalkulacka pro dlouhe kodovani -> Byte 4
      Bit 0 -> Multimedia funkce (Bluetooth Audio)
       
       
      Uložit a je hotovo...
    • By PTiCA
      Instalaci jsem prováděl do Fabie II s radiem Amundsen+ ale zapojení by mělo fungovat na všechny autoradia RNS 315 a 315 s bluetooth modulem.

      Co je potřeba:

      3B0 035 711 B - Mikrofon

       
      ---
      Pouzdro pro piny (radio, navi, telefon) - Zelený v radiu // Je možné že zelený konektor u radia mate, v tom případě ho nemusíte kupovat a stačí pouze koupit piny a nacvakat do původní svorkovnice...
      
3B7 035 447 B

       
      + 2x pin - 2MOST PIN - miniMOST samice

       
      ---
      Pouzdro pro zapojení prolužovacího kabelu k mikrofonu
      1J0 973 119

       
      + 2x pin - PIN MINI ISO konektor samice

       
      --
      Poslední věc je kabel. Stačí obyčejný slabý kabel který koupíte v jakémkoliv elektru.
      --
      INFO:
      piny se musejí koupit zvášť ale pokud poprosíte elektrikáře určitě Vám nějaké prodá. Dají se koupit například zde
       
      Pak stačí všechny piny napojit, nacvakat, natahnout kabel ke stropní lampičce kam se mikrofon usadí. V rádiu zapojit zelený konektor a vše funguje
              
×
×
  • Create New...